معرفی 10 فیلم مارول که ساخت آن شایعه شده بود و امیدواریم روزی ساخته شوند

دنیای سینمایی مارول از پا نمی‌ایستد و به زودی به موج چهارم خود وارد می‌شود. این دنیا با ساخت بیش از 20 فیلم و فیلم‌هایی که در راه هستند، در ساخت داستان‌های جدید به مسیرش ادامه خواهد داد.

مارول با خلق داستان‌ها و شخصیت‌های مختلف، ایده‌ها و مسیرهای جدید را معرفی خواهد کرد. گرچه برخی از آنها به موفقیت زیادی نرسیدند، بقیه به چندگانه‌های موفق بدل شدند. در اینجا 10 فیلمی که ساخت آن توسط مارول شایعه شده بود و امیدواریم روزی خلق شوند را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. تمام آن انتقامجویان/ مردان ایکس دورگه

در زمان ساخت فیلم‌های “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (Avengers: Infinity War) و “پایان بازی” (Endgame)، شایعه شده بود مردان ایکس (با همکاری فاکس) در مبارزه با تانوس نمایش داده می‌شوند، درست مانند کامیک ها. با این حال به دلیل حق امتیاز شخصیت‌ها و وجود تعداد زیاد شخصیت‌ها در دو فیلم آخر “انتقام جویان” این موضوع در حد شایعه باقی ماند.

این حقیقت که جهش یافته‌ها فیلم خود را نخواهند داشت، و نمی‌توانند در معرض توجه قرار بگیرند، نکته مثبتی است، با این حال غم انگیز است که زیردستان اگزاویه یا پیمان برادری در مبارزه آخر “پایان بازی” از دکتر استرنج خلق نشدند.

همچنین بخوانید: جعبه‌های مادر دی سی در مقابل دستکش بی‌نهایت مارول: کدام سلاح قدرتمندتر است؟


9. فیلم سه مبارز

در دو فیلم اول “ثور” هیچکس به شخصیت‌ها توجهی نمی‌کرد، البته به جز لوکی. درحالی که سه مبارز این فیلم افسانه‌ای بوده، و بهترین دوستان ثور محسوب می‌شوند…حداقل در کامیک‌ها. نقش آنها در فیلم به کمک به بازگشت ثور و گفتن حرف‌های بامزه، محدود می‌شود.

“کوین فایگی” رئیس استودیوی مارول این سه شخصیت را دوست داشت، و دوست داشت فیلمی مستقل در اختیارشان قرار دهد تا در آن بدرخشند. با این حال از آنجایی که آنها در دقایق اولیه فیلم “ثور: رگنراک” (Thor: Ragnarok) کشته شدند، این موضوع دیگر امکان پذیر نیست. فیلمی درباره این سه شخصیت می‌توانست عدالت را در حقشان برقرار کند. حداقل لیدی سیف (که در رگنراک غایب بود) شاید در “ثور: عشق و طوفان” (Thor: Love and Thunder) حضور داشته باشد، شاید هم نه.


8. هالک شگفت انگیز 2 – The Incredible Hulk 2

شاید هالک یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های فعلی مارول باشد، اما شروع دشواری داشت. فیلم نخست او، “هالک شگفت انگیز” با واکنش‌های مختلف روبرو شد و با ورود “مارک روفالو” بسیاری از این نقدها یا احتمال ساخت سیکوئل ها فراموش شده بود. تمام این موضوعات باعث شد هالک را به عنوان یک انتقام جوی مکمل محسوب کنیم، نه یک قهرمان واحد.

احتمالاً فیلم “هالک شگفت انگیز 2” این قهرمان مهیب سبزرنگ را در مقابل قهرمانی قرار می‌دهد که با هوشش او را شکست می‌داد. قرار بود این قهرمان توسط “تیم بلیک نلسون” ایفا شود، اما گویا دیگر داستان آن فراموش شد. بازیگر دیگر، “تیم راث” هم در ابتدا برای سه فیلم مارول قرارداد بسته بود، اما تنها در یک فیلم حضور داشت.

