معرفی 9 فیلم جذاب و دیدنی درباره وکلای دادگستری که باید تماشا کنید

افشاگری بی عدالتی، نظام‌های فاسد و سیاست‌های سیاست مداران باعث می‌شود یک فیلم را مجدداً از اول تماشا کنید، زیرا با از دست دادن یک دیالوگ همه چیز را از دست می‌دهید؛ اما اگر تنها به این دلیل این فیلم‌ها را تماشا می‌کنید، پس شما را درک می‌کنیم. فیلم‌های مربوط به قانون و دادگاه‌ ترند جدیدی نیستند، و از آغاز سینما وجود داشته‌اند، اثبات آن‌ها آثار کلاسیکی چون “کشتن مرغ مقلد” (To Kill a Mocking Bird) و “مرد عوضی” (The Wrong Man) است تا فیلم‌های مدرن عاطفی مانند “قاضی” (The Judge). برخی از این فیلم‌ها برای وکلای تازه کار الهام بخش بوده، و برخی با آموزه‌های تاریخی و سیاسی می‌توانند اطلاعاتتان را افزایش دهند.

شاید به دلایل مختلف این فیلم‌ها را تماشا کنید، شاید درام پیچیده بحث‌های حقوقی را دوست دارید، یا می‌خواهید درباره حوادث تاریخی اطلاعات کسب کنید. به همین دلیل در اینجا لیستی از برترین فیلم‌ها درباره قانون و دادگاه از نتفلیکس را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


9. رومن جی. ایزریل، وکیل دادگستری – ۲۰۱۷ – Roman J. Israel, Esq

دنزل واشنگتن در این فیلم نقش یک وکیل کیفری به اسم رومن جی. ایزریل را بازی می‌کند که مبتلا به اوتیسم است. رومن دهه‌ها است که در یک شرکت حقوقی معمولی کار می‌کند و بزرگ‌ترین دغدغه‌اش نه لذت بردن از پولی که در می‌آورد، که انجام کارش به بهترین شکل ممکن و حتی از خودگذشتگی‌هایی فراتر از آن است. همکار قدیمی رومن وظیفه‌ی رسیدگی به پرونده‌ها و مشتری‌ها و حضور در دادگاه‌ها و سروکله زدن با قاضی‌ها را داشته و رومن هم که از حافظه‌ی فوق‌العاده‌ای در به خاطر سپردن فکت‌‌ها و اعداد و قوانین و تبصره‌های حقوقی بهره می‌برد، کاغذبازی‌های پشت‌پرده را برعهده داشته و حکم پشتیبان او را دارد. وقتی همکار رومن بر اثر سکته سر از بیمارستان در می‌آورد، او مجبور می‌شود که از غارش بیرون آمده و قدم در دادگاه‌ها بگذارد و اینجاست که از نزدیک متوجه می‌شود که واقعیت چقدر با ایده‌آل‌هایش فاصله دارد.


8. قاضی – The Judge – ۲۰۱۴

این فیلم با یک ریتم قابل پیشبینی آغاز شده و با رسیدن هانک پالمر (رابرت داونی جونیور) به زادگاه اش برای خاکسپاری مادر، به یک درام جنایی تبدیل می شود. او با پدرش جوزف پالمر (رابرت دووال) که یک قاضی است رابطه خوبی نداشته و به او مضنون می باشد. او با خانواده و دوستانش دیدار کرده و به دنبال یافتن پاسخ سوالات اش است. این فیلم نشان دهنده تنش های خانوادگی و ناتوانی جوزف در پذیرش مرگ همسر است. این فیلم با وجود فیلمنامه قوی و استفاده از عناصر لازم، توانسته مشکلات روابط خانوادگی را نشان دهد.


7. رستم – Rustom – 2016

یک فیلم بالیوودی برگرفته از داستان واقعی یک افسر نیروی دریایی که به قتل معشوقه همسرش متهم شد. در فیلم صحنه‌های دادگاهی بسیاری وجود دارد که این افسر، با نام رستم، با فاش نمودن حقایقی درباره حس واقعیش به آن مرد، بی گناهی خود را اثبات می‌کند. در پایان داستان گره‌های مختلفی وجود دارد، و “آکشی کومار” در نقش این افسر می‌درخشد. این فیلم جذاب است، اما داستان آن کمی تغییر کرده تا ملی‌تر شود، و احساسات مخاطب را برانگیزد. با وجود تمام خطاها و سکسیسم موجود در داستان در رابطه با خیانت، تنها می‌توان فیلم را یک بار تماشا کرد، و صحنه پایانی که قهرمان سه گلوله شلیک می‌کند، هوشمندانه نوشته شده است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های هندی که باید تماشا کنید


6. صورتی – Pink – 2016

یک درام هندی جنایی با حضور افسانه بالیوودی، “آمیتا باچان” در نقش وکیل سه زن که توسط یک سیاست مدار مورد آزار قرار گرفته‌اند. در سال‌های اخیر امنیت زنان در هند به مسئله مهمی تبدیل شده، و این فیلم نشان می‌دهد که افرادی دارای ارتباطات قوی حتی پس از ارتکاب چنین جرایمی نیز از مهلکه فرار می‌کنند. آنچه که در این فیلم به آن پرداخته می‌شود، این است که این زنان به دلیل سبک زندگی که شاید در بسیاری از قسمت‌های جهان رایج باشد، به باد انتقاد قرار می‌گیرند. “صورتی” شما را به خاطر داشتن این ذهنیت زیر سؤال برده، و باعث می‌شود برای داشتن جهانی بهتر خود را تغییر دهید.


5. شوریا – Shaurya – 2005

یک فیلم بالیوودی درباره دادگاهی کاپیتان جوادخان که به قتل افسر ارشد خود در ملاعام متهم شده است، اما این افسر سوکت می‌کند، زیرا حقیقت زندگی افسران ارشد دیگر و حتی کل نیروهای ارتش را به خاطر می‌اندازد. زمانی که افسر وکیل پرونده آن را جدی می‌گیرد، به حقیقت پی برده و برای نجات قاتل مبارزه می‌کند. این فیلم نشان می‌دهد یک حادثه می‌تواند یک نفر را دیوانه کرده، و واکنش او را به مردم دیگر جهان عوض کند. در تاریکی زندگی معصومیت از دست می‌رود، و با حقایق تلخ زندگی روبرو می‌شویم.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر هندی در سال 2016


4. داوری – The Arbitration – 2016

این فیلم همانطور که از نامش پیداست، به جرم اتهام ناشی از یک رابطه رسمی می‌پردازد. شاید فیلم در دادگاه نباشد، اما چند عضو دادگاه در یک دفتر بحث می‌کنند تا عدالت را در حق کارکنانشان فراهم آورند. بر علیه رئیس شرکت شکایت شده، و او به جرم تجاوز به کارمندی که با او رابطه داشت، متهم می‌شود. این فیلم دقیقاً همان چیزی است که می‌خواهید، و داستان انتقام را نشان می‌دهد. داستان قابل پیشبینی است، مفاهیم آن کلیشه هستند، و اجراها متوسط می‌باشند.


3. اولین بار – The First Time – 2014

عنوان اصلی این فیلم فرانسوی این است: Promakhos. داستان درباره زندگی دو وکیل مدافع است که علیه موزه بریتانیا برخواسته، و خواهان بازگشت مرمر نماهای الگین هستند. این دو وکیل یاد می‌گیرند برای آنچه که می‌خواهند ایستادگی کرده و بجنگند. این فیلم داستان جالبی دارد، اما لابلای فیلمنامه غیرمنسجم و کارگردانی آن گم می‌شود. فیلم فلش بک‌هایی هم دارد، و پس از دقایقی فرق بین فلش بک و واقعیت را درک نمی‌کنید. اگر می‌خواهید یک فیلم دادگاهی و تاریخی تماشا کنید، این فیلم برایتان مناسب است. با این حال، فیلم متوسط بوده، و نمی‌تواند ایده‌اش را به نمایش بگذارد.

همچنین بخوانید: نگاهی به ۲۰ شاهکار برتر سینمای فرانسه (بهترین فیلم های سینمای فرانسه)


2. میلادا – Milada – 2017

یک درام تاریخی درباره داستان واقعی میلادا هوراکوفا که یک سیاست مدار پیش از جنگ جهانی دوم بود. او دستگیر شد و برای اولین بار در زمان جنگ در دادگاه نازی‌ها محکوم شد. سپس برای دومین بار دستگیر شد، و به دلیل خودداری از خروج از کشور محکوم شد، به همین دلیل مجبور شد فعالیت‌های منجر شده به دولت کمونیست پس از جنگ را متوقف کند. این کشور نحوه مبارزه میلادا برای کشورش و کنار گذاشتن آزادی فردی خود را نشان می‌دهد. در این فیلم سعی شده تا حقایق تاریخی هم نشان داده شود، و بنابراین چالش‌های یک قهرمان ملی به نمایش درمی آید.


1. شکست – Fracture – 2007

یک درام دادگاهی زیبا با حضور “آنتونی هاپکینز” و “رایان گاسلینگ” در نقش‌های اصلی که داستان تئودور “تد” کرافورد (هاپکینز) را روایت می‌کند، کسی که همسرش را کشت، و اکنون از خودش در دادگاه دفاع می‌کند. تد حتی به جرمش اعتراف هم کرده، و خواسته زودتر محکومش کنند. وکیل مدافع مقابل او، ویلی بکام، یک وکیل با آینده درخشان است که می‌تواند بهترین نسل خود باشد. ویلی به تصور اینکه پرونده آسانی است، آن را قبول می‌کند، اما تد باهوش‌تر از اینهاست. به زودی تد ویلی را به تار دروغ‌های خود وارد می‌کند. هاپکینز مثل همیشه خیره کننده است، و “رایان گاسلینگ” بهترین تلاشش را به خرج می‌دهد تا فیلمی خلق شود که نمی‌توان از آن چشم برداشت.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های آنتونی هاپکینز که قدرت بازیگری او را نشان می دهند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. meysaam

    بهمن 19, 1399

    یکی از بهترین های در لیست نیس
    ان هم فیلمی با بازی دنیرو است

    پاسخ