معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی تام کروز در دهه اخیر بر اساس امتیاز IMDb

تام کروز” آفتاب پرست هالیوود است، او بازیگری فوق العاده پر قدرت می‌باشد. این دهه تقریباً رو به پایان است، خب بهترین فیلم‌های تام کروز طبق IMDb کدامند؟

“تام کروز” یکی از بازیگران حماسی تاریخ است. از دهه 80 مشغول به بازیگری است، و برخی از کارهایش با گذشت زمان به فیلم‌های کلاسیک تبدیل شده‌اند. از “تاپ گان” (Top Gun) تا “چند مرد خوب” (A Few Good Men)، تام کروز هم در فیلم‌های اکشن و هم درام مهارت خود را نشان داده است.

شاید مشهورترین چیز درباره کروز این است که او بدون توجه به سنش یا خطرات مورد انتظار، تمام صحنه‌ها را خود اجرا کرده و از بدلکار استفاده نمی‌کند. مشخصاً سن و سال هیچ تاثیری بر کروز نداشته چرا که او حتی در دهه اخیر به انجام بدلکاری‌های خود ادامه داده است. در این لیست ما برخی از بهترین فیلم‌های او طبق IMDb را به شما معرفی خواهیم کرد. با پروشات همراه باشید.


10. دوران راک ‒ Rock Of Ages ‒ 5.9

“دوران راک” تغییری در ژانرهایی است که تام کروز در آنها نقش آفرینی می‌کرده است. این فیلم درباره جوانانی است که آرزو دارند ستاره هالیوود شوند. در “دوران راک” از آهنگ‌های گروه‌های دهه 80 از جمله ” Bon Jovi”، ” Def Leppard”، ” Foreigner” و ” Journey” استفاده می‌شود.

در حالی که عملکرد بازیگران به خصوص “تام کروز” مورد تحسین قرار گرفت، اما خود فیلم چندان باب دل منتقدان نبود. بسیاری اعتقاد داشتند که فیلم بیش از حد طولانی بوده علیرغم طبیعت مسخره آن، داستان خاصی نداشته است.

همچنین بخوانید: معرفی تمام فیلم های تام کروز از بدترین تا بهترین، 42 اثر سینمایی پرخرج


9. جک ریچر: هرگز بازنگرد ‒ Jack Reacher: Never Go Back ‒ 6.1

“هرگز بازنگرد” دومین قسمت از مجموعه “جک ریچر” می‌باشد. در این فسمت جک ریچر متهم به قتل شده، و پی می‌برد که ممکن است پدر کودکی باشد که هرگز تا به حال او را ملاقات نکرده است.

با اینکه عملکرد تام کروز و صحنه‌های اکشن فیلم مورد تحسین قرار گرفتند، اما به طور کلی این فیلم از جانب منتقدان مورد توجه قرار نگرفت. بسیاری از منتقدان معتقد بودند که “جک ریچر: هرگز بازنگرد” فاقد هر گونه ویژگی‌های متمایز بوده، و در ژانر خود جالب توجه و خاص نبوده است.


8. شوالیه و روز ‒ Knight And Day ‒ 6.3

“شواله و روز” واقعاً دست کم گرفته شده است. داستان درباره “جون هونز” با بازی “کامرون دیاز” است که در جنگ پیچیده بین “روی میلر” با بازی “تام کروز”، و اف بی آی درگیر می‌شود.

در حالی که داستان فیلم بسیار ساده است، اما بسیار سرگرم کننده و خنده دار است. ارتباط بین دیاز و کروز عالی است، و اجرای آنها کمک می‌کند که به ارزش و میزان سرگرم کنندگی فیلم افزوده شود.

همچنین بخوانید: بهترین نقش‌های هنری کویل (Henry Cavill) به ترتیب و براساس IMDb


7. فراموشی ‒ Oblivion ‒ 7.0

“فراموشی” فیلم علمی تخیلی خیره کننده و خلاقانه‌ای است که در آن “جک هارپر” (تام کروز) سعی دارد گذشته خود را به یاد آورده و بشریت را نجات دهد. علاوه بر کروز دیگر بازیگران این فیلم، ستاره “بازی تاج و تخت” “نیکولای کاستر والدو” به همراه “اولگا کوریلنکو” و “مورگان فریمن” هستند.

برخلاف تصور سازندگان این فیلم موفقیت زیادی کسب نکرد. منتقدان اعتقاد داشتند که روایت فیلم اصلی‌ترین نقص آن بوده است، چرا که به آن اندازه که باید عمق به آن داده نشد. با تمام اینها، “فراموشی” برای جلوه‌های تصویری خیره کننده و اجرای هوشمندانه “تام کروز” مورد تحسین قرار گرفت.


6. جک ریچر ‒ Jack Reacher ‒ 7.0

“جک ریچر” یک فیلم جنایی مهیج است که جلوه‌های بصری فوق العاده ای دارد. این فیلم اثر “کریستوفر مک کوآری” است و “تام کروز” و “رزمند پایک” ستارگان آن می‌باشند. داستان درباره جک ریچر است که باید از یک معمای قتل پیچیده و گیج کننده سر در بیاورد.

