10 تفاوت میان سریال “ویچر” (The Witcher) و کتاب‌های آن

شاید سریال “ویچر” را جدیدترین نسخه از کتاب‌های چندگانه بدانید. این داستان چندین کتاب، سریال کوتاه، سه بازی ویدیویی موفق و حالا سریال داغ “ویچر” از کانال نتفلیکس را دارد و به یک پدیده فانتزی تبدیل شده است. بنابراین خواهید دید که این سریال می‌تواند جای “بازی تاج و تخت” (Game of Thrones) را بگیرد.

از آنجاییکه روز به روز بر تعداد طرفداران این سریال افزوده می‌شود، طبیعی است که شباهت‌ها و تفاوت‌های میان اقتباس‌های مختلف از این داستان را بررسی کنند. در اینجا ده تفاوت “ویچر” از این کتاب‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. چشم دنزل – Eyck Of Denesle

بیشتر تماشاگران این شخصیت را بدترین بخش از قسمت Rare Species می‌دانند. او گستاخ، ناتوان و ظالم است، و فقط برای اینکه سرسخت به نظر برسد، موجودی را که هیچ تهدیدی برایش محسوب نمی‌شد، به قتل رساند. هنگامی که گلویش پاره شده بود، و در حال مرگ بود، هیچ کس برایش دلسوزی نکرد.

در کتاب، او برخلاف شخصیتش در سریال است. گرچه شخص خوبی نیست، اما به راحتی هیولاها را شکار می‌کند. او همچنین با کمال شجاعت برای مبارزه با اژدهای طلایی داوطلب شد و احترام بقیه را برانگیخت.

همچنین بخوانید: 10 سریال جذاب و دیدنی که پس از اتمام فصل اول سریال ویچر (The Witcher) باید تماشا کنید


9. ریورها – The Reavers

حالا که از شخصیت‌های نه چندان خوب صحبت شد، بیایید درباره گروه پیک‌هایی که در همان اپیزود آنها را ریورها می‌نامیدند، حرف بزنیم. این افراد در کشتن اژدها و تجاوز جنسی خوب عمل می‌کنند. رهبرشان بوهولت هم همیشه با زبانش ینفر را آزار می‌دهد. در نهایت، شانس خود را از دست داده و در مبارزه علیه ین و گرالت کشته می‌شوند.

آن‌ها در کتاب از بد به بدترین تبدیل می‌شوند. یک بار به ین نزدیک شده، او را می‌بندند، و بوهولت به او تجاوز می‌کند. او و مردانش اعلام می‌کنند که می‌خواهند او را آزار و اذیت کنند، اما او پیش از حمله آنها دست و پای خود را باز می‌کند. درحالی که بوهولت و دارودسته اش شخصیت‌های منفوری هستند، اما جرات نمی‌کنند به تجاوز جنسی دست بزنند.


8. گذشته ینفر

ینفر به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی، تا حدی موفق می‌شود گذشته خود را نشان دهد. ما او را درحالی می‌بینیم که از یک یتیم آزاردیده به یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های پیمان برادری جادوگران تبدیل می‌شود. این موضوع بخشی از چند اپیزود اول را تشکیل داده، و بنابراین شاید خوانندگان از اینکه این موضوع در کتاب وجود ندارد، تعجب کنند.

گذشته ینفر چندان در کتاب وجود ندارد. زمانی که او را در کتاب می‌بینیم، یک جادوگر است و با گرالت در ارتباط می‌باشد.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال ویچر (The Witcher) که باید آنها را تماشا کنید


7. مراسم جادوگران

در سریال متوجه می‌شویم پیش از محاکمه یک جادوگر، در یک مراسم جادوگری بدنش را تغییر می‌دادند. حتی یک جادوگر زشت هم می‌تواند به یک فرد زیبا بدل شود، اما این تبدیل بهایی دارد، و طی یک جراحی مجرای زنانه برداشته می‌شود.

این موضوع در کتاب با جزئیات نیامده، درحالی که جادوگران نابارورو هستند، در حقیقت از لحاظ فیزیکی عقیم نشده‌اند. درحالی که دلیل چنین تغییری ناشناخته است، اما تماشای آن دشوار می‌باشد.


6. گرالت و ینفر – Geralt And Yennefer

در اقتباس نتفلیکس، ویچر و جادوگران در فصل پنجم و پس از جراحت سخت جاسکیر یکدیگر را ملاقات می‌کنند. در کتاب‌ها، آن‌ها پیس از این ملاقات بارها یکدیگر را دیده‌اند. در حقیقت بین آنها ماجرای عاشقانه‌ای وجود دارد، به هم نزدیک شده، و پس از دعوای سختی از هم جدا می‌شوند.

در سریال، این دو دو بار یکدیگر را ملاقات کرده، و در پایان سریال از هم جدا می‌شوند. شاید در فصل بعدی وضعیت بهتری داشته باشند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال‌های سال 2019 که نباید از دست بدهید


5. تریس مریگلد – Triss Merigold

بدون شک زمانی که جادوگر موقرمز در فصل سوم دیده شد، طرفداران بازی‌های ویدیویی خوشحال شدند. او جز مهمی از این بازی‌هاست، اما تنها آنهایی که با کتاب آشنایی دارند، از دیدن او به این زودی در سریال خوشحال می‌شوند.

در کتاب تریس تنها به عنوان دوست خوب ینفر نام برده می‌شود، تا اینکه در کتاب سوم به خوبی معرفی خواهد شد. او در سریال پیش از ین گرالت را ملاقات می‌کند. این موضوع به خاطر محبوبیت او در بازی‌هاست.


4. ملکه کالانت – Queen Calanthe

ملکه کالانت، ماده شیر سینترا، ملکه‌ای است که از مقابله با دشمنان و کنار زدن آن‌ها نمی‌ترسد. هنگامی که نیلفگارد به مرزهای او می‌رسد، او سریعاً اقدام کرده و آنها را متوقف می‌کند. حتی در زمان شکست هم مطمئن می‌شود پیش از فروپاشی شهر؛ نوه‌اش سیری از آنجا گریخته باشد.

اما نسخه سریالی کالانت در عین نجیبانه‌تر بودن، بی رحم‌تر است. او قلمروی خود را با افرادی با خون اجنه پر کرده است. در کتاب نه تنها این کار را انجام نمی‌دهد، بلکه خودش هم از اجنه نیست.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال نیروی اهریمنی‌اش (His Dark Materials)


3. تیسایا دوریس – Tissaia De Vries

مربی ینفر در پیمان جادوگران، و تنها کسی که او را از زندگی نکبت بار نجات داد و به جادوگری قدرتمند تبدیل نمود، این شخصیت است. او درحالی که به کارآموزانش اهمیت می‌دهد، یک سیاست مدار سرد و محاسبه گر است. درحالی که این موضوع به سریال محدود می‌شود.

در کتاب‌ها، او یک سیاست مدار بوده، و تنها به نقش سیاسی جادوگران اهمیت می‌دهد. او یکی از بهترین شخصیت‌های سریال می‌باشد. شخصیتی که در سریال نمایش داده شده چندان به شخصیت او در کتاب نزدیک نیست.


2. ویلگفورتز – Vilgefortz

در سریال نتفلیکس، ویلگفورتز یکی از معدود اعضای پیمان جادوگران است که به خطری که از جانب نیلفگارد می‌آید، پی می‌برد. او در کنار دیگران، در دفاع از سادن هیل شرکت می‌کند. در حین نبرد، قدرت گرفته، اما در نهایت شکست می‌خورد.

در کتاب نسبت به سریال، ویلگفورتز قدرت بیشتری دارد. او در نبرد سادن هیل خود را خوب نشان داده، و در مبارزه با ویچر موفق عمل می‌کند. از آنجاییکه سریال مراحل اولیه را طی می‌کند، شاید رفته رفته قوی‌تر شود.

همچنین بخوانید: معرفی 10 اختراع بزرگ و مهم ریک سانچز در سریال ریک اند مورتی (Rick And Morty)


1. سادن هیل – Sodden Hill

نبرد سادن هیل نقطه عطف تاریخ دنیای “ویچر” است. این پیروزی سرنوشت ساز به مبارزه نخست نیلفگارد در قلمروی شمالی خاتمه می‌دهد. این نبرد در سریال اپیزودی مخصوص به خود را در دارد، و به نظر می‌رسد فصل با آن به پایان برسد.

درحالی که این نبرد هرگز به نمایش درنمی آید، چگونه می‌تواند در سریال تغییر داده شده باشد؟ در کتاب هم این نبرد مهم است، و با اینکه به نمایش درنمی آید، اما توضیحاتی درباره آن می‌خوانیم.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم