معرفی 12 انیمه برتر ژانر ایسکای در تاریخ انیمه سازی

ابتدا باید بدانیم ایسکای چیست؟ شاید تعجب کنید اگر بدانید کلمه “ایسکای” یک کلمه استعاری است که در ژاپنی به معنای “دنیا” و در دنیای انیمه یکی از ژانرهای فرعی ژانر فانتزی است که قهرمان اصلی انیمه به دنیاهای جدید و ناشناخته سفر کرده و ماجراجویی می‌کند. در برخی از انیمه ها شخصیت اصلی یک فرد منزوی بوده که با دنیای حقیقی هیچ ارتباطی نداشته، و در دنیای جدید هدف خود را پیدا می‌کند.

انیمه‌هایی دیگری مانند “سورت آرت آنلاین” (Sword Art Online) و “ارباب” (Overlord) هم وجود دارد که شخصیت به بخشی از دنیای وارکرافت تبدیل می‌شود؛ اما چرا این شخصیت‌ها به دنیای جدید فراخوانده می‌شوند؟ معمولاً شخصیت اصلی باید در دنیای جدید هدفی را به سرانجام برساند و مهارت‌هایی دارد که دیگر یک موجود معمولی نیست. این قهرمان باید با هر آنچه که در مسیرش قرار گرفته که اغلب رویدادهای کلیشه و طنز است، روبرو شود.

هدفی که این شخصیت باید به انجام برساند می‌تواند نجات سرزمین جدید از شر نیروهای تاریک هم باشد. در این شرایط ممکن است در زندگی واقعی از دنیا برود تا در دنیای دیگر احیا شود. در برخی از داستان‌ها نیز شخصیت به دنیاهای موازی وارد شده و جدیدترین تکنولوژی را تجربه می‌کند. در نهایت یک پانک اوتاکو پدید می‌آید که شخصیت درست مانند داستان‌های “هری پاتر” که در یازده سالگی به دنیای جادو وارد شده یا هابیتی با نام بیلبو باگینز که زندگی سختی داشته و یک روز توسط جادوگری به نام گندالف ماجراجویی را آغاز می‌کند، به یک دنیای ماجراجویانه وارد می‌شود.

اگر دقیق‌تر شویم باید بگوییم ایساکی همه جا وجود دارد، و حس فراری که به ما می‌دهد آن را برایمان جذاب‌تر می‌کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از برترین انیمه های ایسکای لیستی تهیه کنیم. از آنجاییکه هرکدام از این انیمه ها جذابیت و منحصر به فردی خود را دارند بنابراین آنها را رتبه بندی نکرده‌ایم. با پروشات همراه باشید.


12. ماجراجویی دیجیمون – Digimon Adventures – 1999-2000

برای اغلب ما “دیجیمون” اولین انیمه ایسکای است که در غرب محبوب شد، و همه چیز از آن آغاز شد. داستان انیمه درباره بچه‌های عاشق دنیای دیجیتال است که به یک دنیای دیجیتال می‌روند که در آن موجودات حیوان مانند عجیبی به نام دیجیمون ها وجود دارند. هرکدام از آنها همراهی دیجیمونی خواهند داشت، و ماجراجویی را آغاز می‌کنند که این موجودات کوچک را از شر نیروهای تاریک نجات می‌دهد. “دیجیمون” یک انیمه طولانی است که ارزش زمان گذاشتن را دارد، و اگر آن را از ابتدا دیده باشید خاطرات شیرینی برایتان زنده می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی 20 انیمه مورد انتظار سال 2020 که در انتظار انتشارشان هستیم


11. ارباب – Overlord – 2015

“ارباب” یکی از پرامتیازترین انیمه های لیست است، و به دلیل معرفی یک دنیای عجیب شناخته شده است. قهرمان آن، مامامگا، زندگی معمولی داشته و بهترین اوقاتش زمانیست که بازی ویدیویی محبوبش به نام “ایگدراسیل” را بازی می‌کند. زمانی که متوجه می‌شود بازی به طور موقت متوقف می‌شود، تصمیم می‌گیرد برای آخرین بار به دنیای آن وارد شود، اما سپس متوجه می‌شود پس از توقف بازی هنوز آنلاین است، و سپس متوجه می‌شود به عنوان ارباب شرارت که اسمش آنیز اول گون است در بازی حضور دارد.

شاید تصور کنید این انیمه شبیه انیمه های دیگر است، اما از هرجهت دیدنی بوده و به انیمه “سورت آرت آنلاین” شباهت دارد.


10. سورت آرت آنلاین – Sword Art Online – 2012

“سورت آرت آنلاین” از یکی از برترین رمان‌های تاریخ اقتباس شده و یکی از محبوب‌ترین انیمه های دهه گذشته است. این انیمه سال 2022 را نشان می‌دهد، و درباره یک بازی آینده‌ای است که در آن بازی کنندگان با افکار خود آواتارهای بازی را کنترل می‌کنند.

کریتو یکی از بچه‌های بدشانس است که به این بازی وارد شده، و از تکنولوژی “نرو گیر” آن استفاده می‌کند. او که از این تجربه هیجان زده شده به همراه 10،000 تن دیگر به دنیای آینکراد وارد شده، و متوجه می‌شود خروج از آن غیرممکن است. کیریتو و تمام بازی کنندگان دیگر در بازی گیر افتاده، و حالا باید برای زنده ماندن تلاش کنند، زیرا مردن در دنیای مجازی به معنای مردن در دنیای واقعی است.

همچنین بخوانید: رتبه بندی بهترین قسمت های سورت آرت آنلاین (Sword Art Online)


9. نو گیم نو لایف – No Game No Life – 2014

یک انیمه محبوب که درباره آن شوخی‌ها و جوک‌های بسیاری ساخته شده است. این انیمه درباره یک خواهر و برادر است که از زندگی تکراری‌شان خسته شده‌اند، تا اینکه یک روز به دنیای بازی جدیدی وارد می‌شود که توسط 16 نژاد مختلف اداره شده، و همه چیز تغییر می‌کند. در این دنیای عجیب، این زوج عجیب در مقابل مراحل پیچیده و عجیبی قرار می‌گیرند و ماجراجویی بالایی می‌طلبد. سورا و شیرو با هدف اتحاد تمام نژادها، با اراده بازی را ادامه می‌دهند، و همه کار می‌کنند تا به خدایان دنیای جدیدشان که خود زندگی است تبدیل شوند.


8. زیروی آشنا – Zero no Tsukaima: The Familiar of Zero – 2006

تنها قانونی که هنگام تماشای انیمه ایسکای باید رعایت کنید، این است که مغزتان را کنار بگذارید! اگر بتوانید این کار را انجام دهید در آن صورت از این انیمه لذت می‌برید، همچنین این انیمه به انیمه فانتزی موردعلاقه‌تان تبدیل می‌شود. داستان درباره دختر جوانی به نام لوئیز فرانسیس است که در مدرسه جادوگری تریستین آکادمی تحصیل می‌کند.

اما برخلاف همه، مهارت‌های جادوگری او ناچیز بوده، و به همین دلیل اسم مستعار “لوئیز زیرو” را به دست آورده است. یک روز طلسم احضار خود را استفاده کرده که جلب توجه نموده، و به دلیل شکست همه او را مسخره می‌کنند؛ اما دقایقی بعد، در کمال شگفتی همگان، پسر جوانی به نام سایتو هیگارا از میان گرد و خاک بیرون می اید. آیا حضور او تصادفی بوده یا از دنیای دیگری آمده و هدفی دارد؟

همچنین بخوانید: 12 انیمه جذاب و دیدنی با موضوع خون آشامی


7. ولگردها – Drifters – 2016

“ولگردها” یکی از سریال‌های انیمه دست کم گرفته شده این ژانر است که داستان جالب و منحصر به فرد آن درباره شخصیتی به نام تویوهیزا شیمازو است که سامورایی قرن 16 می‌باشد. او در میان یک نبرد زخمی شده، و ناگهان با عبور از یک تونل درخشان خود را در دنیای مدرن می‌یابد. در مقابل او مردی صدها در را باز می‌کند و تویوهیزا به سمت یکی از آنها فرو می‌رود.

حالا تویوهیزا خود را در دنیای مدرنی پر از مبارزین و موجوداتی می‌بیند که گویا در دنیای حقیقی خود مرده‌اند. او اکنون باید به “ولگردها” ملحق شده و در نبردی در مقابل “اندها” که در این دنیای جدید “اندها” می‌خواهند امپراتوری جدید را از آن خود کنند، مبارزه نماید.


6. زمانی که به یک اسلایم تبدیل شدم – That Time I Got Reincarnated as a Slime – 2018

این انیمه با عنوان جالبش یک انیمه محبوب در ژانر خودش است. داستان درباره یک مرد مسن است که از زندگی معمولیش به عنوان یک کارمند راضی است، اما به عنوان یک مرد 40 ساله هنوز باکره است، و طعم عشق را نچشیده. یک روز در خیابان کسی به او حمله کرده، و درحالی که زخمی شده صداهایی می‌شنود که برایش بی معنا هستند.

پس از بیدار شدن، متوجه می‌شود که به عنوان یک اسلایم یا یک توده لجن احیا شده، و می‌تواند هر موجود زنده‌ای با توجه به شکل و ظاهرش را نابود کند. سپس به اژدهای ترسناکی به نام ورودورا برمی‌خورد که به دلیل کارهای مخربش در یک شهر به مدت 3 قرن زندانی شده است. ساتورو به خاطر او ناراحت شده و تصمیم می‌گیرد به او کمک کند. در عوض، ورودورا او را ریمورو تمپت نامیده و ظاهر انسان گونه‌ای مانند یک پسر به او می‌بخشد. او که حالا از تمام دردسرهای زندگی گذشته‌اش خلاص شده ماجراجویی جدیدی را آغاز می‌کند تا هدف جدیدی در زندگی داشته باشد.

همچنین بخوانید: معرفی 11 انیمه جذاب و دیدنی با موضوع جادو و جادوگری


5. ظهور قهرمان سپر – The Rising of the Shield Hero – 2019

انیمه ایسکای دیگری درباره دنیای بازی که تم حارم را استفاده کرده و شما را به یاد انیمه “سورت آرت آنلاین” می‌اندازد، اما با این وجود به خاطر روایت منحصر به فردش اصالت خود را حفظ می‌کند. سپس به موضوعاتی می‌پردازد که شاید در ابتدا چندان گویا نباشند. شاید گاهی از تکراری شدن انیمه ایسکای خسته شوید، اما اگر بر این خستگی غلبه کنید شاهد انیمه های زیبا خواهید بود.


4. ورود به افق – Log Horizon – 2013

انیمه دیگری که در ابتدا شبیه “سورت آرت آنلاین” است و سپس به یک الماس پنهان در انیمه ایسکای بدل می‌شود. این انیمه عناصر خاص فانتزی خود را داشته، اما بدون تمرکز بیش از حد بر نبردها، بر اهمیت استراتژی و مدیریت دنیای بازی که تمام شخصیت‌ها زنده هستند، تمرکز می‌کند.

این ایده‌ها هستند که “ورود به افق” را از انیمه های دیگر این ژانر متمایز می‌کند. شاید شکاف‌های داستان برای اغلب تماشاگران شفاف باشد، اما در پایان این انیمه جذاب و دیدنی خواهد بود. آیا به این دلیل نیست که این انیمه را تماشا می‌کنیم؟

همچنین بخوانید: لیست 24 تایی طولانی ترین انیمه های سریالی که تاکنون ساخته شده اند


3. آغاز زندگی در دنیای دیگر – Re Zero: Starting Life in Another World – 2016

حالا که صحبت از تکرار شد باید بگوییم که در این انیمه هم عناصر تکراری را می‌بینید، اما با گره‌های جذاب داستانی که منحصر به فرد است. داستانی شبیه فیلم هالیوودی “کد منبع” (Source Code) که در آن قهرمان، ناتسوکی سوبارو” پس از مرگ می‌تواند به زمان دقیقی از زندگی خود بازگردد.

تحمل این شرایط برای هرکسی دشوار است، اما خوشبختانه ناتسوکی دوستان و خانواده‌ای دارد که در این شرایط سخت و عبور از آن به او کمک می‌کنند. این انیمه گاها بسیار گیج کننده می‌شود، اما اگر صبور باشید، در جایی از انیمه بالاخره عاشقش می‌شوید.


2. اینویاشا – Inuyasha – 2000

درباره این انیمه واقعاً نمی‌دانیم باید آن را ایسکای نامید یا نه. طرفداران در این باره نظر متفاوت دارند. قهرمان مؤنث آن، کاگومه، در یک چاه افتاده، و سپس خودش را در دوره زمانی دیگری می‌یابد. این دنیای موازی متفاوت جذابیت زیادی دارد. دیگر از یک انیمه ایسکای چه می‌خواهید؟ بنابراین می‌بینید “اینویاشا” یک انیمه ایسکای کلاسیک است که سال‌ها پیش از محبوب شدن این ژانر ساخته شد.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های سینما با موضوع سفر در زمان


1. شهر اشباح – Spirited Away – 2001

قرار گرفتن این انیمه در لیست شاید برای بسیاری از خوانندگان عجیب باشد، اما اگر خوب فکر کنید متوجه می‌شوید “شهر اشباح” بهترین انیمه ایسکای است. مضمون آن جدید نیست، و اخیراً در دنیای انیمه محبوب شده است. اگر از دنیای انیمه بیرون برویم، حتی آثاری مانند “نارنیا” (Narnia)، “جادوگر شهر از” (The Wizard of Oz)، “پتر پن” (Peter Pan) و حتی “آلیس در سرزمین عجایب” (Alice in Wonderland) را نیز می‌توان ایسکای نامید. این روزها آنقدر کلیشه‌های تکراری در آثار این ژانر ساخته شده که دیگر جذابیتش را از دست می‌دهد، اما نباید فراموش کنیم آثار درخشانی مانند “شهر اشباح” که نامزد اسکار شد نیز وجود دارند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (59)

بستن فرم

  1. Tmpst

    مهر 20, 1400

    میشه چند تا انیمه معرفی کنید که در دنیای دیگه ایسکای شده باشه نه داخل گیم

    پاسخ

  2. BLACK OFF

    مهر 9, 1400

    خدایی موشاکو تنسه تو لیست نیست:/
    لامصب بهترین انیمه ایسکایه

    پاسخ

  3. Wildcrowd

    شهریور 30, 1400

    اول از همه اول دومت اشتباه هستش دوم چندتا از پنج تا انیمه نیستن

    پاسخ

  4. M….

    شهریور 7, 1400

    سلام
    اگه هنوز انیمه ایسکای ندیدین اینا رو پیشنهاد می کنم
    ۱ زمانی که به عنوان یک اسلایم تناسخ پیدا کردم(بهترین انیمه ی ایسکای)
    ۲ سورد ارت انلاین (ژانر عاشقانه هست از ژانر خوشتون نمی یاد نبینید)
    ۳ قیام قهرمان سپر (عالی)
    ۴ ارباب overlord (عالی)
    ۵ شروع از صفر Re zero (نظر بقیه جای خود برای من خوب بود )
    6 کونوسوبا (ایچی داره)
    ۷ تناسخ یک بیکار (ایچی داره)

    پاسخ

  5. نیما

    تیر 29, 1400

    قشنگ ترینش اینویاشا با ری زیرو و بی سرته ترینش سورت ارت آنلاین.

    پاسخ

    • یه بنده خدایی به تو چه در پاسخ به نیما

      شهریور 2, 1400

      داداش اتفاقا ایسکای همینه فرستاده میشه شخصیت به دنیایی فانتزی به طور ناخواسته اسوارد ارت انلاین شاید با انتخاب خودش رفته باشه تو بازی ولی ناخواسته گیر افتاده و ایسکای کلا منطقش همینه

      پاسخ

    • iliya در پاسخ به نیما

      شهریور 2, 1400

      بچه ها این همه دعوا چیه اولا اسورد ارت انلاین هم میشه گفت ایسکای هم نیست چون اگر در انیمه ها دیده باشید بیشتر ایسکای ها یه قهرمانی از دنیا پیشرفته احضار شده به دنیای فانتزی و کاملا هم این قهرمان ناخواسته اورده شده حالا اسورد ارت انلاین هم درسته sao هم هست ولی در ایسکای هم طبقه بندی میشه چون ایسکای همون ورود به دنیای فانتزیه و هدف نجات جهانو داره و سعی در نشون دادن بقا دار و اینجا شخصیت اصلی در این انیمه هم داره سعی میکنه با خروج از بازی نجات بده همه رو در ادامه بگم شهر اشباح صدردصد ایسکای نیست چون نه دنیای فانتزیه نه قدرت خاصی داره و نه احضاری صورت گرفته داستان در دنیای خودشه قدرت خاصی نداره و حالا به دلایلی گیر افتاده بود اونجا و ری زیرو عالی بود از نظر من قهرمان سپر هم خوب بود اغاز زندگی در دنیایی دیگر واقعا خاص بود و جدید بود اورلرد هم حرف نداشت واقعا محشر بود از ورود به افق اصلا خوشم نیومد و زندگی جدید به عنوان اسلایم هم یه داستانی داشت که به نظرم میتونم با قاطعیت بگم بهترین بود ولی بعدش بعد از اسلایم به نظر اسور ارت انلاین بهترین بود بخوام انیمه ای هم بگم در این سبک معرفی کنم یکی از اوتاکویی ساده تا قدرتمند ترین ادم جها و اگر یه انیمه ی مسخره در این سبک هم بخواید مامان انلاین مرسی تا اینجا خوندید موفق باشد

      پاسخ

    • iliya در پاسخ به نیما

      شهریور 2, 1400

      بچه ها این همه دعوا چیه اولا اسورد ارت انلاین هم میشه گفت ایسکای هم نیست چون اگر در انیمه ها دیده باشید بیشتر ایسکای ها یه قهرمانی از دنیا پیشرفته احضار شده به دنیای فانتزی و کاملا هم این قهرمان ناخواسته اورده شده حالا اسورد ارت انلاین هم درسته sao هم هست ولی در ایسکای هم طبقه بندی میشه چون ایسکای همون ورود به دنیای فانتزیه و هدف نجات جهانو داره و سعی در نشون دادن بقا دار و اینجا شخصیت اصلی در این انیمه هم داره سعی میکنه با خروج از بازی نجات بده همه رو در ادامه بگم شهر اشباح صدردصد ایسکای نیست چون نه دنیای فانتزیه نه قدرت خاصی داره و نه احضاری صورت گرفته داستان در دنیای خودشه قدرت خاصی نداره و حالا به دلایلی گیر افتاده بود اونجا و ری زیرو عالی بود از نظر من قهرمان سپر هم خوب بود اغاز زندگی در دنیایی دیگر واقعا خاص بود و جدید بود اورلرد هم حرف نداشت واقعا محشر بود از ورود به افق اصلا خوشم نیومد و زندگی جدید به عنوان اسلایم هم یه داستانی داشت که به نظرم میتونم با قاطعیت بگم بهترین بود ولی بعدش بعد از اسلایم به نظر اسور ارت انلاین بهترین بود بخوام انیمه ای هم بگم در این سبک معرفی کنم یکی از اوتاکویی ساده تا قدرتمند ترین ادم جها و اگر یه انیمه ی مسخره در این سبک هم بخواید مامان انلاین مرسی تا اینجا خوندید موفق باشد

      پاسخ

      • اوتاکو * در پاسخ به iliya

        شهریور 26, 1400

        موافقم درواقع سورد آرت آنلاین فقط تا قسمت حدوده ۲۰ ایسکای هست چون تو بازی گیر کرده ویل بعدش هیچی نیست

        پاسخ

        • Wildcrowd در پاسخ به اوتاکو *

          شهریور 30, 1400

          کامل ببین

          پاسخ

          • اوتاکو * در پاسخ به Wildcrowd

            مهر 15, 1400

            آره دیدم فصل ۳ هم ایسکای بحساب میاد اینبار با گد فرستادنش تو یه دنیایی که ساختن نمیتونه باید بیرون آخر فصل چهار البته اومد بیرون و آلیسم بچه پررو آورد

            پاسخ

    • یه اوتاکوی خسته در پاسخ به نیما

      شهریور 2, 1400

      بچه ها این همه دعوا چیه اولا اسورد ارت انلاین هم میشه گفت ایسکای هم نیست چون اگر در انیمه ها دیده باشید بیشتر ایسکای ها یه قهرمانی از دنیا پیشرفته احضار شده به دنیای فانتزی و کاملا هم این قهرمان ناخواسته اورده شده حالا اسورد ارت انلاین هم درسته sao هم هست ولی در ایسکای هم طبقه بندی میشه چون ایسکای همون ورود به دنیای فانتزیه و هدف نجات جهانو داره و سعی در نشون دادن بقا دار و اینجا شخصیت اصلی در این انیمه هم داره سعی میکنه با خروج از بازی نجات بده همه رو در ادامه بگم شهر اشباح صدردصد ایسکای نیست چون نه دنیای فانتزیه نه قدرت خاصی داره و نه احضاری صورت گرفته داستان در دنیای خودشه قدرت خاصی نداره و حالا به دلایلی گیر افتاده بود اونجا و ری زیرو عالی بود از نظر من قهرمان سپر هم خوب بود اغاز زندگی در دنیایی دیگر واقعا خاص بود و جدید بود اورلرد هم حرف نداشت واقعا محشر بود از ورود به افق اصلا خوشم نیومد و زندگی جدید به عنوان اسلایم هم یه داستانی داشت که به نظرم میتونم با قاطعیت بگم بهترین بود ولی بعدش بعد از اسلایم به نظر اسور ارت انلاین بهترین بود بخوام انیمه ای هم بگم در این سبک معرفی کنم یکی از اوتاکویی ساده تا قدرتمند ترین ادم جها و اگر یه انیمه ی مسخره در این سبک هم بخواید مامان انلاین مرسی تا اینجا خوندید موفق باشد

      پاسخ

  6. پوکرمن

    تیر 29, 1400

    ایسکای ها تومانگا خیلی بهتر از انمه هستن

    پاسخ

  7. angel

    تیر 15, 1400

    درباره دیجیمون که وقتی بچه بودم تلویزیون نشون میداد میدیدم خیلی جالب بود // و اینک انیممه نو گیم نو لایف تو اینترنت پیدا نکردم هرجایی دیدید میتونید لینکشو به من بدین؟ممنونتون میشم

    پاسخ

    • آکانی در پاسخ به angel

      مهر 3, 1400

      برو از انیمه لیست دانلود کن هیچ جای دیگه ای نداره فقط قبلش فیلتر شکن بزن

      پاسخ

      • بوی در پاسخ به آکانی

        آبان 1, 1400

        انیمه لیست که اشتراک میخواهد

        پاسخ

  8. پرگل

    فروردین 5, 1400

    سلام ممنون بابت لیست من خواستم بدونم شما انیمه ایی مشابه هنر شمشیر زنی انلاین سراغ ندارین؟؟ یعنی اکشن و عاشقانه باشه با داستان قشنگ برای کسی میخوام که تازه میخواد انیمه دیدن رو شروع کنه و یک انیمه مشابه پونیو ممنون میشم اگه بگین😘😘😘😘

    پاسخ

    • حسین در پاسخ به پرگل

      اردیبهشت 2, 1400

      سلام
      منم اوایل ‌که نگا هنر شمشیر انلاین میکردم خیلی دنبال انیمه بودم که مثل اون باشه و هنوز هم هستم ولی از اون همه انیمه که دیدم هیچ کدومش مثل هنر شمشیر انلاین نبودهولی یه انیمه هست که تعریفشو زیاد شنیدم ولی تا الان نتونستم نگاش کنم اونم (ضهور قهرمان)سپره اگر اینو هم دیدی برو داخل وپسایت ( بهترین انیمه های ایسکای که باید حتما ببینید بخش اول وارانه) اونجا انیمه های خوبی پیدا میشه مثل هم اینجا
      ودر اخر به خاطر این اطلاعاتی که در مورد این انیمه ها به ما دادید خیلی ممنون سایت بسیار خوبی است

      پاسخ

    • یک نفر در پاسخ به پرگل

      تیر 28, 1400

      یکم خشنه، ولی آریفورتا خوبه. البته با استایل دراگون بال، انیمه قهرمان محتاط نیز هست. این دومی رو اگر حوصله داره نگاه کنه، حجم عاشقانه اش یکهو در نهایت زیاد میشه، تازه خیلی هم غمگین قسمت آخر پیش میره.

      پاسخ

    • Wildcrowd در پاسخ به پرگل

      شهریور 30, 1400

      بلوری مثل هنر شمشیرزنیه حدودا ولی ایسکای نیست

      پاسخ

  9. ابوالفضل

    اسفند 20, 1399

    هر جور حساب کنی اسورد ارت انلاین ژانر ایسکای نیست😐 تو بازی گیر کرده تنشاخ نکرده تو یه دنیای دیگه

    پاسخ

    • Lord .M. در پاسخ به ابوالفضل

      اردیبهشت 16, 1400

      ایسکا جمع جور شده یه کلمه ژاپنی به معنی دنیا ی جدید هست و اینکه اگه به انیمه های این ژانر نگاه کرده باشی میبینی که افراد فقط تناسخ پیدا نمی کنند بعضی ها احضار میشن بعضی ها در یک حادث فرا طبیعی وارد دنیا دیگه میشن و یا از طریق دروازه وارد یه دنیا ی دگه میشه
      فقط می خواستم بگم که ایسکا فقط شامل تناسخ نمی شه

      پاسخ

      • یک نفر در پاسخ به Lord .M.

        تیر 28, 1400

        خب اگر اینطوریه، هفت گناه کبیره هم ایسکای حساب میشه، چرا که ملیوداس با یک دروازه از یک دنیای دیگه به اسم جهنم که مال شیاطینه اومده بود روی زمین. دلیل نمیشه که.

        پاسخ

        • اوتاکو * در پاسخ به یک نفر

          شهریور 26, 1400

          اون نیست ایسکای کل داستان درباره این اتفاقه ولی اون یه بخشیه و هر از گاهی میرن و میان ولی در اصل یعنی با یه دروازه میری تو دنیا و اصل انیمه همیشه اونجا باشه مثل اینویاشا

          پاسخ

    • یه بنده خدایی به تو چه در پاسخ به ابوالفضل

      شهریور 2, 1400

      داداش اتفاقا ایسکای همینه فرستاده میشه شخصیت به دنیایی فانتزی به طور ناخواسته اسوارد ارت انلاین شاید با انتخاب خودش رفته باشه تو بازی ولی ناخواسته گیر افتاده و ایسکای کلا منطقش همینه

      پاسخ

      • ناشناس در پاسخ به یه بنده خدایی به تو چه

        آبان 19, 1401

        اخه باید یا تناسخ پیدا کرده باشه یا احضار شده باشه بعد شخصیت اصلی یک قدرتی فوق‌العاده ای گیرش میاد ولی هنر نه خودش تلاش کرد هر جور فکر کنیم این ایسکای نیست بعد اون شخص از اون دنیایی که گیر افتاده بیشتر مواقع نمیاد بیرون مگه اینکه احضار شده باشه این انیمه ایسکای نیست

        پاسخ

  10. Amir

    دی 15, 1399

    همه اینا عالین ولی اسورت ارت انلاین یه چیز دیگس.
    اگ کسی تو ژانر اسورت انلاین چیزی میدونه ب ما هم یه چیزی بگه و به ما پیشنهاد کنه

    پاسخ

    • ملیکا در پاسخ به Amir

      اسفند 19, 1399

      منم موافقم اصلا هنر شمشیر زنی آنلاین به چیز دیگه استتتتت فوق‌العاده است این انیمه من انیمه my next As Avillainess All Routes Leadtرو پیشنهاد میکنم

      پاسخ

      • Lord. M. در پاسخ به ملیکا

        اردیبهشت 16, 1400

        ژانرSAO نه تنها ایسکا هست بلکه ژانر های اکشن و عاشقانه و بازی رو هم شامل میشه ولی پیشنهاد شما فقط شامل ایسکا عاشقانه میشه و فکر نکنم پیشنهاد زیاد خوبی باشه

        پاسخ

        • Lord. M. در پاسخ به Lord. M.

          اردیبهشت 17, 1400

          راستی اینم بگم که انیمه ای که شما معرفی کردید تو ژانر ایسکا عاشقانه و کمدی بنظر من بهتری هستش و رو دستش نیست

          پاسخ

    • …. در پاسخ به Amir

      تیر 28, 1400

      Sao واقعا انیمه خوبی هست ولی به پای shield hero و tenesi shirata slime تو این لیست نمیرسه

      پاسخ

      • یک نفر در پاسخ به ....

        تیر 28, 1400

        توی انیمه های دارک سبک ایسکای، هیچی به پای قهرمان سپر نمیرسه، البته آریفورتا رو خیلی دوست دارم ی جورایی شبیه قهرمان سپره. توی انیمه های لایت هم، اسلایم شاهکاریه که باید قدرش رو دانست.کلا درست میگی، SAO نیمه اول فصل یک قشنگ بود، منتهی بعدش رو دیگه نمیشد تحمل کرد. و باز کم کم نابود شد. البته زیبایی های خودش رو داره ولی دیگه اون جذبه خاص اوایلش رو نمیشه،حس کرد.

        پاسخ

        • ناشناس ۶۹ در پاسخ به یک نفر

          آبان 19, 1401

          منم باهات موافقم قسمت های اولیه بهترین هستن چون قدرت به بقیه نشون میده و انیمه ایسکای خوب نیست زیاد طولانی بشه تهش ۱۶ قسمت

          پاسخ

    • Wildcrowd در پاسخ به Amir

      شهریور 30, 1400

      فوری رو ببین ولی ایسکای نیست

      پاسخ

    • Wildcrowd در پاسخ به Amir

      شهریور 30, 1400

      بوفوری رو ببین ولی ایسکای نیست

      پاسخ

  11. Fardin

    آذر 1, 1399

    سلام، ببخشید یه انیمه ای بود که سینمایی بود.
    درباره یه پسری بود که توی دنیای خودمون زندگی میکنه و پدرو مادرش باهم زیاد خوب نیستن، این وسط با یه پسر اشنا میشه که خونواده نداره(تاجایی که میدونم) و پسر جدی و خشکیه.
    بعد یهو یشب یه دروازه باز میشه و اون پسره میره داخل و این پسره هم دنبالش میره.
    اونجا یه دنیای دیگس که اینا باید یسری مراحل رو رد کنن تا بتونن از فرشته اونجا یه درخواست بکنن.
    لطفا اسمشو بهم بگید.

    پاسخ

    • Amir sh در پاسخ به Fardin

      آذر 22, 1399

      سلام و عرض خسته نباشید انیمه های جالبی پیشنهاد دادید خیلی ممنون از لطفتون اگه ممکنه انیمه های بیشتری از این ژانر پیشنهاد بدید اگر هم ممکنه انیمه ایی پیشنهاد بدید که شخصیت اصلی آور پاور باشه و موضوع درام عاشقانه کمی هم کمدی باشه 😅 می دونم خیلی یافتنش سخت شد ولی اگه پیشنهاد بدید ممنون می شم

      پاسخ

    • brave story

      پاسخ

    • ناشناس ۶۹ در پاسخ به Fardin

      آبان 19, 1401

      دیدم یادم نیست

      پاسخ

  12. …….

    مهر 28, 1399

    انیمه از اوتاکویی تنبل تا قوی ترین در جهان هم اضافه کنی عالی میشه.

    پاسخ

  13. مهدی

    شهریور 21, 1399

    بنظرم SAO خیلی پایین گذاشتین
    اصلا ایسکای به این انیمه معروفه

    پاسخ

    • ابوالفضل در پاسخ به مهدی

      اسفند 20, 1399

      😂🤣🤣 حس نمیکنی خیلی دا ی دسته بالا میگریش اسورد ارت انلاین حتی از نظر منطقی جزع ژانر ایسکای حساب نمیشه
      چون خودتت با اون شناختی ژانر ایسکای چرا فکر میکنی همه مثل خودتن

      پاسخ

  14. ////

    تیر 1, 1399

    شاید خیلی حرفم بی مورد به نظر بیاد اما isekai در زبان ژاپنی به معنای دنیای دیگر هست که در واقع از دو کلمه (ای) به معنی (دیگر) و sekai به معنی دنیا تشکیل شده .
    SAO و قهرمان سپر در ژانر هارم نیستن !
    و ژانر اصلی انیمه SAO در واقع sci fi هست (ژانر sci fi در باره تکنولوجی اینده هست انیمه های این ژانر معمولا شبیه به ایسکای هستن به دلیل وجود جادو و .. در بعضی از انها)

    پاسخ

    • mehdi در پاسخ به ////

      دی 21, 1399

      قهرمان سپر ایسکایه
      بازی نبود اصلا
      اسپویل:

      داشت کتاب میخوند یهو منتقل شد
      حالا SAOقبول دارم

      پاسخ

    • ابوالفضل در پاسخ به ////

      اسفند 20, 1399

      قهرمان سپر ایسکای sao ایسکای نیست

      پاسخ

  15. حقیقت

    خرداد 25, 1399

    داداش کمه خیلی کمه من کلی ایسکای دیگه می شناسم لیست آپلود کن بهترین ایسکای تو این لیست قهرمان سپر یکم بگرد برادر من

    پاسخ

  16. Niloo

    خرداد 12, 1399

    شهر ارواح قشنگه ولی یه ذره قدیمیه اغاز زندگی در دنیای دیگر هم به نظرم قشنگ نبود ولی هر جور خودتون میدونید

    پاسخ

    • Wildcrowd در پاسخ به Niloo

      شهریور 30, 1400

      دیگه خیلی سلیقت افتضاحه از نظر کلی آدم بهترین ایسکای ها ری زیروعه

      پاسخ

      • اوتاکو * در پاسخ به Wildcrowd

        شهریور 30, 1400

        از نظر کلی آدم همینطوریه و یکی از بزرگای ایسکای هست حالا بعضیا یسری دیگه رو ترجیح میدن

        پاسخ

  17. RADIKAL

    خرداد 10, 1399

    ایسکای یا به این لیست اضافه یا یه لیست شماره ۲ درست کنین

    پاسخ

  18. محم

    خرداد 2, 1399

    ایسکای بیشتری بذارید ممنون

    پاسخ

  19. ariya

    اسفند 29, 1398

    kono soba هم خوبه

    پاسخ

  20. Rs

    اسفند 25, 1398

    ببخشید ولی rising of the shield hero تم harem نیست. در باره SAO به نظر میاد باشه ولی اون رو هم harem طبقه بندی نکردن . ولی rising of the shield hero که به هیچ وجه (حداقل تو فصل اول ) ویژگی های حارم نداره

    پاسخ

    • Sobhan در پاسخ به Rs

      فروردین 12, 1399

      کاملا موافقم…

      پاسخ