۵ قهرمان DC که می‌توانند مرد عنکبوتی را شکست دهند (و ۵ تن که از او شکست می‌خورند)

تصور اینکه کدام قهرمان‌ در یک نبرد تن‌به‌تن پیروز خواهد بود همیشه برای طرفداران سرگرم‌کننده است. (حتی اگر مسیر این قهرمانان هیچ‌گاه به یکدیگر برخورد نکند) بدون شک مرد عنکبوتی (Spider-Man) یکی از مهم‌ترین نمادهای ابرقهرمانی در کمیک‌ها است. این ابرقهرمان که چندین دهه خوانندگان کمیک‌ها را سرگرم کرده است، همواره به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و قابل‌اعتمادترین قهرمانان دنیای کمیک شناخته می‌شود.

مرد عنکبوتی دفعات زیادی با قهرمانان دنیای مارول روبه‌رو شده است؛ اما او در مقابل ابرقهرمانان دی سی چه حرف‌هایی برای گفتن دارد؟ طی این مطلب قصد داریم 5 ابرقهرمان دی سی که می‌توانند مرد عنکبوتی را شکست دهند و 5 تن که از او شکست می‌خورند، به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. پیروزی در مقابل: نایت وینگ (Nightwing)

دیک گریسون سالیان زیادی تحت عنوان همکار بتمن یعنی رابین، با جرم ‌و جنایت مبارزه می‌کرد. هنگامی که او به همکاری‌اش با بتمن پایان داد، هویت جدیدی به‌نام نایت وینگ را برای خود دست‌وپا کرد و به شیوه خاص خودش راه مبارزه با جنایت را در پیش گرفت. نایت وینگ یک استاد هنرهای رزمی با مهارت بالا در حرکات آکروباتیک و همچنین کارآگاهی نابغه است.

بااین‌حال، پیتر پارکر قادر به کنترل هر آن چیزی است که نایت وینگ قرار است طی نبرد با او ارائه دهد. مرد عنکبوتی یکی از چابک‌ترین ابرقهرمانان تمام کمیک‌ها است و حواس عنکبوتی این قهرمان طی نبرد با نایت وینگ، برتری بزرگی را برایش به‌ارمغان می‌آورد. با وجود اینکه نبرد تن‌به‌تن این دو قهرمان بسیار نزدیک خواهد بود، اما این مرد عنکبوتی است که به کمک توانایی‌های فراانسانی‌اش از آن پیروز خارج می‌شود.


9. شکست در مقابل: سوپرمن (Superman)

کلارک کنت یکی از قدرتمندترین ابرقهرمانان تمام کمیک‌ها است. او می‌تواند تقریبا از پس هر قهرمانی در کمیک‌ها بربیاید. قدرت، سرعت، دید و شکست‌ناپذیری سوپرمن، او را تقریبا از هر ابرقهرمان دیگری مجزا می‌کند؛ بنابراین چندان شگفتی‌آور نیست که سوپرمن به‌راحتی بتواند مرد عنکبوتی را شکست دهد.

مرد عنکبوتی ابرقهرمان فرزی است؛ اما لیست قدرت‌های بی‌پایان سوپرمن برای مرد عنکبوتی بیش از حد زیاد است که بتواند در مقابل این ابرقهرمان آن‌ها را کنترل کند. پیتر پارکر به شیوه خود یک نابغه است؛ اما او طی مبارزه با سوپرمن لحظات دشواری را سپری خواهد کرد و زمان لازم را جهت فکر کردن به حرکات خود در این نبرد نخواهد داشت. مرد عنکبوتی طی یک نبرد عادلانه با سوپرمن تقریبا هیچ شانسی برای پیروزی ندارد.


8. بت‌گرل (Batgirl)

بت‌گرل یک مبارز با مهارت‌های بالا است که از قدرت عقلی‌اش جهت حل کردن معماهایی که با آن‌ها مواجه می‌شود استفاده می‌کند. او از گجت‌های مختلفی نیز استفاده می‌کند. (البته تنوع این گجت‌ها به اندازه گجت‌های همکارش یعنی بتمن بالا نیست)

مرد عنکبوتی قادر به استفاده از تمام قدرت‌هایش جهت شکست دادن بت‌گرل است؛ البته این نبرد بسیار نزدیک خواهد بود. بت‌گرل بسیار باهوش است و با استفاده از ابتکار خود قادر به رقم زدن تفاوت‌ها در هر مبارزه‌ای است. پیتر پارکر نیز بسیار باهوش و زیرک است؛ بنابراین در این مورد هردو قهرمان برابر هستند. درنهایت مرد عنکبوتی به کمک قدرت عکس‌العمل و غرایز فوق‌العاده خود می‌تواند بت‌گرل را شکست دهد.


7. شکست در مقابل: زن شگفت‌انگیز (Wonder Woman)

پرنسس آمازون‌ها یکی از اعضای مهم تیم لیگ عدالت و یک نیروی غیرقابل‌توقف محسوب می‌شود. زن شگفت‌انگیز دارای برخی توانایی‌های منحصربه‌فرد است که او را به رقیبی سرسخت برای مرد عنکبوتی تبدیل می‌کند. از مهم‌ترین توانایی‌های زن شگفت‌انگیز می‌توان به قدرت فراانسانی، سرعت، دوام، چابکی و هوش زیاد اشاره کرد.

علاوه‌بر این توانایی‌ها، زن شگفت‌انگیز دارای سلاح‌های فوق‌العاده‌ای مانند کمند حقیقت و جت نامرئی است. او همچنین یک استاد شمشیرزنی است و به‌خوبی می‌تواند از شمشیر ترسناک و سپر خودش استفاده کند. با اینکه مرد عنکبوتی دارای قلب و اراده‌ای خارق‌العاده است، اما توانایی‌های او در مقابل مجموعه مهارت‌های زن شگفت‌انگیز چشمگیر نیست.


6. شکست در مقابل: فلش (Flash)

حواس فراانسانی مرد عنکبوتی به او این توانایی را می‌دهد که از حملات گوناگون پیش رویش فرار کند. در حالی که مرد عنکبوتی با استفاده از حواس فوق‌العاده‌اش قادر به فرار کردن از حملات است، اما بعید به‌نظر می‌رسد طی یک نبرد تن‌به تن با سریع‌ترین مرد جهان زنده خارج شود.

فلش به‌حدی سریع است که می‌تواند در زمان و بر روی دیوارها حرکت کند و با مشت‌های سهمگینش رقیب خود را به دردسر بیاندازد. مبارزه او با مرد عنکبوتی بسیار نزدیک خواهد بود؛ اما مرد عنکبوتی با توجه به سرعت بالای فلش قادر به شکست دادن او نیست. مرد عنکبوتی شاید بتواند چندین ضربه به فلش وارد کند؛ اما درنهایت فلش با توجه به فاکتور غیر قابل‌پیش‌بینی بودن و سرعت بالا می‌تواند مرد عنکبوتی را شکست دهد.


5. پیروزی در مقابل: گرین ارو (Green Arrow)

اولیور کوئین یک تاجر ثروتمند است که سالیان زیادی جهت تبدیل شدن به گرین ارو آموزش دیده بود. او یک استاد هنرهای رزمی، شمشیرباز ماهر و البته تیراندازی فوق‌العاده است. برخلاف تمام این مهارت‌ها، مرد عنکبوتی به کمک غرایز و چابکی فراانسانی‌اش قادر به شکست دادن گرین ارو است.

مرد عنکبوتی با حواس عنکبوتی‌اش قادر به خنثی کردن حرکات ارو بوده و می‌تواند به کمک تارها و حرکات آکروباتیکش الیور کوئین را تسلیم کند. گرین ارو قهرمانی بزرگ و مبارزی ماهر است؛ اما او طی نبردی واقعی قادر به شکست دادن پیتر پارکر نیست.


4. شکست در مقابل: گرین لانترن (Green Lantern)

گرین لانترن عنوانی است که در گذشته به افراد مختلفی داده شده است؛ درواقع این عنوان تیمی از مبارزان با توانایی‌های مشابه است. این ابرقهرمان توانایی‌های خود را از حلقه‌هایی قدرتمند گرفته‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد اشیا و اجسام مختلف را به کمک قوه تخیلشان مجسم کنند.

هرچه این قهرمانان دارای قدرت بیشتری باشند، سازه‌های آن‌ها نیز از قدرت بیشتری برخوردار هستند. این قدرت‌ها تقریبا بی‌حدومرز هستند؛ بنابراین برای مرد عنکبوتی بسیار دشوار خواهد بود که طی یک نبرد گرین لانترن را شکست دهد. مرد عنکبوتی بدون شک لحظات دشواری را برای رقیبش رقم می‌زند، اما درنهایت این گرین لانترن است که با قدرت‌های نامحدودش کاراکتر عنکبوتی کمیک‌ها را شکست می‌دهد.


3. پیروزی در مقابل: بوستر گلد (Booster Gold)

بوستر گلد یک قهرمان مسافر در زمان است که بار‌ها به عضویت تیم لیگ عدالت درآمده است. این ورزشکار آینده‌نگر با استفاده از تکنولوژی توانست در مقابل ابرشرورهای مختلف قرار بگیرد. بااین‌حال طی مبارزه با مرد عنکبوتی حتی تکنولوژی نیز نمی‌تواند باعث پیروزی او شود.

شبکه تارهای مرد عنکبوتی بیشتر فناوری‌های بوستر گلد را خنثی کرده و پارکر به کمک توانایی‌های فرانسانی خود می‌تواند در این نبرد پیروز شود. مرد عنکبوتی با شرورهای زیادی که تکنولوژی‌هایی مانند بوستر گلد داشتند مبارزه کرد. او همیشه در نبرد با این شرورها پیروز خارج شد. درنتیجه واکنش سریع و قدرت مرد عنکبوتی جهت شکست دادن بوستر گلد کافی است.


2. شکست در مقابل: بتمن (Batman)

بروس وین ثروتمند توسط قاتلانی خبره آموزش دیده و همچنین بزرگ‌ترین کارآگاه جهان محسوب می‌شود. او توانست به تنهایی تمام تیم عدالت را شکست بدهد. درنتیجه بتمن مطمئنا قادر است مرد عنکبوتی را شکست دهد. تنها راهی که با آن مرد عنکبوتی قادر به شکست دادن بتمن است استفاده از عنصر غافلگیری است؛ اما از آنجایی که بتمن بزرگ‌ترین کارآگاه جهان است، وقوع این اتفاق بعید به‌نظر می‌رسد.

بروس وین همیشه یک قدم از رقیبان خود جلوتر است. او می‌داند چطور نقطه ضعف دشمنانش را شناسایی و از آن‌ها استفاده کند. بتمن به کمک استراتژی و بررسی قدرت‌های مرد عنکبوتی می‌تواند او را شکست دهد.


1. پیروزی در مقابل: سایبورگ (Cyborg)

سایبورگ ترکیب نهایی انسان و ماشین است. ویکتور استون با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های موجود قادر به مبارزه در کنار تیم لیگ عدالت است. با وجود اینکه تکنولوژی‌های سایبورگ از هر ابرقهرمان دیگری برتر است، اما او لحظات دشواری را برای قرارگیری در مقابل شبکه تارها و غرایز مرد عنکبوتی سپری خواهد کرد.

