لیست قوی‌ترین سلستیال‌‌ها در کمیک‌های مارول

تصوری غلط راجع‌به سلستیال‌ها (Celestials) در کمیک‌های مارول وجود دارد. بسیاری از طرفداران فکر می‌کنند آن‌ها موجوداتی هستند که جهان را آفریدند؛ اما این موضوع حقیقت ندارد. درعوض این موجودات توانستند قدرت بخش‌های مختلف جهان مارول را به‌دست بگیرند و اقداماتی مشابه با یک قاضی را در این جهان ایفا کنند.

هر سلستیال نقش خاصی را برعهده دارد که این نقش را برای میلیون‌ها سال انجام می‌دهد. آن‌ها موجوداتی انسان‌نما با قدرت‌هایی بزرگ هستند که مشخص کردن میزان قدرتشان غیرممکن است؛ اما طی این مطلب در تلاش هستیم قدرت‌های آن‌ها را بسنجیم و سپس رتبه‌بندی کنیم. از آنجا که هر سلستیال‌ در کمیک‌ها اساسا یکسان هستند، تلاش می‌کنیم در این لیست کاراکترهایی را قرار بدهیم که در جهان‌های جداگانه مانند جهان سینمایی مارول حضور دارند.

درواقع در این لیست قرار نیست سلستیال‌هایی که کاملا یکسان هستند حضور داشته باشند. ما آن‌هایی را انتخاب کردیم که با آناتومی مشابه، قدرتمندترین هستند. با پروشات همراه باشید.


10. گمیل (GAMIEL THE MANIPULATOR)

در حالی که سطح قدرت سلستیال‌ها را می‌توان در یک حد درنظر گرفت، اما بدون شک گمیل (Gamiel) ضعیف‌ترین این موجودات محسوب می‌شود. او به‌عنوان جوان‌ترین فرد در گونه خود، دارای قدرت‌های سلستیالی معمولی است. برخلاف دیگر سلستیال‌ها، گمیل دارای جثه چندان بزرگی نیست.

جثه او تقریبا با هالک برابر است که به‌عنوان یک سلستیال بسیار کوچک محسوب می‌شود. ممکن است به‌نظر برسد گمیل چندان قدرتمند نیست؛ اما فراموش نکنید او یک سلستیال است و می‌تواند هر موجودی را که درمقابلش قرار بگیرد نابود کند. لقب متقلب به‌دلیل ایجاد جنگ چهار میلیون ساله میان اسکرال‌ها و کری‌ها به او داده شد.


9. استار-لرد (STAR-LORD)

استار-لرد (Star-Lord) در فیلم نگهبانان کهشکان بخش 2 (Guardians of the Galaxy Vol. 2) تمام قدرت خود را از بند رها نکرد؛ اما او به‎‌حدی قدرتمند بود که توانست مانع هدف ایگو شود. (البته با کمک دوستانش)

او نشان داد که قادر است بر روی انرژی کنترل داشته باشد و به کمک آن هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. استار-لرد همچنین با تبدیل کردن خود به یک پک-من بزرگ نشان داد دارای قدرت تغییر شکل نیز است. او احتمالا دارای قدرت‌هایی مانند قدرت‌های ایگو نیز بود که به آن‌ها پی نبردیم. از آنجایی که قدرت‌های استارد-لرد دوام زیادی نداشت، او نمی‌تواند در این لیست جایگاهی بهتر داشته باشد.


8. فینکس فورس (PHOENIX FORCE)

ماهیت فینکس فورس (Phoenix Force) از داستانی به داستان دیگر تغییر می‌کند؛ اما قدرت‌های کهکشانی آن پذیرفته شده و در بسیاری از داستان‌ها از آن به‌عنوان یک سلستیال یاد می‌شود. قدرتمندترین نسخه‌های فینکس فورس از سلستیال‌ها بسیار جلوتر هستند؛ به‌همین دلیل در این مطلب ما نسخه جین گری را درنظر می‌گیریم.

قدرت او به‌گونه‌ای بود که می‌توانست موتانت‌ها و اینگونه افراد را از هستی ساقط کند. توانایی‌های تله‌پاتی و دورجنبانی جین با ادغام قدرت‌های مخرب فینکس فورس، باعث می‌شود که هیچ چیزی نتواند کوچک‌ترین آسیبی به او وارد کند. (البته غیر از موجودات سلستیالی دیگر) شاید قدرت‌های فینیکس فورس در مقایسه با دیگر سلستیال‌ها چندان بالا نباشد؛ اما او هنوز هم به‌قدری قدرتمند است که جایگاهی در لیست قدرتمندترین سلستیال‌های مارول داشته باشد.


7. زگرب (ZGREB)

سلستیالی که فینکس فورس طی یک نبرد در مقابل آن شکست خورد چه شخصی بود؟ او شخصی نیست جز زگرب (Zgreb). این سلستیال که با لقب فروافتاده نیز شناخته می‌شود، موجودی است که ناامیدانه به‌دنبال معشوق خود است و برای این هدف بدون هیچ‌گونه ناراحتی هر چیزی را خراب می‌کند.

زگرب به‌اندازه کافی قدرتمند بود که در مقابل گروه انتقام‌جویان باستانی (Ancient Avengers) که یکی از مهم‌ترین اعضای آن اودین بود، قرار بگیرد. تنها تلاش‌های مشترک این گروه بود که باعث ازبین رفتن این موجود شد. او هزاران سال بعد با قدرت بیشتری بازگشت؛ اما طی یک‌سری اتفاقات از گروه انتقام‌جویان جدید شکست خورد.


6.  گادهد (GODHEAD)

این سلستیال به‌مدت 12 میلیارد سال بر سیاره ویسکاردی نظارت می‌کرد و تنها زمانی حاضر به رفتن از آن شد که ساکنان این سیاره برای جستجوی جهان بیرون از او خواستند که به آن‌ها اجازه خروج دهد. در پی این درخواست گادهد (Godhead) با ایجاد یک بلک ورتکس (Black Vortex) نژاد ویسکاردی‌ها را تنبیه کرد. با قدرت بلک ورتکس تمام ساکنان ویسکاردی ازبین رفتند و فقط رهبر سیاره سالم باقی ماند.

بعد از این اتفاقات دلیلی وجود نداشت که گادهد بیش از این در آن سیاره بماند؛ درنتیجه او به‌آرامی آنجا را ترک کرد. این تنها کار برجسته او در تمام زمان‌ها بود که همین موضوع باعث می‌شود فکر کردن به این موجود ترسناک باشد. (زیرا او تنها یک بار عصبانی شد و همان یک بار هزینه سنگینی در پی داشت) ما نمی‌دانیم به‌طور دقیق او در مقابل دیگر سلستیال‌ها چگونه کار خواهد کرد.


5. ایسون جستجوگر (ESON THE SEARCHER)

نسخه کمیکی که این سلستیال قدرتمند بود. اما او کشته و تبدیل به یکی از معدود سلستیال‌هایی شد که واقعا ازبین رفت. بااین حال ما نسخه دنیای سینمایی مارول را درنظر می‌گیریم که به‌حدی مهم بود که مارول تصمیم بگیرد به‌عنوان تنها سلستیال کتاب‌های کمیک، او را در فیلمش قرار بدهد.

ایسون جستجوگر (Eson the Searcher) علاوه‌بر قدرت‌های سلستیالی، سنگ قدرت را نیز در مالکیت خود داشت. همین موضوع باعث شد تا او به موجودی غیرقابل توقف تبدیل شود. کلکسیونر با یک هولوگرام به نگهبانان کهکشان نشان داد که ایسون چگونه با عصایش به‌راحتی یک نژاد کامل از موجودات را پاک کرد. قابل ذکر است که او در دنیای سینمایی مارول نیز ازبین رفت. این اتفاق ثابت می‌کند این موجود قدرتمندترین سلستیالی نبود که تاکنون دیدیم.


4. اکسیتار پایان‌دهنده (EXITAR THE EXECUTIONER)

لقب پایان‌دهنده از این‌رو به او داده شد که این موجود جهان‌هایی را که دیگر سلستیال‌ها فاقد ارزش می‌دانستند نابود می‌کرد. اکسیتار (Exitar) یک موجود واحد نیست. این در واقع یک‌سری سلستیال است که بعد از مرگ سلستیال قبلی، وارد لباس اکسیتار می‌شوند. (این روند به همین شکل ادامه پیدا می‌کند)

اگرچه یک اکسیتار توسط سو استورم (Sue Storm) کشته شد؛ اما پایان‌دهنده به‌علت عملکرد جاودانه خود استحقاق حضور در رتبه‌های بالای این لیست را دارد. (با کشته شدن یک اکسیتار، اکسیتار دیگری جای او را می‌گیرد) حتی اگر به‌نظر برسد چکش ثور چیزی باشد که به‌طور حتمی یک اکسیتار را بکشد، نمی‌توان این موجود را در رتبه‌های پایین‌تری قرار داد. (زیرا او جاودانه است) از این گذشته، تایید شده که این موجود قدرتمندتر از شخصیت‌هایی چون اودین، گالاکتوس (Galactus) و بیاندر (Beyonder) است.


3. تیاموت (TIAMUT)

تیاموت (Tiamut) دارای غنی‌ترین تاریخچه در بین تمام سلستیال‌هایی است که جهان مارول نشان داده است. داستان‌های کاراکتر تیاموت به‌حدی گسترده و زیاد هستند که بیان آن‌‌ها در این مطلب بیهوده و خارج از حوصله است. اما جهت اینکه به شما ثابت کنیم قدرت‌های تیاموت تا چه حد بالا است، تنها لازم است بدانید گالاکتوس از او وحشت داشت.

بگذارید واضح‌تر بگوییم؛ گالاکتوس، تانوس را یک خدای ضعیف تلقی می‌کند. حال تصور کنید چنین موجودی از تیاموت وحشت دارد. کاملا مشخص است که نباید با این سلستیال شوخی کرد و در مقابلش قرار گرفت. تیاموت موجودی است که حتی آتو ناظر (Uatu the Watcher) نیز نمی‌تواند او را ببیند.


2. والای همگان (ONE ABOVE ALL)

در حقیقت در دنیای مارول 2 کاراکتر وجود دارند که لقب “والای همگان” را به دوش می‌کشند که یکی بوجودآورنده و خدای دنیای مارول و دیگری این سلستیال است. این سلستیال رهبر تمام اعضای دیگر نژاد خود است. او تمایل به انجام کارهای زیادی ندارد، زیرا او به میراث خود اجازه داده تا وظایف را به‌انجام برسانند. والای همگان (The One Above All) به‌ندرت خود را درگیر می‌کند. او در موقعیت‌های مختلف تنها جواب سوال‌هایی را که دیگران می‌خواهند به آن‌ها می‌دهد.

تایید شده هر شخصی که با والای همگان درگیر شود، این موجود می‌تواند به‌راحتی او را شکست دهد. او خیلی راحت قادر به تله‌پورت کردن شخصیت‌هایی چون ثور است. والای همگان همچنین می‌تواند هر سلستیالی که کشته شده را احیا کند.


1. ایگو سیاره زنده (EGO THE LIVING PLANET)

ایگو سیاره زنده (Ego the Living Planet) زندگی خود را در فیلم نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy) ازدست داد؛ اما او موجودی است که شناخته‌شده‌ترین شاهکارها را در میان سلستیال‌ها رقم زد. ایگو به‌دلیل اینکه نگهبانان با تعداد بیشتری بر روی نقطه‌‍‌ضعفش کار کردند، از آن‌ها شکست خورد. بدون شک این موجود طی یک نبرد منصفانه به‌راحتی می‌توانست آن‌ها را شکست بدهد.

ایگو دارای این قدرت بود که تمام جهان‌ها را به خودش جذب کند. او قادر بود هر چیزی در جهان را به شیوه‌ای که می‌خواست بازسازی کند. (سیاره این موجود گواهی بر وجود این توانایی در درونش است) به‌نظر می‌رسید او به اندازه خود زمان پیر است و به دورترین نقطه‌های فضا سفر کرده است. با توجه به میزان قدرت ایگو، بعید به‌نظر می‌رسید که او حتی تحت تاثیر بشکن تانوس قرار بگیرد.


دنیای مارول سلستیال‌های دیگری نیز دارد که در این لیست فقط به 10 مورد قوی‌تر اشاره شد. آیا باقی سلستیال‌ها را می‌شناسید؟ منتظر شنیدن نظرات شما هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (23)

بستن فرم

  1. امیر مهدی محمدی

    خرداد 23, 1401

    در جواب دوستمون باید بگم اون نوور بود که نال با نکرو سورد تماما سیاه کشتش.فینیکس فورس یک نیرو هس اما در کمیک ها گفته شده که قبلا یک سللتیال بوده ولی الان که نیس
    والای همگان دو نفر هستن یکی خدا و دیگری ایشون رهبر سلستیال ها که بنظرم خیلی ابهت داره و جز تاپ تن ماروله

    پاسخ

  2. زندگی پس از زندگی

    خرداد 23, 1401

    سلام . اول از همه اگه چیزی میخوای در مورد تموم کمیک ها(منظورم اطلاعات هس )میخوای یه سری به کانال ما بزنید
    در جواب اون کسایی که میگن والای همگان خداست باید بگم که این والای همگان اون نیست و باید بگم که در سطح متفاوتی از قدرت در برابر همنوعانش قرار داره(مثل بیاندر و بیاندرز )و میشه گفت جز تاپ 10 مارول هس
    ایگو نباید اول می بود و به نظرم میتونستم جز اینا باشه ولی اول نه چون یک سلستیال طرد شده هس و کامل نیس
    استار لرد. خب پیشنهاد به ظاهر خوبی هس اما در جواب باید بگم که سلستیال ها یک نژاد هستن و تعدادشان زیاده الان آقای نویسنده یکی از اون بی صاحب ها رو(منظورم یکی از اونهارو )مینوشتی به جای این استار لرد.البته در حالت عادی هم این بدبخت کنترلی روی قدرتش نداره
    کسی که میگه اریشم کجاس ده بدبخت بالا گفت که همون که سنگ قدرت رو داره اریشم هس
    جایگاه گادهد میتونس بهتر باشه و اکسیتار پایان دهنده هم از بیاندر قویتر نیس چون حتی اگه والای همگان(سلستیال )هم بود بیاندر جز 5 تا اوله تو مارول.
    میشه گفت هم فینکس یه سلستیال هس هم نیس. چون مبهمه و تو یه شماره کمیک گفت هس و تو یه دونه گفت یه نیرویی هس و نیست ولی بنظرم خودم یک نیرویی هست و یک سلستیال نیست
    تازش همین گمیل بصورت اتفاقی باعث جنگ شد نه که خودش بخواهد
    اون دوستی هم که گفت اون سلستیال که سرش قطع شده کی هست خب باید بگم سرش توسط نال(خدای سیمبوت ها یا همون خالقشون ) سرش رو با نکروسورد تمام سیاه زد چون سلستیال ها در این دنیا نماد روشنایی هستن و نال تاریک خالص هست چون از کار سلستیال ها ناراحت میشه شکل فیزیکی میگیره و از تاریکی خالص شمشیری رو میسازد که بعد ها با عنوان قدرتمندترین سلاح (حداقل تو دنیای مارول )شناخته میشه و به محض ساخته شدن شمشیر به طرف سلستیال ها حمله میکنه و سر یکی رو میبره که بعد ها سیاره ای به نام نوور میشه که شرایط محیطی بسیار عجیبی داره فک میکنم اسم این سلستیال هم نوور هست اینارو دیگه نمیدونم
    ببخشید سرتون رو درد آوردم در ضمن مقاله زیاد جالب نبود دوست عزیز

    پاسخ

  3. امیر

    دی 26, 1400

    اریشم کجای لیسته؟؟

    پاسخ

  4. آرمین

    آذر 11, 1400

    من چی بگم اولن مگه والای همگان سلستیال هست ؟ 😶 اگر هم باشه چرا رتبه ۲ یعنی ایگو از والای همگان قوی تره🤨

    پاسخ

  5. حسین

    مهر 13, 1400

    سلام اونی که تو نگبانان کهکشان دو سرش قطع شده بود اسمش چی بود؟
    اونطور که من خوندم فهمیدم نال سرشو قطع کرده

    پاسخ

  6. اوتاکو *

    شهریور 26, 1400

    والای همگان سلستیال هم از بقیه قویتره باز ایگو هم نیمه سلستیال هست و ضعیفتره تا جایی که میدونم داستان والای همگان مثل بیاندر و بیاندرز هست و قدرتش با بقیه هم نژاد هاش خیلی اختلاف داره احتمالا یچ تو مایه های تاپ ۱۰ مارول شاید

    پاسخ

  7. دونالد ترامپ

    اردیبهشت 29, 1400

    پس Unicron چی اونم سلستیال مگه نیست؟

    پاسخ

  8. تحلیل گر

    شهریور 18, 1399

    سلام مقاله زیاد جالبی نبود چونکه معلوم نیست از نظر کمیک است یا فیلم!!!! چون من تا به حال ندیدم که استار لرد در کمیک سلستیال باشد!!!! و فونیکس یک نیرو هست نه سلستیال!!!! و این که والای همگان قویترین سلستیال باشد شکی درش نیست!!!!

    پاسخ

  9. استیو راجرز

    شهریور 18, 1399

    سایت پروشات دیگه در زمینه کمیک فعالیت نمیکنه ؟! چون خیلی وقت هست که مقاله کمیکی ننوشتین میپرسم .

    پاسخ

  10. حسن

    شهریور 16, 1399

    فنیکس اصلن سلستیال نیست ولیچند تا جهش یافته هستن که سلستیال هستن یکیشون لژیون یا دیوید هالر که اگه کنترل تمام شخصیت هاشو بدست بگیره توانایی خلق و از بین بردن یه سیاره مثل ایگو رو داره ولی فیلمش اصلا به جایی نرسید که قدرت های خودش رو به نمایش بزاره بیشتر روانشناختی و فلسفی بود

    پاسخ

  11. نیکولاس

    تیر 5, 1399

    اولا فونیکس نیرو هست نه سلستیال
    دوما استار لرد ربع سلستیاله
    سوما ایگو نیمه سلستیاله
    چهارما رده بندی غلطه
    پنجما والای همگان خدا هست

    پاسخ

  12. البرز داوطلب

    تیر 4, 1399

    داداش والای همگان ته قدرت ماروله . ایگو رو از روی فیلم قضاوت نکنید .

    پاسخ

  13. جواد جعفریان

    اردیبهشت 26, 1399

    از نظر من باید رابی ریس هم توی لیست باشه
    اون یه سلستیال رو در اولین حالت های گوست رایدری خودش با کوچک ترین حرکت زنده کرد
    با باز کردن دهنش یه هیولای قدرتمند رو کشت ( در اولین حالت های خودش )
    در اولین حالت گوست رایدری با اودین مبارزه کرد و اون رو شکست داد و حتی با اون رفیق شد ( robbie reyes vs odin رو توی گوگل سرچ کنید متوجه حرف بنده خواهید شد )
    همچنین یه سلستیال رو در کمیک اونجرز 2019 سوراخ کرد
    ثور و کاپیتان مارول و کاپیتان امریکا رو همزمان شکست داد
    توجه داشته باشید این گوست رایدر اریجینش و قدرتش و منبع قدرتش کاملا با بقیه گوست رایدر ها متفاوته .
    بنظرتون این فرد لیاقت حضور در این لیست رو داره یا نه

    پاسخ

  14. shayan

    بهمن 30, 1398

    با سلام.
    این مقاله برای من جذابیت داشت ولی ی اشکالی توش بود و اونم این بود که تو رتبه چهارم(اکستیار پایان دهنده)نوشته شده از شخصیت هایی مثل اودین،گالاکتوس و بیااااااندر قویتره…
    والا تا جایی ک من میدونم همه از اودین و گالاکتوس ضعیفترن ولی اصلا باشه قویتر…آخه از بیاندر؟بیاندر ها وقتی اومدن تو مولتیورس مارول همه رو از دم تیغ گذروندن حتی نیرو های کیهانی مثل مرگ و ابدیت و دادگاه زندگی رو و هر ابر قهرمان و شروری که در برابرشون ایستاد رو نابود کردن و نابود شدنشون هم تقصیر خودشون بود و به نوعی قدرت خودشون بر علیه خودشون استفاده شد و باعث به فنا رفتنشون بود.
    اصلا فکر نمیکنم همه نژاد سلستیال ها با هم بتونن به ی بیاندر حتی نزدیک بشن.

    پاسخ

    • استیو راجرز در پاسخ به shayan

      اسفند 1, 1398

      با عرض سلام مجدد .
      من 2 تا سوال خیلی مهم از سایت خوب پروشات دارم . لطفا شما و یا هر کاربری که میتواند پاسخ بدهد .
      اینکه در کمیک های جدید ثور ، به نویسندگی دانی کیتس در سال 2020 ، صحبت از از تهدیدی کیهانی و حتی به نوعی فرا کیهانی به نام زمستان سیاه ( Black Winter ) مطرح میشود . گفته میشود که این زمستان سیاه تک تک مولتی ورس های پیش روی راهش را نابود میکند !! و از آنها تاریکی و پوچی مطلق میسازد . گفته میشود که فقط گالاکتوس با نهایت قدرتش میتواند جلوی این زمستان سیاه را بگیرد . !!
      1- اینکه من در منابعی شنیدم که زمستان سیاه دنیای DC و یا حداقل بخشی از آن و قهرمانانش را نابود کرده است . مثلا منبع زیر :
      vigiato.net/p/70243

      لطفا شما نظرتون را در این مورد ارائه بدهید .
      2- اینکه اگر زمستان سیاه ، اینطور که گفته میشود تهدیدی برای تمامیت مولتی ورس هست ، چرا در مواجه با اون شخصیت های انتزاعی مثل بینهایت ، ابدیت و حتی در صورت لزوم دادگاه زندگی ، وارد ماجرا نمیشوند و دخالت نمیکنند ؟!؟!
      من این سوال را در یک سایت دیگر هم مطرح کرده ام که فعلا هیچ شخصی ، هیچ پاسخی نداده است . لطفا شما اگر میتوانید پاسخ بدهید . مرسی .
      موفق باشید .

      پاسخ

      • استیو راجرز در پاسخ به استیو راجرز

        اسفند 4, 1398

        اشتباها این کامت را در پاسخ شما ( shayan ) نوشتم . در اصل میخواستم که به عنوان یک کامنت جدا و مستقل بنویسم .

        پاسخ

    • تحلیل گر در پاسخ به shayan

      آذر 25, 1399

      بله حرف شما درسته. یه بیاندر به راحتی تمام، 4تا سلستیال رو زد!!!! اونا لیوینگ ترایبیونالی رو زدن که واسه کل سلستیال ها بسه!!! حالا چه برسه به اکستار پایان دهنده که از ثور با یارن بی یورن هم شکست خورد‌!!!! اما انصافا این مقاله بیشتر از یه اشکال داشت!!!!

      پاسخ

  15. avengers

    بهمن 27, 1398

    سلام به همه ى دوستان ،استيو يه سوال داشتم ، حتما كميك جديد ثور رو خوندي 2020 ، تا الان چند قسمتش رو خوندي ؟

    پاسخ

    • استیو راجرز در پاسخ به avengers

      بهمن 28, 1398

      کمیک های جدید ثور به نویسندگی دانی کیتس تا الان فقط 3 تا قسمتش منتشر شده که من هر 3 قسمتش را خوانده ام .
      موفق باشید .

      پاسخ

  16. avengers

    بهمن 24, 1398

    سلام به همه دوستان ، در نظر سنجى سايت كه بين دارك سايد و اپوكالپيس بود شركت كردم و به دارك سايد راي دادم ، دلايل خودم رو هم اعلام كردم ، اسمم اونجا marvel 235 هست هالا كسي خواست دلايل من رو بخونه ، ميخواستم اسم و نظر شما استيو و بقيه ى دوستان رو بدونم كه كدوم پيروز ميدان هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟
    موفق باشيد ☺️☺️

    پاسخ

    • استیو راجرز در پاسخ به avengers

      بهمن 24, 1398

      خوب راستش اگه منظورت در سایت زومجی هست ، اسم اکانت من Bruce Banner ، هست . ( به دلایلی نشد که اسم ( استیو راجرز ) ، را انتخاب کنم . به هر حال من همانجا نظرم را اعلام کردم .
      اما در مورد اون مسابقه باید بگم که من شخصا زیاد از اینجور مسابقات خوشم نمیاد . چون مطمئنا بیشتر کاربران ، فقط از روی علاقه و تعصب رای میدهند و نتیجه اون مسابقه از همین الان هم برای من روشنه . ( یعنی فکر میکنم که یک نفر از بین بتمن و اسپایدرمن انتخاب بشه . ) . مطمئنا خروجی اون نظر سنجی ها فقط محبوبیت شخصیت ها هست و شخصیت هایی که محبوبیت بیشتری دارن ، انتخاب میشوند و بعیده که شخصی بیاد و فاکتور هایی مثل قدرت را هم در نظر بگیرد . وگرنه اساسا مبارزه گالاکتوس و جوکر یعنی چی ؟!؟!؟ انصافا یعنی چی ؟!؟!؟ خوب اصلا این مبارزه ( در اصل نظر سنجی !! ) که نتیجش از همین الان هم روشنه ، خودش همه چیز را نشان میدهد .

      پاسخ

    • استیو راجرز در پاسخ به avengers

      بهمن 24, 1398

      ادامه نظر قبلی درباره این مقاله :
      در ادامه باید بگم که تا جایی که من اطلاع دارم ( نیروی فونیکس ) اصلا یک سیلیستیال نیست و چنین چیزی اصلا در کمیک اثبات نشده . ( مگر اینکه در کمیک های جدید سرگذشت و اوریجنش ریبوت شده باشه که البته احتمالش خیلی کمه . ) . در این باره فقط یک سری تئوری و فرضیه وجود دارد که اساسا شواهد و مدارک محکم و منطقی ای هم برای این تئوری ها و فرضیه ها موجود نیست . حالا CBR چطوری اومده و با اطمینان این نیرو را یک سیلیستیال دانسته دیگه من نمیدونم . !!
      در ضمن مطمئنا هیچ کدام از این سیلیستیال ها ( شاید فقط والای همگان ) ، از شخصیت هایی مثل اودین و گالاکتوس ( باز هم تاکید میکنم که زمانی که در اوج قدرتشون باشند . ) ، قدرتمندتر نیست . این اثبات شده هست . هرچند که نویسندگان میتوانند مقیاس قدرت شخصیت ها را تا حدود خیلی زیادی تغیر بدهند اما به هر حال شخصیتی مثل اودین تا به حال با 9 سیلیستیال قدرتمند مبارزه کرده است و تا مرز شکست آنها پیش رفته است . حالا درسته که در نهایت شکست خورد ، اما همین موضوع که به آن صورت با 9 سیلیستیال مبارزه کرده است ، نشان میدهد که یک سیلیستیال به هیچ عنوان نمیتواند شخصیت اودین را شکست بدهند . همچنین گالاکتوس در اوج قدرتش ( منظورم در اوج قدرت نسخه معمولی خودش هست . ) ، محاله که از این سیلیستیال ها شکست بخوره . حالا شاید در یک داستانی ازشون بترسه اما این دلیلی نمیشه که ضعیفتر باشد .
      نکته اخر اینکه به نظر من والای همگان ( مورد شماره 2 ) ، در حقیقت باید رتبه 1 را داشته باشد .
      موفق باشید .

      پاسخ

  17. استیو راجرز

    بهمن 24, 1398

    با سلام .
    دیدگاه قبلی من اشتباها زود ارسال شد . لطفا این دیدگاه را تایید کنید .
    راجب این لیست باید بگم که خیلی عجیب غریبه و من با اکثر بخش هایش اصلا موافق نیستم .
    اولا که تا جایی که من اطلاع دارم شخصیت استارلرد در کمیک اصلا سیلیستیال نیست . این مقاله هم که با توجه به عنوانش ، فقط مربوط به کمیک هست .
    دوما که سیلیستیال مورد شماره 4 ( اکسیتار پایان‌دهنده ) ، اصلا قدرتمندتر از شخصیت هایی مثل اودین و گالاکتوس نیست . ( البته در اوج قدرتشون . ) . چه برسد به بیاندر ها که در مقاله ای در همین سایت ، به عنوان قدرتمندترین نژاد کمیک هستند .
    فعلا وقت ندارم اما بعدا حتما راجب این مقاله و رتبه بندی ها بیشتر توضیح میدهم .
    مرسی و موفق باشید .

    پاسخ