بررسی و رده‌بندی نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل زن اسکار 2020

یکی دیگر از رشته‌های مهم مراسم اسکار، رشته‌ی مربوط به بازیگران نقش مکمل فیم‌ها است که از رشته‌های اصلی و مهم این مراسم هم به حساب می‌آید. بعد از بررسی نامزدهای  بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین کارگردانی، در این مقاله به بررسی و رده‌بندی نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل زن پرداخته‌ایم. توجه داشته باشید که رده‌بندی این لیست بر اساس شانس برنده شدن هر نامزد بوده است. با پروشات همراه باشید.


5. فلورنس پیو برای بازی در فیلم Little Women

“فلورنس پیو” (Florence Pugh) بازیگر 23 ساله و جوان آمریکایی امسال برای اولین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است و نامش در کنار بازیگران بزرگی چون اسکارلت جوهانسون و لورا درن در فهرست نامزدهای اسکار قرار گرفته است. “پیو” بازیگر با استعداد و پرکاری است که در سال 2019 علاوه بر “زنان کوچک” در فیلم ترسناک “میدسامر” هم ایفای نقش قابل توجهی داشته است. اما شانس برنده شدن او در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل کم است و با توجه به سایر رقبای او در این لیست، احتمال کمی برای برنده شدنش وجود دارد.


4. کتی بیتس برای بازی در فیلم Richard Jewell

“کتی بیتس” (Kathy Bates) تاکنون یک بار برنده جایزه اسکار شده و بازی او در فیلم “ریچارد جول”، به کارگردانی کیلینت ایستوود، او را بار دیگر در لیست بهترین بازیگر نقش مکمل قرار داده است. اما شانس این بازیگر 71 ساله هم برای برنده شدن کمتر از سایر رقبا به نظر می‌رسد و احتما اینکه آکادمی با کنار گذاشتن لورا درن و جوهانسون و البته مارگو رابی، او را برنده این لیست اعلام کند پایین است.


3. مارگو رابی برای بازی در فیلم Bombshell

مارگو رابی (Margot Robbie) امسال دومین تجربه خود برای نامزد شدن جایزه اسکار را تجربه کرده است. او پیش از این در سال 2018 و برای بازی در فیلم “من تونیا هستیم” نامزد دریافت اسکار شده بود که به آن دست نیافت. امسال هم بسیاری شانس خوبی برای برنده شدن او در نظر گرفته‌اند که در واقع بعد از لورا درن و اسکارلت جوهانسون، رابی بیشترین شانس برای برنده شدن جایزه اسکار را دارد. مارگو رابی برای بازی در فیلم “بامب شل” نامزد دریافت گلدن گلوب هم شده بود.


2. اسکارلت جوهانسون برای بازی در فیلم Jojo Rabbit

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، اسکارلت جوهانسون  امسال در دو رشته نامزد دریافت اسکار شده است و در صورت برنده شدن در هر بخش، اولین جایزه اسکارش را به خانه می‌برد. اما بر خلاف شانس بالای او برای برنده شدن در رشته بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم “داستان ازدواج”، در این بخش احتمال برنده شدنش کمی کمتر است. جوهانسون برای بازی در فیلم “خرگوش جوجو” در لیست نامزدهای مراسم گلدن گلوب قرار نگرفت و اگر او را با بازی لورا درن در فیلم “داستان ازدواج” مقایسه کنیم، دادن جایزه اسکار به “درن” منصفانه تر به نظر خواهد رسید.


1. لورا درن برای بازی در فیلم Marriage Story

از حق نگذریم، “لورا درن” (Laura Dern) در فیلم “داستان ازدواج” به زیبایی هر چه تمام‌تر نقش یک وکیل خانواده را ایفا کرد. وکیلی که تماما به فکر منافع خود بود و همه‌ی تلاشش را کرد تا از طریق موکلش علاوه بر پول، به شهرت هم دست پیدا کند. “لورا درن” سابقه دو بار نامزدی اسکار را در سالهای 1992 و 2015 را در کارنامه خود دارد و ماه پیش هم برنده جایزه گلدن گلوب شده است. انتظار می‌رود که درن موفق به کسب اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن هم بشود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ به نظر شما کدام یک از نامزدهای فوق شانس بیشتری برای برنده شدن اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دارند؟ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم