معرفی انیمیشن “کلاوس” (Klaus)؛ داستانی کمدی درباره اهمیت دوستی، امید و پیدا کردن مسیر زندگی

لذت تماشای یک انیمیشن خوب با تماشای یک فیلم تفاوت زیادی دارد؛ عنصری در انیمیشن‌های سینمایی وجود دارد که در فیلم‌ها نمی‌توان آن را پیدا کرد و به همین دلیل است که دنیای انیمیشن‌ها متفاوت‌تر و در بعضی موارد فراتر از دنیای فیلم‌ها قرار می‌گیرد و تماشای آنها همواره لذت‌بخش است. یکی از عواملی که یک انیمیشن را جذاب و دیدنی می‌کند، نوع طراحی شخصیت‌ها و فضای کلی آن است که در انیمیشن “کلاوس” این طراحی لطیف و منحصر به فرد بوده و باعث ایجاد فضایی جالب و خاص شده است. در این مقاله به معرفی انیمیشن “کلاوس” که یکی از مدعیان اسکار 2020 هم هست پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام انیمیشن: “کلاوس” (Klaus)
  • ژانر: کمدی، ماجراجویی
  • کارگردان: “سرجیو پابلوس” (Sergio Pablos)
  • صداپیشگان: “جیسون شوارتزمن”، “جی. کی. سیمونز”، “رشیدا جونز”
  • سال تولید: 2019
  • محصول: شبکه نتفلیکس
  • جوایز: بهترین انیمیشن سال 2019 از جشنواره فیلم بفتا
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.2/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 93/100

تریلر انیمیشن Klaus

پیدا کردن مسیر درست زندگی و شغلی که آن را دوست داشته باشیم، کار سخت و دشواری است که همه ما در سال‌های ابتدایی دوران جوانی‌مان تجربه‌اش می‌کنیم. ادامه دادن حرفه و شغل خانوادگی و پا گذاشتن جای پای والدینمان طبیعتا کار ساده و بی‌دردسری است؛ اما این انتخاب خودمان است که تصمیم بگیریم جوری زندگی کنیم که خودمان دوست داریم یا برای همیشه از الگویی پیش‌فرض پیروی کنیم. درهرصورت شرایط زندگی همیشه به یک شکل باقی نمی‌ماند و ممکن است تغییراتی در آن به‌وجود آید که ما را در مسیر رشد و پیشرفت قرار دهد.

این مسائل موضوع انیمیشن “کلاوس” را تشکیل می دهند و در قالب یک داستان کمدی و ماجراجویانه، سعی دارد تا درس بزرگی به مخاطبانش ارائه دهد. داستان این فیلم درباره پسری تنبل و بی‌عرضه به نام جاسپر است که پدرش رئیس آکادمی پست سلطنتی است و او را مجبور کرده تا آموزش‌های لازم برای تبدیل شدن به یک پستچی را بگذراند. جاسپر که هیچ علاقه‌ای به این کار ندارد، تمام وقتش را به الافی و خوشگذارنی هدر می‌دهد و هیچ هدفی برای ادامه زندگی ندارد. این اوضاع تا جایی ادامه می‌کند که پدر جاسپر تصمیم می‌گیرد او را به منطقه‌ای نزدیک به قطب شمال بفرستد تا بلکه با قرار گرفتن در شرایط سخت، بتواند به یک پستچی خوب تبدیل شده و گلیمش را از آب بیرون بکشد.

در ابتدا داستان این فیلم کلیشه‌ای و تکراری به نظر می‌رسد؛ اما طنز خوب و ریتم تند آن باعث می‌شود که دوست داشته باشید به تماشای آن ادامه دهید؛ علاوه بر این همانطور که در مقدمه هم گفته شد، طراحی خاص این انیمیشن آنقدر چشم‌نواز و دلنشین است که شما را به کلی وارد دنیایی جدید و متفاوت می‌کند.

وارد شدن جاسپر به دهکده‌ی کوچکی به نام “اسمینرزبرگ” نقطه اوج کمدی این فیلم است؛ مردم این دهکده به دو گروه مقابل هم تقسیم شده‌اند و تمام روز را به دعوا و اذیت کردن یکدیگر می پردازند. هیچ اثری از شادی و دوستی میان آنها دیده نمی‌شود و همه چیز در حالتی سرد و تاریک فرو رفته است. اینجاست که جاسپر متوجه می‌شود جای خطرناک و وحشتناکی گیر افتاده و باید هرطور شده کارش را درست انجام دهد تا از آنجا فرار کند.

جاسپر یک شب به‌طور اتفاقی در دل جنگل به مرد غول پیکری که نامش کلاوس است برمی‌خورد که تنها زندگی می‌کند و مهارت خاصی در درست کردن اسباب‌بازی‌های چوبی دارد. جاسپر در ادامه سعی می‌کند تا با همکاری کلاوس به یک پستچی خوب تبدیل شود اما مشکلاتی مثل اختلاف‌های مردم دهکده با هم و سرسخت بودن شخصیت کلاوس سر راهش قرار دارد.

انیمیشن “کلاوس” در همه لحظاتش سعی کرده تا جذابیت خود را حفظ کند و با ایجاد چالش‌های مختلف سر راه شخصیت‌هایش، اهمیت استفاده از فرصت‌های زندگی را به ما گوشزد می‌کند. اگر دوست دارید فیلمی تاثیرگذار و حال خوب کن تماشا کنید؛ “کلاوس” گزینه مناسبی برای گذراندن اوقات فراغتتان خواهد بود.

تصاویری از انیمیشن “کلاوس”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نطراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. آبتین

    اسفند 7, 1398

    خیلی انیمیشن جذابی بود فوق العاده نکات آموزنده توش گنجونده شده بود واقعا از تماشای این انیمیشن لذت بردم کارگردان و نویسنده خیلی زیرکانه کار کردن وبه نظرم هر کودکی با دیدن این انیمیشن اگر یکی تنها یکی از نکات مثبت این انیمیشن تو وجودش نهادینه بشه میتونم بگم این خیلی موفق بوده

    پاسخ