“جک ریچر” هم در گیشه سینما و هم در بین منتقدان بسیار موفق بوده است. این فیلم برای هنر فیلمبرداری و داستان پیچیده و درگیرکننده‌اش مورد تحسین قرار گرفت. به علاوه اجرای خیره کننده “تام کروز” برای به تصویر کشیدن شخصیت به یادماندنی و کاریزماتیک “جک ریچر” مورد تشویق و تحسین همگان قرار گرفت.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر اسکارلت جوهانسون که باید تماشا کنید


5. ساخت آمریکا ‒ American Made ‒ 7.1

“ساخت آمریکا” درباره یک خلبان به نام “بری سیل” (تام کروز) است که توسط سازمان سیا استخدام می‌شود تا درباره مسئله کمونیسم که در آمریکای مرکزی رو به رشد نهاده است، جاسوسی کند. این فیلم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و درباره بری سیل است که ناگهان متوجه می‌شود در میان بزرگترین عملیات سازمان سیا گرفتار شده که هم بر ایالات متحده و هم بر آمریکای مرکزی تأثیر به سزایی دارد.

“ساخت آمریکا” از جانب منتقدان مورد تحسین قرار گرفت، و بینندگان نیز نقش آفرینی کاریزماتیک و قدرتمند “تام کروز” را ستایش کردند.


4. مأموریت غیرممکن: ملت یاغی ‒ Rogue Nation ‒ 7.4

پنجمین قسمت از مجموعه “مأموریت غیرممکن” یکی از موفق‌ترین قسمت‌های آن است. در این قسمت “ای‌تان هانت” و تیمش در تلاشند تا گروهی مرموز و خطرناک به نام “سیندیکات” را شکست دهند.

این فیلم به دلیل صحنه‌های اکشن و خطرناک که همگی توسط خود تام کروز اجرا شدند، مورد تحسین قرار گرفت. باورنکردنی است که برای مجموعه فیلمی به بلندی “مأموریت غیرممکن” همچنان با هر قسمت همان احساس تازگی و خاص بودن تکرار شود.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر هالیوود که ستارگان کشتی کج (WWE) در آن‌ها ایفای نقش کرده‌اند


3. مأموریت غیرممکن: پروتکل شبح ‒ Ghost Protocol ‒ 7.4

“پروتکل شبح” چهارمین قسمت “مأموریت غیرممکن” است که به تجدید حیات این مجموعه کمک کرد. در این قسمت “ای‌تان هانت” و تیمش مجبور می‌شوند تلاش کنند به طور مخفیانه نقشه‌ای تروریستی جهانی را خنثی کرده، و ثابت کنند سازمان IMF بی گناه است.

همچنین “پروتکل شبح” یکی از حماسی‌ترین بدلکاری‌های “تام کروز” را نشان می‌دهد که او در آن از برج خلیفه واقع در دبی بالا می‌رود. این فیلم به دلیل نگاه تازه‌ای که به این ژانر داشته، و سکانس‌های هیجان انگیز و خشنی که داشت مورد تحسین قرار گرفت.


2. مأموریت غیرممکن: فال اوت ‒ Fallout ‒ 7.8

ششمین قسمت “مأموریت غیرممکن” به نام “فال اوت” یکی از بهترین‌های این مجموعه است، و میراث این فیلم را به طور سیستماتیک بهتر و بهتر کرده است. این قسمت “ای‌تان هانت” را دنبال می‌کند که در آن سعی دارد گروهی تروریستی به نام “اپاستل” را که سعی دارند حمله‌ای هسته‌ای را در جای جای دنیا ترتیب دهند، متوقف کند.

“فال اوت” صحنه‌های اکشن خیره کننده، داستانی جذاب و اجرای فوق العاده از بازیگران را به نمایش گذاشت که باعث شد در مجموعه “مأموریت غیرممکن” خاص باشد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر تاریخ درباره سوسیالیسم


1. لبه فردا ‒ Edge of Tomorrow ‒ 7.9

“لبه فردا” داستانی هیجان انگیز از کابوس آبادی است که در آن انسان‌های باقیمانده در تلاشند با نیروهای به نظر غیرقابل شکست بیگانه مبارزه کنند. شخصیت کروز در یک چرخه زمانی گرفتار شده، و هر بار پس از مرگ به زمان خاصی باز می‌گردد، اما پس از هر مرگ توانایی‌های او افزایش پیدا می‌کنند.

این فیلم به دلیل داستان هوشمندانه و طنز موجود در آن مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. به علاوه، اجرای درخشان تام کروز و “امیلی بلانت” نیز کیفیت و ارزش فیلم را افزایش داد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. آبتین

    بهمن 28, 1398

    واقعا سری فیلم های ماموریت غیرممکن عالی و بازی تام کروز به این فیلم ها هویت داده

    پاسخ

  2. حامد

    دی 27, 1398

    همه ی فیلمای این بازیگر فوق العادن…خدا رو شکر ک دو قسمت دیگه از ماموریت و تاپ گان رو در آینده ازش میبینیم

    پاسخ