بررسی و رده‌بندی نامزدهای بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 2020

طی سالهای اخیر، فیلم‌هایی که در جشنواره کن به عنوان بهترین فیلم انتخاب می‌شدند، جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را هم دریافت کرده‌اند. نمونه بارز آن هم فیلم ایرانی “فروشنده” به کارگردانی “اصغر فرهادی” است که در سال 2016 موفق به کسب این افتخار شد. امسال هم همه‌ی گمانه‌زنی‌ها در نهایت به فیلم کره‌ای “انگل” ختم می‌شود که در سال 2019 اکثر جوایز بین‌المللی را به دست آورده است. اما رقیبان دیگری هم برای این فیلم وجود دارند که در این مقاله به بررسی احتمال برنده شدن هر کدام می‌پردازیم. توجه داشته باشید که رده‌بندی این لیست بر اساس شانس برنده شدن هر نامزد بوده است. با پروشات همراه باشید.


5. سرزمین عسل – Honeyland – مقدونیه شمالی

“سرزمین عسل” مستندی است که امسال علاوه بر این بخش، در بخش بهترین مستند هم نامزد دریافت جایزه اسکار شده است و با توجه به ژانر مستندی که دارد، احتمال برنده شدنس در رشته‌ی بهترین فیلم خارجی زبان کم بوده و انتظار می‌رود شانس بیشتری برای دریافت اسکار بهترین مستند داشته باشد.


4. بینوایان – Les Misérables – فرانسه

فیلم درام و جنایی “بینوایان” در جشنواره فیلم کن هم در بخش رقابت اصلی قرار داشت و قرار گرفتنش در لیست نامزدهای اسکار چندان دور از انتظار نبوده است. اما شانس این فیلم برای برنده شدن در مقایسه با سایر رقبایش کمتر است.


3. بدن مسیح – Corpus Christi – لهستان

فیلم “بدن مسیح” محصول کشور لهستان است و داستانی جنایی را دنبال می کند. لهستان پیش از این هم نمایندگانی در اسکار داشته و امسال هم شانس خوبی برای برنده شدن دارد. در واقع فیلم “بدن مسیح” بعد از فیلم‌های “انگل” و “درد و شکوه”، بیشترین شانس برای دریافت اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را دارد.


2. درد و شکوه – Pain and Glory – اسپانیا

این فیلم اسپانیایی امسال توانست عملکرد خوبی داشته باشد و در جشنواره فیلم کن هم با برنده شدن آنتونیو باندراس به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد، بیشتر دیده شد. این بازیگر همچنین برای بازی در این فیلم نامزد دریافت اسکار هم شده است. بعد از فیلم “انگل”، این “درد و شکوه” است که بیشترین شانس برای برنده شدن در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار را دارد.


1. انگل – Parasite – کره‌جنوبی

فیلم “انگل” بعد از نامزد شدن در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اورجینال، در بخش بهترین فیلم خارجی هم نامزد شده و شانس بسیار بالایی برای برنده شدن در این رشته را هم دارد. درخشش و موفقیت این فیلم برای همگان مشخص است و نیاز به توضیح بیشتری ندارد و با توجه به اینکه این فیلم جایزه گلدن گلوب و کن را هم دریافت کرده است، انتظار می‌رود جایزه اسکار را هم با خود به خانه ببرد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ به نظر شما کدام یک از نامزدهای فوق شانس بیشتری برای برنده شدن اسکار بهترین فیلم بین‌المللی (خارجی زبان) را دارند؟ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. امیر

    بهمن 9, 1398

    بی شک انگل بهترین فیلم امساله با احترام به طرفداران جوکر و ایریش من

    پاسخ