معرفی انیمه “در این گوشه‌ی دنیا” (In This Corner of the World)؛ روایتی آرام از دنیایی پرآشوب

ابعاد جنگ جهانی دوم آنقدر وسیع و گسترده بوده است که اگر هر روز هم داستانی در حال و هوای شرایط آن در قالب فیلم یا سریال ساخته شود، باز هم تاثیرگذار و جالب بوده و طرفداران خودش را دارد. در این میان، ژاپنی‌ها به دلیل درگیر بودن شدید کشورشان در این جنگ و در ادامه هم بمباران شیمیایی دو شهر بزرگشان، بهترین داستان‌ها را با تم جنگ جهانی دوم ساخته‌اند. یکی از این آثار که دوست داشتنی و دیدنی است، انیمه‌ی “در این گوشه ی دنیا” (In This Corner of the World) است که در این مقاله به معرفی آن پرداخته‌ایم. با پروشات همراه باشید.


  • نام انیمه: “در این گوشه ی دنیا” (In This Corner of the World)
  • ژانر: درام، تاریخی
  • کارگردان: “سونائو کاتابوشی” (Sunao Katabuchi)
  • صداپیشگان: “فومیو کونو”، “رنا نوئن”
  • سال تولید: 2016
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.8/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 97/100

تریلر فیلم 

داستان‌های روان و ساده معمولا از جذابیتی خاص هم برخوردار هستند. اینکه در هر سکانس فیلم اتفاقات بی سر و صدا و معمولی در حال رخ دادن باشند، باعث می‌شود به‌عنوان تماشاچی فرصت بیشتری برای شناخت هر کاراکتر را داشته باشیم. دیدن جزئیات حرکات شخصیت‌ها آن هم زمانی که در قالب نقاشی و انیمیشن طراحی شده‌اند، خود یکی دیگر از عوامل جذابیت این فیلم شده است. در انیمه‌ی “در این گوشه ی دنیا”، ما پا به دنیای شخصیت اصلی آن می‌گذاریم و دنیا و اتفاقاتش را از نقطه نظر او که دختری هجده ساله و جوان است می بینیم.

داستان این انیمه‌ی سینمایی درباره‌ی دختری به نام “سوزو” است که در زمان جنگ جهانی دوم از خانواده‌اش که در شهر “هیروشیما” زندگی می‌کنند جدا شده و به همراه همسرش به شهر “کورو” می‌آید تا با آنها زندگی کند. “سوزو” دختری آرام است و تمام روز به کارهای خانه و خرید و اینطور مسائل مشغول می‌باشد. او اما طراحی کردن را بسیار دوست دارد. هر فرصتی که پیدا کند، با مداد و کاغذی که همیشه همراهش است، فضای پیش رویش را به بهترین نحو نقاشی می‌کند.

تعداد شخصیت‌هایی که در طول فیلم نمایش داده می‌شوند زیاد است، اما داستان و فضای کلی فیلم حول محور “سوزو” و حالات او می‌چرخد. شخصیتی که ثابت است و با ناملایمات زندگی‌اش دست و پنجه نرم می‌کند. “سوزو” با اینکه جوان و کم تجربه است، روح و ذهن بزرگی دارد و سعی می‌کند با شرایط زندگی‌اش کنار بیاید و دنیا را همانطور که هست بپذیرد.

اما داستان فیلم به طرز شگفت‌آوری لطیف و دوست‌داشتنی است؛ با اینکه دز زمان جنگ می‌گذرد و در برخی لحظات هم عمیقا ناراحت‌کننده و غمگین است، اما باز هم عنصری دارد که آن را به یک تجربه‌ی لذت‌بخش و به‌یادماندنی تبدیل می‌کند. کارگردان سعی کرده تاجایی که ممکن است، این فیلم را از هیاهو و هرج ومرج‌های اضافی دور نگه دارد و حتی در حساس‌ترین لحظات، با همان ریتم آرام و فضای قبلی، داستان را پیش ببرد. این ویژگی باعث شده تا “در این گوشه ی دنیا” به اثری قابل تامل و دیدنی تبدیل شود که ارزش حداقل یک بار دیدن را دارد. اگر دوست دارید از فضای دنیای کنونی و اتفاقات روزمره‌تان کمی فاصله بگیرید، حتما این انیمه را تماشا کنید.

تصاویری از انیمه “در این گوشه ی دنیا”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. آبتین

    بهمن 23, 1398

    این انیمیشن واقعا در نهایت سادگی و بی آلایشی روایت شده و روایتگر یک دوره تاریخی با تمام احوالات اون دوره هست و دقیقا مثل تمام تعاریفی که شده داستان آرام و با اتفاقات کوچکی پیش میره و فرصت به بیننده میده که با شخصیت های داستان آشنا بشه و با اون ها همراه بشه

    پاسخ