حواس عنکبوتی پیتر پارکر عاملی مهم برای خثنی کردن حرکات سایبورگ است. اگرچه سایبورگ منابع زیادی جهت انتخاب دارد، اما مرد عنکبوتی با واکنش سریع و چابکی خود قادر است تمام آن‌ها را بی‌اثر کند. این مبارزه بسیار نزدیک خواهد بود؛ اما در پایان این مرد عنکبوتی است که با قدرت‌های فراانسانی خود می‌تواند سایبورگ را شکست دهد.


منتظر نظرهای شما راجع‌به این لیست در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

                               

دیدگاه‌ها (358)

بستن فرم

  1. امیررضا

    مرداد 26, 1401

    گرین ارو حتی تونسته سوپرمن رو با تیر کریپتونایت‌دار زمین گیر کنه و فلش، گرین لنترن و واندر وومن رو شکست بده

    پاسخ

  2. امیررضا

    مرداد 26, 1401

    به نظرم کمی ایراد داشت. ولی به نظرم توی اینا همشون جز گرین ارو شکست میخورن. برید سریال ارو رو نگاه کنید، گرین ارو دیمین دارک رو شکست داد، توی یک کمیک سوپرمن رو با تیر کریپتونایت‌دار زمین گیر کرد. اون حتی تونسته گرین لنترن، فلش و واندر وومن رو شکست بده و ابرشرور هایی قدرتمند مثل آنتی مانیتور. اصلا گرین ارو موجودات قدرتمندتری رو از مرد عنکبوتی شکست داده

    پاسخ

    • علی در پاسخ به امیررضا

      اسفند 8, 1402

      مردعنکبوتی به جز قدرت هایش ویژگی های زیادی داره و اینکه از این حرفتان می توان فهمید که شما فقط ۴۰ درصد قدرت مردعنکبوتی رو در نظر گرفتید!!!!

      پاسخ

  3. خختتت

    خرداد 14, 1401

    در جنگ با بتمن پیروز میشه (نبرد ناگهانی مهمه چون همدیگرو نمیشناسن) و مرد عنکبوتی با استفاده از حواسش میتونه خطرات رو بفهمه پس ضربه زدن به مرد عنکبوتی مشکله به خصوص اگر همدیگرو نشناسن که مرد عنکبوتی میبره احتمال ۷۰ به بالا اگر هم بخوایم اینجوری حساب کنیم که دیدن همدیگرو(که اینجوریا نیست جنگا معمولا ، این مال اون دنیا بوده اینم مال این یکی)بتمن میتونه پیروز بشه،اما متوجه نشدم یکیو،من فک میکنم سایبورگ بتونه مرد عنکبوتی رو شکست بده میشه یکی توضیح بده چرا دقیقا مرد عنکبوتی میبره؟

    پاسخ

  4. ali

    خرداد 14, 1401

    شما دی سی فن ها قوی ترین نسخه قرماناتون و در مقابل ضعیف ترین قهرمان مارول قرار میدید بعد میگید ما مارول فن ها تعصبی هستیم مرد عنکبوتی یه زمانی صاحب صنایع پارکر بوده نه وارث یعنی برا خودش شرکتی زده که دربرابر صنایع استارک قد علم کنه و صنایع وین و له میکرده اگه میشه قوی ترین نسخه مردعنکبوتی رو در مقابل قوی ترین نسخه بتمن قرار بدید نه بتمن خدا گونه مردعنکبوتی نوجوان که تازه قدرتاش و بدست آورده مگر اینکه بترسید که بهتون حق میدم که نخواید بتمن خیتی بالا بیاره منم از شخصیت بتمن خوشم میاد ولی بیاید دیگه گادش نکنید و ببینیم در شرایط برابر کدوم برنده میشه

    پاسخ

  5. پری

    دی 18, 1400

    ریون زتانا و جان هم کاری نداره براشون شکست دادن اسپایدر من ازونجایی که همشون جادوگر های حرفه ای هستن مخصوصا ریون

    پاسخ

    • ali در پاسخ به پری

      خرداد 17, 1401

      دکتر استرنج هم جادو گر بود که اسپایدی باهاش جنگید بخدا اسپایدی کیسه بوکس دی سی نیست که هی این نوجوون و بی هیچ کدوم از توانایی هاش و صلاح هاش دست خالی و دست بسته میندازین جلوی قهرماناتون بعد قهرماناتون و باقدرت های خدا گونه میفرستید به جنگ اسپایدی لا اقل بذارید اسپایدی با ۲۰درصد هوش و قدرتاش و صلاح هاش بیاد جنگ دست خالی نیاد بخدا اسپایدی گناه داره از بس این بنده خدا رو زدین و اسپایدی حرفی نزد اگه بخواد تو قوی ترین حالت کمیک بوکیش بیاد کل دی سی رو میزنه دیگه خود دانید دیگه اسپایدی رو اذیت نکنید که ددپول روش غیرت داره غیرتی میشه😎😎😎

      پاسخ

  6. حسین

    آذر 22, 1400

    سلام راستش اگر فیلم اش بخواد ساخته بشه دقیقا به همین شکله و مردعنکبوتی قدرت سوپرمن و بتمن و زن شگفت انگیز و گرین لانترن و فلش رو نداره اما اما اما اگر اون مردعنکبوتی مردعنکبوتی تام هالند یعنی مارول(آلتمیت)باشه که ضعیفترین مردعنکبوتی نسبت به مردعنکبوتی توبی مگوایر و مردعنکبوتی شگفت انگیز (اندرو گارفیلد)و مردعنکبوتی مایلز مورالس هست و سوپرمن و بتمن و فلش و زن شگفت انگیز و گرین لانترن که هیچی حتی مردآهنی و کاپیتان آمریکا و ثور هم قدرت شکست دادن مردعنکبوتی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد رو ندارن ولی مردعنکبوتی تام هالند رو خیلی آسون می تونن شکست بدن به همین دلیل مردعنکبوتی تام هالند توی فیلم کاپیتان آمریکا جنگ داخلی بچه بود

    پاسخ

  7. امیررصا

    آبان 15, 1400

    اسپایدر من اگه بخواهد قدرت کامل خودش نشان بده دهن سوپر من را سرویس میکنه تو یه کمیک اسپایدر من با سوپر بوی مبارزه کرد و مثل اسباب بازی شکستی داد

    پاسخ

    • علی در پاسخ به امیررصا

      آذر 1, 1400

      سوپرمن اسپایدر منو پاره میکنه

      پاسخ

    • blackalfa در پاسخ به امیررصا

      بهمن 24, 1400

      اخه پیتر پارکر چجوری میخواد سوپرمنی رو که سرعت نور رو داره کتاب بینهایت رو بلند کرده و با امثال دارک ساید جنگیده رو شکست بده در ضمن اون کمیک احمقانست و سوپر بوی چند برابر مرد عنکبوتی قدرت داره در ضمن توی اون کمیک مرد عنکبوتی توی مبارزه رودرو سوپر بوی رو شکست نداد و واسش تله گذاشت.

      پاسخ

  8. Mohammadhshin

    آبان 10, 1400

    باید به دوستان بگم که وقتی تو کامیک‌ ها مردعنکبوتی قدرت بیاندر ها رو بدست آورد تو بالا ترین رنک موجودات قرار گرفت در حدی که one above all رو دید و بعضیا‌ میگن که میتونسته‌ باهاش مبارزه کنه
    اونوقت شما هر نسخه از قهرمان ها تون که دوست دارین و کل آمازون و کریپتون رو بیارین با یه بشکن تمام اصلا هیچ کدوم از اینایی که گفتم انگار وجود نداشتن
    تازه قدرت بیاندر‌ ها خیلی عظیمه و نه تنها خدایانی مثل کرتوس و ثور جلوش هیچن‌ بلکه موجودات قبل بیگ بنگ هم جلوش‌ هیچی نیستن
    One above all یعنی خدای خدای خدای خدای خدای خدایان مارول
    که هیچ چیز روش تاثیر داره مثل زمان نیروی کیهانی چشم لیزری یه ابله شنل پوش که بیخود گنحعر۷َ

    پاسخ

  9. Mohammadhshin

    آبان 10, 1400

    دوستانی‌ که هی از تجهیزات بتمن میگید
    اسپایدرمن هم انقدر بی چیز نیست بخدا و چند بار هم قدرت هایی به اسپایدر من داده‌ شده که نه تنها کل اعضای این و کل قهرمان ها و ضد قهرمان های مارول و دی سی حریفش نمی شدند مثلا قدرت کاپیتان یونیورس و بیاندر‌ ها که با اینا کافیه با مشت یا یا نفس کشیدن سوپر من رو از صفحه روزگار محو کنه
    درباره بتمن هم اسپایدی‌ تا دلت بخواد دشمن با تجهیزات داره
    گرین گبلین و دکتر اختاپوس جزو اونان

    پاسخ

    • اوتاکو * در پاسخ به Mohammadhshin

      آذر 22, 1400

      خب بعدش سوپرمن کازمیک آرمور یهو میاد و میگه بیا پایین بچه عنکبوتی و از کمیک پاکش میکنه دوشواری نداریم

      پاسخ

  10. حسین اسماعیلی

    آبان 10, 1400

    ببخشید اقای مقصودی قصد بی احترامی به شما نداشتم ولی مقاله هاتون باهم خیلی فرق می‌کنه
    شما تون این مقاله نوشتین مرد عنکبوتی از سوپرمن شکست میخوره و تو یکی دیگه نوشتین مرد عنکبوتی در برابر سوپر گرل پیروز میشه سوپرمن و سوپرگر قدرت یکسانی دارند پس وقتی مرد عنکبوتی از سوپرمن شکست میخوره پس از سوپر گر هم شکست میخوره ولی شما نوشتید در برابر او پیروز میشه

    پاسخ

  11. حسین

    آبان 10, 1400

    این سایت عالیه و اینکه مرد عنکبوتی از سوپرمن شکست میخوره موافقم ولی بعضی از سایت ها خیلی مرد عنکبوتی رو گنده میکنن من تو یک سایت خوندم سوپر گر از مرد عنکبوتی شکست میخوره واقعا مزخرفه سوپر گر قدرت سوپر منو داره چطور از مرد عنکبوتی شکست بخوره ولی سایت شما دقیق و بی نقصه و خوب قضاوت میکنید

    پاسخ

  12. دکتر منهتن

    شهریور 10, 1400

    خب اونایی که میگن بتمن نباید باشه فقط باید بگم نمیدونن بتمن چه تسلیحات و امکاناتی داره!!!!و مهارت مبارزش چقدره

    پاسخ

    • بنده خدا در پاسخ به دکتر منهتن

      شهریور 11, 1400

      هم میدونم بتمن چقدر تجهیزات داره هم میدونم چقدر هنر های رزمی بلده،البته که مردعنکبوتی با استاد مبارزه تن به تن یعنی کاپتان آمریکا جنگیده و خودش یه دشمن داره به اسم مورلان،قدرتش اندازه هالک یا ثور هست.اینو من نمیگم مارول وقتی خودش اطلاعات این ابرقهرمان رو منتشر کرد اینجور بود

      پاسخ

      • دکتر منهتن در پاسخ به بنده خدا

        شهریور 11, 1400

        جناب دشمنان مرد عنکبوتی قویترن قبول البته دشمنان بتمن هم ضعیف نیستن ولی خودتون تجهیزات بتمنو میشناسین مثلا اگه از زره تقویت شده که باهاش یک بمب اتم رو متوقف کرده استفاده کنه خب شانس بردش بالاست اما اگه بدون زره در نظر بگیریم و بدون آمادگی قبلی اسپایدرمن میبره قبول دارم

        پاسخ

        • بنده خدا در پاسخ به دکتر منهتن

          شهریور 12, 1400

          نکته همینجاست که مردعنکبوتی رو چجوری میشناسه و نقاط ضعفش رو از کجا در میاره؟

          پاسخ

          • دکتر منهتن در پاسخ به بنده خدا

            شهریور 12, 1400

            خب در اون صورت تجهیزاتش به شدت کمکش خواهند کرد ول اگه تجهیزاتش رو حساب نکنیم برنده اسپایدرمنه

            پاسخ

            • بنده خدا در پاسخ به دکتر منهتن

              شهریور 12, 1400

              من همین مشکلو با بتمن دارم،وقتی میبینم که بتمن کل اعضای جاستیس رو شکست داده،سوپر من رو شکست و حتی دارک ساید رو شکست داده،خب طبیعیه که بتونه خیلی راحت دشمنای خودش رو شکست بده.ولی با این اتفاق بازم بتمن مقابل بعضی از دشمنای خودش کم میاره.یعنی میخوام بگم کسی که هل بت و کلی زره داره و خدایان بزرگ رو هم شکست داده نباید بتونه از پس دشمنای خودش بر بیاد؟

              پاسخ

              • دکترمنهتن در پاسخ به بنده خدا

                شهریور 13, 1400

                چرا ولی اگه دقت کنید در شکست دادن دشمنان خودش معمولا کمتر از هل بت و زره های قویش استفاده میکنه البته فکرکنم

                پاسخ

  13. milad

    شهریور 3, 1400

    مرد عنکبوتی اصلا قابل مقایسه با سوپرمن نیست چه برسه به شکست دادنش ولی در مقابل بتمن واقعا تعصبی یا بدون در نظر گرفتن خیلی چیزا تصمیم گیری شد اینکه میگید بتمن بهترین کاراگاه جهانه دلیل نمیشه اسپایدی تسلیمش بشه به هر حال اسپایدی هم ویلن های قدرتمندی مثل ونوم و کارنیج و دکتر اختاپوس و مرد شنی و گوبلین رو شکست داده ویلن های قدرتمندی که بتمن شاید نتونه حتی از پسش بربیاد مخصوصا ونوم … قطعا مرد عنکبوتی این ویلن هارو با هوشش و شناسایی کردن نقطه ضعف هاشون شکست داد بدون اینکه دم و دستگاهی داشته باشه یا لباس آهنین داشته باشه یا تیغه ای شبیه خفاش یا حتی پشتیبانی خاصی داشته باشه یا بتوموبیل و هزاران امکانات دیگه … من به نظرم بتمن جلوی مرد عنکبوتی صد در صد تسلیم میشه

    پاسخ

  14. بنده خدا

    مرداد 16, 1400

    مقاله کاملا اشتباهه.اولا که معلومه وقتی نسخه عادی مردعنکبوتی رو در برابر سوپرمن یا واندر وومن قرار بدین شکست میخوره.من نمیگم مردعنکبوتی ضعیفه ها ولی سوپرمن،واندر وومن و گرین لنترن بداش خیلی قوی هستن.نایت وینگ راحت شکست میخوره.بتگرل هم همینطور.گرین ارور هم شکست میخوره ولی من راجب بوستر گلد و سایبربورگ مطمئن نیستم.چون اونا هم خیلی قوین.
    اما اصل کار که آقا بتمنه.اولا که ما نمیتونیم بگیم کی میبره.شاید فقط بتونیم پیش بینی کنیم.ولی قشنگ معلومه تو این مقاله اومدن کوبوندن مردعنکبوتی رو.مگه مردعنکبوتی چی از بتمن کم داره.فوقش پول.آی کیو ۲۵۰ که داره،قدرت فوق بشری که داره،حواس۱۱گانه که داره،میتونه ۲۵ تن رو بلند کنه،لباس و وب شوتر هم داره.بتمن همش پوله و تجهیرات.یک دهم زور مردعنکبوتی رو هم نداره.بقیه هم یجوری میان میگن بتمن دارک ساید یا کل جاستیس لیگ و زده که انگار اسپایدرمن اینجا کشکه!!خب مردعنکبوتی هم اونجرز رو شکست داده،چهار شگفت انگیز رو شکست داده،ایکس من رو هم شکست داده.یه نکته دیگه هم در همین رابطه بگم(خوب بخونید که اگه خواستید جواب بدید متعصب بازی در نیارید!!!!)
    من به جرات به شما میگم ۶۰یا ۷۰ درصد محبوبیت دیسی فقط برای وجود بتمن هستش.اینو مطمئن باشید.یعنی اگه بتمن نباشه دیسی هم درکار نیس.برای همین دیسی مجبوره با چنگ و دندون هرجوری شده بتمنو نگه داره و بگه که بتمن خیلی قویه که بقیه جذبش بشن.برای همین میبینیم توی یک کمیک میاد دارک ساید رو مثل آب خوردن شکست میده.در صورتی که قبلا کل اعضای جاستیس لیگ که سوپر من و واندروومن و …….این همه عضو داره که بتمن هم جزوشون هست نمیتونن دو سانت دارک سایدو تکون بدن.این یعنی چی؟یعنی هیچ تعادلی برای قدرت بتمن وجود نداره.یا همین سوپرمن تو فیلم بتمن علیه سوپرمن که مسخره هم بود ما میبینیم بتمن با کریپتونات سوپر منو شکست میده.ولی توی فیلم جاستیس لیگ که سوپرمن میاد با اعضای لیگ عدالت درگیر میشه میبینیم که واندروومن،سایبربورگ،آکوامن و فلش حتی نتونستن سوپرمنو تکون بدن.حتی خود بتمن هم چشماش ۴تا شده بود و داشت اونو نگاه میکرد.یعنی هیچ تعادلی بین این فیلما و کمیک های اسپایدرمن نیس.
    ولی بازم میگم جناب کاربر(تحلیل گر)اینقد متعصب نباش!!!!

    پاسخ

    • بنده خدا در پاسخ به بنده خدا

      مرداد 21, 1400

      خط یکی به آخر اشتباه نوشتم.(هیچ تعادلی بین کمیک ها و فیلم های بتمن نیست)

      پاسخ

    • ابوالفضل در پاسخ به بنده خدا

      شهریور 4, 1400

      دمت گرم یعنی حرف حق رو تو ساختی اینا فقط خوبی های بتمن رو میگن ولی از خوبی های مردعنکبوتی هیچ درست توضیح نمیدن مردعنکبوتی تو کمیک 6 سنگ ابدیت رو ب راحتی گزاشت دستش بعد اینا ک طرفدار دیسی و بتمن هستن میان میگن فلان بیسار بتمن چی داره پول داره نوش جونش خدا زیادش کنه ولی نمیتونه هرکسو شکست بده خب طرفداراش میان کمیک میسازن همه رو شکست میده منم کمیک میسازم مردعنکبوتی ی قدم برداره کل کهکشان راه شیری منفجر بشه بعد میگم قوی ترین قرمان دنیا ما قدرت هاشو تو فیلماش دیدیم تو عمل دیدیم تو کمیک نمیگیم اگه ب کمیکه ک مردعنکبوتی باز هم قوی تره
      خلاصه خوشم اومد از کامنتت خوب دفاع کردی دمت گرم

      پاسخ

      • بنده خدا در پاسخ به ابوالفضل

        شهریور 9, 1400

        ممنون داداش،درکل بعضیا رو بتمن تعصب خاصی دارن،حتی دلیل منطقی هم برای برد بتمن نمیارن.ولی در کل مقایسه این دوتا از همون اول هم اشتباهه و همونطور که خودتم گفتی یه نویسنده میتونه بیاد و یه ابر قهرمان خلق کنه که مردعنکبوتی و بتمن که هیچ،اودین و سوپرمن پرایم هم شکست بده،یا حتی قویتر از اونا رو.

        پاسخ

    • ابوالفضل در پاسخ به بنده خدا

      شهریور 4, 1400

      عالی

      پاسخ

  15. Blak alfa

    تیر 7, 1400

    تمام مطالب اشتباه بودن مرد عنکبوتی یه قهرمان خیلی خوبه ولی در حد کسانی که نام برده شد نیست مثلا سایبورگ خیلی راحت میتونه یه پرتال باز کنه و مرد عنکبوتی رو بکشه داخل خودش مرد عنکبوتی با ضربه ضدن به سایبورگ دست و پای خودشو خورد کرده سایبورگ میتونه حرکات اون رو پیش بینی کنه و بعد خیلی راحت با یک ضربه شکستش بده کی گفته مرد عنکبوتی میتونه بوستر گولد رو شکست بده بوستر گولد فناوری خیلی پیشرفته تری نسبت به مرد عنکبوتی داره و با اونا میتونه مرد عنکبوتی رو تو یه چشم به هم زدن نابود کنه گرین ارو میتونه از تجربه مبارزه با افراد شبیه به مرد عنکبوتی رو داره و میتونه با تیر های متنوعی. مثل یخ کننده یا بومبی که داره مرد عنکبوتی رو شکست بده کلا مرد عنکبوتی نباید با چنین قهرمان های سطح بالایی مقایسه بشه

    پاسخ

    • دکترمنهتن در پاسخ به Blak alfa

      تیر 8, 1400

      دمتون گرم واقعا کاملا درست میگید ولی حقیقتش به نظرم مرد عنکبوتی از پس گرین ارو برمیاد ولی به غیر گرین ارو هیچکدوم از این شخصیت هارو نمیتونه شکست بده

      پاسخ

      • بنده خدا در پاسخ به دکترمنهتن

        شهریور 12, 1400

        به نظر من که نایت وینگ و بتگرل و گرین ارور ازش شکست میخورن
        ولی بقیه نه

        پاسخ

      • امیررضا در پاسخ به دکترمنهتن

        مرداد 26, 1401

        ببخشید قصد توهین ندارم اما شما از دنیای کمیک هیچی نمیدونید. راستش آقا ببینید نایت وینگ که ضعیفه راحت شکست میخوره، بتگرل هم شکست میخوره، سایبورگ هم نمیتونه به این راحتی بربیاد از پسش، بوستر گلد هم نمیتونه اما راجب به گرین ارو همچین چیزی رو قبول ندارم چون گرین ارو شخصیت‌هایی قدرتمندتر از مرد عنکبوتی رو شکست داده اصلا شما دارید به شعور گرین ارو توهین میکنید و شخصیتش زیر سوال میبرید

        پاسخ

  16. ناشناس

    خرداد 7, 1400

    اونی که میگه گرین ارو میتونه تار های مرد عنکبوتی رو پاره تار های مرد عنکبوتی از کابل هایی پل ها نگه میدارن قوی تره اینکه مردعنکبوتی بتمن شکست مت نه بفهمه بتمن چه نقشه ای کشیده و چیکار کنه و سرعت فلش هم در برابر حواس مرد عنکبوتی هیچی نیست و سایبورگم به راحتی شکست میده چون سایبورگ از روی یکی از دشمن های مرد عنکبوتی کپی شده که از اون هم ضعیف تره و یه دشمنی هم مثل فلش داره که سرعتش از نور هم بیشتره

    پاسخ

    • biggest shazam fan ever در پاسخ به ناشناس

      خرداد 24, 1400

      با کمال احترام تعصب دارید واقعا که هیچ دشمنی از مرد عنکبوتی یک دهم سرعت فلش روهم نداره مرد عنکبوتی صفر درصد شانس داره جلوی فلش بتمن هم هوش ،تجهیزات ،تجربه و مهارت مبارزه بالاتر داره فلش >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>اسپایدرمن تا قبل از اینکه مرد عنکبوتی از جاش تکون بخوره با ویبره فلش به دیار باقی رفته
      بتمن.>اسپایدرمن گرین ارو از اسپایدی ضعیفتره اما سایبورگ قویتر از اسپایدرمن هست

      پاسخ

      • سامان در پاسخ به biggest shazam fan ever

        تیر 3, 1400

        راست میگه داره همچین دشمنی داره اخه تویی که تعصبی هستی هیچ چی از مرد عنکبوتی نمیدونی بعد بیا حرف بزن سایبورگم از اسپایدرمن ضعیف تره

        پاسخ

        • دکترمنهتن در پاسخ به سامان

          تیر 8, 1400

          کیه اسمشو بگو ببینم؟ سایبورگ با سلاح هاش اسپایدرمن رو پودر میکنه تو رو مرد عنکبوتی تعصب بینهایت داری وگرنه هم بتمن و هم سایبورگ و هم فلش و هم گرین لانترن از مرد عنکبوتی قویترن میخوای بخواه نمیخوای نخواه بعدهم اصلا داشته باشه میدونی سرعت فلش هزاران برابر نور هست؟! پس اسپایدرمن حریفش نیست

          پاسخ

          • دکترمنهتن در پاسخ به دکترمنهتن

            تیر 8, 1400

            خب پس لطفا اسمش رو بگو و درضمن فلش سرعتش هزاران برابر نور هست که جلوی موج آنتی مانیتور روهم گرفت پس اسپایدرمن حریفش نیست

            پاسخ

            • محمد در پاسخ به دکترمنهتن

              تیر 8, 1400

              شاید باورش برات سخت باشه ولی من چند روز پیش(چون خودم راجب دیسی اطلاعاتم پایین هست)از چندین پیج اینستا دیدم که نوشته(خیلی هم معتبر هستن فکر کنم 12 کا فالور داشت)نوشته بود سرعت فلش از آنچه فکر می کنید بیشتر است سرعت فلش سه میلیون برابر سرعت نور هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

              پاسخ

          • یک نفر در پاسخ به دکترمنهتن

            تیر 8, 1400

            احتمالا ایشون از اعضای سایت اسپایدی هستند. چون فقط اون سایت با این قدر تعصب حرف میزنن اعضاش.

            پاسخ

          • اوتاکو * در پاسخ به دکترمنهتن

            آذر 22, 1400

            یک سوال از او داشتم و میخواستم بپرسم آیا سرعت فلش که ۱۳ میلیون برابر نوره با جمع سرعت تمام دشمنان مرد عنکبوتی ضرب در ۱۰۰۰۰۰ قابل مقایسه هست ؟ من که میگم خیر

            پاسخ

    • یک نفر در پاسخ به ناشناس

      تیر 8, 1400

      محض اطلاع میگم. جناب ناشناس. اسپایدر من شاید در حالتی که دکتر اختاپوس ذهن و بدنش رو تسخیر کرده بود، میتونست بتمن رو شکست بده. اما اسپایدی به سختی، اما در کل شکست میخوره. و راستی فلش. فکر میکنم یکی از کمیک های قدیمی باشه. که خود مارول هم چاپش کرده. میگه بری آلن، یا بهتر بگم، فلش ،از تمام اسپید رانر های مارول( من جمله اسپید دیمون و ویزر و حتی کوئیک سیلور) سریع تر هستش. در شماره ۱۷ کمیک quasar بود. بله دقیقا در این کمیک، که چاپ مارول هستش بری از تمام اسپید رانر ها پیشی میگیره. و راستی، همه هم میدونیم که والی وست، به گفته دی سی از بری سریع تره. پس بله، شاید پیتر با تمام توان و ابزار هاش بتونه مکس مرکوری یا نسخه های دیگه فلش مثل جی گریک رو شکست بده، اما به پای بری و والی نمیرسه.
      و راستی یک نکته دیگه درباره دو شخصیت دیگه سایبورگ و گرین آرو. نکته ای هست که اگر قابلیت های اشخاص رو مقایسه کنی، میبینی که پیتر به غیر از توانایی های جسمانی زیادی که داره، بدون تار افکن های عنکبوتی جدیدش هیچی نیست. سایبورگ یک دانشمند و مغز متفکر هستش. به طوری که حتی نسخه تایتان های نوجوان به پیش( سریال بچگانه هه رو میگم نه اون خشنه) که ضعیف ترین نسخه سایبورگ هست رو بگذاری جلوی اسپادی شکستش میده. آرو هم زیاد اطلاعات خاصی درباره اش ندارم پس نظری نمیدم. نام شخصیتی که مرد عنکبوتی باهاش مبارزه کرده، البته قبل از خلق سایبورگ دیگه، برام بنویس. درست شد جناب کاربر، خانم/آقای ناشناس ؟

      پاسخ

  17. حسین

    خرداد 3, 1400

    سوپرمن قویترین قهرمان های مارول رو هم شکست میده، بعد شما دارید از اسپایدرمن حرف میزنید، اسپایدرمن یک مشت سوپرمن رو هم نمیتونه تحمل کنه.

    پاسخ

    • رهام در پاسخ به حسین

      تیر 8, 1400

      منظورت کدوم نسخه ی سوپر منه ؟؟؟اگه نسخه ی عادیه که بایذ بگم کسایی مثل رونگ کینگ ثور بدون فکر کردن هم قادر به خارح کردن سوپرمن عادی از واقعیتن

      پاسخ

  18. آرمان ناجی

    اردیبهشت 13, 1400

    و یک چیزی اینجا به نظرم اشتباه است اگر بتمن توی نوشته میبره پس باید نایت وینگ و بتگرل هم هرچند سخت باشه اما باید ببرن چون بتگرل و نایت وینگ هم تقریبی شبیه به بتمن هستن

    پاسخ

  19. آرمان ناجی

    اردیبهشت 13, 1400

    اصلا نایت وینگ با بمب ها و چوب و سلاح های قدرتمندش به راحتی تار های مرد عنکبوتی را پاره و نابود میکنه بتگرل هم به همین شکل بتگرل به احتمال زیاد سلاحاش حتی از نایت وینگ هم بیشتره گرین آرو هم که به راحتی میتونه تار های مرد عنکبوتی رو پاره کنه و بدون تار مرد عنکبوتی شکست میخورد و سایبورگ به راحتی میتوانست سیستم های امنیتی رو کنترل کنه همچنین ربات ها را در فیلم لیگ عدالت زو اسنایدر پس فکر نکنم شکست بخوره و در جواب استیو راجرز نظر قبلی سوپرمن با سرعت مثل نورش میتونه مبارزه رو قبل از شروع تمام کنه

    پاسخ

  20. استیو راجرز

    اردیبهشت 1, 1400

    چرا حرف الکی میزنی آخه سوپرمن از پس اسپایدر من بر میاد تو کمیک مارول علیه دی سی مرد عنکبوتی راحت سوپرمن رو شکست داد

    پاسخ

    • آرمان ناجی در پاسخ به استیو راجرز

      اردیبهشت 13, 1400

      درسته اگر کریپتونایت بزاره جلوی سوپرمن ضعیف میشه اما اولن کریپتنایت میخواهد از کجا بیاره بعد سوپرمن با سرعت بسیار زیادش که در لیگ عدالت یک اسنایدر میبینید قبل از شروع مبارزه مبارزه رو تمام میکنه

      پاسخ

      • پارسا در پاسخ به آرمان ناجی

        تیر 6, 1400

        اصلا اون رو با نظرسنجی مشخص شد که کی ببره رو منطق نرفتن جلو

        پاسخ

    • آرمان ناجی در پاسخ به استیو راجرز

      اردیبهشت 13, 1400

      تو اگر لیگ عدالت زک اسنایدر رو دیده بودی میفهمیدی توی اون سرعت سوپرمن اندازه ی فلشه و چون فلش به راحتی با سرعتش میبرد و برنده میشه سوپرمنم برنده میشه

      پاسخ

      • کاربر در پاسخ به آرمان ناجی

        مرداد 7, 1400

        برو مرد عنکبوتی شگفت انگیز رو ببین سرعتش از سرعت برق هم بیشتر بود وقتی الکترون صاعقه میزد مرد عنکبوتی راحت مردم رو از پس صاعقه الکترون نجات میداد سرعت برق به اندازه سرعت نوره پس سرعت مرد عنکبوتی از نور هم بیشتره

        پاسخ

    • رهام در پاسخ به استیو راجرز

      تیر 8, 1400

      این چه حرفیه میزنی تو الان کیریپتونایت بیاری نعلومه سوپرمن شکیت می خوره کل عالم و ادم میگن سوپرمن با یه فن اسپایدر منو شکست میده تعصب تا کجا ؟؟؟قدرت بدنی سوپرمن خیلی بیشتره سرعت سوپرمن تقریبا در اوج تقریبا کمی از نور پایین تره نفس سرما داره چشم های حرارتی داره و…اسپایدر من هیچگونه شانسی جلوی سوپرمن نداره

      پاسخ

    • blackalfa در پاسخ به استیو راجرز

      مرداد 6, 1400

      لطفا بدون دلیل حرف نزنید اخه مرد عنکبوتی چطور میخواد سوپرمن رو شکست بده اون کمیکی هم که میگی سوپر بوی رو شکست داد تازه اونم با قافلگیری نه تن به تن اینم بگم که اون کمیک واقعا احمقانست

      پاسخ

      • یک نفر در پاسخ به blackalfa

        مرداد 7, 1400

        مسلما دوستان قوی ترین نسخه مرد عنکبوتی( مرد عنکبوتی وقتی قدرت های کاپیتان یونیورس) رو بدست آورده بود با نسخه معمولی سوپرمن مقایسه میکنند. وقتی اینطوری مقایسه میشه باید نسخه کازمیک آرمور سوپرمن رو آورد وسط.

        پاسخ

        • اوتاکو * در پاسخ به یک نفر

          آذر 22, 1400

          سوپر بوی پرایم (قویترین بعد از میلکمن کازمیک آرمور سوپر من پرایم وان میلیون و سوپرمن پرایم ) هم تاجایی که اطلاعات دارم بسه

          پاسخ