معرفی 10 فیلم بزرگسال جذاب و دیدنی در سال 2020 که در انتظار اکرانشان هستیم

از فیلم پرفروشی مانند “جوکر” (Joker) تا اثر “روزی روزگاری در هالیوود” (Once Upon a Time in Hollywood) از “کوئنتین تارانتینو”، در فیلم‌های بزرگسال چیزی وجود دارد که نظرمان را جلب می‌کند. گرچه از دید تجاری شاید ساخت فیلم‌های تماماً بزرگسالانه عقب نشینی باشد، اما هنوز هم بسیاری از فیلمسازان از ساخت فیلم‌های بصری و الهام بخش هراس ندارند.

زمانی سوددهی چنین فیلم‌هایی مانع از فعالیت تهیه کنندگان در چنین زمینه‌ای می‌شد، حتی زمانی که تماشاگران بسیاری از آن استقبال کردند، با این حال امروزه تهیه کنندگان از تبدیل کردن چنین محتوایی به یک فیلم بلند هراس ندارند. بنابراین در این لیست می‌خواهیم برترین فیلم‌های بزرگسال سال 2020 را به شما معرفی کنیم. این فیلم‌ها براساس تاریخ اکران طبقه بندی شده‌اند. با پروشات همراه باشید.


10. مثل یک رئیس – Like a Boss – ده ژانویه 2020

فیلمی به کارگرادنی “میگوئل آرتتا” که به عنوان یک کمدی، “تیفانی هدیش” و “رز بیرن” نقش دو دوست صمیمی به نام‌های میا و مل را ایفا می‌کنند، که تجارت آرایشی خود را آغاز می‌کنند. آن‌ها با وجود رقابت بازار و بدهی، کارشان را دوست دارند. با این حال، زمانی که کلیر لونا (سلما هایک)، رقم عظیمی را برای خرید سهم آنها پیشنهاد می‌کند، وسوسه می‌شوند. این پیشنهاد نه تنها جایگاه آنها در این عرصه را تغییر داده، بلکه دوستی آنها را نیز به خطر می‌اندازد.

از داستان فیلم پیداست که قرار نیست یک اثر بزرگ با واکنش‌های اساسی منتقدین باشد. با این حال می‌تواند یک اثر زنانه دیدنی باشد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های جنگی سال 2020 که در انتظار اکرانشان هستیم


9. عکس – The Photograph – چهارده فوریه 2020

یک درام رمانتیک درباره یک عکاس معروف به نام کریستینا ایمز، که ناگهان مرده، و باید دخترش میا (عیسی ری) را تنها بگذارد. میا که از این فقدان درهم شکسته، درباره مرگ مادر سؤالات بسیاری دارد، و در بدترین شرایط به عکسی از مادر در گاوصندوق برمی خورد. این عکس سرنخی است تا به کمک آن به سؤالات ناتمام خود درباره گذشته مادر دست یابد. در این مسیر عاشق یک روزنامه نگار به نام مایکل بلاک، با بازی “کیت استنفیلد” (دفتر مرگ (Death Note) و برو بیرون (Get Out)) می‌شود که مرگ مادرش را پنهان کرده است. این فیلم به کارگردانی “استلا مگی” در روز ولنتاین اکران شده، و یک اثر دیدنی برای تماشا در روز عشق محسوب می‌شود.


8. زمانی برای مردن نیست – No Time To Die – ده آوریل 2020

بیست و پنجمین فیلم از چندگانه جیمزباند ساخته “ایان فلمینگ” به کارگردانی “کری فوکوناگا” و توزیع توسط یونیورسال پیکچرز، که قرار است “دنیل کریگ” نقش مأمور 007 را ایفا کند. در این فیلم، باند پس از بازنشستگی به یکی از دوستان قدیمی‌اش از سیا، فلیکس لیتر، برمی‌خورد. به زودی خودش را در دنیای باند می‌یابد، که باید به دنبال یک دانشمند گمشده بگردد.

این فیلم با حضور بازیگر برنده جایزه‌امی، “فیبی والر-بریج” از برنامه “فلیبگ” (Fleabag)، به عنوان نویسنده دیگر فیلم، مشخص نیست بتواند به جایگاه فیلم‌های قبلی دست یابد، مخصوصاً با وجود شکست فیلم قبلی. با این حال باید منتظر باشیم و ببینیم نتیجه این فیلم چه خواهد شد.

همچنین بخوانید: معرفی فیلم‌های موفقی که دنباله آن‌ها در دهه جدید پخش خواهد شد


7. زن جوان نویددهنده – Promising Young Woman – هفده آوریل 2020

فیلم‌های قدیمی انتقام جویانه به زندگی شخصیت‌های رنج دیده و مورد خیانت قرار گرفته که رهبران دنیای واقعی به آنها دروغ گفته‌اند، می‌پردازند. در این شرایط است که با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به اعتراض می‌پردازند. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی “امرالد فنل” تریلر انتقام جویانه دیگری است که به زندگی کیسی (کری مولیگان) می‌پردازد، یک زن اغواگر که زندگی دوگانه‌ای دارد. او با زرنگی و جذابیت خود می‌خواهد مشکلات زندگی گذشته‌اش را کنار بگذارد.


6. زنی پشت پنجره – The Woman in the Window – پانزده می 2020

ایمی آدامز” دیدنی است. او که به مدت دو دهه فعالیت سینمایی داشته، یک بازیگر قدرتمند است که به نظر نمی‌رسد هرگز این حرفه را کنار بگذارد. تریلر جدید او با نام “زنی پشت پنجره” براساس رمانی به همین نام نوشته “ای.جی.فین” اقتباس شده است. داستان درباره پزشک روان شناس به نام آنا فاکس است که در حین بررسی همسایگانش به مسائل شروری پی می‌برد. در ادامه باید با عواقب این رفتار بی آزارش کنار بیاید. این تریلر روان شناسانه به کارگردانی “جو رایت” بازیگرانی مانند “جولیان مور“، “آنتونی مکی” و “گری الدمن” را در نقش‌های مکمل نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: 8 فیلم برتر ایمی آدامز که باید تماشا کنید


5. هیچکس – Nobody – چهار اوت 2020

“باب ادنکیرک” از فیلم “بهتره با سال تماس بگیری” (Better Call Saul) نقش هاچ منسل، یک پدر روستایی را ایفا می‌کند، که شاید هیچکس به او توجه نکند. به زبان ساده باید گفت او در دنیای واقعی “هیچکس” نیست. با این حال، یک روز که دو سارق به خانه‌اش می‌آیند، گذشته تاریک او که پنهان شده بود، بیدار شده، و اکنون باید مسیری را آغاز کند که تمام پل‌های پشت سرش را خراب می‌کند.

در “هیچکس” ادنکیرک نقش یک نگهبان شرور را ایفا می‌کند که با نقش‌های گذشته‌اش فرق دارد، او که با حضور در سریال “بهتره با سال تماس بگیری” نامزد چهار جایزه‌ امی شد، تا به اینجا اجراهای دیدنی داشته، و مسلماً در این فیلم هم اجرای خوبی خواهد داشت. در کنار ادنکیرک، “کریستوفر لوید” ستاره “بازگشت به آینده” (Back to the Future) و “کونی نیلسن” ستاره “زن شگفت انگیز” (Wonder Woman) هم در نقش‌های پدر و همسر او حضور دارند.


4. آمرزیدگان فراوان شهر نیوآرک – The Many Saints of Newark – بیست و پنج سپتامبر 2020

فیلم جدیدی برگرفته از سریال “سوپرانوها” (Sopranos) که 21 جایزه‌ امی و پنج جایزه گلدن گلوب دریافت کرد. این سریال باعث درخشش HBO شد، و تا به امروز یکی از بهترین سریال‌های این شبکه محسوب می‌شود. این فیلم به کارگردانی “آلن تیلور” سال 1967 نیوآرک را نشان می‌دهد، و با داستان اصیل خود گانگستر اهل نیوجرسی، تونی سوپرانو، را به نمایش می‌گذارد. “دیوید چیس”، مهره اصلی سریال در این پریکوئل حضور داشته، و “ورا فارمیگا”، “جان برنثال”، “بیلی مگنوسن”، “ری لیوتا” (رفقای خوب (GoodFellas)، گرازهای وحشی (Wild Hogs))، مایکل گاندولفینی، و بسیاری از بازیگران دیگر در آن حضور دارند.

همچنین بخوانید: معرفی 20 انیمه مورد انتظار سال 2020 که در انتظار انتشارشان هستیم


3. شهرآشوب – Fatale – نه اکتبر 2020

“هیلاری سوانک”، برنده دو جایزه اسکار، نقش یک کارآگاه زن را ایفا می‌کند که پس از یک رابطه یک شبه، می‌خواهد یک مرد متأهل (مایکل ایلی) را فریفته، و او را به یک نقشه قتل وارد کند. زمانی که زن زندگی مرد را به یک کابوس زنده تبدیل می‌کند، آن مرد برای حفظ ازدواجش هرکاری انجام می‌دهد. “شهرآشوب” کم و بیش شبیه تریلرهای “روابط اشتباه” مانند “جذابیت مرگبار” (Fatal Attraction) و “غریزه اصلی” (Basic Instinct) است. گرچه هنوز نمی‌دانیم از این فیلم چه انتظاری داشته باشیم، می‌توانیم امیدوار باشیم دو بازیگر اجرای خوبی داشته باشند.


2. آب عمیق – Deep Water – سیزده نوامبر 2020

فیلمی براساس رمانی به همین نام نوشته “پاتریشا های‌اسمیت” با حضور “آنا د آرماس” و “بن افلک”، که این دو نقش یک زوج جذاب را ایفا می‌کند که یکدیگر را در بازی‌های ذهنی خود درگیر می‌کنند. با این حال وقتی مردم اطرافشان یکی یکی کشته می‌شوند، همه چیز عجیب‌تر خواهد شد. این زوج با پذیرفتن معشوقه‌های جدید خود سعی می‌کنند با رابطه سردشان کنار بیایند، با این حال زمانی که‌های اسمیت با داستان تاریک خود حقیقت بیرونی زندگی روستایی را نشان می‌دهد، همه چیز پیچیده‌تر می‌شود. فیلمنامه این داستان تریلر اروتیک توسط “زک هلم” (عجیب‌تر از داستان (Stranger Than Fiction)) و “سم لوینسون” (افوریا (Euphoria)) نوشته شده و “آدریان لین” (جذابیت مرگبار) کارگردانی آن را برعهده دارد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم هشت نفرت‌انگیز (The Hateful Eight) که باید تماشا کنید


1. اعزام فرانسوی – The French Dispatch – 2020

بدون شک، “وس اندرسون” هرگز در محاسباتش اشتباه نمی‌کند، و امکان ندارد فیلم بدی بسازد. اندرسون با نگاه زیبایی شناختی و طنز خود، اکنون با “اعزام فرانسوی” به روی پرده سینما می‌آید. جزئیات مربوط به بازیگران و فضای داستان مشخص نیست، با این حال براساس گزارش‌های رسمی فیلم، این اثر “نامه عاشقانه‌ای به روزنامه نگاران یک روزنامه آمریکایی در یک شهر فرانسوی تخیلی قرن بیستمی است که مجموعه داستان‌های چاپ شده در مجله اعزام فرانسوی را زنده می‌کند.”

اندرسون در یک مصاحبه گفته که این فیلم نمایی از روزنامه نگاری که برای نوشتن آنچه که می‌خواست در مجله‌اش، مبارزه کرد. این فیلم هم مانند بسیاری از فیلم‌های مطرح او، ستارگان زیادی دارد، از جمله: “تیموتی شالامی”، “بنسیو دل تورو“، “کیت وینسلت” و “الیزابت ماس”. علاوه بر آنها، بسیاری از بازیگران مکمل فیلم “هتل بزرگ بوداپست” (Grand Budapest) نیز حضور خواهند داشت.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم