بررسی و رده‌بندی نامزدهای بهترین تدوین اسکار 2020

تدوین در فیلمسازی یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که اگر درست انجام نشود ضربه‌ی سنگینی به کل فیلم وارد خواهد کرد. در واقع تدونی خوب و حرفه‌ای می‌تواند یک داستان معمولی را به یک شاهکار سینمایی تبدیل کند و یک داستان قوی را چندین برابر ضعیف جلوه دهد. بخش بهترین تدوین امسال اسکار فیلم‌هایی را نامزد دریافت این جایزه کرده که در دیگر بخش‌ها هم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.  در این مقاله به بررسی شانس برنده شدن هرکدام از این نامزدها می‌پردازیم. توجه داشته باشید که رده‌بندی این لیست بر اساس شانس برنده شدن هر نامزد بوده است. با پروشات همراه باشید.


5. خرگوش جوجو – Jojo Rabbit

این فیلم به سبب داستان تخیلی که دارد از نظر برقراری تعادل بین دنیایی که در ذهن شخصیت اول آن جریان دارد و جهان بیرون حائز اهمیت بوده و با کارامد بودن نتیجه نهایی‌اش در لیست نامزدهای اسکار قرار گرفته است. شانس این فیلم برای برنده شدن در مقابل شانسی که مرد ایرلندی دارد خیلی کمتر است و به نظر نمی‌رسد که موفق به کسب جایزه اسکار در این بخش شود.


4. فورد در برابر فراری – Ford v. Ferrari

سراسر فیلم فورد در برابر فراری را صحنه های کوتاه مسابقه اتوموبیل سواری فرا گرفته و این سبب شده تا کار تدوین آن هم خاص و پر زحمت باشد. با این حال رقیبان سختی در مقابل این فیلم قرار دارند و باید دید تصمیم نهایی آکادمی در این باره چه خواهد بود!


3. انگل – Parasite

فیلم کره‌ای انگل حتی در بخش‌های فرعی‌تر اسکار هم شانس بالایی برای برنده شدن دارد و در این بخش هم بعد از فیلم‌های جوکر و مرد ایرلندی قرار گرفته و احتمال برنده شدنش نسبتا زیاد است. تدوین این فیلم نیز به سبب داستانی که دنبال می‌کند حائز اهمیت بوده و مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.


2. جوکر – Joker

در فیلم جوکر، قرار دادن دنیای درون ذهن آرتور فلک و چیزی که در واقعیت جریان داشت، اصلی‌ترین بخش داستان را تشکیل می‌داد و به همین دلیل هم تدوین این فیلم از اهمیت زیادی برخوردار است. این فیلم بعد از فیلم مرد ایرلندی بیشترین شانس را برای به دست آوردن اسکار بهترین تدوین خواهد داشت.


1. مرد ایرلندی – The Irishman

باتوجه با داستانی که فیلم “مرد ایرلندی” دنبال می‌کند، به نظر می‌رسد که سخت‌ترین تدوین و ادیت را داشته و کنار هم قرار دادن صحنه‌های آن با توجه به فلش بک‌ها و پیچیدگی داستان زحمت فراوانی داشته است. نتیجه‌ی این کار که قطعا تحسین برانگیز بوده و پیش‌بینی می‌شود که این فیلم در بخش بهترین تدوین هم برنده اسکار شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ به نظر شما کدام یک از نامزدهای فوق شانس بیشتری برای برنده شدن اسکار بهترین تدوین را دارند؟ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم