آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 57)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. گاو خشمگین – ۱۹۸۰ – Raging Bull

ژانر: درام، ورزشی

کارگردان: مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)

بازیگران: رابرت دنیرو، جو پشی، فرانک وینسنت

تریلر فیلم

گاو خشمگین فیلم درخشان اسکورسیزی در ژانر درام ورزشی است که داستان بوکسوری نیمه سنگین و اوج گرفتن او در حرفه‌اش را روایت می‌کند که بعد از عاشق شدن در سراشیبی حسادت، شک و خشم می‌افتد که هم موجب سقوط شخصیت خودش و هم شکست خوردنش در رینگ مسابقات می‌شود. فیلم گاو خشمگین در هنگام اکران فیلمی ساختار شکن بود اما در گذر زمان به یک کلاسیک تبدیل شد. رابرت دنیرو اسکار بهترین بازیگر مرد را برای بازی در این فیلم دریافت کرد. بازیگران مکمل فیلم هم نقش‌آفرینی‌های درخشانی ارائه کردند و در کنار کارگردانی مثال زدنی و سینماتوگرافی چشم نواز این فیلم را به‌یاد‌ماندنی کردند.


2. آقای ترنر – ۲۰۱۴ – Mr. Turner

ژانر: درام، تاریخی، زندگی‌نامه‌ای

کارگردان: مایک لی (Mike Leigh)

بازیگران: تیموتی اسپال، دوروتی اتکینسون، پل جسون

تریلر فیلم

این فیلم بیست و پنج سال پایانی زندگی و فعالیت های هنری نقاش بزرگ بریتانیایی به نام “جی. ام. ویلیام ترنر” (1775-1851) را روایت می کند. ویلیام ترنربیشتر به‌خاطر منظره‌های رنگ روغن خود مشهور است اما وی همچنین از بزرگ‌ترین استادان نقاشی منظره آبرنگ بریتانیا می‌باشد. او به «نقاش نور» شهرت یافته‌است و آثارش سرآغازی رمانتیک برای دریافتگری بود. این فیلم که سرشار از صحنه‌های زیبا با ترکیب رنگ های عالی است، دو جایزه کن برای بهترین بازیگر مرد و فیلمبرداری را کسب کرده است.


3. نابودگر: سرنوشت تاریک – 2019 – Terminator: Dark Fate

ژانر: اکشن، هیجان‌انگیز

کارگردان: “تیم میلر” (Tim Miller)

بازیگران: آرنولد شوارتزنگر، لیندا همیلتون، گابریل لونا، مک کنزی دیویس

تریلر فیلم

در این فیلم زنی که حرفه آدم‌کشی دارد برای کشتن اسکای نت استخدام می‌شود و فیلم بیشتر در ژانر تعقیب و گریز قرار می‌گیرد. اما اینکه این آدمکش برای کشتن اسکای نت دقیقا به اندازه‌ی خود اسکای نت از تکنولوژی‌های رباتیک پیشرفته برخوردار است بسیار احمقانه است. اما صحنه‌های اکشن بسیار فیلم هم هیجان‌انگیز و اکثرا خوش ساخت هستند. علی الخصوص اولین صحنه تعقیب و گریز که به یادماندنی و جالب است.


4. آن: بخش دوم – 2019 – It: Chapter Two

ژانر: ترسناک

کارگردان: اندی موشیاتی (Andrés Muschietti)

بازیگران: جیمز مک آووی، جسیکا چستین، بیل هیدر، جی رایان، بیل اسکارشگورد

تریلر فیلم

داستان این فیلم، ۲۷ سال بعد از اتفاقات و حوادثی که در قسمت اول آن رخ داد در جریان است؛ جایی که اعضای باشگاه بازندگان به واسطه‌ی یک تماس تلفنی مرموز بار دیگر دور هم جمع می‌شوند تا دوباره با پنی وایز این دلقک ترسناک و مخوف مواجه شوند. ایجاد فضاهای ترسناک و رازآلود در این فیلم مانند قسمت قبلی‌اش موفق بوده و موسیقی متن هم تاثیر زیادی بر ایجاد ترس و وحشت داشته است.


5. ماد – 2012 – Mud

ژانر: درام

کارگردان: جف نیکولز (Jeff Nichols)

بازیگران: متیو مک‌کانهی، تای شرایدن، سام شپارد، ریس ویترسپون

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره دو پسر نوجوان به نام الیس و نیک، که در شهری نزدیک به یک ودخانه‌ی بزرگ زندگی می کنند، عاشق قایق‌سواری هستند و حاضرند برای به‌دست آوردن یک قایق سطح بالاتر، هر کاری انجام دهند. این دو نفر بعد از اینکه به محلی جزیره مانند و دورافتاده می‌روند، شخص ناشناسی (با بازی متیو مک‌کانهی) را در آنجا می‌بینند که در ابتدا به‌نظر می‌رسد فردی خطرناک است اما او در همان ملاقات اول از آنها می‌خواهد که فقط برایش غذا بیاورند و کاری با آنها ندارد. “ماد” داستان مرد عاشقی است که سعی دارد دنیا را تغییر دهد اما این خود اوست که با اتفاقات دنیا تغییر می‌کند.


6. حالت نیلی – 2013 – Mood Indigo

ژانر: عاشقانه، فانتزی

کارگردان: میشل گوندری (Michel Gondry)

بازیگران: رومن دوریس، اودره توتو، عمر سی

تریلر فیلم

اگر به فیلم‌هایی که موضوعی عاشقانه را در قالب ژانر فانتزی دنبال می‌کنند هستید، پس حتما این فیلم زیبای فرانسوی را تماشا کنید. داستان این فیلم درباره مردی به نام کالین است که یک مخترع ثروتمند است و در تلاش برای پیدا کردن درمانی برای معشوق خود کلویی می‌باشد. بیماری کلویی بسیار نادر و البته جالب است: یک گل در ریه‌های او در حال رشد است و اگر جلوی این رشد گرفته نشود، کلویی جان خود را از دست می‌دهد.


7. تمی – 2014 – Tammy

ژانر: کمدی

کارگردان: بن فالکون (Ben Falcone)

بازیگران: ملیسا مک‌کارتی، سوزان ساراندون، آلیسون جانی

تریلر فیلم

تمی نام زنی است که در یک رستوران کار می‌کند اما رئیسش او را به دلیل تاخیرهای مکررش در آمدن به محل کار، اخراج می‌کند. تامی بعد از اخراج شدن، کاملا بی‌پول می‌شود زیرا از طرفی هم شوهرش او را طرد کرده و درنتیجه نه تنها منبع درآمدی ندارد، بلکه کسی هم نیست تا به او کمک کند. تامی در این شزایط یک تصمیم جالب می‌گیرد: او مادربزگش را که آرزوی دیدن آبشار نیاگارا را دارد، با هزینه خود او به یک مسافرت جذاب می‌برد.


8. نوبت توست – ۲۰۱۳ – Make Your Move

ژانر: درام، موزیکال، عاشقانه

کارگردان: دوآن آدلر (Duane Adler)

بازیگران: درک هاف، بوآ، ویل یان لی

تریلر فیلم

اگر از طرفداران فیلم های استپ آپ هستید و از دیدن رقابت، هیجان و رقص لذت می برید حتما این فیلم را تماشا کنید. “نوبت توست” به خوبی به تماشاگران نشان می دهد که بهای رسیدن به خواسته ها تلاش سخت و تمرکز است. این فیلم علاوه بر نمایش پر زرق و برقی از زندگی کلاب های زیر زمینی، رقص را به تصویر می کشد، شخصیت پردازی قابل قبول و تصویر برداری زیبایی نیز دارد.


9. لگد – ۲۰۱۴ – Kick

ژانر: هیجان انگیز، جنایی

کارگردان: ساجید نادیادوالا (Sajid Nadiadwala)

بازیگران: سلمان خان، ژاکلین فرناندز، راندیپ هودا

تریلر فیلم

فیلمی جنایی با صحنه های تعقیب و گریز و اکشن فراوان که داستان جالبی را دنبال می کند. “دویل” نام دزدی است که همیشه نقابی بر روی صورتش دارد و با آن از افراد ثروتمند دزدی می کند. پلیس به شدت او را تحت تعقیب دارد و موفق به دستگیری اش نمی شود. اما قصد “دویل” از این دزدی ها چیزی است که شاید به ذهن هیچکس خطور نکند. پس باید تا پایان فیلم همراه آن باشید!


10. پا کوتاه – ۲۰۱۸ – Smallfoot

ژانر: کمدی، خانوادگی، ماجراجویی

کارگردان: کری کرکپاتریک (Karey Kirkpatrick)

صدا پیشگان: چنینگ تیتوم، جیمز کوردن، دنی دویتو

تریلر فیلم

اگر به دیدن انیمیشن هایی که موضوع فلسفی دارند علاقه دارید، این انیمیشن را حتما تماشا کنید. داستان “پا کوتاه” درباره ی موجوداتی به نام “یتی” است که در قله ی کوه زندگی می کنند و معتقدند که انسان ها موجوداتی بد جنس و ظالم اند که قصد دارند آنها را نابود کنند. از طرف دیگر انسان ها، “یتی” ها را موجوداتی خیالی و خطرناک می دانند. در جریان این فیلم، یک انسان به طور اتفاقی با یک “یتی” به نام “میگو” آشنا می شود و سرنوشت انسان ها و یتی ها برای همیشه عوض می شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. حسن

    بهمن 17, 1398

    عالی 👌
    ممنون از اینکه هر هفته فیلم معرفی می‌کنید.

    پاسخ