معرفی انیمه “دختری که در زمان پرش می‌کرد” (The Girl Who Leapt Through Time)

ژانر فانتزی میان طرفداران انیمه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و زمانی که موضوع سفر در زمان هم با آن درآمیخته شود جذابیتش دوچندان خواهد شد. در انیمه “دختری که در زمان پرش می‌کرد” هم همانطور که از عنوان آن پیداست، با داستانی جذاب و متفاوت روبرو هستیم که تماشای آن خالی از لطف نیست. در این مقاله به معرفی این انیمه دوست‌داشتنی پرداخته‌ایم. با پروشات همراه باشید.


  • نام انیمه: “دختری که در زمان پرش می‌کرد” (The Girl Who Leapt Through Time)
  • ژانر: درام، فانتزی، عاشقانه
  • کارگردان: مامورو هوسودا (Mamoru Hosoda)
  • صداپیشگان: رییسا ناکا، تاکویا ایشیدا، ساچیه هارا
  • سال تولید: 2006
  • زبان: ژاپنی
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.8/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 88/100

همه‌ی ما از فکر کردن به توانایی سفر در زمان لذت می‌بریم و حتی ممکن است آرزو کنیم که ای کاش واقعا چنین توانایی‌ای داشتیم تا از آن برای جبران اشتباهات گذشته و خیلی چیزهای دیگر استفاده می‌کردیم. اما زمانی که به تماشای داستانی با موضوع سفر در زمان بنشینیم، متوجه سختی‌ها و مشکلات بعضا خطرناکی که این توانایی با خود به همراه دارد می‌شویم. خوشبختانه انیمه “دختری که در زمان پرش می‌کرد” هم باز اغراق و خیال‌پردازی بیش از حد دوری کرده و داستانی شفاف و واقعی را در اختیارمان گذاشته است.

این فیلم درباره دختری به نام ماکوتو است که 17 سال دارد و با خانواده‌اش در توکیو زندگی می‌کند. داستان از جایی شروع می‌شود که ماکوتو پیغامی را بر روی تخته سیاه دبیرستان خود می‌خواند و بدون اطلاع با شئ عجیبی شبیه به گردو برخورد می‌کند. او در هنگام برگشت به خانه با دوچرخه تعادل خود را از دست داده و با قطاری تصادف می‌کند، اما به زودی متوجه می‌شود که او توانایی سفر در زمان را دارد. در ابتدا ماکوتو تصمیم گرفت از این نیرو برای گرفتن نمرات بهتر در درس‌هایش استفاده کند و از اشتباهات و رویدادهای شخصی خود جلوگیری کند. اما به زودی متوجه شد تغییر دادن گذشته به این سادگی‌ها که فکرش را می‌کند نیست و رفتارهای او دیگران را نیز تحت و شعاع قرار می‌دهد.

“دختری که در زمان پرش می‌کرد” سعی کرده با قرار دادن شخصیت‌های مرموز و در عین حال شاد و پرانرژی، داستان فیلم را از کلیشه‌های ممکن دور کرده و تا جایی که ممکن است آن را به یک درام عاشقانه و زیبا بدل کند. دوستی‌ها و تاثیر تصمیمات و انتخاب‌های هر شخص بر زندگی‌اش از دیگر پیام‌های مطرح شده در این انیمه است که به‌خوبی به آنها پرداخته شده و در پایان داستان هم به نتیجه‌گیری مناسبی دست پیدا می‌کند.

“دختری که در زمان پرش می‌کرد” داستانی از اعتماد، عشق و رهایی است که در دنیای نوجوانانی پرشور و کم تجربه جریان دارد و سعی دارد تا با زبانی ساده و لطیف، داستانی عمیق و درگیرکننده را به نمایش در بیاورد. اگر به دنبال فیلمی هستید که داستان آن برای ساعاتی شما را از زندگی روزمره دور کند، این فیلم قطعا انتخاب مناسبی خواهد بود.

تصاویری از انیمه “دختری که در زمان پرش می‌کرد”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. آرمان

    آذر 28, 1399

    میشه لطفا بگید اخر این انیمه چی شد . خیلی ممنون

    پاسخ