معرفی 7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “الف” (Elf) که باید تماشا کنید

“الف” یک کمدی فانتزی کریسمسی است که به ماجراهای انسانی به نام بادی می‌پردازد، که از کودکی در قطب شمال و در میان الف‌ها زندگی کرده است. او چطور به آنجا رفته؟ بسیار خب، 30 سال پیش، بادی کوچولو که در یتیم خانه زندگی می‌کرد، به کیسه بابانوئل خزیده و به همراه او به قطب شمال می‌رود. وقتی بزرگ می‌شود دیگر خودش را جز الف‌ها نمی‌داند، به همین دلیل برای یافتن خانواده خود به شهر شلوغ نیویورک می‌رود.

این فیلم به کارگردانی “جان فاورو” و محصول سال 2003، “ویل فرل” را در نقش اصلی قرار داده، و “جیمز کان”، “زویی دشانل”، “مری استینبورگن”، “دنیل تی”، “باب نیوهارت” و “اد انسر” را در نقش‌های مکمل نشان می‌دهد. “الف” در 7 نوامبر 2003 اکران شد، و با موفقیت هنری و تجاری مواجه شد. این فیلم را اغلب یکی از برترین فیلم‌های کریسمسی دانسته، و به دلیل ریتم، فضای کریسمسی، طنز و البته اجرای “ویل فرل” تحسین شد.

چه بخواهید کریسمس را جشن بگیرید یا نه، نمی‌توانید تحت تأثیر فضای آن قرار نگیرید. چه چیزی بهتر از این که روزهای کریسمس را زیر پتو خزیده، و در کنار خانواده‌تان فیلم‌های کریسمسی را تماشا کنید؟ نمی‌توانید همیشه “الف” را بارها و بارها تماشا کنید. به همین دلیل لیستی از فیلم‌های شبیه “الف” را برایتان آماده کرده‌ایم تا درصورت علاقه به این فیلم آنها را تماشا کنید. با پروشات همراه باشید.


7. چگونه گرینچ کریسمس را دزدید – Dr. Seuss’ How the Grinch Stole Christmas – 2000

تقریباً هرکس که نسخه کارتونی سال 1996 آن را تماشا کرده، به آن علاقه دارد. فیلمی درباره شخصیت منزوی و مطرود گرینچ (جیم کری) که در بیرون یک شهر جادویی به نام وویل زندگی می‌کند. او از کریسمس متنفر بوده، و می‌خواهد کریسمس را در این شهر زنده نابود کند.

این درام کمدی کریسمسی هم برای نوجوانان آوانگارد دیدنی است، و هم برای بزرگسالان مدرن و امروزی. گرینچ هم مثل بادی فیلم “الف” یک شخصیت منزوی حساس است، اما هوش و ذکاوت بیشتری دارد. این فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام توسط “ران هاوارد” کارگردانی شد. “جیم کری” نقش اصلی را برعهده داشته، و “جفری تامبر”، “کریستین برنسکی”، “بیل آروین”، “مالی شانون” و “تیلور مامسن” نقش‌های فرعی را برعهده دارند.

همچنین بخوانید: به مناسبت آغاز سال نو میلادی: معرفی 20 فیلم زیبا درباره کریسمس


6. تنها در خانه – Home Alone – 1990

کوین مک کالیستر هشت ساله، پس از دعوا با برادرش باز، به عنوان تنبیه به اتاق زیرشیروانی فرستاده می‌شود. کوین عصبانی آرزو می‌کند خانواده‌اش بروند و ناپدید شوند. حواس پرتی خانواده باعث می‌شود او را فراموش کنند، و برای کریسمس به پاریس بروند. پس از اینکه بیدار می‌شود هیچکس در خانه نیست و دو دزد می‌خواهند از خانه سرقت کنند.

“مک کالی کالکین” برای ایفای نقش کوین جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد موزیکال یا کمدی را دریافت کرد. این فیلم نامزد دو جایزه اسکار هم شد، و به جز “مک کالی کالکین”، “جو پسکی”، “دنیل استرن”، “جان هرد” و “کاترین اوهارا” در آن نقش آفرینی می‌کنند. این فیلم به کارگردانی “کریس کلمبس” پر از عناصر جالب و دیدنی است، و یک فیلم دیدنی برای ایام کریسمس است.


5. بزرگ – Big – 1988

فیلمی به کارگردانی “پنی مارشال” درباره یک پسر جوان به نام جاش که دوست دارد یک مرد بزرگ باشد. آرزوی او برآورده شده، و یک شبه بزرگ می‌شود. جاش بزرگ به همراه دوستش بیلی، دستگاه عتیقه پیشبینی آینده را پیدا می‌کند که مسئول برآورده شدن آرزوی اوست.

علاوه بر “تام هنکس” در نقش اصلی، “الیزابت پرکینز”، “دیوید مسکو”، “جان هرد” و “رابرت لاگیا” هم در آن حضور دارند. این کمدی فانتزی پس از اکران با وجود بودجه 18 میلیون دلاری به فروش بالای 151 میلیون دلاری دست یافت. منتقدین هم از آن استقبال کرده، و اجرای “تام هنکس” در نقش جاش با رفتار کودکانه و شیرینش تحسین شد. تام نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد. اگر شخصیت بادی از فیلم “الف” را دوست دارید، متوجه می‌شوید این شخصیت به جاش نزدیک است.

همچنین بخوانید: 10 انیمیشن پرفروش برادران وارنر در تاریخ سینما


4. بابانوئل – The Santa Clause – 1994

“اما بابانوئل واقعی نیست، درسته؟” چی! تو هیچی نمیدونی، جان اسنو.

چارلی کالوین (اریک لوید) درباره واقعی بودن بابانوئل شک دارد، و طلاق والدینش شرایط او را بدتر می‌کند. مشخص می‌شود بابانوئل واقعی بوده، اما حین پایین آمدن از دودکش کالوین ها کشته می‌شود. اسکات کالوین، پدر چارلی با دیدن این صحنه گیج شده، اما تصمیم می‌گیرد به خاطر چارلی کوچولو کار بابانوئل را ادامه دهد.

این پدر و پسر به همراه برنارد الف از قطب شمال ماجراجویی را آغاز می‌کنند. “بابانوئل” یک فانتزی کمدی قدیمی و دیدنی از “تیم آلن” است که “اریک لوید”، “تیم آلن”، “جاج رینهولد” و “وندی کروسن” در آن حضور دارند.


3. سانتای بد – Bad Santa – 2003

یک کمدی تاریک با مضمون کریسمسی درباره ویلی و مارکوس که عادت دارند در شب‌های کریسمس از پاساژها سرقت می‌کنند. ویلی لباس بابانوئل و مارکوس لباس الف‌ها را می‌پوشد. با این حال، امسال نقشه‌شان پیش نرفته و با ویلی 8 ساله دوست می‌شوند.

“سانتای بد” به کارگردانی “تری زوایگف”، “بیلی باب تورنتون” را در نقش ویلی و “تونی کاکس” را در نقش مارکوس نشان می‌دهد. این فیلم پس از اکران فروش بالایی داشت، و با نظرات مختلف منتقدین مواجه شد. منتقدین نوشته‌اند: “گرچه سانتای بد برای همه مخاطبین مناسب نیست، اما بسیار جالب است.” فیلم به دلیل ریتم سریع و اجرای بازیگر اصلی با “الف” مقایسه می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی کاراکترهای محبوب سینما که دیالوگ بسیار کوتاهی در فیلم‌ها داشتند


2. فرد کلاوس – Fred Claus – 2007

یک فیلم کمدی کریسمسی ماجراجویانه از “دیوید بابکین”، درباره دو برادر به نام‌های فرد و نیک (بابانوئل) که اصلاً شبیه هم نیستند. فرد از نیک متنفر است، چون تصور می‌کند پدر و مادرش او را بیشتر دوست دارند. فرد پس از تصمیم گیری‌های بد به زندان می ررود. نیک به این شرط به او کمک می‌کند ک به همراهش به قطب شمال رفته، و برای کریسمس اسباب بازی درست کند.

فیلم از شعر “افسانه سانتا و برادرش فرد” از “دونالد هنکل” الهام گرفته شده است. بازیگران نقش اصلی عبارتند از “وینس وان” و “پل جیاماتی” و بازیگران فرعی عبارتند از: “میراندا ریچاردسون”، “جان مایکل هیگینز”، “الیزابت بنکس”، “ریچل وایس”، “کتی بیتس” و “کوین اسپیسی“. یک فیلم جالب و دیدنی و بامزه که تنش‌های میان این دو برادر را نشان می‌دهد، درست همانطور که در “الف” بادی می‌خواهد پدر مادرزادی‌اش را پیدا کند.


1. رویدادنامهٔ کریسمس – The Christmas Chronicles – 2018

فیلمی درباره برادر و خواهری به نام‌های کیت و تدی پیرس که می‌خواهند در شب عید بابانوئل را دستگیر کنند. پس از اجرای نقشه‌شان، باید با او و الف‌ها همراه شوند تا پیش از دیر شدن فستیوال را نجات دهند. “کلی کیتیس” کارگردان فیلم “انگری برد” (The Angry Birds) نتفلیکس کارگردانی آن را برعهده دارد.

“کرت راسل” نقش بابانوئل را ایفا کرده، و “جودا لوئیس”، “داربی کمپ”، لامورن موریس”، “کیمبرلی ویلیامز-پیسلی” و “الیور هادسون” نقش‌های فرعی را برعهده دارند. این فیلم به خاطر اجرای “کرت راسل” در نقش بابانوئل پیر واکنش‌های مثبت دریافت کرد، اما جلوه‌های بصری توجه مخاطبی را جلب نکرد. ماجراجویی کودکان این فیلم شبیه بادی فیلم “الف” است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر قرن حاضر که بالاترین نمره را از منتقدین دریافت کردند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم