معرفی سریال “کسلوانیا” (Castlevania)؛ تلاش برای زنده ماندن در دنیایی تاریک

سریال‌های ژانر فانتزی که دنیایی خشن و مخصوص به خودشان را به تصویر می‌کشند، معمولا جذابیت خاصی برای مخاطبان دارند. نمونه بارز آن هم سریال “بازی تاج و تخت” است که محبوبیت و شاهکار بودن آن نیاز به معرفی و اثبات دوباره ندارد. شبکه نتفلیکس از آنجایی که به همه‌ی ژانرهای سینمایی وارد می‌شود، در سال 2017 سریالی انیمیشنی براساس یک بازی کامپیوتری معروف به نام “کسلوانیا: نفرین دراکولا” ساخت که تا به امروز سه فصل از آن ساخته شده و البته فصل سوم آن در ماه آینده منتشر خواهد شد. در این مقاله به معرفی سریال “کسلوانیا” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام سریال : “کسلوانیا” (Castlevania)
  • ژانر: اکشن، ترسناک، ماجراجویی، فانتزی
  • سازنده: “وارن الیس” (Warren Ellis)
  • صداپیشگان: “ریچارد آرمیتاژ”، “جیمز کالیس”، “امیلی اسوالو”
  • سال تولید و پخش: -2017
  • زبان: انگلیسی
  • شبکه: نتفلیکس
  • تعداد فصل‌های منتشر شده: 2 فصل
  • تعداد قسمت‌های هر فصل: فصل اول 4 و فصل دوم 8 قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 25-23
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.1/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 90/100

تریلر فصل اول سریال Castlevania

سریال “کسلوانیا” داستانی حماسی و جدی دارد که تماشای دنیای آن بدون شک ما را به یاد دنیای سریال “بازی تاج و تخت” و بسیاری از انیمه‌های ژاپنی می‌اندازد. گرچه سازندگان “کسلوانیا” سعی کرده‌اند تا جایی که ممکن است از فضای انیمه‌های ژاپنی که با همین ژانر ساخته شده‌اند دور بمانند، اما باز هم داستان کلی آن و فضایی که در این سریال به نمایش درآمده است، با الهام از این انیمه‌ها بوده است.

داستان سریال “کسلوانیا” در قرن 15 میلادی جریان دارد، زمانی که کلیسا و اسقفان مسیحی حاکمیت بی قید و شرطی بر مردمان داشتند و هرگونه فعالیت علمی را جادو می دانستند و در نتیجه دانشمندان را به دلیل استفاده از سحر و جادو، به قتل می‌رساندند. این موضوع پیش‌زمینه‌ی اصلی این سریال است و داستان اصلی آن زمانی آغاز می‌شود که یک موجود هیولایی خون‌آشام قصد دارد سرزمین مرمان آن زمان را به کلی نابود سازد. در این میان، افرادی که خود را ناجی مرد می‌دانند، سعی دارند تا با متقاعد کردن کلیسا و به‌کارگیری مردم، به جنگ این دراکولای خشمگین روند و مردم بی گناه را از مرگ نجات دهند.

با اینکه داستان “کسلوانیا” باعث ایجاد فضایی ترسناک، مهیج و سراسر تعقیب و گریز شده است، اما سازندگان آن در برخی صحنه‌ها با اتلاف وقت و سرعت پایین کارکترها در زد و خودهای متداول روبرو شده‌اند و در ایجاد هیجان لازم کمی ضعیف عمل کرهاند.

اما “کسلوانیا” در فصل اولش بیشتر در قالب یک معرفی ظاهر شد و فقط نمایی از فضای کلی داستان و شخصیت‌هایش را به مخاطب خود عرضه کرد، این سریال در فصل دوم قوی‌تر و با مضمون بهتری به کار خود ادامه می‌دهد و جوری جلو می‌رود که تماشاگر هرگز هنگام پیش‌روی دقایق سریال، حتی برای یک لحظه احساس نمی‌کند که برخی دقایق، صرفا برای عقب انداختن دقایق اصلی خلق شده‌اند و به جای آن، دائما خودش را مقابل قصه‌ای می‌بیند که با سرعت قابل درک و منطقی پیش می‌رود و حتی گاها به طرز شوکه‌کننده‌ای، قصه‌هایش را با سرعت روایت می‌کند.

تصاویری از سریال “کسلوانیا”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. Arash

    فروردین 3, 1400

    کسی خبری از فصل چهارم این انیمه نتفلیکسی نداره ؟ بی صبرانه منتظرش هستم. اگر کسی چیزی میدونه بگه.

    پاسخ

  2. رامین32

    اردیبهشت 20, 1399

    عالی …

    پاسخ