با این حال نسخه‌ای از این فیلم با حضور “ژنرال تادئوس تاندربولت رأس” (ویلیام هارت)، بخشی از مارول خواهد بود. او تا به امروز تنها شخصیتی از “هالک شگفت انگیز” است که بازگشته است.

همچنین بخوانید: لیست قدرتمندترین سلاح‌ها در دنیای کمیک‌های مارول


7. ورود بلید به دنیای زیرزمینی

زمانی که مارول نمی‌دانست چگونه بلید را در دنیای مارول معرفی کند، در نظر داشتند این شخصیت را به فیلم‌های “دنیای زیرزمینی” (Underworld) وارد کنند. ایده فیلم ساده بود: بلید (وسلی اسنایپس) با سلن (کیت بکینسل) همراه می‌شد تا تهدیدی بزرگ و خون آشامی را شکست دهند.

مارول این پیشنهاد را نپذیرفت، زیرا معتقد بود برای بلید برنامه‌های دیگری دارند: یا اینکه او را حذف کنند و یا اینکه در موج پنجم “ماهارشالا علی” نقش او را بازی کند. با این حال تصور مبارزه پا به پای بلید و سلن در مقابل نیروهای خون آشامی خیره کننده است. تصور کنید سلن در نقش یک قهرمان مارول چقدر دیدنی است!


6. مرد عنکبوتی و بلید در مقابل موربیوس

فیلم “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” (Spider-Man: Homecoming) همان انرژی تازه‌ای بود که طرفداران مرد عنکبوتی منتظر آن بودند، زیرا در این فیلم دوستان و دشمنان او نیز بهتر نمایش داده می‌شوند. “جان واتس” کارگردان با معرفی نه تنها بلید، بلکه خون آشام زنده، موربیوس، در این فیلم، به این روند ادامه داد.

با این حال، سونی این حق امتیاز را به موربیوس داد، و فیلم او قرار است در جولای امسال اکران شود. با این حال احتمالش کم است که ونوم و موربیوس در کنار هم به این زودی‌ها در مارول حضور یابند. در زمان نوشتن این مقاله به نظر می‌رسد تیم بلید و مرد عنکبوتی جذاب‌تر باشد.

همچنین بخوانید: لیست 25 تایی قوی‌ترین اعضای تیم انتقام‌جویان در تاریخ کمیک‌های مارول


5. فیلم نیک فیوری

“نیک فیوری” نقطه اتصال دنیای مارول بود، زیرا این شخصیت توانست انتقام جویان را در کنار هم جمع کند. از آنجاییکه او یک سرباز و جاسوس است، پس باید فیلم خود را داشته باشد تا خاستگاه و پیشرفتش در “شیلد” (S.H.I.E.L.D) نمایش داده شود.

درباره ساخت چنین فیلم مدت‌هاست که شایعه شده، اما با وجود حمایت “ساموئل ال. جکسون” از صداپیشگی در چنین فیلمی، هنوز دراین باره صحبت نشده است. او به جای حضور در فیلم خود، در فیلم‌های جدیدی مانند “مرد عنکبوتی: دور از خانه” (Spider-Man: Far From Home) و “کاپیتان مارول” (Captain Marvel) حضور یافت، که فیلم آخر به نیک فیوری نیز می‌پرداخت و به نوعی داستان این شخصیت را نشان می‌داد. گرچه فکر بدی نیست، اما هنوز منتظر فیلم او هستیم.


4. صاعقه‌های “جیمز گان”

“جیمز گان” پس از پایان دادن به “نگهبانان کهکشان” (Guardians of the Galaxy) اعلام کرد دوست دارد فیلمی درباره “صاعقه‌ها” (Thunderbolts): گروهی از ویلن‌های مارول که خود را به عنوان ابرقهرمان جا می‌زنند را کارگردانی کند. حتی فایگی هم این ترکیب را دیدنی می‌دانست، و معتقد بود این موضوع بسته به موفقیت یا شکست نگهبانان می‌تواند ایده خوبی باشد. تا مدت زمانی نام گان به “صاعقه‌ها” وصل بود.

با این حال، نگهبانان به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های مارول تا به امروز بدل شد، و گان تصمیم گرفت این فیلم را به یک سه گانه تبدیل کند. نساختن فیلم “صاعقه‌ها” به دلیل حضور جن. رأس نیست، بلکه به دلیل مشغله زیاد گان و حضور او در “جوخه خودکشی” (The Suicide Squad) و “نگهبانان کهکشان 3” است.

همچنین بخوانید: لیست 25 تایی بهترین سوپر ویلن های کیهانی در دنیای مارول


3. دکتر استرنج “گی‌یرمو دل تورو” و “نیل گیمن”

“دکتر استرنج” با استفاده از جادو و معما به یکی از عجیب‌ترین فیلم‌های مارول بدل شد، اما می‌توانست از این هم عجیب‌تر باشد. زمانی “گی‌یرمو دل تورو” کارگردان “پسر جهنمی” (Hellboy) و “نیل گیمن” نویسنده “سندمن” (Sandman) به هم ملحق شدند تا فیلم این قهرمان در دنیای مارول را بسازند.

با این حال در آن زمان دکتر استرنج شخصیت اولویت داری نبود، و بنابراین مارول با این موضوع موافقت نکرد. جزئیات برنامه آنها درباره دکتر استرنج نامشخص است، اما فیلمی درباره جادوی سیاه و ابعاد رازآلود و با وجود تیم رؤیایی دل تورو و گیمن می‌توانست شگفت انگیز باشد.


2. مرد مورچه‌ای “ادگار رایت”

فیلم‌های “مرد مورچه‌ای” (Ant-Man) به طور کلی خوب هستند، اما در مارول از جایگاه بالایی برخوردار نیستند. اگر کارگردان اصلی فیلم، یعنی “ادگار رایت” نرفته بود، اوضاع جور دیگری می‌شد و ممکن بود “مرد مورچه‌ای” به جایگاه دیگری برسد.

تصور کنید جذابیت و درخشش “اسکات پیلگریم در برابر دنیا” (Scott Pilgrim vs. The World) یا “بیبی راننده” (Baby Driver) در کنار تکنولوژی “مرد مورچه‌ای” به کار می‌رفت، آن وقت چه می‌شد!؟

به دلیل اهداف سازنده تیم خلاقیت مارول، رایت از هیئت تهیه کنندگی کنار رفت و “پیتون رید” خالق فیلم “جلو انداز” (جلوانداز) جای او را گرفت. درنتیجه تماشاگران با فیلم‌های امن مارول مواجه شدند. تا به امروز “مرد مورچه‌ای” ادگار رایت، یکی از بزرگ‌ترین حسرت‌های مارول باقی مانده است.

همچنین بخوانید: لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2019 در باکس‌آفیس


1. فیلم ماشین جنگ

یک از نقدهایی که بر کل. جیمز رودس (یا ماشین جنگ) وارد می‌شود، این است که اغلب ظاهرهای اولیه او شبیه تونی استارک است. مدتی طول کشید تا او شخصیت خود را بازیافته، و به محبوبیت برسد، آن موقع بود که شایعه ساخت فیلم “ماشین جنگ” شنیده شد.

قرار بود رودس خود را در یک مشکل سیاسی ببیند و به عنوان یک سرباز و یک فرد با ظوابط اخلاقی خود روبرو شود. با این حال، به دلیل شخصیت پردازی‌ها در “مرد آهنی 3” (Iron Man 3)، شخصیت ماشین جنگ در فیلم “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” (Captain America: Civil War) و فیلم‌های بعدی ظاهر شد. این زمان می‌توانست بهترین فرصت برای نمایش ماشین جنگ باشد، اما این اتفاق نیفتاد. شاید او در آینده در پریکوئل “بیوه سیاه” باشد، چه کسی می‌داند؟


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم