بررسی و رده‌بندی نامزدهای بهترین فیلمبرداری اسکار 2020

اگر کمی تخصصی‌تر به فیلم‌ها نگاه کنیم و آنها را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه خاهیم شد که نحوه‌ی فیلمبرداری هر فیلم چقدر در اعتبار بخشیدن به آن تاثیر دارد. برخی شاهکارهای سینمایی هم فقط به دلیل ایجاد تغییراتی در زاویه دوربین و مدل فیلمبرداریشان است که متفاوت‌تر از دیگر فیلم‌ها هستند و به اثری ماندگار تبدیل شده‌اند. در این مقاله به بررسی نامزدهای بهترین فیلمبرداری اسکار 2020 پرداخته‌ایم. با پروشات همراه باشید.


5. فانوس دریایی – The Lighthouse

فیلم “فانوس دریایی” برخلاف تصور همگان، نتوانست در اسکار 2020 موفق ظاهر شود و این تنها بخشی است که در آن نامزد شده. درحالی که انتظار می‌رفت نام رابرت پتینسون را در میان نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول ببینیم. به هر حال این فیلم یکی از کدعیان اصلی این بخش می‌باشد.


4. مرد ایرلندی – The Irishman

شاید بتوان گفت قرار گرفتن این فیلم در این رده فقط به دلیل حضور رقیب بزرگی مثل 1917 و جوکر در این لیست است. با این حال همه ما می دانیم که فیلم مرد ایرلندی بدون نقص ساخته شده و در بخش‌هایی که نامزد اسکار شده است، حق دریافت جایزه را دارد.


3. جوکر – Joker

فیلم جوکر روایت خاصی داشت، شاید اگر یکی از سه عامل طراحی صحنه، طراحی لباس و فیلمبرداری در آن به درستی صورت نگرفته بود، ضربه زیادی به فیلم وارد می‌شد و نمی‌توانست این چنین مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. این فیلم در ده بخش دیگر نیز نامزد دریافت اسکار شده و در این بخش هم مدعی دریافت اسکار محسوب می‌شود.


2. روزی روزگاری در هالیوود – Once Upon a Time In Hollywood

میان دو غول مدعی این جایزه، یعنی فیلم 1917 و جوکر، فیلم “روزی روزگاری در هالیوود” قرار دارد که فیلمبرداری آن به سبب زمانی که داستان فیلم در آن اتفاق می‌افتد، از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. انتخاب این فیلم نیز منصفانه خواهد بود، اگرچه شانس 1917 بیشتر است.


1. 1917

قبلا هم اشاره کردیم که فیلم 1917 از فیلمبرداری به صورت برداشت بلند یا سکانس پلان بوده است و همین امر باعث شده تا این فیلم مدعی اصلی دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمبردای شود. برداشت بلند یا سکانس پلان به سکانس‌هایی گفته می‌شود که مدت زمان فیلمبرداری آنها از یک سکانس معمولی بیشتر می‌باشد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ به نظر شما کدام یک از نامزدهای فوق شانس بیشتری برای برنده شدن اسکار بهترین فیلمبرداری را دارند؟ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم