10 بازیگر سرشناسی که در حین تولید فیلم اخراج شدند

یک بازیگر برای حضور در حرفه بازیگری و قرص کردن جای پای خود باید خوب تلاش کنند، و حتی ورود به عرصه بازیگری نیز پایان ماجرا نیست، زیرا با ورود به یک پروژه مطمئن نیستند تا پایان در آن باقی می‌مانند یا نه.

کمتر پیش می‌آید که حین ساخت فیلم یک بازیگر مطرح از آن اخراج شود، اما در برخی موارد به دلیل مشکلات رخ داده چنین مسائلی پیش می‌آید. در اینجا می‌خواهیم به برخی از این نمونه‌ها اشاره کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. غارتگر – Predator – 1987

بازیگر اصلی: ژان کلود ون دام

جایگزین: کوین پیتر هال

ژان کلود ون دام” پیش از اینکه در هالیوود به یک پدیده تبدیل شود، تنها یک رزمی کار اروپایی بود که سعی می‌کرد در این حرفه به جایی برسد. او فرصتی به دست آورد که در آن مهارت‌هایش را نشان دهد، و این پروژه فیلم پرفروش دهه 80 یعنی فیلم مشترک “جوئل سیلور” و “آرنولد شوارتزنگر” بود که نسخه موفقیت در آن روزها محسوب می‌شد. یعنی فیلم کلاسیک “غارتگر”.

ون دام در صحنه این فیلم با مشت و لگدهای سریع و فرز خود در بالای سر عوامل سعی می‌کرد تهیه کننده را تحت تأثیر قرار دهد، آنچنان که تهیه کننده به او گوشزد کرد دست از این کارش بردارد زیرا این فیلم بوکس نیست. در حقیقت ون دام فیلمنامه را نخوانده بود، زیرا برای اجرای نقش هیولای بیگانه استخدام شده بود، نه هیچ کدام از مردان ارتشی که با فرازمینی ها مبارزه می‌کردند.

یادتان باشد موجود این فیلم به یک نماد علمی تخیلی/ترسناک تبدیل شد، زیرا این موجود ترسناک نتیجه نه ساعت تلاش “استن وینستون” چهره پرداز است، با این حال هیولای فیلم‌های اول ظاهر بدی داشت، و بیشتر شبیه موجودات مورچه‌ای دهه 50 بود. ون دام در این پوشش راحت نبود، زیرا سرش پوشانده می‌شد، و مهم‌تر از آن نمی‌توانست مهارت‌های بوکس خود را نمایش دهد. این ناراحتی باعث شد کلاهخود گران قیمت بیگانه را بکشند.

دیگر تحول سیلور تمام شد، و ون دام را اخراج کرد. این فیلم درباره این موجود ادامه پیدا کرد، وینستون به پروژه وارد شد، و حضور چشمگیر “کوین پیتر هال” نیز فیلم را به یک اثر برتر در ژانر خود تبدیل کرد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر ژان کلود ون دام (فرانکی)


2. او – Her – 2013

بازیگر اصلی: سامانتا مورتون

جایگزین: اسکارلت جوهانسون

این فیلم رمانتیک علمی تخیلی از “اسپایک جونز” شخصیت “واکین فینیکس” را در نقش مردی نشان می‌دهد که با یک هوش مصنوعی رابطه دارد. در ابتدا قرار بود بازیگر انگلیسی “سامانتا مورتون” در این نقش صداپیشگی کند، تا جایی که تا پایان ضبط فیلم با فینیکس دیالوگ‌ها را اجرا کرد.

پس از آغاز مراحل پس از تولید، جونز در این فکر بود که صدای مورتون برای این نقش مناسب نیست، زیرا این شخصیت در دید او تغییر کرده بود. درنتیجه همکاری‌شان را قطع کردند، و جونز “اسکارلت جوهانسون” را به پروژه وارد کرد. در مراحل پس از تولید این دو باهم همکاری کردند تا این شخصیت ظاهر نشدنی را زنده کنند. مورتون هم به خاطر کنار گذاشته شدن لقب دستیار تولید را دریافت کرد، درنتیجه زمانی که بشود از شهرت بازیگر استفاده کرد چرا باید آن را کنار گذاشت.


3. بازگشت به آینده – Back to the Future – 1985

بازیگر اصلی: اریک استولتس

جایگزین: مایکل جی.فاکس

فیلم پرفروش سفر در زمان دهه 80 از “رابرت زمیکس” یک کلاسیک بی رقیب است که در زمان تولید آن مشکلاتی رخ داد. قرار بود “اریک استولتس” نقش مارتی مک فلای را بازی کند که در آن زمان استعدادش کشف نشده بود. پنج هفته مانده به تولید زمیکس تولید آن را متوقف کرد.

مشکل اینجا بود که این بازیگر اجرای خوبی نداشت، و نتوانست با فیلم همراه شود. به گفته خود کارگردان: “خنده‌ای که انتظارش داشتم را دریافت نکردم.” کارگردان پس از گفتگو با تهیه کننده‌اش “استیون اسپیلبرگ” تصمیمش را عملی کرد، و استولتس از نقشی که می‌توانست اولین نقش مهم او باشد اخراج شد.

“مایکل جی.فاکس” که به خاطر حضور در سریال کمدی “Family Ties” شهرت داشت، به پروژه وارد شد، و بقیه داستان را هم خودتان می دانید. خوشبختانه استولس به جای ماتم گرفتن فرصت حضور در فیلم “ماسک” (Mask – 1985) را پیدا کرد که باعث شد نامزد گلدن گلوب شود.

همچنین بخوانید: 5 ابرقهرمان DC که می‌توانند بیوه سیاه مارول را شکست دهند (و 5 تن که از او شکست می‌خورند)


4. ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه – Lord of the Rings: Fellowship of the Rings – 2001

بازیگر اصلی: استوارت توانسند

جایگزین: ویگو مورتنسن

“استوارت توانسند” بازیگر ایرلندی در دهه 90 میلادی موفق بود. جذابیت اسکاتلندی، چهره زیبا، بازیگری خوب و ارتباط با “شارلیز ترون“، همه و همه باعث خوشبختی او می‌شد. همچنین قرار بود در فیلم اقتباسی “پیتر جکسون” از سری کتاب‌های “جی.آر. آر. تالکین” نقش آراگورن را بازی کند.

این بازیگر به مدت دو ماه در زمینه بدن سازی و شمشیربازی تمرین کرد، و یک روز پیش از ضبط برگه‌های خروج به او داده شد، علاوه بر این، استودیو نمی‌خواست مزدی به او پرداخت کند. دلیلشان هم این بود که او به اندازه کافی تلاش نکرده، و بنابراین قرارداد را زیرپا گذاشته است.

جکسون بعدها گفت این بازیگر برای نقش آراگورن بیش از حد جوان بود، درحالی که شخصیت بیست سال مسن‌تر بود. بنابراین “ویگو مورتنسن” انتخاب شد، و نقشی را بازی کرد که باعث شد در لیست بازیگران درجه یک مکمل قرار بگیرد.

توانسند در چند پروژه ناموفق حضور داشت، از ترون جدا شد، و در دقیقه آخر از نقش فاندرل فیلم “ثور” (Thor – 2011) مارول هم کنار گذاشته شد.


5. دیک تریسی – Dick Tracy – 1990

بازیگر اصلی: شان یانگ

جایگزین: گلن هدلی

در اواخر دهه 80، “شان یانگ” بازیگر یک ستاره رو به اوج بود، اما به زودی به خاطر رفتار دردسرساز و مشکلاتش در پروژه‌ها شناخته می‌شد. او طی تولید “وال استریت” (Wall Street – 1987) با “الیور استون” کارگردان به مشکل برخورد، زیرا به نظرش نقش او باید با نقش اصلی “داریل هانا” عوض می‌شد، در عوض نقش مکمل او کنار گذاشته شد، و از پروژه خارج گردید.

او در فیلم “بتمن” (Batman – 1990) هم نقش “کیم بسینگر” را برعهده داشت، اما طی تمرین لگنش شکست. سپس در فیلم “بازگشت بتمن” (Batman Returns – 1992) برای نقش زن گربه‌ای سخت تلاش کرد، و با اجرای بخشی از بازی سعی کرد کارگردان را تحت تأثیر قرار دهد، اما “تیم برتون” تمام مدت زیر میز پنهان شده بود، تا زمانی که یانگ خارج شد.

پرسروصداترین مورد اخراج او (البته تا به امروز) در نقش “تس تروئهارت” در نسخه اقتباسی کامیک رنگی “دیک تریسی” از “وارن بیتی” بود. به گفته یانگ پس از دست رد زدن به خشونت‌های جنسی بیتی، این ستاره ناراحت شده، و او را اخراج کرده است. به گفته بیتی هم یانگ در زمان تمرین با بازیگر کودک رفتار بدی داشته که اصلاً شبیه رفتار یک مادر نبوده است. بنابراین یک هفته پس از ضبط یانگ را با گلن دوست داشتنی جایگزین کرد. از آن زمان حرفه یانگ دیگر ندرخشید.

همچنین بخوانید: 10 بازیگری که به خاطر بازی در نقش اشرار جایزه اسکار بردند


6. اینک آخرالزمان – Apocalypse Now – 1979

بازیگر اصلی: هاروی کایتل

جایگزین: مارین شین

تولید دشوار فیلم مربوط به جنگ ویتنام توسط “فرانسیس فورد کاپولا” در حین ضبط با مشکلاتی مواجه شد، آنقدر که بازیگر نقش اصلی کاپیتان ویلارد در مقایسه با این مشکلات اصلاً به چشم نمی‌آمد. مالیات و ضبط طولانی مدت در لوکیشن جنگل، و همچنین ماهیت فیلمنامه، همه و همه بازیگرانی نظیر “آل پاچینو“، “جیمز کان”، “جک نیکلسون” و حتی “استیو مک کوئین” را ترساند، و پیش از ورود به آن خداحافظی کردند.

کاپولا از اجرای “هاروی کایتل” جوان در فیلم دوستش “مارتین اسکورسیزی” به نام “خیابان‌های پایین شهر” (Mean Streets – 1973) خوشش آمد، و او را به فیلم دعوت کرد. کایتل پس از شش هفته از این پروژه خارج شد، زیرا این بازیگر از این نقش منفعل و نامشخص خسته شده بود.

پس از تلاش “نیک نولتی”جوان برای این نقش، سرانجام به “مایکل شین” محول شد، که حضورش در فیلم “در بدلندز” (Badlands) از “ترنس مالیک” سروصدا کرده بود. بازی زیبا و در عین حال منفعل شین در این ماجراجویی تاریک فیلم به کاپولا کمک کرد، فیلمی که برای آن زحمات زیادی کشیدند، و بدون حضور آنها فیلم ساخته نمی‌شد.


7. تمام پول‌های جهان – All the Money in the World – 2017

بازیگر اصلی: کوین اسپیسی

جایگزین: کریستوفر پلامر

این مورد اخیراً رخ داده، و در این مورد بازیگر در پیش از تولید یا حین آن، بلکه در مراحل پس از تولید اخراج می‌شود. در این تریلر غیرتخیلی “ریدلی اسکات”، “کوین اسپیسی” باید گریم سختی می‌داشت تا نقش “جی.پل گتی” را ایفا کند. فیلمبرداری تمام شد، و تدوین در مراحل پایانی قرار داشت تا فیلم در فستیوال AFI 16 نوامبر اکران شود.

سپس در اواخر اکتبر رسوایی تجاوز جنسی اسپیسی و دهه‌ها خشونت علیه زنان از پشت پرده درآمد. در شرایط هالیوودی ناشی از آزارهای واینستین تهیه کنندگان نمی‌دانستند بگذارند فیلم با تحریم اسپیسی غرق شود یا آن را نجات دهند؟ اکران فیلم در فستیوال لغو شد تا راه حلی یافت شود.

اسکات 80 ساله راه حلی پیدا کرد، به این صورت که نقش اسپیسی را با بازیگر دیگری ضبط کند (انتخاب اولیه اسکات “کریستوفر پلامر) بود، سپس فیلم را تدوین کرده و یک ماه و نیم بعد (18 دسامبر) اکران کردند، زیرا تهیه کننده‌ها نمی‌خواستند جوایز و فستیوال‌ها را از دست بدهند. بنابراین تولید فیلم مجدداً آغاز شد، میلیون‌ها هزینه اضافی ایجاد شد، پلامر در فیلم درخشید، و نام اسپیسی کاملاً پاک شد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ژانر تریلر (thriller) تاریخ سینما که باید تماشا کنید


8. استخوان‌های دوست داشتنی – The Lovely Bones – 2009

بازیگر اصلی: رایان گاسلینگ

جایگزین: مارک والبرگ

“پیتر جکسون” پس از ساخت فیلم‌های موفق تصمیم گرفت با اقتباس از رمان پرفروش “آلیس سبالد” یک فیلم ارزان بسازد. نتیجه کار یک فیلم دردسرساز بود که در مراحل تولید مشکلاتی رخ داد.

رایان گاسلینگ” پس از حضور در فیلم “دفترچه خاطرات” (The Notebook – 2004) طرفداران مؤنث را از آن خود کرده بود، با این حال برای نمایش مهارت‌های بازیگری و ارتقای خود به فیلم قوی‌تری نیاز داشت. همکاری او با جکسون می‌توانست موفق باشد، و او مهارتش را نشان دهد. با این حال گاسلینگ در دهه 20 خود بود، و باید نقش یک پدر سی و خورده‌ای ساله باشد (آیا جکسون این مورد را نادیده گرفته بود؟)

گاسلینگ نمی‌توانست نگرانی خود را پنهان کند، حتی در زمان خواندن فیلمنامه، اما جکسون او را مطمئن کرد که گریم مشکل را حل می‌کند. چند ماه پیش از ضبط، گاسلینگ (متد آکتور) خودش تصمیم گرفت 10 کیلو وزن اضافه کرده و ریش بگذارد، و پس از حضور در صحنه همه عوامل تعجب کردند. بنابراین از او خواستند برود، و خودشان دنبال بازیگر گشتتند. “مارک والبرگ” به تازگی ضبط فیلم “اتفاق” (The Happening) را به پایان رسانده بود، و با یک تماس در فیلم حضور یافت.


9. وی مثل وندتا – V For Vendetta – 2005

بازیگر اصلی: جیمز پیورفوی

جایگزین: هوگو ویوینگ

در این فیلم اقتباسی از کامیک علمی تخیلی “آلن مور” ماجراجویی “ناتالی پورتمن” جوان را نشان می‌دهد که با همکاری وی، موجود عجیب نقاب پوش، که هویتش زیر نقاب “گای فاکس” پنهان شده، می‌خواهد به آزادی برسد.

این فیلم برای “جیمز پیورفوی” که در نقش “مارک آنتونی” سریال “رم” (Rome) از کانال اچ بی او به شهرت رسیده بود، فرصتی ایجاد کرد تا استعدادش را به نمایش بگذارد.

شش هفته تولید شروع شد، و سپس پیورفوی از پروژه خارج شد. دلیلش مشخص نبود، رسانه‌ها معتقد بودند که پیورفوی در بازی زیر نقاب راحت نبود، “جوئل سیلور” تهیه کننده معتقد بود او باید با صدایش بازی کند، و در این کار موفق نبود، و خود پیورفوی معتقد بود که تفاوت در خلاقیت باعث سوتفاهم شد. فارغ از این دلایل، مشخص نبود چه کسی نقش وی را بازی می‌کند؟

خوشبختانه از آنجاییکه بازی وی زیر نقاب بود، توانستند بازی پیورفوی را حفظ کرده (تا جایی که بازی کرده بود)، و نویسنده/تهیه کننده‌های فیلم یعنی واچوسکی ها تصمیم گرفتند همکار قدیمی خود در “ماتریکس” (Matrix) یعنی “هوگو ویوینگ” را که صداپیشه هم بود به فیلم بیاورند. او جای پیورفوی را گرفت، و با بازی فیزیکی و صداپیشگی خود نقشی به یادماندنی از زیر ماسک را به جا گذاشت.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه ماتریکس (The Matrix)


10. بیگانه‌ها – Aliens – 1986

بازیگر اصلی: جیمز رمار

جایگزین: مایکل بین

این اثر کلاسیک علمی تخیلی از “جیمز کامرون” یک شاهکار ترسناک و اکشن است که با موجود موفقیتش، در مرحله تولید مشکلاتی داشت، که اصلی‌ترین آن جایگزینی بازیگر نقش اصلی مرد بود.

“جیمز رمار” در نقش‌های دشوار حضور یافته بود (فیلم‌های “والتر هیل)، با این حال حضور در “انجمن پنبه” (The Cotton – 1985 Club) ساخته “فرانسیس فورد کاپولا” باعث درخشش او شده بود، و سپس نقش‌های بزرگ‌تر به او پیشنهاد شد. مربی‌اش هیل که تهیه کننده “بیگانه‌ها” بود، نقش اصلی مرد سرجوخه دوین هیکس را به او پیشنهاد کرد.

رمار پس از تمرین در مراحل پیش از تولید، آماده شده بود که کامرون او را اخراج کرد. در این باره شایعات زیادی ایجاد شد، برخی معتقد بودند رمار حساسیتت لازم در صحنه با ریپلی یا نیوت را نشان نمی‌دهد، یا به خاطر مشکلات خانوادگی پروژه را ترک کرد، یا اینکه درباره نقش سوتفاهم ایجاد شد.

جالب اینجاست که اخیراً دلیل آن مشخص شد، و رمار اعتراف کرد که در بریتانیا (محل ضبط فیلم) به اعتیاد دچار شد، و این نقش را از دست داد. زیرا او نه تنها از کشور اخراج شد، بلکه رابطه‌اش با هیل هم بهم خورد که 21 سال طول کشید تا با هم آشتی کرده، و همکاری کنند.

کامرون هم “مایکل بین” را برای این نقش انتخاب کرده بود، که با این کارگردان سختگیر کار کرده بود، و در “نابودگر” (The Terminator – 1984) هم تمرینات نظامی دیده بود، او آنقدر در این نقش درخشید که نمی‌توان بازیگر دیگری را برای این نقش تصور کرد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم