لیست بهترین فیلم‌های “جسی آیزنبرگ” (Jesse Eisenberg) که باید تماشا کنید

شاید تصورش مشکل باشد، اما از فعالیت “جسی آیزنبرگ” حدود دو دهه می‌گذرد. زمانی که حرفه‌اش را آغاز کرد، به نظر می‌رسید با بازی در نقش‌های تکراری شکست بخورد. به جای آن در ژانرهای مختلف از جمله کمدی، تریلر، درام، ابرقهرمانی و غیره و غیره حضور یافت.

آیزنبرگ با بازی در نقش متفاوت در کمدی-ترسناک “سرزمین زامبی‌ها” (Zombieland) درخشید، و با حضور در “شبکه اجتماعی” (The Social Network) نامزد اسکار شد. آیزنبرگ با سه فیلم امران شده در سال 2019، در بهترین جایگاه قرار دارد. اکنون می‌خواهیم به 10 فیلم برتر او به ترتیب اشاره کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت – Batman V. Superman — Dawn Of Justice – لکس لوتر

آیزنبرگ در فیلم “بتمن علیه سوپرمن” باید یکی از سخت‌ترین نقش‌های دوران بازیگری خود را انجام می‌داد. او اگرچه تمام تلاش خود را کرد اما نتوانست نظر منتقدان و بینندگان را جلب کند و برخی اجرای نقش لکس لوثر را جزو بدترین اجراهای جسی آیزنبرگ می‌دانند. متاسفانه این فیلم بطور کلی بسیار ضعیف‌تر از انتظارات بود و تلاش جسی آیزنبرگ برای ایفای نقش لوثر نیز در میان این ضعف ناپدید شد.


9. ۳۰ دقیقه یا کمتر – 30 Minutes Or Less – نیک دیویس

تا سال 2011 “جسی آیزنبرگ” یک ستاره بود. او که به تازگی نامزد اسکار شده بود، به دنیای کمدی که در آن مشهور شده بود، بازگشت، و در فیلم “30 دقیقه یا کمتر” حضور یافت. او نقش نیک دیویس، پیک پیتزا را بازی کرد.

نیک دویس توسط دو مجرم دزدیده می‌شود، به سینه او بمب بسته، و او را به سرقت از بانک وادار می‌کنند. آینزبرگ با “عزیز انصاری” و “دنی مک براید” همکاری کرد. درحالی که اجرای بقیه چندان دلچسب نبود، او در نقش خود درخشید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ناتالی پورتمن؛ ستاره با استعداد سینمای هالیوود


8. هنر دفاع شخصی – The Art Of Self-Defense – کیسی دیویس

عده کمی از این فیلم خبر دارند. در آغاز سال 2019، فیلم به سینما آمد، و بیش از 2 میلیون دلار فروش داشت. گرچه فروش فیلم بالا نبود، اما توجه منتقدین را جلب کرد.

او در این فیلم نقش کیسی دیویس را ایفا کرد، مرد جوانی که به او حممله شده، و حالا می‌خواهد از یک مربی دفاع شخصی بیاموزد. “هنر دفاع شخصی” و “کیسی دیویس” هرآنچه را که از این بازیگر دوست داریم در اختیارمان قرار می‌دهد: طنز، اجرای زیبا و جذابیت.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های شارلیز ترون که باید تماشا کنید


7. حرکات شبانه – Night Moves – جان استیموس

فیلم دیگری که باید بیشتر موردتوجه قرار می‌گرفت. این فیلم که در گیشه فقط 788،160 هزار دلار فروش داشت، جز کم فروش ترین فیلم‌های “جسی آیزنبرگ” است. با این حال با محبوبیت جهانی مواجه شد.

در این فیلم آیزنبرگ نقش یک فعال محیط زیست رادیکال را ایفا می‌کند که می‌خواهد یک سد را منفجر کند. نقشه مطابق برنامه پیش نمی‌رود، و در پایان همه چیز خراب می‌شود. آیزنبرگ در کنار “داکوتا فانینگ”، “عالیه شوکت” و “پیتر سارسگارد” اجرای درخشانی داشت.


6. پایان تور – The End Of The Tour – دیوید لیپسکی

حضور آیزنبرگ در نقش “مارک زاکربرگ” اولین حضور او در نقش یک فرد واقعی نبود. او در سال 2013 نقش گزارشگر رولینگ استون یعنی “دیوید لیپسکی” را ایفا کرد. این فیلم براساس خطرات “گرچه البته در پایان خودت می‌شوی” ساخته شد.

داستان درباره مصاحبه لیپسکی با رمان نویس بااستعداد، “دیوید فاستر والاس” با بازی “جیسون سگل” است. هردو بازیگر بهترین اجراهای خود را ارائه داده، و در این مسیر جنگیده، پیوند خورده و لحظات عجیبی داشته‌اند. مخاطبین هم شاهد داستانی جذاب بوده‌اند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تام هنکس که باید تماشا کنید


5. ماهی مرکب و نهنگ – The Squid And The Whale – والت برکمن

گرچه این چهارمین فیلم آیزنبرگ است، اما فیلم او بود که موردتوجه قرار گرفت. فیلم به خاطر فیلمنامه اش چند جایزه دریافت کرد، در چند قسمت گلدن گلوب نامزد شد، و اجرای آیزنبرگ نیز با استقبال مواجه شد.

آیزنبرگ در نقش والت برکمن توانست مهارت خود در نقش دراماتیک را نشان دهد. والت و فرانک (اوون کلاین) دو برادر هستند که باید با طلاق والدینشان (جف دنیلز و لورا لینی) در سال‌های 1980 کنار بیایند. آیزنبرگ در کنار سایر بازیگران موردتوجه قرار گرفت.


4. سرزمین ماجراجویی – Adventureland – جیمز برنان

در آغاز حرفه بازیگری “جسی آیزنبرگ” شخصیتی مانند “جیمز برنان” صحیح به نظر می‌رسد. یک شخصیت عجیب، جذاب و بسیار بامزه. فیلم تابستان سال 1987 در فیلادلفیا را نشان می‌دهد که برنان در یک پارک تفریحی کار پیدا می‌کند.

بدون شک این شخصیت برای آیزنبرگ خلق شده بود، و از عهده آن برآمد. زیرا به راحتی توانست با بازیگران دیگر مانند “کریستین استوارت“، “رایان رینولدز” و “بیل هیدر” ارتباط برقرار کند. او و استوارت آنقدر باهم خوب همکاری کردند که چند سال بعد در فیلم “آمریکن اولترا” (American Ultra) نیز درخشیدند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های کریستین بیل که باید تماشا کنید


3. اکنون مرا می‌بینی – Now You See Me – جی.دنیل اطلس

از این فیلم جالب‌تر در لیست ما وجود ندارد. داستان درباره گروهی شعبده باز است که برای سرقت از بانک از مهارتشان استفاده می‌کنند. گروه چهار اسب سوار نام داشته، و “جسی آیزنبرگ” در نقش جی.دنیل اطلس” رهبر آنهاست.

او با وجود همکاری با “وودی هارسون”، “آیلا فیشر”، “دیو فرانکو”، “مارک روفالو”، “لیزی کاپلان”، “مایکل کین”، “مورگان فریمن” و بسیار دیگر، توانست بدرخشد. زیرا به شخصیت خود کاریزما بخشید. جلوه‌های بصری و داستان جذاب است، اما بازیگران هستند که فیلم را جذاب می‌کنند.


2. سرزمین زامبی‌ها – Zombieland – کلمبس

“جسی آیزنبرگ” مانند “اکنون مرا می‌بینی” در اینجا هم رهبر یک گروه است، و داستان بامزه و جذابی را خلق می‌کند. او در کنار “وودی هارلسون” بازی می‌کند. این فیلم کمدی به خوبی توانست صحنه‌های جذاب و بامزه را در کنار هم بگذارد.

او در “سرزمین زامبی‌ها” نقش کلمبس را بازی می‌کند. شخصیت جذاب دیگری که برای او خلق شده بود. تماشاگران به خوبی با او ارتباط برقرار کرده، و در کنار هارلسون، “اما استون” و بازیگران دیگر اجرای خوبی نشان داد. هردو سری این فیلم جز اجراهای برتر اوست.

همچنین بخوانید: 7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه سرزمین زامبی‌ها (Zombieland)


1. شبکه اجتماعی – The Social Network – مارک زاکربرگ

بدون شک نقشی که “جسی آیزنبرگ” را نامزد اسکار کرد، باید در صدر لیست قرار بگیرد. او در سال 2011 نقش “مارک زاکربرگ” فیلم “شبکه اجتماعی” را دریافت کرد. باید بدانید که زاکربرگ مؤسس شبکه اجتماعی فیسبوک است.

آیزنبرگ خیره کننده بود. تماشای او برای مقابله با چالش‌های پیش آمده در مقابل کار و روابطش دیدنی بود. نمی‌دانیم کارگردانی فیلم توسط “دیوید فینچر” و بازی در کنار “اندرو گارفیلد” و “جاستین تیمبرلیک” بود یا اجرای خودش، که فیلم را دیدنی کرد. در هر صورت “جسی آیزنبرگ” در آن درخشید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. slinky

    بهمن 27, 1398

    ببخشید که دارم اینو میگم ولی درباره نقشش تو بتمن علیه سوپر من کاملا چرتو پرت نوشتید.اتفاقا تمام منتقدا و مردم جسی رو به عنوان بدترین لوتر تاریخ میدونن و همچنین به خاطر بازیش هم نامزد تمشک طلایی شد که فاجعس

    پاسخ