گزارش باکس آفیس آخر هفته: پیشتازی پسران بد و دولیتل

در هفته‌ای که گذشت، دو مورد از مهم‌ترین فیلم‌های سال 2020 اکران شدند که هر دو شروع موفقی را در گیشه پشت سر گذاشتند. در جدول زیر نگاهی به ۵ فیلم صدرنشین باکس آفیس ویکند خواهیم داشت.


فیلم “پسران بد برای همیشه” (Bad Boys for Life)، به کارگردانی “بلال فلاح” (Bilall Fallah) و “عادل ال عربی” (Adil El Arbi)، موفق شد در افتتاحیه اکرانش به 59 میلیون دلار فروش دست پیدا کند و در جایگاه نخست جدول فروش هفتگی سینماهای آمریکا قرار بگیرد.

این فیلم هم از نظر امتیازی مه از طرف منتقدان دریافت کرده است و هم از نظر میزان فروش، نسبت به دو قسمت قبلی خود موفق‌تر بوده است. قسمت اول این فیلم در سال 1995 موفق به فروشی 15 میلیون دلاری در افتتاحیه اکرانش شد و قسمت دوم این فیلم نیز در سال 2003 به 46 میلیون دلار فروش در روزهای آغازین اکرانش دست پیدا کرد.

“پسران بد برای همیشه” در گیشه جهانی هم 37 میلیون دلار فروش داشت که با این حساب انتظار می‌رود فروش کل این فیلم خیلی زود از مرز 100 میلیون دلار عبور کند. همچنین بازخوردهای مثبتی که این فیلم تاکنون دریافت کرده است، باعث شد تا کمپانی سونی پیکچرز ساخت قسمت چهارم این مجموعه را هم در دستور کار خود قرار دهد.

اما فیلم “دولیتل” (Dolittle)، به کارگردانی “استیون گیگان” (Stephen Gaghan)، دیگر فیلم موفقی بود که این هفته اکران شد و به 22.5 میلیون دلار فروش دست پیدا کرد و در جایگاه دوم قرار گرفت. این فیلم در گیشه جهانی اما چندان موفق نبود و 17 میلیون دلار فروش را در گیشه تجربه کرد.

“دولیتل” که با ژانر کمدی، فانتزی و ماجراجویی ساخته شده است، درباره پزشکی به نام دولیتل (با بازی  رابرت داونی جونیور) است که به خاطر عشق و علاقه اش به همه ی موجودات، شروع به ارتباط برقرار کردن با حیوانات می کند و زمانی که متوجه می شود در این کار موفق شده است، یک ماجراجویی خارق العاده را آغاز می کند.

رامی ملک، تام هالند، ماریون کوتیار، اکتاویا اسپنسر، رالف فاینز، سلنا گومز، اما تامپسون، جان سینا و کمیل نانجیانی از جمله صداپیشگان این فیلم هستند.

دز ادامه جدول باکس آفیس، فیلم 1917، به کارگردانی سم مندس (Sam Mendes)، با 22 میلیون دلار فروش در جایگاه سوم قرار گرفت. فروش کل این فیلم تا پایان هفته دوم اکرانش به 76 میلیون دلار رسیده است.

داستان فیلم “۱۹۱۷” در زمان جنگ جهانی اول در جریان است و درباره ی سربازی است که ماموریت بسیار مهمی را دنبال می کند و نباید مرتکب کوچکترین اشتباهی شود. “کالین فرث” (Colin Firth)، “ریچارد مدن” (Richard Madden)، “بندیکت کامبربچ” (Benedict Cumberbatch) و “جرج مک کی” (George MacKay) از جمله بازیگرانی اند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

فیلم‌های “جومانجی: مرحله بعد” (Jumanji: The Next Level) و “جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر” (Star Wars: The Rise of Skywalker) هم به ترتیب با 9 و 8 میلیون دلار فروش در جایگاه‌های چهارم و پنجم جدول فروش هفتگی سینماهای آمریکا قرار گرفته‌اند.


هر دوشنبه با گزارش باکس‌ آفیس سینمای آمریکا همراه ما باشید!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم