معرفی فیلم “بوک اسمارت” (Booksmart)؛ فیلمی از سردرگمی و شادی در دوران نوجوانی

فیلم‌هایی که با موضوع زندگی و مشکلات نوجوانان ساخته می‌شوند، عموما از جنبه کمدی پر شور و نشاط و سرزنده‌ای برخوردارند که تماشا و لذت فیلم را برای مخاطبان دوجندان می‌کند. در فیلم “بوک اسمارت” هم شاهد داستانی جذاب و شخصیت‌هایی بازیگوش هستیم که با احساسات و ماجراجویی‌های دوران نوجوانی خود دست و پنجه نرم می‌کنند. در ادامه با معرفی فیلم “بوک اسمارت” با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “بوک اسمارت” (Booksmart)
  • ژانر: کمدی، ماجراجویی
  • کارگردان: اولیویا وایلد (Olivia Wilde)
  • بازیگران: کیتلین دیور، بنی فلداستین، جسیکا ویلیامز
  • سال تولید: 2019
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.2/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 97/100

تریلر فیلم

الویت درس بر تفریح مسئله‌ای است که همه افراد در حال تحصیل در هر مقطعی با آن درگیر هستند. این کشمکش در دوران دبیرستان بیشتر از همیشه است و کسانی که در این مقطع هستند همزمان با نزدیک شدن به سن قانونی و مجاز بودن برای انجام یک سری فعالیت‌ها باید برای آینده خود نیز تصمیم بزرگی بگیرند؛ رشته دانشگاهی خود را به درستی انتخاب کرده و یا به فکر دست و پا کردن شغلی باشند.

همه این چیزها موضاعاتی هستند که در فیلم “بوک اسمارت” به آنها پرداخته می‌شود. داستان این فیلم درباره دو دختر نوجوان به نام ایمی و مالی است که درست در روزهای پایانی مقطع تحصیلی دبیرستان و در آستانه فارغ التحصیل شدنشان متوجه می‌شوند که در تمام دوران تحصیلشان فرصاتهایی طلایی برای تفریح و خوش‌گذرانی با همکلاسی‌ها و دوستهایشان را از دست داده‌اند و به جای آن درس خواندند تا بتوانند در دانشگاهی طراز اول ادامه تحصیل دهند. این در حلی است که دوستان آنها هم علاوه بر انجام کارهای متفرقه و تفریح زیاد، به همان دانشگاه‌ها راه یافته‌اند!

اما “ایمی” و “مالی” تصمیم می‌گیرند تا آخرین روز قبل از فارغ التحصیلی‌شان را متفاوت بگذرانند تا شانسشان را برای شرکت در مهمانی و تفریح با همکلاسی‌هایشان را هرطور شده امتحان کنند. این تصمیم آغاز یک ماجراجویی جذاب و خنده‌دار برای آنها می‌شود. آنها کل شب را به جستجوی آدرس خانه‌ای که مهمانی مدرسه در آن برگزار می‌شود می‌پردازند و در این میان تجربه‌های جدیدی کسب می‌کنند و با چالش‌هایی مواجه می‌شوند که در تغییر دیدگاهشان به زندگی تاثیر زیادی دارد.

مواجهه با آدم‌های عجیب و غریب، قرار گرفتن در موقعیت‌ها خطرناک، انجام کارهای ریسک‌پذیر و در نهایت کنار گذاشتن ترس‌های همیشگی، از جمله مسائلی هستند که “ایمی” و “مالی” با آنها درگیر می‌شوند و از هر کدام هم سربلند و پیروز بیرون می‌آیند.

فیلم “بوک اسمارت” در ابتدا سعی دارد جلوه‌ای هنری و روایتی منحصر به فرد و حتی مشابه به فیلم “لیدی برد” داشته باشد، اما این حالت رفته رفته جای خود را به عامه پسند بودن و کمدی سطحی و تا حدی کلیشه‌ای می‌دهد. ولی نقش‌آفرینی بازیگران آن و گره‌های داستانی که در روند فیلم اتفاق می‌افتد انرژی و نشاط از دست رفته‌ی فیلم را به آن بازمی‌گرداند.

اگر دوست دارید فیلمی حال خوب کن و دوست داشتنی که داستان تاثیرگذار و البته خنده‌داری را روایت می‌کند تماشا کنید، فیلم “بوک اسمارت” بدون شک انتخابی خوب و مناسب خواهد بود که ار تماشای آن لذت می‌برید.

تصاویری از فیلم “بوک اسمارت”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم