بررسی و رده‌بندی نامزدهای بهترین فیلمنامه اقتباسی اسکار 2020

بعد از بررسی نامزدهای بهترین فیلمنامه اورجینال اسکار 2020، اکنون به رده‌بندی نامزدهای بهترین فیلمنامه اقتباسی می‌پردازیم که یکی دیگر از بخش‌های مهم مراسم اسکار محسوب می‌شود. فیلم‌های اقتباسی معمولا از نظر نوستالژی و زنده کردن خاطرات گذشته، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و طرفداران زیادی دارند. در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به نامزدهای بهترین فیلمنامه اقتباسی و احتمال برنده شدن هرکدام را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. توجه داشته باشید که رده‌بندی این لیست بر اساس شانس برنده شدن هر نامزد بوده است. با پروشات همراه باشید.


5. جوکر – Joker

علی‌رغم استقبالی که از فیلم “جوکر” طی مدت اکرانش شد، بسیاری از طرفداران آن را بدترین اقتباس ممکن از کمیک‌ها و شخصیت جوکر خواندند و باتوجه به این انتقادها، نمی‌توان شانس زیادی برای برنده شدن این فیلم در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی در نظر گرفت؛ گرچه جوکر با یازده نامزدی پیشتاز و رکورد دار اسکار امسال است.


4. دو پاپ – The Two Popes

فیلم “دو پاپ” هم با داشتن ستارگان بزرگی چون “آنتونی هاپکینز” و “جاناتان پرایس”، از دیگر مدعیان این لیست است که محصول شبکه نتفلیکس بوده و در بخش‌های بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد هم نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. داستان این فیلم براساس اتفاقی تاریخی نوشته شده و سعی دارد تا چهره‌ی متفاوتی از پاپ‌ها به نمایش بگذارد. اگر عامه پسند بودن قسمت‌هایی از این فیلم را در نظر بگیریم، می‌توان گفت شانس نسبتا خوبی برای جایزه اسکار هم برایش وجود خواهد داشت.


3. خرگوش جوجو – Jojo Rabbit

داستان و اتفاقات فیلم “خرگوش جوجو” در زمان جنگ جهانی دوم جریان دارد و درباره پسر آلمانی است که در حال زندگی تنها با مادرش است و آدولف هیتلر دوست خیالی او است. این فیلم که به کارگردانی و نویسندگی “تایکا وایتیتی” (Taika Waititi) ساخته شده، نظرات مختلفی از طرف منتقدان دریافت کرده و در بخش بهترین فیلم هم نامزد دریافت اسکار شده است. بعد از “مرد ایرلندی” و “زنان کوچک”، این “خرگوش جوجو” است که شانس بیشتری برای برنده شدن دارد.


2. زنان کوچک – Little Women

“زنان کوچک” از آن دسته فیلم‌هایی است که بسیار نوستالژیک بوده و با وجود اقتباس‌های زیاد و مختلفی که از این داستان تاکنون ساخته شده است، همچنان موردتوجه زیاد مخاطبان قرار می‌گیرد و طرفداران مخصوص به خودش را دارد. گرتا گرویگ هم در جدیدترین اقتباسی که از این داستان ساخته است، ستارگان زیادی را دور هم جمع کرده و همین موضوع باعث بیشتر دیده شدن فیلمش شده است. اگر آکادمی اسکار هم مانند هواداران نظر مثبتی به این فیلم داشته باشد، شانس برنده شدنش در بخش بهترین فیلنامه اقتباسی زیاد خواهد بود.


1. مرد ایرلندی – The Irishman

فیلم “مرد ایرلندی” با اقتباس از کتابی به نام “شنیدم خانه‌ات را رنگ کردی” (I Heard You Paint Houses)، نوشته‌ی “چارلز برندت” (Charles Brandt)، ساخته شده است. (عبارت “شنیدم خانه ات را رنگ کردی” در زبان انگلیسی یک اصطلاح است که به قتل و خونریزی اشاره می‌کند.) اینکه “مارتین اسکورسیزی” چگونه مهارت و توانایی خاص خود در ساختن فیلم‌های جنایی را با این فیلم اثبات کرده است نیاز به توضیح اضافه ندارد و فقط امیدواریم که آکادمی اسکار جایزه این بخش را به همین فیلم اختصاص دهد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ به نظر شما کدام یک از نامزدهای فوق شانس بیشتری برای برنده شدن اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را دارند؟ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم