بررسی و رده‌بندی نامزدهای بهترین کارگردانی اسکار ۲۰۲۰

بعد از بررسی و رده‌بندی نامزدهای رشته‌های  بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش اول مرد، در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به نامزدهای بهترین کارگردانی و احتمال برنده شدن هرکدام را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. توجه داشته باشید که رده‌بندی این لیست بر اساس شانس برنده شدن هر نامزد بوده است. با پروشات همراه باشید.


5. تاد فیلیپس برای فیلم Joker

“تاد فیلیپس” (Todd Phillips) با سابقه‌ی کارگردانی فیلم‌های کمدی مثل مجموعه فیلم‌های “خماری” (The Hangover)، “جنگ سگ‌ها” (War Dogs) و “موعد مقرر” (Due Date) امسال با ساخت فیلم جوکر قدمی متفاوت و جاه طلبانه در زمینه فیلمسازی برداشت و هم از نظر منتقدان و هم از دیدگاه مخاطبان خوب عمل نکرد. با اینکه فیلم جوکر بسیار موفق بود و مورد توجه زیادی قرار گرفت، اما شانس فیلیپس برای برنده شدن جایزه‌ اسکار آن هم زمانی که رقیبان سرسختی مانند اسکورسیزی و مندس را در کنار خود دارد کم خواهد بود.


4. کوئنتین تارانتینو برای فیلم Once Upon a Time In Hollywood

“کوئنتین تارانتینو” (Quentin Tarantino) ماه پیش برای نگارش فیلمنامه فیلم “روزی روزگاری در هالیوود” جایزه گلدن گلوب را دریافت کرد. اما به نظر نمی‌رسد که در مراسم اسکار هم همین اتفاق برای کارگردانی این فیلم رقم بخورد. تارانتینو شانس بیشتری برای برنده شدن در بخش بهترین فیلمنامه اورجینال را خواهد داشت و با توجه به نظرات نه چندان مثبتی که فیلم “روزی روزگاری در هالیوود” طی این مدت دریافت کرد، شانس برنده شدنش در بخش بهترین کارگردانی کم به نظر می‌رسد.


3. بونگ جون-هو برای فیلم Parasite

به‌ندرت پیش می‌آید که آکادمی اسکار جایزه بخش بهترین کارگردانی را به فیلمی خارجی اختصاص دهد؛ اما این اتفاق سال پیش افتاد و “آلفونسو کوارون” مکزیکی برای فیلم “رما” جایزه اسکار را کسب کرد. همچنین “بونگ جون-هو” (Bong Joon-ho) کارگردان برجسته ای است که از ابتدای سال 2019 و با نمایش فیلم “انگل”، یک بار دیگر استعداد خود را در فیلمسازی ثابت کرد و نامزد دریافت گلدن گلوب هم شد. بعد از سم مندس و مارتین اسکورسیزی، شانس او برای بردن اسکار بیشتر از سایر رقبا است.


2. مارتین اسکورسیزی برای فیلم The Irishman

اگرچه احتمال بسیار زیادی می رود که آکادمی امسال “سم مندس” را به عنوان بهترین کارگردان انتخاب کند، اما به شخصه امیدوارم که این جایزه به مارتین اسکورسیزی دوست‌داشتنی برسد. از آخرین باری که این کارگردان 77 ساله برنده اسکار شده است سیزده سال می‌گذرد و اکنون که او با فیلم “مرد ایرلندی” بار دیگر به اسکار راه یافته است، انتخابش به عنوان بهترین کارگردان منصفانه و البته دلخوش کننده خواهد بود.


1. سم مندس برای فیلم 1917

اما میان چهار نامزد این لیست، “سم مندس” (Sam Mendes)، کارگردان فیلم هایی مثل “جاده انقلابی” (Revolutionary Road)، “اسکای فال” (Skyfall)، “جاده‌ای به سوی تباهی” (Road to Perdition) و “اسپکتر” (Spectre)، امسال برای ساخت فیلم جنگی 1917 بیشترین شانس برای برنده شدن جایزه اسکار را دارد. جدا از اینکه جلوه‌های تصویری این فیلم فوق‌العاده ساخته شده‌اند و همانطور که قبلا هم گفتیم، آکادمی اسکار عاشق فیلم‌های جنگی است، سم مندس تاکنون هم جایزه گلدن گلوب را برای بهترین کارگردانی گرفته و هم جایزه اتحادیه کارگردانان آمریکا را به دست آورده است. برنده این مراسم در شش سال گذشته جایزه بهترین کارگردانی اسکار را هم به دست آورده و این باعث شده تا حدس و گمان‌ها برای برنده شدن این کارگردان بیشتر شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ به نظر شما کدام یک از نامزدهای فوق شانس بیشتری برای برنده شدن اسکار بهترین کارگردانی را دارند؟ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم