آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 58)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. بی‌خواب در سیاتل – 1993 – Sleepless in Seattle

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: نورا افرون (Nora Ephron)

بازیگران: تام هنکس، مگ رایان، بیل پولمن

تریلر فیلم

تام هنکس در این فیلم نقش مردی به نام سام را بازی می‌کند که دعوت می‌شود تا در رادیو درباره شکست عشقی‌اش صحبت کند. این امر توجه بسیاری از زنان را به خود جلب می‌کند. یکی از این زنان آنی (با بازی مگ رایان) نام دارد که قرار است ازدواج کند اما احساس می‌کند در رابطه‌اش اشکالی وجود دارد. با کمک پسرش سام، این دو سرانجام یکدیگر را ملاقات می‌کنند. این فیلم به یکی از فیلم‌های کلاسیک قرن اخیر تبدیل شده که تماشای آن لذتبخش است.


2. جودی – 2019 – Judy

ژانر: درام، بیوگرافی

کارگردان: روپرت گولد (Rupert Goold)

بازیگران: رنی زلوگر، فین ویتراک، جسی باکلی

تریلر فیلم

داستان این فیلم در سال 1968 میلادی جریان دارد و زندگی جودی گارلند، بازیگر افسانه‌ای آن دوران را به تصویر می‌کشد. فیلم از جایی آغاز می‌شود که جودی برای اجرای چند کنسرت به لندن سفر می‌کند. گارلند که بازیگر فیلم مشهور “جادوگر شهر آز” بوده است، اکنون پس از سالها به زنی شکسته و رنجور تبدیل شده که تنها به کمک مواد مخدر و دارو سرپا است.

بازی رنی زلوگر در این فیلم او را به جایزه اسکار رساند و مورد توجه منتقدان زیادی قرار گرفت. بسیاری معتقدند که نقش‌آفرینی او در این فیلم باعث جان بخشیدن به داستان و فضای کلی فیلم شده و کمک بزرگی به نشان دادن حقیقت تلخ زندگی گارلند کرده است.


3. آسمان خراش – ۲۰۱۸ – Skyscraper

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: “راوسون مارشال تربر” (Rawson Marshall Thurber)

بازیگران: “دواین جانسون”، “نو کمبل”، “نوآ تیلور”

تریلر فیلم

“دواین جانسون” در این فیلم نقش مردی به نام  “ویل” را بازی می کند که برای اعطای بیمه ی امنیت به ساختمانی، به همراه خانواده اش به بلند ترین برج دنیا می رود. اما آتش سوزی عمدی در ساختمان باعث به تله افتادن خانواده اش می شود و ویل باید آنها را نجات دهد.

این اثر که نسخه‌ای ضعیف‌تر از فیلم “جان سخت” (Die Hard)، ترکیب‌شده با یک جهنم برج محور، ساخته شده تا “دواین جانسون” را به عنوان بزرگ‌ ترین ستاره‌ی اکشن این روزهای سینمای جهان تبلیغ کند. اما این فیلم همچنان برای کسانی که به فیلم های اکشن و هیجان انگیز علاقه دارند جذاب و دیدنی است.


4. خزیدن – 2019 – Crawl

ژانر: ترسناک، مهیج

کارگردان: الکساندر آجا (Alexandre Aja)

بازیگران: کایا اسکودلاریو، بری پپر، مورفید کلارک

تریلر فیلم

این فیلم که با ژانر هیجان انگیز و ماجراجویی ساخته شده است، درباره ی دختر جوانی است که تلاش می کند پدرش را از دل یک طوفان نجات دهد اما با حوادثی که رخ می دهد، در یک خانه ی شناور روی آب گیر می افتد و باید برای نجات زندگی اش با کروکدیل ها مبارزه کند. این فیلم از طرف سایت راتن تومیتوز امتیاز ۸۹ را کسب کرده است. همچنین این فیلم در سایت imdb امتیاز ۶,۹/۱۰ را به خود اختصاص داده است.


5. آسیایی‌های خرپول – 2018 – Crazy Rich Asians

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: جان ام. چو (Jon M. Chu)

بازیگران: کنستانس وو، جما چان، آکوافینا،‌ کن جیونگ

تریلر فیلم

داستان این فیلم در مورد آسیایی‌های خیلی پولدار است و با روایت داستان یک زن جوان آمریکایی آسیایی‌تبار که برای دیدار با خانواده دوست پسر خود به کشور سنگاپور سفر می‌کند، داستان پولدار شدن خانواده او را نشان می‌دهد و به بررسی اختلاف فرهنگی و جا افتادن مصرف‌گرایی می پردازد. طنز مناسب و ترکیب رنگ‌های شاد و زیبای این فیلم از جمله ویژگی‌های مثبت آن هستند که اوقات خوشی را برایتان رقم خواهد زد.


6. مالفیسنت – 2014 – Maleficent

ژانر: درام، فانتزی، ماجراجویی

کارگردان: رابرت اشترمبرگ (Robert Stromberg)

بازیگران: آنجلینا جولی، ال فانینگ، میشل فایفر

تریلر فیلم

این فیلم درواقع داستان “زیبای خفته” را بیان می کند، اما از نگاهی متفاوت. در اینجا، شخصیت اصلی “بل” نیست بلکه “مالیفیسنت” است، جادوگری بدجنس که نفرینش موجب خواب ابدی “بل” می شود. به مالیفیسنت توسط مردی که گمان می برد عشق زندگیش است، خیانت می شود. دوست پسر او “استفن” برای اینکه “شاه هنری” را خوشحال کرده تا با دخترش ازدواج کند، به مالیفیسنت خیانت می کند. مالیفیسنت حاکم “مور” است که هنری این حق را برای خودش میخواست. زمانی که موفق نشد مور را به سلطه خود در بیاورد، اعلامیه ای حاضر کرد و در آن نوشت که هرکس مالیفیسنت را بکشد، می تواند پس از مرگ او شاه شود و با دخترش ازدواج کند.


7. کودک رنگین کمانی ‒ The Rainbow Kid ‒ ۲۰۱۵

ژانر: درام، غم‌انگیز

کارگردان: گیره پاپوتس (Kire Paputts)

بازیگران: دیلان هارمان، جولیان ریچینگز، نیکولاس کامپبل

تریلر فیلم

“کودک رنگین کمانی” افسانه‌ای الهام بخش است، اما ریشه سفر فوق‌العاده شخصیت اصلی آن با رخدادهایی غم انگیز همراه است. شخصیت اصلی داستان پسری به نام “یوجین” است. او مبتلا به سندروم داون است که این موضوع باعث می‌شود بیشتر تحت آزار دیگران قرار گیرد. “دیلن هارمن” در به تصویر کشیدن یوجین ایفای نقشی درخشان از خود نشان می‌دهد و ما را با رفتار بی‌عاطفه کودکان دیگر روبرو می کند. گاهی اوقات، بی رحمی آنان باعث می‌شود بفهمیم که کودکان می توانند حتی بدتر از بزرگسالان باشند. خوشبختانه، زمان زیادی طول نمی‌کشد و ما شاهد آن خواهیم بود که یوجین جستجویی را شروع می‌کند که به او درسی مهم از زندگی می‌دهد.


8. مذاکره – ۲۰۱۸ – The Negotiation

ژانر: جنایی

کارگردان: لی جونگ-سئونگ (Lee Jong-seok)

بازیگران: هیون بین، سان یه-جین

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی یک مذاکره کننده است که وارد بحرانی علیه گروگان گیری خون سرد می شود. او باید طی ۲۱ ساعت تلاش کند تا رفتار غیر معمول خود را کنار بگذارد و گروگان گیر را مجبور کند تا انگیزه هایش را نشان دهد.


9. شیر – ۲۰۱۶ – Lion

ژانر: درام

کارگردان: گارث دیویس (Garth Davis)

بازیگران: دو پتل، رونی مارا، نیکول کیدمن

تریلر فیلم

این فیلم بر اساس یک اتفاق واقعی ساخته شده است و داستان آن درباره ی پسر بچه ای هندی به نام “سارو” است که در ایستگاه قطار گم می شود و با سوار شدن به قطاری اشتباه، به کلی از خانواده اش دور می افتد. “سارو” پس از مدتی آوارگی و زندگی در بهزیستی، توسط خانواده ای استرالیایی به فرزندی پذیرفته می شود. سال های زیادی می گذرد تا اینکه “سارو” تصمیم می گیرد برای پیدا کردن خانواده اش به هند برگردد.


10. کلاوس – 2019 – Klaus

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: سرجیو پابلوس (Sergio Pablos)

صداپیشگان: جیسون شوارتزمن، جی. کی. سیمونز، رشیدا جونز

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره پسری تنبل و بی‌عرضه به نام جاسپر است که پدرش رئیس آکادمی پست سلطنتی است و او را مجبور کرده تا آموزش‌های لازم برای تبدیل شدن به یک پستچی را بگذراند. جاسپر که هیچ علاقه‌ای به این کار ندارد، تمام وقتش را به الافی و خوشگذارنی هدر می‌دهد و هیچ هدفی برای ادامه زندگی ندارد. این اوضاع تا جایی ادامه می‌کند که پدر جاسپر تصمیم می‌گیرد او را به منطقه‌ای نزدیک به قطب شمال بفرستد تا بلکه با قرار گرفتن در شرایط سخت، بتواند به یک پستچی خوب تبدیل شده و گلیمش را از آب بیرون بکشد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. A

    خرداد 26, 1399

    اسم شاهزاده توی ملیفیسنت بل نیست. اورورا هست. بل مال دیو و دلبر هست.

    پاسخ