معرفی کاراکترهای محبوب سینما که دیالوگ بسیار کوتاهی در فیلم‌ها داشتند

صدای عمل بلندتر از صدای حرف است: شخصیت‌های معرفی شده در این لیست کمتر صحبت می‌کنند، اما طرفداران زیادی دارند.

برای برخی شخصیت‌ها سکوت طلاست. در حالی که برخی شخصیت‌ها اگر ساعتها هم حرف بزنند ما مشتاق به گوش دادن هستیم، اما برخی شخصیت‌های خاص وجود دارند که با کلامات بسیار محدود محبوبیت زیادی کسب می‌کنند. با اینکه کلمات کمی به کار می‌برند، اما عمل آنها به جای آن صحبت می‌کند.

برخی از این شخصیت‌ها در بیشتر مواقع ساکت‌اند، و تنها در زمان‌های ضروری صحبت می‌کنند. برخی دیگر به دلایل مختلف یا نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند صحبت کنند. صرف نظر از این موضوع ما باز هم به شخصیت‌هایی که حتی دیالوگ کمی دارند جذب می‌شویم. در این لیست تعدادی از شخصیت‌ها تلوزیونی که به ندرت صحبت می‌کنند را معرفی خواهیم کرد.  با پروشات همراه باشید.


10. دانی ‒ لبوفسکی بزرگ ‒ The Big Lebowski

“استیو باسمی” برای بازی در نقش شخصیت‌های پرحرف مشهور است، خصوصاً شخصیت او در سریال “فارگو” (Fargo) اثر برادران “کوئن”. بنابراین بسیار هوشمندانه است که در فیلم بعدی برادران کوئن او نقش دارد که به ندرت صحبت می‌کند.

اینطور نیست که “دانی” نتواند صحبت کند، اصلاً فرصت صحبت کردن به او داده نمی‌شود. هر زمان که او سعی می‌کند وارد بحثی شود “والتر” (جان گودمن) سریعاً با جمله “ببند دهنتو، دانی!” او را ساکت می‌کند. بعضی اوقات والتر حتی صبر نمی‌کند بشنود او چه می‌گوید. او در نقش دانی، تنها با این موضوع کنار می‌آید.

همچنین بخوانید: اگر سبک فیلم سازی برادران کوئن را دوست دارید این 10 فیلم جذاب و دیدنی را تماشا کنید


9. اولین ابات ‒ مکان آرام ‒ A Quiet Place

تمام شخصیت‌های “مکان آرام” می‌توانند در این لیست حضور داشته باشند، اما “اولین ابات” (امیلی بلانت) مهم‌ترین آنهاست. در دنیایی که موجوداتی ناشناخته انسان‌ها و دیگر موجودات را از روی صدایی که تولید می‌کنند، شکار می‌کنند، اولین مادری قوی و دوست داشتنی است که تمام تلاش خود را می‌کند تا نجات یابد.

او هم باید کودکانش را در امان نگه دارد، و هم با بارداری خود دست و پنجه نرم کند، که این موضوع برای خانواده مشکل بزرگ دیگریست. اولین سرسخت، منعطف و قویست. حتی بدون صحبت کردن هم با او ارتباط برقرار کرده، و عاشقش می‌شوید.


8. رئیس ‒ دیوانه از قفس پرید ‒ One Flew Over The Cuckoo’s Nest

“دیوانه از قفس پرید” درباره “آر. پی. مک مورفی” (جک نیکلسون) است، مجرمی که موفق می‌شود به جای زندان رفتن به بیمارستان روانی منتقل شود. در حالی مک مورفی که شخصیت محوری می‌باشد، اما “رئیس” (ویل سمپسون) شخصیت دوست داشتنی این فیلم است.

این غول بومی آمریکایی بیماری است که در تمام مدت ساکت باقی می‌ماند. مک مورفی که سعی می‌کند به زندگی بیماران شادی ببخشد، به “رئیس” نزدیک می‌شود، و آنها پیوند دوستی با هم ایجاد می‌کنند، اینجاست که “رئیس” تصمیم می‌گیرد برای اولین بار در این سالها با مک مورفی صحبت کند. این دو مرد در مکانی غیر متحمل پیوندی قوی و دوست داشتنی با یکدیگر برقرار می‌کنند.

همچنین بخوانید: طبقه بندی 10 جوکر قدرتمند تاریخ سینما


7. درایور ‒ رانندگی ‒ Drive

رایان گاسلینگ” بازیگری است که می‌تواند با کلمات کم تأثیر زیادی داشته باشد. این توانایی برای شخصیت بی نام راننده در فیلم “رانندگی” بسیار مورد استفاده بوده است. با اینکه درایور هنگام رانندگی فوق العاده قوی و جذاب است، اما در زندگی اصلی خود فردی منزوی و تنهاست تا اینکه با همسایه خود که او هم فردی گوشه گیر و تنهاست (کری مولیگان) وارد رابطه می‌شود.

نگاه خیره گاسلینگ با سکوت او ارتباط زیادی برقرار می‌کند، و نیروی این مرد انزوا طلب را تقویت می‌کند. با اینکه گاسلینگ نقش شخصیت اصلی را به عهده دارد، اما دیالوگ‌های کمی دارد، که همین امر باعث می‌شود عصبایت ناگهانی او برجسته‌تر و شوکه کننده تر باشند.


6. مستر بین ‒ مستر بین ‒ Mr. Bean

“مستر بین” (روآن آتکینسون) شخصیتی عجیب، احمق اما زیرک است که در ابتدا در تلویزیون بریتانیا روی صحنه رفت و سپس جهانی شد. تماشای زندگی روزمره بین بسیار لذت بخش است، او فردی ناوارد است اما همیشه با پیدا کردن راه حل‌های غیرمعمول مشکلات خود را حل می‌کند.

آتکینسون یک کمدین خلاق است که مهارت او شبیه به بازیگران فیلم‌های بی کلام می‌باشد. در واقع صحبت نکردن او امری است که باعث محبوبیت او شده، و همه افراد با هر زبانی به کار او علاقمند هستند، و از تماشای آن لذت می‌برند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم کمدی کلاسیک با درجه سنی PG که می‌توانید با خانواده تماشا کنید


5. مکس ‒ مکس دیوانه: جاده خشم ‒ Mad Max: Fury Road

در حالی که “مکس راکاتنسکی” ستاره مجموعه فیلم‌های خود است، اما کمترین صحبت را در آنها داشته است. شخصیت او با بازی “مل گیبسون” در بیشتر مواقع ساکت بود، حال این شخصیت با بازی “تام هاردی” در “مکس دیوانه: جاده خشم” بسیار کمتر به صحبت کردن علاقه دارد.

مکس خویی حیوان گونه دارد که شاید به همین دلیل باشد که نمی‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند. در چند سکانسی که تصمیم می‌گیرد صحبت کند، مشاهده می‌کنیم که تنها به دیگران غرش می‌کند.


4. لارا ‒ لوگان ‒ Logan

ممکن است یرخی اوقات کودکان خجالتی باشند، اما “لارا” (دافنه کین) در “لوگان” چنین مشکلی ندارد. او علاقه‌ای به حرف زدن ندارد، و از روی نحوه جنگیدنش می‌توان فهمید بسیار بی حوصله نیز هست.

لارا دختر جوانی است که قدرت‌های تغییرپذیری خود را از لوگان (هیو جکمن) به ارث برده است. و در زمان جنگ او نیز به اندازه لوگان وحشیگری از خود نشان می‌دهد. بعداً متوجه می‌شویم که دلیل سکوت او این است که لارا به اسپانیایی صحبت می‌کند، اما رفتارهایش به جای کلمات منظور او را منتقل می‌کنند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم هشت نفرت‌انگیز (The Hateful Eight) که باید تماشا کنید


3. باب بی صدا ‒ فروشنده‌ها ‒ Clerks

با اینکه این دو شخصیت‌های فرعی “فروشنده‌ها” هستند، اما بیشتر افراد وقتی به شخصیت‌های کلاسیک کمدی فکر می‌کنند، “جی” و “باب بی صدا” را به یاد می‌آورند. همانطور که از اسمش پیداست، باب بی صدا (کوین اسمیت) یکی از ساکت‌ترین شخصیت‌هاست در حالی که جی (جیسون میوز) بسیار پرحرف است.

باب بی صدا در تمام فیلم‌های “آسکو” حضور داشته، و کاری بیشتر از عکس العمل نشان دادن به حرکات جی و سیار کشیدنش انجام می‌دهد. با این حال، او همیشه در فیلم‌ها لحظه‌ای را برای صحبت کردن انتخاب می‌کند، و این لحظه همیشه به یاد ماندنی است.


2. بیبی یودا ‒ مندلوریان ‒ The Mandalorian

کمتر شخصیتی به اندازه “بیبی یودا” در “منلوریان” به این اندازه محبوب می‌شود. همانطور که در اولین قسمت مجموعه “جنگ ستارگان” گفته شد، این کودک جوان توسط اعضای قدیمی امپراطوری که توسط مندلوریان تصرف شده (پدرو پاسکال) مورد هدف قرار گرفته شده است.

عشق به بیبی یودا (بله او یودا نیست) بیشتر به این خاطر است که او به طرزی باورنکردنی دوست داشتنی است. هر حرکت او باعث می‌شود قلبتان به لرزه در آید. حتی زمانی که مجبور می‌شود کسی را خفه کند، و بکشد نیز دوست داشتنی و شیرین است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم انیمیشن برتر تاریخ برادران وارنر براساس امتیاز IMDB


1. مگی سیمپسون ‒ سیمپسون‌ها ‒ The Simpsons

بیش از 30 سال است که “مگی سیمپسون” نوزاد خانواده سیمپسون است، و در تمام این مدت همچنان ساکت بوده است. در حالی که دیگر اعضای خانواده با صحبت‌هایشان موجب خنده بینندگان می‌شوند، او تنها با حرکات فیزیکی خود این کار را می‌کند.

با اینکه او در صحنه‌هایی صحبت کرده است، اما حتی در قسمت‌هایی که به آینده سیمپسون‌ها مربوط است، همچنان ساکت باقی می‌ماند. او فقط می‌نشیند و پستانک خود را می‌مکد، و با همین کار یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های تلویزیونی است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Paniz

    مرداد 29, 1399

    با درود و سپاس عزیز گرامی تلفظ درست ، باسمی نیست بلکه بوشمی هست Steve buscemi pronounces boo she mi

    پاسخ