گزارش باکس آفیس آخر هفته: صدرنشینی فیلم 1917 در اولین هفته اکرانش

با پشت سر گذاشتن هفته دوم سال 2020 و اکران چند فیلم جدید، جدول فروش هفتگی هم دستخوش تغییراتی شد که در راس آن صدرنشینی فیلم 1917 بعد از برنده شدنش در مراسم گلدن گلوب قرار دارد. در جدول زیر نگاهی به ۵ فیلم صدرنشین باکس آفیس ویکند خواهیم داشت.


فیلم جنگی 1917، به کارگردانی سم مندس (Sam Mendes)، موفق شد در اولین هفته اکران رسمی‌اش به 36 میلیون دلار فروش در گیشه دست یابد و بدین ترتیب صدرنشین جدول باکس آفیس شود. این فیلم که جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم درام سال 2019 را هم کسب کرد، از مدعیان اصلی اسکار 2020 نیز می‌باشد.

داستان فیلم “۱۹۱۷” در زمان جنگ جهانی اول در جریان است و درباره ی سربازی است که ماموریت بسیار مهمی را دنبال می کند و نباید مرتکب کوچکترین اشتباهی شود.

“کالین فرث” (Colin Firth)، “ریچارد مدن” (Richard Madden)، “بندیکت کامبربچ” (Benedict Cumberbatch) و “جرج مک کی” (George MacKay) از جمله بازیگرانی اند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

فیلم “جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر” (Star Wars: The Rise of Skywalker) هم این هفته در جایگاه دوم جدول قرار گرفت و با 15 میلیون دلار فروش داخلی و 24 میلیون دلار فروش جهانی، درمجموع به 990 میلیون دلار فروش دست پیدا کرده است و همچنان در انتظار یک میلیارد دلاری شدن می‌باشد!

در ادامه جدول فروش هفتگی سینماهای آمریکا، فیلم “جومانجی: مرحله بعد” (Jumanji: The Next Level)، به کارگردانی “جیک کاسدان” (Jake Kasdan)، نیز با 14 میلیون دلار فروش در جایگاه سوم جدول قرار گرفته است. فروش کل این فیلم تا پایان هفته چهارم اکرانش به مبلغ 257 میلیون دلار رسیده است.

فیلم‌های “فقط رحم” (Just Mercy) و “مثل یک رئیس” (Like a Boss) هم هر کدام با 10 میلیون دلار فروش در اولین هفته اکرانشان به ترتیب در جایگاه‌های چهارم و پنجم جدول قرار گرفته‌اند.

هفته‌ی آینده چه فیلم‌هایی اکران می‌شوند؟

در ادامه این مقاله سعی داریم مهم ترین فیلم هایی که در هفته ی آینده اکران خواهند شد را به طور مختصر معرفی کنیم.

پسران بد برای همیشه – Bad Boys for Life

این فیلم قرار است آخرین قسمت از این مجموعه و پایانی بر ماجراجویی های این دو کاراگاه باشد. “ویل اسمیت” در نقش کاراگاه “مایک لاوری” و “مارتین لارنس” در نقش “مارکوس برنت” بعد از پانزده سال بار دیگر در این فیلم حضور دارند و به نقش آفرینی می پردازند.

اولین قسمت از مجموعه فیلم های “پسران بد” (Bad Boys) در سال ۱۹۹۵ میلادی (۱۳۷۴) به کارگردانی “مایکل بِی” (Michael Bay) منتشر شد که مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفت و موفق شد در مجموع ۱۴۱ میلیون دلار فروش داشته باشد.

بعد از بازخورد های مثبتی که این فیلم داشت، سازندگان این فیلم محبوب در سال ۲۰۰۳ (۱۳۸۲) قسمت دوم این فیلم را با عنوان “پسران بد ۲” (Bad Boys II) و با بودجه ای ۱۳۰ میلیون دلاری تولید و منتشر کردند که در مجموع توانست به فروشی ۲۷۳ میلیون دلاری دست پیدا کند.

فیلم کمدی-جنایی “پسران بد برای همیشه” در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۷ دی ۱۳۹۸) به طور رسمی در سینما های ایالت متحد آمریکا اکران خواهد شد. “بلال فلاح” (Bilall Fallah) و “عادل ال عربی” (Adil El Arbi) کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته اند. این دو کارگردان، سابقه ی کارگردانی فیلم هایی مثل “بلک” (Black) و “تصویر” (Image) را در کارنامه ی خود دارند.


 دولیتل – Dolittle

داستان این فیلم براساس مجموعه کتابهایی به همین نام ساخته شده است که در دهه ۴۰ میلادی منتشر شده اند. اولین فیلمی که بر اساس این مجموعه کتابها ساخته شد، فیلمی با عنوان “دکتر دولیتل” بود که در سال ۱۹۶۷ اکران شد. پس آن در سالهای ۱۹۹۸ و ۲۰۰۸ نیز دو فیلم دیگر با همین عنوان ساخته و اکران شدند که در گیشه نیز موفق ظاهر شدند.

فیلم جدید “دولیتل” با بودجه ای ۱۷۵ میلیون دلاری و به کارگردانی “استیون گیگان” (Stephen Gaghan) ساخته شده است. این فیلم پیش از این قرار بود در بهار سال ۲۰۱۹ اکران شود اما به نه ماه تاخیر مواجه شد و اکنون قرار است در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۷ دی ۱۳۹۸) به طور رسمی در سینماهای ایالت متحد آمریکا اکران شود.

“دولیتل” که با ژانر کمدی، فانتزی و ماجراجویی راهی پرده ی سینما خواهد شد درباره ی پزشکی به نام دولیتل (با بازی  رابرت داونی جونیور) است که به خاطر عشق و علاقه اش به همه ی موجودات، شروع به ارتباط برقرار کردن با حیوانات می کند و زمانی که متوجه می شود در این کار موفق شده است، یک ماجراجویی خارق العاده را آغاز می کند.

رامی ملک، تام هالند، ماریون کوتیار، اکتاویا اسپنسر، رالف فاینز، سلنا گومز، اما تامپسون، جان سینا و کمیل نانجیانی از جمله صداپیشگان این فیلم هستند.


هر دوشنبه با گزارش باکس آفیس آخر هفته و مهم‌ترین اکران‌های پیش‌رو همراه ما باشید!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. فاطمه

    دی 26, 1398

    فیلم 1917 عجب فیلمی هست جنگ جهانی اول عجب موضوع و صحنه پردازی داره حتما بهترین فیلم میشه

    پاسخ