لیست 10 کاراکتر قدرتمند از اعضای گروه شرور هایدرا (Hydra) در کمیک‌های مارول

دنیای مارول همواره توسط خطرهای مختلف نسبت به افراد بی‌گناه مورد تهدید قرار گرفته است؛ همین اتفاق نیز باعث شده قهرمانان برای نجات جان این افراد خود را معرض خطر قرار داده و از آن‌ها محافظت کنند. ازجمله مهم‌ترین تهدیدهایی که گروه انتقام‌جویان و تمامی ابرقهرمانان در دنیای مارول با آن‌ها مواجه هستند، می‌توان به ابرشرورها، جنایتکاران معمولی، تهدیدهای کهکشانی و حتی ابرقهرمانان (زمانی که بد می‌شوند) اشاره کرد.

برخی از بزرگ‌ترین تهدیدهایی که جهان مارول با آن‌ها مواجه شده است مربوط به سازمان‌های جنایتکارانه شیطانی می‌شود. ازجمله یکی از سرسخت‌ترین این سازمان‌ها و گروه‌ها می‌توان به هایدرا (Hydra) اشاره کرد. سازمان هایدرا جزو بزرگ‌ترین خطرهای جهان مارول است که جان افراد زیادی را تهدید کرده است. طی این مطلب قصد داریم به رتبه‌بندی اعضای گروه هایدرا از ضعیف‌ترین تا قدرتمندترین آن‌ها بپردازیم. با پروشات همراه باشید.


10. کراکن – The Kraken

نخستین عضو گروه هایدرا شخصیتی با نام کراکن (The Kraken) است. افراد زیادی طی سالیان مختلف این نام را یدک می‌کشیدند؛ اما مهم‌ترین آن‌ها دنیل وایتهال بود که به‌عنوان مامور اصلی کراکن شناخته می‌شد. وایتهال یک جاسوس سابق بریتانیایی و عضو سابق گروه The Great Wheel of the Zodiac بود که توانست اسرار بزرگی را برای هویت کراکن خلق کند.

او مسئول مرگ بسیاری از ماموران شیلد بود. کراکن همچنین مسئول آموزش و دادن قدرت به شخصیت‌هایی شرور چون وایپر (Viper) و گورگون (Gorgon) بود. کراکن همچنین به خلق شرور غیرانسانی هایو (Hive) کمک زیادی کرد.


9. بارون استراکر – Baron Strucker

عضو بعدی گروه هایدرا که یکی از ارزشمندترین آن‌ها محسوب می‌شود بارون استراکر (Baron Wolfgang von Strucker) است. او جزو بدنام‌ترین رهبران گروه هایدرا بود که به‌عنوان یک شرور قرن 19 طی جنگ جهانی دوم برای نازی‌ها خدمت و در کنار آن‌ها مبارزه کرد. او سپس به کله سرخ (Red Skull) جهت شکل‌گیری چشم‌انداز اهدافش کمک کرده و همچنین کمک کرد تا گروه هایدرا بار دیگر جان بگیرد.

البته بسیاری از طرفداران بارون استراکر را به‌عنوان سردسته اصلی و موسس گروه هایدرا می‌دانند. (البته در کنار کله سرخ)


8. هایو – Hive

هایو یکی از ترسناک‌ترین و خطرناک‌ترین اعضای گروه هایدرا است. او درواقع ترکیبی از قدرت‌های وحشتناک غیرانسانی و برنامه‌های شیطانی گروه هایدرا جهت تسلط بر جهان بود. گروه هایدرا با انجام آزمایشی انگلی بر روی یکی از ماموران خود، هایو را خلق کرد. این انگل به شکلی عمل می‌کرد که موجود ایجاد شده بدون هیچ قیدوشرطی دستورات هیدار را عملی کند.

این موجود انگل‌هایی جداگانه را در قالب اشکال انسانی به سمت قربانی خود پرتاب می‌کرد. این انگل بعد از رخنه به جسم قربانی، کنترل او را کاملا به‌دست می‌گرفت. وفاداری او هیچ حدومرزی ندارد. هایو به‌عنوان دست‌نشانده استراکر دارای قدرت‌هایی در سطح وایپر و کراکن بود.


7. وایپر – Viper

برخی از اعضای گروه هایدرا برای مامور یا فرمانده شدن در این سازمان ایجاد شدند. برخی نیز به عضویت این سازمان جنایی و تروریستی درآمدند؛ یکی از همین اعضای عضو شده شخصیتی به‌نام وایپر یا مادام هایدرا بود که خیلی زود در این گروه به جایگاهی مهم دست پیدا کرد. یک دختر جوان به‌نام اوفیلیا برگزیده و به متعهدترین کارآموز دنیل وایتهال تبدیل شد. او امید هایدرا جهت تجسم آرمان‌های این گروه بود.

وایپر با اینکه دارای سوپرقدرت‌های مختلف نبود، اما به‌عنوان یک مبارز ماهر و جنگجو عضو مهمی برای هایدرا به‌حساب می‌آمد. او معمولا با ماموران شیلد و کاپیتان آمریکا درگیر بود. او همچنین سابقه عضویت در گروه‌هایی چون The Hand، Madripoor، The Hellfire Club و Serpent Society را نیز دارد.


6. گورگون – Gorgon

یکی از بی‌رحم ترین اعضای سازمان هایدرا و یکی از خطرناک‌ترین آن‌ها گورگون است. او که با نام تومی شیشیدو نیز شناخته می‌شود کودکی عجیب بود. گورگون از همان سال‌های نخست زندگی‌اش دارای سطح هوش فوق‌العاده‌ای بود که با گذشت زمان و بزرگ شدن بیشتر نیز شد. او همچنین با نگاهی ساده قادر بود افراد را به سنگ تبدیل کند.

گورگون تا سن 18 سالگی رهبری یک سازمان تروریستی در ژاپن را برعهده داشت. او در ادامه جان خانواده‌اش را گرفت و خود را وقف گروه The Hand کرد. گورگون سپس به عضویت هایدرا درآمد و با همسر بارون استراکر یعنی الیزابت وارد رابطه شد. او در این سازمان نیز جایگاه خود را محکم کرد.


5. سیلورمین – Silvermane

یکی از افراد منحصربه‌فرد سازمان هایدرا ، سیلورمین (Silvermane) یا سیلویو منفردی بود. سیلویو به‌عنوان جنایتکاری باهوش و عضو سازمان Maggia و بعد از سال‌ها مبارزه با افرادی چون مرد عنکبوتی (Spider-Man) و مارمولک (Lizard)، توانست توجه هایدرا را به سمت خود جلب کند.

او به سازمان هایدرا پیوست و تصمیم گرفت با وقف خود به این سازمان به رهبر ارشد هایدرا تبدیل شود. سیلورمین یک مبارز ماهر و جنایتکاری خطرناک در قالب انسانی‌اش محسوب می‌شد؛ اما هنگامی که مغز و اندام‌های حیاتی او وارد قالب رباتی شد، سطح خطر او بیشتر نیز شد. سیلورمین بعد از این اتفاق برای ابرقهرمانان مارول حکم تهدیدی در حد سایبورگ را داشت که میزان تشنگی‌اش برای قدرت بیشتر می‌شد.


4. دکتر فاستوس – Doctor Faustus

برخی از افراد عضو شده در سازمان هایدرا افرادی با قدرت بسیار زیاد و توانایی‌های بالا نبودند؛ اما این افراد قادر بودند به شکل خطرناکی بر روی ذهن و فکر اشخاص دیگر تاثیر بگذارند. یک فرد در هایدرا که برای داشتن این توانایی بسیار مشهور بود دکتر فاستوس (Doctor Faustus) نام داشت. او یک روانپزشک اتریشی بود که به‌عنوان یک شخصیت ابرشرور در هایدرا شناخته شد.

یکی از خطرناک‌ترین اقدامات او مربوط به حوادث کمیک «جنگ داخلی» (Civil War) می‌شود. او طی این کمیک با تاثیر بر ذهن شارون کارتر سعی در کشتن کاپیتان آمریکا داشت. دکتر فاستوس در کنار کله سرخ و آرنیم زولا (Arnim Zola) کار کرد تا جسم کاپیتان آمریکا را تصاحب کرده و هایدرا را به قدرت برساند.


3. آرنیم زولا – Arnim Zola

آرنیم زولا یکی از خطرناک‌ترین و مشهورترین اعضای هایدرا بود که از همان روزهای ابتدایی تاسیس این سازمان با حضور موثر خود کمک بزرگی به آن کرد. او یک مهندس زیستی ژنتیکی نابغه بود که با کاغذبازی‌ها و کشفیات بزرگ علمی خود طی جنگ جهانی دوم، کمک بزرگ برای نازی‌ها بود.

زولا سپس توسط استراکر جهت همکاری و تامین از سوی کله سرخ دعوت شد. او این دعوت را پذیرفت و وارد هایدرا شد. زولا ماشینی اختراع کرد که به او اجازه می‌داد با کپی از امواج مغزی یک شخص آن را وارد مغز شخص دیگری کند. او طی زمان حضور در سازمان هایدرا آزمایش‌های ژنتیکی بسیار بزرگی را اجرا کرد.


2. کراس‌بونز – Crossbones

کراس‌بونز (Crossbones) یا براک راملو وفادارترین سرباز مزدور سازمان هایدرا بود که کشمکش‌های زیادی با تیم انتقام‌جویان داشت. او عضو سابق یک گروه تبه‌کار خیابانی بود که توانست کله سرخ و آرنیم زولا را تحت تاثیر قرار بدهد.

کراس‌بونز طی یک حادثه که توسط کله سرخ ترتیب داده شده بود زنده باقی ماند و کله سرخ اجازه داد او زنده بماند تا به عضویت سازمان هایدرا دربیاید. در ادامه کله سرخ طی پروژه‌های مختلف از راملو استفاده کرد و بدین‌ترتیب او به یکی از مهم‌ترین اعضای سازمان هایدرا تبدیل شد. طی سالیان اخیر کراس‌بونز به خدمت خود به هایدرا ادامه داد و به دختر کله سرخ یعنی سین جهت ایجاد نسخه جدیدی از هایدرا کمک کرد.


1. کله سرخ – Red Skull

کله سرخ خطرناک‌ترین و قدرتمندترین عضو و همچنین موسس و تامین‌کننده اصلی سازمان جنایی هایدرا محسوب می‌شود. او که با نام یوهان اشمیت نیز شناخته می‌شود دست راست آدولف هیتلر محسوب می‌شد. کله‌ سرخ به رهبری جنگ نازی‌ها کمک و تلاش کرد با استفاده از قدرت هیتلر هایدرا را به یک سازمان جنایی قدرتمند تبدیل کند.

او بعد از رقابت با کاپیتان آمریکا طی جنگ جهانی دوم، در دوران مدرن احیا شد و کارش را با سربازان AIM ادامه داد. کله سرخ از آن زمان رستاخیزهای زیادی را برپا و حتی برای مدت زمانی شاخه هایدرا در لاس وگاس را اداره کرد.


منتظر نظرهای شما راجع‌به این لیست در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم