معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی جک نیکلسون بر اساس IMDb

جک نیکلسون” در فیلم‌های جالب توجه زیادی نقش آفرینی کرده است، از “درخشش” (The Shining) گرفته تا چند “مرد خوب” (A Few Good Men). در این لیست برخی از بهترین کارهای او را برایتان آماده کرده‌ایم.

“جک نیکلسون” یکی از هنرپیشگان افسانه‌ایست. او سه بار برنده جایزه اسکار شده، در فیلم‌های تحسین شده زیادی نقش آفرینی کرده است، و کم کم اجرایی سرگرم کننده از خود به نمایش گذاشته است.

علیرغم اینکه او یک ستاره بزرگ است، تطبیق پذیری او در کارهای مختلف نیز قابل توجه می‌باشد. او به همانطور که در فیلم‌های دراماتیک قدرتمند عمل می‌کند، به همان اندازه هم در کمدی مهارت دارد. او می‌تواند قهرمانی باشد که همه تحسینش می‌کنند، یا فرد شروری که عاشق آنیم که تنفرمان را به او نشان دهیم. با اینکه حالا از دنیای بازیگری فاصله گرفته، اما فیلم‌های فوق العاده زیادی باقی گذاشته تا ما از دیدن آنها لذت ببریم. این شما و این لیستی از بهترین فیلم‌های جک نیکلسون طبق وب سایت IMDb. با پروشات همراه باشید.


10. پنج قطعه آسان ‒ Five Easy Pieces ‒ 7.5

نیکلسون در ابتدای حرفه‌اش در فیلم‌های کم بودجه زیادی نقش آفرینی کرد، و برای ورود به فیلم‌های جدی مشقت‌هایی را تحمل کرد. با این حال، وقتی که فرصتش را به دست آورد، موفق شد استعداد فوق العاده خود را با اجرای قدرتمندش در “پنج قطعه آسان” به همگان نشان دهد.

این فیلم جاده‌ای، با بازی نیکلسون درباره کارگریست که سالها پیش زندگی خوب خود را کنار گذاشته است. او که با دوست دخترش در حال سفر است، به خانه باز می‌گردد تا پدر در حال مرگش را ملاقات کند. نیکلسون به ندرت در زمانی که ذات خطرناک خود را نشان می‌دهد، آسیب پذیر می‌شود، غافل از اینکه همین موضوع است که به جذابیت او می‌افزاید.

همچنین بخوانید: طبقه بندی 10 جوکر قدرتمند تاریخ سینما


9. آخرین مأموریت ‒ The Last Detail ‒ 7.5

نیکلسون با اجرای سرگرم کننده خود در “آخرین مأموریت” نشان داد که بیشتر علاقمند است تا نقش فردی عجیب و غریب را داشته باشد، تا شخصیت اصلی آرام و معمولی فیلم. این فیلم در ژانر جاده‌ای درباره شخصت نیکلسون و “اوتیس یانگ” است، دو افسر نیروی دریایی که مأموریت دارند یک سرباز جوان را تا زندان همراهی کنند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند در طول کاری کنند که این سرباز زمان خوبی را سپری کند.

نیکلسون شخصیت سرکش و وحشی خود را در این نقش به تصویر می‌کشد. این فیلم بسیار سرگرم کننده است، و در میان طنز خود از نیش و کنایه نیز استفاده می‌کند.


8. بتمن ‒ Batman ‒ 7.5

زمانی که “بتمن” منتشر شد هنوز کتاب‌های مصور برای هالیوود یک علامت سؤال بزرگ بودند؛ اما، خبر اینکه بازیگری بزرگ و پرقدرت مثل نیکلسون به عنوان جوکر در این فیلم نقش آفرینی خوادهد کرد، باعث شد بینندگان به تکاپو افتاده، و برای تماشای “بازگشت شوالیه” هیجان زده شوند.

این فیلم “تیم برتون” ماجرایی جالب درباره زمانی است که بتمن به وجود آمد. “مایکل کیتون” قهرمان تاثیرگذاری را به تصویر کشید، اما این نیکلسون بود که با شرور ترسناک، خنده دار و پرهیجان خود صحنه را از آن خود کرد؛ و آنطور که به نظر می‌رسد کاملاً از نقش خود لذت برد.

همچنین بخوانید: معرفی کاراکتر بتمنی که می‌خندد (Batman Who Laughs)، نسخه شیطانی بتمن در دنیای DC


7. مسافر ‒ The Passenger ‒ 7.6

در حالی که بسیاری از فیلم‌های نیکلسون نمادین بوده‌اند، اما تعدادی از کارهای او هنوز به اندازه لیاقت خود بیننده نداشته‌اند. “مسافر” از آن دسته فیلم‌هاست که ارزش تماشا کردن را داند.

نیکلسون در این فیلم یک خبرنگار جنگی است که از پیدا نکردن داستان مناسب خسته شده است. او ریسک می‌کند، و هویت خود را به عنوان یک قاچاقچی اسلحه مرحوم عوض می‌کند، و به تدریج وارد این دنیای جدید می‌شود. نیکلسون در این افسانه هیجان انگیز اثر “مایکل آنجلو آنتونی” اجرایی فوق العاده از خود نشان می‌دهد.


6. بهتر از این نمیشه ‒ As Good As It Gets ‒ 7.7

نیکلسون با بازی در این فیلم بار دیگر تطبیق پذیری فوق العاده خود را به نمایش می‌گذارد. اجرای او در فیلم کمدی رمانتیک “بهتر از این نمیشه” باعث می‌شود که او سومین جایزه اسکار خود را دریافت کند. در این فیلم او یک نویسنده درونگرای بداخلاق است، که حالا مجبور می‌شود از همسایه‌اش مراقبت کند در همین حین به یک گارسون تنهای زیبا (هلن هانت) علاقمند می‌شود.

نیکلسون شانس این را پیدا کرد که بار دیگر به عنوان یک پسر بد نقش آفرینی کند، اما این بار با پیچیدگی بیشتر. او بی ادب و نچسب، اما در عین حال شیرین و مهربان است. همین موضوع باعث می‌شد که اجرایی بامزه و جذاب را شاهد باشیم.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جولیان مور که باید تماشا کنید


5. چند مرد خوب ‒ A Few Good Men ‒ 7.7

مهم نیست نیکلسون با چه کسی همبازی شود او همواره عالی باقی خواهد ماند، یک فیلم پر ستاره “چند مرد خوب” که در آن “تام کروز” وکیل ارتش است که از دو سرباز متهم به به قتل دفاع می‌کند. این دو سرباز اصرار دارند که طبق دستور عمل کرده‌اند. نیکلسون یک افسر تواناست که در میانه تحقیقات وارد کار می‌شود.

این فیلم جذاب کار هوشمندانه “آرون سورکین” می‌باشد. کروز به عنوان شخصیت اصلی اجرای خوبی از خود به نمایش می‌گذارد، اما نیکلسون در نقش رعب آور خود قوی عمل می‌کند. صحنه‌های بین این دو بازیگر فوق العاده جذاب هستند.


4. محله چینی‌ها ‒ Chinatown ‒ 8.2

بعدها نیکلسون با بازی در “محله چینی‌ها” عنوان جالب توجه ترین بازیگر هالیوود را برای خود کسب کرد. در این داستان نوآر کارآگاهی نیکلسون یک کارآگاه خصوصی فاسد، اما فداکار است که درگیر یک رسوایی بزرگ و رازهای مخرب دیگر می‌شود.

این فیلم داستانی هوشمندانه است که دائم شما را به حدس زدن وا می‌دارد، و پیچیدگی‌های زیادی را برای بینندگان به ارمغان می‌آورد. نیکلسون بار دیگر توانایی خود را در به تصویر کشیدن شخصیتی که دوست داشتنی نیست، اما تماشای آن لذت بخش است، نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم الهام گرفته شده از محله چینی‌ها (Chinatown) از رومن پولانسکی


3. درخشش ‒ The Shining ‒ 8.4

کارهای “استیون کینگ” تجدید حیاتی داشته‌اند، اما یکی از تحسین شده ترین کارهای او “درخشش” اثر “استنلی کوبریک” می‌باشد. نیکلسون در نقش یک نویسنده معتاد به الکل، به عنوان سرایدار در هتلی خصوصی با خانواده‌اش زندگی می‌کند. خیلی زود تاریخ تاریک این هتل باعث می‌شود که او به جنون کشیده شود.

کینگ از این فیلم کاملاً راضی نبود، اما بینندگان این فیلم را به عنوان یکی از بزرگترین فیلم‌های ترسناک تاریخ تحسین کردند. نیکلسون یک شرور وحشتناک است در حالی که کوبریک فضایی تسخیر کننده را به تصویر می‌کشد.


2. رفتگان ‒ The Departed ‒ 8.5

نیکلسون در فیلم پرستاره “رفتگان” که افسانه‌ای مدرن می‌باشد با “مارتین اسکورسیزی” بزرگ همکاری می‌کند. “لئوناردو دیکاپریو” و “مت دمون” رقیب‌هایی هستند که به طور مخفیانه به عنوان جاسوس و پلیس در حال کار کردن هستند، و در تلاشند تا هویت یکدیگر را فاش کنند. نیکلسون رئیس وحشتناک این گروه اوباش “فرانک کاستلو” می‌باشد.

این فیلم بسیار خشن و حماسی است، و داستانی پر هیجان دارد که باعث می‌شود میخکوب آن شوید. بازیگران آن همگی ستارگان درجه یک هستند، و اجرایی فوق العاده از خود به نمایش می‌گذارند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه رفتگان (The Departed)


1. دیوانه از قفس پرید ‒ One Flew Over The Cuckoo’s Nest ‒ 8.7

نیکلسون با بازی به عنوان شخصیت “مک مورفی” در “دیوانه از قفس پرید” موفق شد اولین جایزه اسکار خود را دریافت کتد. در این فیلم او مردی را به تصویر می‌کشد که خود را دیوانه جا می زند تا به زندان نرود، به جای زندان به یک موسسه بیماران روانی فرستاده می‌شود، و در آنجا رهبر گروهی از بیماران غیرعادی آنجا می‌شود.

این فیلم بامزه و ناراحت کننده است، و بازیگرانی قوی به رهبری نیکلسون دارد. او در این داستان فردی سرکش است که با وجود اینکه مردی ناپخته و خودخواه است، اما در انتها از این رانده شدگان محافظت می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم