بررسی و رده‌بندی نامزدهای بهترین انیمیشن سینمایی اسکار 2020

یکی از بزرگترین اعتراضاتی که امسال به لیست نامزدهای انیمیشن‌ سینمایی اسکار وارد شد، قرار ندادن قسمت دوم انیمیشن “منجمد” (Frozen) و البته لایو اکشن “شیرشاه” (Lion King) بود که هر دو برای دریافت جایزه گلدن گلوب نامزد شدند و البته دست خالی از این مراسم بیرون آمدند. در هر صورت و به هر دلیلی، آکادمی لیستی متفاوت تر از چیزی که انتظار داشتیم را ارائه داد که در این مقاله به بررسی شانس برنده شدن هرکدام می پردازیم.  توجه داشته باشید که رده‌بندی این لیست بر اساس شانس برنده شدن هر نامزد بوده است. با پروشات همراه باشید.


5. کلاوس – Klaus

“کلاوس” انیمیشنی اسپانیایی-انگلیسی و یکی دیگر از محصولات شبکه نتفلیکس است که موفق به جای گرفتن در لیست نامزدهای اسکار شده است. این انیمیشن که با حال و هوای کریسمسی ساخته شده است، داستان پستچی‌ای را دنبال می‌کند که بسیار تنبل و بداخلاق است و برای یاد گرفتن یک سری اصول اصلی کارش به آکادمی پست سلطنتی فرستاده می‌شود و آنجا با چالش‌ها و ماجراجویی‌های جدیدی روبرو می‌شود.


4. چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان – How to Train Your Dragon: The Hidden World

قسمت سوم این انیمیشن پرطرفدار در سال 2019 عملکرد خیلی خوبی از نظر تجاری پشت سر گذاشت و اکنون با قرار گرفتن در لیست نامزدهای اسکار هم افتخار دیگری کسب کرده است. این انیمیشن ماه پیش هم در لیست نامزد جایزه گلدن گلوب قرار گرفت و موفق به کسب آن نشد. با این حال تا حدی این شانس برایش وجود دارد که برنده اسکار شود.


3. بدنم را گم کردم – I Lost My Body

انیمیشن فرانسوی “بدنم را گم کردم” دیگر نماینده شبکه نتفلیکس در اسکار 2020 است که اتفاقا شانس خوبی هم برای برنده شدن آن در نظر گرفته شده است. داستان این انیمیشن منحصر به فرد بوده و در دنیایی پسا مدرن در جریان است. در واقع  بسیاری از منتقدان معتقدند که جایزه اسکار به‌طور پیش فرض به این انیمیشن تعلق دارد ولی باتوجه به سلیقه‌ی کلی آکادمی اسکار، شانس دو نامزد بعدی برای دریافت جایزه بیشتر می‌باشد.


2. لینک گمشده – Missing Link

انیمیشن استاپ موشن “لینک گمشده” با جایزه کلدن گلوبی که ماه پیش دریافت کرد، شانس برنده شدنش در اسکار را هم بالا برد. اما اگر از نظر داستانی و شخصیت‌پردازی این انیمیشن را با رقیب دیگرش یعنی “داستان اسباب بازی4” مقایسه کنیم، “لینک گمشده” لایق دریافت جایزه اسکار نیست و حتی آکادمی می‌توانست به جای آن انیمیشن دیگری را در این لیست قرار دهد.


1. داستان اسباب‌بازی 4 – Toy Story 4

قسمت جدید انیمیشن “داستان اسباب بازی” بعد از گذشت نه سال به پرده سینما بازگشت و همین باعث شد مورد استقبال ویژه‌ی مخاطبان قرار بگیرد. تفاوت اصلی این قسمت با دیگر قسمت‌ها در دنیای تاریک و جدی‌تری بود که داستان عروسک‌ها در آن جریان داشت. به هر حال شانس “داستان اسباب بازی 4” برای بردن جایزه اسکار بهترین انیمیشن سینمایی زیاد است و امیدواریم آکادمی هم انتخاب منصفانه‌ای داشته باشد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ به نظر شما کدام یک از نامزدهای فوق شانس بیشتری برای برنده شدن اسکار بهترین انیمیشن سینمایی را دارند؟ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم