معرفی بهترین صحنه‌های مبارزه در فیلم‌های “جکی چان” (Jackie Chan)

افسانه سینمای هالیوود “جکی چان” برای صحنه‌های مبارزه فوق العاده خود معروف است. در اینجا ده تا از بهترین صحنه‌های مبارزه او را برایتان آماده کرده‌ایم.

ناراحت کننده است که جکی چان به قدری از هالیوود فاصله گرفته که دیگر هرگز نمی‌توانیم او را در فیلم‌های اکشن کمدی کلاسیکش ببینیم. قبل از این وقتی همه چیز عادی بود، جکی در فیلم‌های موفق زیادی حضور داشت که صحنه‌های باشکوه مبارزه آن به تصویر کشیده می‌شد.

در بیشتر مواقع، جکی در صحنه‌ها از اشتیاق خود برای کمدی استفاده می‌کرد تا تجربه‌ای به یادماندنی را برای بینندگان به ارمغان بیاورد. او به طور کلی در طول حرفه خود تقریباً تمام سبک‌های هنرهای رزمی را به کار گرفت، و در این لیست تعدادی از صحنه‌های اکشن و طنز برجسته او را آماده کرده‌ایم. لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


10. ساعت شلوغی 3 ‒ Rush Hour 3 ‒ 2007 ‒ بر فراز برج ایفل

پس از اینکه در بیشتر “ساعت شلوغی 3″، “لی” به عنوان شخصیت منفی معرفی شد، بالاخره “کنجی” توانست مبارزه‌ای را که همیشه می‌خواست با برادر جایگزینش آغاز کند. هیچ کدام از آنها نا امید نشدند، چرا که در دور تا دور برج ایفل مبارزه کردند. در اصل آنها در یک رستوران و با شمشیر با یکدیگر در حال مبارزه بودند که بعد به بیرون می‌پرند.

سپس صحنه‌ای را می‌بینیم که آنها زیاده روی می‌کنند، و به طور فی البداهه با شمشیر به مبارزه می‌پردازند، در حالی که تور همچنان بالا و پایین می‌رود. اتفاقات این صحنه بسیار سریع رخ داد که در آن معمایی پر آشوب و اجرای شاهکار با هم ترکیب شده‌اند. و اضافه می‌کنم، فریادهای “کارتر” در آن گوشه طنز زیبایی به فیلم اضافه می‌کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جکی چان که ارزش چند بار دیدن را دارند


9. تاکسیدو ‒ The Tuxedo ‒ 2002 ‒ پوشیدن کت و شلوار

جکی استعداد خاصی دارد که با آن می‌تواند از هر چیزی به عنوان اسلحه استفاده کند و این بار در “تاکسیدو”، از شلوارش برای اینکار استفاده می‌کند. در حالی که او برای این کار به تمام قسمت‌های کت و شلوارش نیاز دارد، اما تنها قسمت‌های پایینی آن نصیب “جیمی” می‌شود.

با این حال، حقه شلوار جواب داد و ما شاهد آن خواهیم بود که جیمی با حقه‌های مختلفی که فقط مخصوص اوست، چندین نفر را کتک می‌زند. او آنها را بر می‌گرداند، و سپس خودش نیز همین کار را می‌کند، و مبل‌ها را به سمت دشمنانش پرت می‌کند و در همین حین سعی می‌کند دکمه شلوارش را ببندد.


8. غرش در برانکس ‒ Rumble In The Bronx ‒ 1995 ‒ مبارزه در صومعه

“کونگ” که دیگر از کارهای شرورانه گانگسترها خسته شده، باز می‌گردد و سعی می‌کند در برابر اعمال آنها به پا خیزد. البته، این اصلاً به نفع آنها نیست و در آخر در مرکز محل آنها مبارزه‌ای سر می‌گیرد. در اینجا، بیشتر اتفاقات و صحنه‌های اکشن روی میز بیلیارد صورت می‌گیرد.

وقتی کونگ موفق می‌شود رهبر گانگسترها را شکست دهد، بقیه آنها مداخله می‌کنند، و حالا خود کونگ باید آنها را از بین ببرد. او با استفاده از یخچال، شیشه‌های نوشیدنی، و بازی‌های ویدئویی دور و برش توانست با آنها رویارویی کند و کم کم از تعداد آنها بکاهد. این اولین باری بود که معمای جکی چان با استفاده از صحنه‌های اکشن به تصویر کشیده شد.

همچنین بخوانید: 40 فیلم برتر ژاپنی در تاریخ سینما (بخش دوم)


7. استاد مست 2 ‒ Drunken Master II ‒ 1994 ‒ در برابر ارتشی از مردان

در این صحنه، بیشترین افرادی را که شخصیت جکی چان با آنها روبرو شده بود، را مشاهده کردیم. به نظر قبل از اینکه حمله کنندگان تصمیم بگیرند یکباره به “فی هانگ” هجوم ببرند، او توانست تحمل کند و از پسشان بر بیاید.

او برای دوری کردن از آنها، از راه‌های جدیدی فریبشان داد. در انتها، با استفاده از یک چوب توانست از حملات متعدد جاخالی دهد. در نتیجه، با استفاده از آن چوب تعدادی از آنها را زخمی کرد و بقیه را با توهین‌های عجیبش آنها را به گریه انداخت. وقتی کسی می‌تواند با استفاده از چوب برای خود پنجه بسازد، دیگر چه نیازی به “ولورین” (Wolverine) و پنجه‌هایش داریم!


6. داستان پلیس ‒ Police Story ‒ 1985 ‒ مبارزه در فروشگاه

هیچکس جز چکی چان نمی‌تواند کاری کند یک فروشگاه به یک منطقه جنگی تبدیل شود، و او در “داستان پلیس” با بردن چند آدمکش را به فروشگاه، این کار را انجام می‌دهد. جکی که مدام از همراهان خود محافظت می‌کند، توهین‌هایش همچنان پا برجاست.

با این کار، او استراتژی جدیدی به کار می‌برد و آن این است که دشمنانش را به سمت اشیاء شکننده پرت می‌کند تا آنها را شکست دهد. این مبارزه کمی خشن‌تر از مبارزه‌هایی است که از جکی چان انتظار داشتیم، اما وقتی مشاهده کردیم شکستن شیشه‌ها و خرد شدن آنها بسیار تاثیرگذار بوده، این درگیری‌ها برایمان واقع گرایانه تر به نظر رسید.

همچنین بخوانید: 40 فیلم برتر ژاپنی در تاریخ سینما (بخش اول)


5. ساعت شلوغی ‒ Rush Hour ‒ 1998 ‒ مبارزه در بار

می‌گویند وقتی در محله بدی حضور دارید، حواستان به حرف زدنتان باشد؛ اما وقتی جکی به یکی از آن محله‌ها می‌رود شاید بهتر باشد مردم آن محله اول مراقب طرز مبارزه او باشند. در یکی از صحنه‌های مجموعه فیلم‌های “ساعت شلوغی”، “لی” مردی آمریکایی را با سبک مبارزه چینی آشنا می‌کند.

پس از اینکه بخاطر سوءتفاهم به لی حمله می‌شود، او از چوب بیلیارد مانند یک شمشیر استفاده می‌کند. لی با استفاده از این سلاح، که آن را به دو نیم تبدیل کرده است، استخوان‌های حمله کنندگان را می‌شکند. سپس در پایان، بخاطر اینکار عذرخواهی هم می‌کند.


4. من کی هستم؟ ‒ Who Am I? ‒ 1998 ‒ مبارزه روی پشت بام

رقیبان جکی که به دلیل تنها بودنش او را دست کم گرفتند، آنجا را ترک کردند‌، اما وقتی جکی در موقعیتی دو به یک، هر دوی‌شان را کتک زد از این کار پشیمان شدند.

یکی از حمله کننده‌ها در کار با مشت مهارت داشت و دیگری در لگد زدن استاد بود، جکی با حالتی تهاجمی با هر دوی آنها به طور همزمان می‌جنگید. در آخر او با استفاده از وضعیت موجود به نفع خودش توانست آنها را شکست دهد، برای مثال برای کم کردن شدت مبارزه به قسمت‌های بالایی می‌رفت، یا با استفاده از کیسه‌های شنی دید آنها را تار می‌کرد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های چینی این دهه (2019 تا 2010)


3. مار در سایه عقاب ‒ Snake In The Eagle’s Shadow ‒ 1978 ‒ پنجه گربه پیروز می‌شود

مبارزاتی که جکی چان در خانه به نمایش می‌گذاشت، به اندازه مبارزاتش در هالیوود جنبه کمدی نداشتند، و فیلم “مار در سایه عقاب” ثابت می‌کند تکنیک‌های مبارزه‌ای او تا چه حد هوشمندانه هستند. وقتی استاد “چین” توسط سبک پنجه عقاب شخصیت منفی شکست می‌خورد، او با سبک پنجه گربه مخصوص خود مبارزه را ادامه می‌دهد.

این موضوع ثابت می‌کند که این تکنیک چقدر مرگبار است، چرا که شخصیت منفی نمی‌دانست برای دفاع از خود چه باید بکند. در انتها، با اینکه “چین” یک تازه کار بود، توانست در این بازی ذکاوت، شخصیت منفی را با تکنیک پنجه گربه خود شکست دهد.


2. پادشاهی ممنوعه ‒ The Forbidden Kingdom ‒ 2008 ‒ مبارزه بین دو اسطوره

مسابقه بین اسطوره‌های بزرگ جکی و “جت لی” همچون ضیافتی برای چشم‌های بینندگان بود، چرا که صحنه مبارزه با سرعت سریعش نمایشی فریبنده از مهارت آنها را به تصویر کشید. وقتی لی از سبک ملخ استفاده کرد و جکی از مشت مست، فاصله چندانی بین آنها وجود نداشت.

اگر چه قرار بود “لویان” جکی از “راهب ساکت” لی بهتر باشد، اما آنها مبارزه‌ای ستودنی از خود به نمایش گذاشتند، و در انتها هر دو پیروز شدند. آن‌ها همچنین از میله طلسم شده به عنوان تکیه گاه استفاده کردند، چرا که هر دو برای به دست آوردن آن بدون شکست به طور وحشیانه با هم به مبارزه پرداختند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های رزمی که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


1. شوالیه‌های شاهنگهای ‒ Shanghai Knights ‒ 2003 ‒ مبارزه در برج ساعت

با اینکه او در این مبارزه کاملاً برتری داشت، اما هنوز هم رقابتی باور نکردنی را شاهد بودیم. در اینجا چان متوجه می‌شود “لرد راتبون” در مبارزه با شمشیر بسیار ماهر است، و مبارزه با او کار راحتی نمی‌باشد. با اینکه چان با فکر حمله به جلو می‌رفت، اما راتبون چندین بار مانع او شد.

در انتها راتبون با چان بازی کرد، و کمی از بدن او را زخمی کرد، اما دوباره شمشیرش را به او بازگرداند تا یک دور دیگر مبارزه کنند. وقتی چان متوجه شد واقعاً از او ماهرتر است، محلی را که افراد راتبون روی آن ایستاده بودند را برش داد، و برج ساعت خراب شد. خوشبختانه “روی” آنجا بود و چان را نجات داد، اما راتبون به همراه افرادش سقوط کرد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم