۵ قهرمان DC که می‌توانند مرد عنکبوتی را شکست دهند (و ۵ تن که از او شکست می‌خورند)

تصور اینکه کدام قهرمان‌ در یک نبرد تن‌به‌تن پیروز خواهد بود همیشه برای طرفداران سرگرم‌کننده است. (حتی اگر مسیر این قهرمانان هیچ‌گاه به یکدیگر برخورد نکند) بدون شک مرد عنکبوتی (Spider-Man) یکی از مهم‌ترین نمادهای ابرقهرمانی در کمیک‌ها است. این ابرقهرمان که چندین دهه خوانندگان کمیک‌ها را سرگرم کرده است، همواره به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و قابل‌اعتمادترین قهرمانان دنیای کمیک شناخته می‌شود.

مرد عنکبوتی دفعات زیادی با قهرمانان دنیای مارول روبه‌رو شده است؛ اما او در مقابل ابرقهرمانان دی سی چه حرف‌هایی برای گفتن دارد؟ طی این مطلب قصد داریم 5 ابرقهرمان دی سی که می‌توانند مرد عنکبوتی را شکست دهند و 5 تن که از او شکست می‌خورند، به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. پیروزی در مقابل: نایت وینگ (Nightwing)

دیک گریسون سالیان زیادی تحت عنوان همکار بتمن یعنی رابین، با جرم ‌و جنایت مبارزه می‌کرد. هنگامی که او به همکاری‌اش با بتمن پایان داد، هویت جدیدی به‌نام نایت وینگ را برای خود دست‌وپا کرد و به شیوه خاص خودش راه مبارزه با جنایت را در پیش گرفت. نایت وینگ یک استاد هنرهای رزمی با مهارت بالا در حرکات آکروباتیک و همچنین کارآگاهی نابغه است.

بااین‌حال، پیتر پارکر قادر به کنترل هر آن چیزی است که نایت وینگ قرار است طی نبرد با او ارائه دهد. مرد عنکبوتی یکی از چابک‌ترین ابرقهرمانان تمام کمیک‌ها است و حواس عنکبوتی این قهرمان طی نبرد با نایت وینگ، برتری بزرگی را برایش به‌ارمغان می‌آورد. با وجود اینکه نبرد تن‌به‌تن این دو قهرمان بسیار نزدیک خواهد بود، اما این مرد عنکبوتی است که به کمک توانایی‌های فراانسانی‌اش از آن پیروز خارج می‌شود.


9. شکست در مقابل: سوپرمن (Superman)

کلارک کنت یکی از قدرتمندترین ابرقهرمانان تمام کمیک‌ها است. او می‌تواند تقریبا از پس هر قهرمانی در کمیک‌ها بربیاید. قدرت، سرعت، دید و شکست‌ناپذیری سوپرمن، او را تقریبا از هر ابرقهرمان دیگری مجزا می‌کند؛ بنابراین چندان شگفتی‌آور نیست که سوپرمن به‌راحتی بتواند مرد عنکبوتی را شکست دهد.

مرد عنکبوتی ابرقهرمان فرزی است؛ اما لیست قدرت‌های بی‌پایان سوپرمن برای مرد عنکبوتی بیش از حد زیاد است که بتواند در مقابل این ابرقهرمان آن‌ها را کنترل کند. پیتر پارکر به شیوه خود یک نابغه است؛ اما او طی مبارزه با سوپرمن لحظات دشواری را سپری خواهد کرد و زمان لازم را جهت فکر کردن به حرکات خود در این نبرد نخواهد داشت. مرد عنکبوتی طی یک نبرد عادلانه با سوپرمن تقریبا هیچ شانسی برای پیروزی ندارد.


8. بت‌گرل (Batgirl)

بت‌گرل یک مبارز با مهارت‌های بالا است که از قدرت عقلی‌اش جهت حل کردن معماهایی که با آن‌ها مواجه می‌شود استفاده می‌کند. او از گجت‌های مختلفی نیز استفاده می‌کند. (البته تنوع این گجت‌ها به اندازه گجت‌های همکارش یعنی بتمن بالا نیست)

مرد عنکبوتی قادر به استفاده از تمام قدرت‌هایش جهت شکست دادن بت‌گرل است؛ البته این نبرد بسیار نزدیک خواهد بود. بت‌گرل بسیار باهوش است و با استفاده از ابتکار خود قادر به رقم زدن تفاوت‌ها در هر مبارزه‌ای است. پیتر پارکر نیز بسیار باهوش و زیرک است؛ بنابراین در این مورد هردو قهرمان برابر هستند. درنهایت مرد عنکبوتی به کمک قدرت عکس‌العمل و غرایز فوق‌العاده خود می‌تواند بت‌گرل را شکست دهد.


7. شکست در مقابل: زن شگفت‌انگیز (Wonder Woman)

پرنسس آمازون‌ها یکی از اعضای مهم تیم لیگ عدالت و یک نیروی غیرقابل‌توقف محسوب می‌شود. زن شگفت‌انگیز دارای برخی توانایی‌های منحصربه‌فرد است که او را به رقیبی سرسخت برای مرد عنکبوتی تبدیل می‌کند. از مهم‌ترین توانایی‌های زن شگفت‌انگیز می‌توان به قدرت فراانسانی، سرعت، دوام، چابکی و هوش زیاد اشاره کرد.

علاوه‌بر این توانایی‌ها، زن شگفت‌انگیز دارای سلاح‌های فوق‌العاده‌ای مانند کمند حقیقت و جت نامرئی است. او همچنین یک استاد شمشیرزنی است و به‌خوبی می‌تواند از شمشیر ترسناک و سپر خودش استفاده کند. با اینکه مرد عنکبوتی دارای قلب و اراده‌ای خارق‌العاده است، اما توانایی‌های او در مقابل مجموعه مهارت‌های زن شگفت‌انگیز چشمگیر نیست.


6. شکست در مقابل: فلش (Flash)

حواس فراانسانی مرد عنکبوتی به او این توانایی را می‌دهد که از حملات گوناگون پیش رویش فرار کند. در حالی که مرد عنکبوتی با استفاده از حواس فوق‌العاده‌اش قادر به فرار کردن از حملات است، اما بعید به‌نظر می‌رسد طی یک نبرد تن‌به تن با سریع‌ترین مرد جهان زنده خارج شود.

فلش به‌حدی سریع است که می‌تواند در زمان و بر روی دیوارها حرکت کند و با مشت‌های سهمگینش رقیب خود را به دردسر بیاندازد. مبارزه او با مرد عنکبوتی بسیار نزدیک خواهد بود؛ اما مرد عنکبوتی با توجه به سرعت بالای فلش قادر به شکست دادن او نیست. مرد عنکبوتی شاید بتواند چندین ضربه به فلش وارد کند؛ اما درنهایت فلش با توجه به فاکتور غیر قابل‌پیش‌بینی بودن و سرعت بالا می‌تواند مرد عنکبوتی را شکست دهد.


5. پیروزی در مقابل: گرین ارو (Green Arrow)

اولیور کوئین یک تاجر ثروتمند است که سالیان زیادی جهت تبدیل شدن به گرین ارو آموزش دیده بود. او یک استاد هنرهای رزمی، شمشیرباز ماهر و البته تیراندازی فوق‌العاده است. برخلاف تمام این مهارت‌ها، مرد عنکبوتی به کمک غرایز و چابکی فراانسانی‌اش قادر به شکست دادن گرین ارو است.

مرد عنکبوتی با حواس عنکبوتی‌اش قادر به خنثی کردن حرکات ارو بوده و می‌تواند به کمک تارها و حرکات آکروباتیکش الیور کوئین را تسلیم کند. گرین ارو قهرمانی بزرگ و مبارزی ماهر است؛ اما او طی نبردی واقعی قادر به شکست دادن پیتر پارکر نیست.


4. شکست در مقابل: گرین لانترن (Green Lantern)

گرین لانترن عنوانی است که در گذشته به افراد مختلفی داده شده است؛ درواقع این عنوان تیمی از مبارزان با توانایی‌های مشابه است. این ابرقهرمان توانایی‌های خود را از حلقه‌هایی قدرتمند گرفته‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد اشیا و اجسام مختلف را به کمک قوه تخیلشان مجسم کنند.

هرچه این قهرمانان دارای قدرت بیشتری باشند، سازه‌های آن‌ها نیز از قدرت بیشتری برخوردار هستند. این قدرت‌ها تقریبا بی‌حدومرز هستند؛ بنابراین برای مرد عنکبوتی بسیار دشوار خواهد بود که طی یک نبرد گرین لانترن را شکست دهد. مرد عنکبوتی بدون شک لحظات دشواری را برای رقیبش رقم می‌زند، اما درنهایت این گرین لانترن است که با قدرت‌های نامحدودش کاراکتر عنکبوتی کمیک‌ها را شکست می‌دهد.


3. پیروزی در مقابل: بوستر گلد (Booster Gold)

بوستر گلد یک قهرمان مسافر در زمان است که بار‌ها به عضویت تیم لیگ عدالت درآمده است. این ورزشکار آینده‌نگر با استفاده از تکنولوژی توانست در مقابل ابرشرورهای مختلف قرار بگیرد. بااین‌حال طی مبارزه با مرد عنکبوتی حتی تکنولوژی نیز نمی‌تواند باعث پیروزی او شود.

شبکه تارهای مرد عنکبوتی بیشتر فناوری‌های بوستر گلد را خنثی کرده و پارکر به کمک توانایی‌های فرانسانی خود می‌تواند در این نبرد پیروز شود. مرد عنکبوتی با شرورهای زیادی که تکنولوژی‌هایی مانند بوستر گلد داشتند مبارزه کرد. او همیشه در نبرد با این شرورها پیروز خارج شد. درنتیجه واکنش سریع و قدرت مرد عنکبوتی جهت شکست دادن بوستر گلد کافی است.


2. شکست در مقابل: بتمن (Batman)

بروس وین ثروتمند توسط قاتلانی خبره آموزش دیده و همچنین بزرگ‌ترین کارآگاه جهان محسوب می‌شود. او توانست به تنهایی تمام تیم عدالت را شکست بدهد. درنتیجه بتمن مطمئنا قادر است مرد عنکبوتی را شکست دهد. تنها راهی که با آن مرد عنکبوتی قادر به شکست دادن بتمن است استفاده از عنصر غافلگیری است؛ اما از آنجایی که بتمن بزرگ‌ترین کارآگاه جهان است، وقوع این اتفاق بعید به‌نظر می‌رسد.

بروس وین همیشه یک قدم از رقیبان خود جلوتر است. او می‌داند چطور نقطه ضعف دشمنانش را شناسایی و از آن‌ها استفاده کند. بتمن به کمک استراتژی و بررسی قدرت‌های مرد عنکبوتی می‌تواند او را شکست دهد.


1. پیروزی در مقابل: سایبورگ (Cyborg)

سایبورگ ترکیب نهایی انسان و ماشین است. ویکتور استون با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های موجود قادر به مبارزه در کنار تیم لیگ عدالت است. با وجود اینکه تکنولوژی‌های سایبورگ از هر ابرقهرمان دیگری برتر است، اما او لحظات دشواری را برای قرارگیری در مقابل شبکه تارها و غرایز مرد عنکبوتی سپری خواهد کرد.

حواس عنکبوتی پیتر پارکر عاملی مهم برای خثنی کردن حرکات سایبورگ است. اگرچه سایبورگ منابع زیادی جهت انتخاب دارد، اما مرد عنکبوتی با واکنش سریع و چابکی خود قادر است تمام آن‌ها را بی‌اثر کند. این مبارزه بسیار نزدیک خواهد بود؛ اما در پایان این مرد عنکبوتی است که با قدرت‌های فراانسانی خود می‌تواند سایبورگ را شکست دهد.


منتظر نظرهای شما راجع‌به این لیست در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

                               

دیدگاه‌ها (358)

بستن فرم

  1. علی

    اسفند 8, 1402

    لطفاً درباره مردعنکبوتی و قدرت هایش بیشتر تحقیق کنید!

    بتمن و فلش به هیچ وجه نمی توانند مردعنکبوتی را شکست بدهند!!!
    درزم در این مقاله گفته شده مردعنکبوتی در برابر سوپرمن شانسی نداره!! بهتره این متن را اصلاح کنید!! چراکه احتمال اینکه مردعنکبوتی سوپرمن را شکست دهد ۴۵ درصده!!!

    + در این مقاله از روی حرف های زده شده می توان فهمید که شما فقط ۵۰ درصد قدرت مردعنکبوتی رو در نظر گرفتید!!!

    پس باید کل مقاله را از اول و با اطمینان کامل اصلاح کنید!!!

    پاسخ

  2. میلاد

    بهمن 8, 1401

    مقاله جالبی نبود چون بتمن هر نقشه ای بکشه اسپایدرمن با حس عنکبوتی برنده میشه
    اونایی که میگید گرين آرو میتونه اسپایدرمن رو شکست بده مرد عنکبوتی قبلا جاگرنات، گراویتون و فایر لورد روشکست داده پس مقابل یک انسان معمولی با تیرکمون کار سختی نداره
    درضمن تا یادم نرفته بگم مرد عنکبوتی چندتا از قوی‌ترین اعضای ایکس من یعنی استورم، روگ، کلاسوس و گمبیت رو هم شکست داده

    پاسخ