بررسی و رده‌بندی نامزدهای بهترین موسیقی متن اسکار 2020

فکر کنید اگر در حساس‌ترین لحظات فیلم سکوت مطلق حکم فرما بود چه می‌شد؟ اگر در تمام مدت فیلم هیچ موسیقی متنی وجود نداشت، آیا ما باز هم مشتاق به تماشای آن فیلم بودیم؟ بدون شک موسیقی متن در هر فیلم یکی از آن عواملی است که کمک زیادی به انتقال احساسات مختلف به بیننده می‌کند. به همین دلیل است که در مراسم اسکار هم بخشی جداگانه به آن تعلق گرفته و از اهمیت بالایی هم برخوردار است. در این مقاله به بررسی نامزدهای بهترین موسیقی متن اسکار 2020 پرداخته‌ایم. با پروشات همراه باشید.


5. جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر – Star Wars: The Rise of Skywalker

این فیلم از آن دسته فیلم‌هایی است که موسیقی متن آن باید حماسی و پرشور باشد. “جنگ ستارگان” هم حتما دراین زمینه موفق بوده که در لیست نامزدهای اسکار قرار گرفته است. اما باید گفت که با وجود رقیبانی چون “جوکر” و “داستان ازدواج” شانس برنده شدن این فیلم هم کمی پایین آمده است.


4. زنان کوچک – Little Women

“زنان کوچک” فیلمی درام و عاشقانه است. پس انتظار می رود که موسیقی متن آن هم به تناسب فضای داستان، آرام و دلنشین باشد. این فیلم هم مانند “جنگ ستارگان” از یک سطح شانس برای برنده شدن برخوردار است و انتظار می‌رود که آکادمی هم این جایزه را برای فیلم‌هایی چون جوکر یا 1917 در نظر بگیرد.


3. 1917

همه می‌دانیم که در یک فیلم جنگی بیش از هر چیز، هیجان است که باید به بیننده منتقل شود و قسنت زیادی از این کار فقط با موسیقی متن درست و مناسب امکان‌پذیر است. فیلم 1917 هم از مدعیان اصلی این بخش بوده و انتظار می‌رود جایزه اسکار را برای این بخش نیز به دست بیاورد.


2. داستان ازدواج – Marriage Story

کارگردان فیلم داستان ازدواج سعی داشت فضای خاصی برای فیلمش ایجاد کند. این کار علاوه بر مدل فیلمبرداری و ترکیب رنگ‌های هر صحنه، به موسیقی متن خوبی هم نیاز داشت که خوشبختانه این امر با موفقیت در این فیلم کار شد و در نهایت شاهد اثری تمام و کمال بودیم. شانی برنده شدن این فیلم بعد از جوکر زیاد است.


1. جوکر – Joker

احتمالا شما هم با دیدن نام فیلم جوکر در این لیست، به یاد صحنه‌های رقصیدن آرتور فلک افتاده باشید. صحنه‌هایی که رنج و دیوامیگ شخصیت را در قالب موسیقی و حرکات بدنی نشان می‌دادند. جوکر جایزه گلدن گلوب را برای موسیقی متن بی‌نظیر خود دریافت کرد و همین امر باعث شد تا بسیاری آن را برنده اسکار هم بدانند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ به نظر شما کدام یک از نامزدهای فوق شانس بیشتری برای برنده شدن اسکار بهترین موسیقی متن را دارند؟ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. محمدرضا

    بهمن 11, 1398

    در مقدمه باز رو بز نوشتید

    پاسخ