معرفی سریال “شوخی کردن” (Kidding)؛ روایتی از غم‌های پنهان آدم‌های شاد

داستان‌های کمدی می‌توانند گاهی اوقات ناراحت‌کننده‌ترین داستان‌ها باشند. یکی از لذت‌های تماشای این گونه داستان‌ها در فیلم و یا سریال‌ها، شاید این باشد که امیدی در دلمان ایجاد می‌کنند تا به کمک آن بتوانیم از زاویه دیگری به مشکلات زندگی‌ نگاه کنیم. در سریال زیبای “شوخی کردن” موضوعاتی از قبیل عشق، خانواده، دوستان و غم به شکل بی‌نظیری به نمایش درآمده‌اند. در این مقاله به معرفی این سریال پرداخته‌ایم. با پروشات همراه باشید.


  • نام سریال: “شوخی کردن” (Kidding)
  • ژانر: درام، کمدی
  • سازنده: دیو هالستین (Dave Holstein)
  • بازیگران: جیم کری، جودی گریر، کاترین کینز، فرانک لانگلا
  • سال تولید: 2018
  • شبکه: شوتایم
  • تعداد فصل‌های منتشر شده: یک فصل
  • تعداد قسمت‌ها: 10 قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 32-25
  • جوایز: نامزد دریافت گلدن گلوب برای بهترین سریال کمدی و بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال کمدی
  • امتیاز آی ام دی بی: 8/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 77/100

تریلر فصل اول سریال Kidding

جیم کری که همیشه به‌عنوان یک کمدین با استعداد شناخته می‌شود، بعد از بازی فراموش‌نشدنی خود در فیلم “درخشش ابدی یک ذهن پاک” (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) ثابت کرد که توانایی‌اش تنها در ایفای نقش‌های کمدی نیست و می‌تواند نقش یک شخصیت آرام و شکست خورده را طوری ایفا کند که تا ابد در قلب مخاطبان جاودانه بماند. این بازیگر دوست‌داشتنی در سریال “شوخی کردن” هم بار دیگر نقش چنین شخصیتی را ایفا کرده است.

هیچکدام از ما نمی‌توانیم خود را جای پدری بگذاریم که فرزندش را از دست داده. غم و آسیب روحی ناشی از مرگ یک پسربچه دوازده ساله برای پدر و مادرش بیش از هر کس دیگری سخت و طاقت‌فرا است. بله درست حدس زدید! “جیم کری” در این سریال نقش همین  پدر غمگین به نام “جف” را بازی می‌کند که دو پسر دوقلو دارد و یکی از آنها در یک تصادف رانندگی کشته می‌شود. “جف” مجری برنامه کودک است و هر روز باید مقابل دوربین بنشیند و علی‌رغم حس واقعی‌اش نسبت به زندگی، از امید و آرزوها و زیبایی دنیا برای بچه‌ها حرف بزند.

اما زندگی واقعی “جف” تیره و تار است. او از همسرش جدا شده و رابطه خوبی با پسر دیگرش ندارد. تمام امید و انگیزه‌اش برای ادامه زندگی را از دست داده و به هر دری می‌زند تا اندک امیدی برای گذران روزهایش پیدا کند. بعد از تلاش‌های ممتد “جف” برای نادیده گرفتن حقیقت، او تصمیم می‌گیرد از شغلش برای بهتر شدن اوضاع و تسکین دردهایش استفاده کند. “جف” شروع به تعریف کردن داستان‌هایی درباره مرگ و زشتی‌های زندگی واقعی در برنامه‌اش برای کودکان می‌کند و این امر باعث اختلاف شدید او با پدرش که کارگردان برنامه هم هست می‌شود.

بازگرداندن عشق به چنین زندگی و شرایطی سخت‌ترین کار ممکن است. اما “جف” به پیشنهاد خواهرش، با دختری آشنا می‌شود و برخلاف پیش‌بینی قبلی‌اش همه چیز بین آنها خوب پیش می‌رود و او کم‌کم می‌تواند با کمک دختر جوان امید از دست رفته‌اش را به زندگی بازگرداند. رابطه‌اش با خانواده و دوستان دیگرش بهتر می‌شود و نگاهش به زندگی به کلی تغییر می‌کند.

اما همه اتفاقات داستان هم حول محور شخصیت “جف” نمی‌چرخد. بلکه زندگی خواهر او که به بن‌بست عاطفی رسیده است هم یکی دیگر از عناصر داستان است که به‌خوبی به آن پرداخته شده است. شاید تصور کنید که فضای کلی سریال، فضایی غم زده و بی روح است؛ اما هنر بازیگران آن، شخصیت‌پردازی قوی و کارگردانی عالی آن به‌گونه‌ای است که غم و ناراحتی موجود در داستان را به عنصری پویا و در نهایت تاثیرگذار بر زندگی هرکدام از شخصیت‌ها تبدیل می کند.

تصاویری از فصل اول سریال “شوخی کردن”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم