معرفی 12 انیمه برتر ژانر ایسکای در تاریخ انیمه سازی

ابتدا باید بدانیم ایسکای چیست؟ شاید تعجب کنید اگر بدانید کلمه “ایسکای” یک کلمه استعاری است که در ژاپنی به معنای “دنیا” و در دنیای انیمه یکی از ژانرهای فرعی ژانر فانتزی است که قهرمان اصلی انیمه به دنیاهای جدید و ناشناخته سفر کرده و ماجراجویی می‌کند. در برخی از انیمه ها شخصیت اصلی یک فرد منزوی بوده که با دنیای حقیقی هیچ ارتباطی نداشته، و در دنیای جدید هدف خود را پیدا می‌کند.

انیمه‌هایی دیگری مانند “سورت آرت آنلاین” (Sword Art Online) و “ارباب” (Overlord) هم وجود دارد که شخصیت به بخشی از دنیای وارکرافت تبدیل می‌شود؛ اما چرا این شخصیت‌ها به دنیای جدید فراخوانده می‌شوند؟ معمولاً شخصیت اصلی باید در دنیای جدید هدفی را به سرانجام برساند و مهارت‌هایی دارد که دیگر یک موجود معمولی نیست. این قهرمان باید با هر آنچه که در مسیرش قرار گرفته که اغلب رویدادهای کلیشه و طنز است، روبرو شود.

هدفی که این شخصیت باید به انجام برساند می‌تواند نجات سرزمین جدید از شر نیروهای تاریک هم باشد. در این شرایط ممکن است در زندگی واقعی از دنیا برود تا در دنیای دیگر احیا شود. در برخی از داستان‌ها نیز شخصیت به دنیاهای موازی وارد شده و جدیدترین تکنولوژی را تجربه می‌کند. در نهایت یک پانک اوتاکو پدید می‌آید که شخصیت درست مانند داستان‌های “هری پاتر” که در یازده سالگی به دنیای جادو وارد شده یا هابیتی با نام بیلبو باگینز که زندگی سختی داشته و یک روز توسط جادوگری به نام گندالف ماجراجویی را آغاز می‌کند، به یک دنیای ماجراجویانه وارد می‌شود.

اگر دقیق‌تر شویم باید بگوییم ایساکی همه جا وجود دارد، و حس فراری که به ما می‌دهد آن را برایمان جذاب‌تر می‌کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از برترین انیمه های ایسکای لیستی تهیه کنیم. از آنجاییکه هرکدام از این انیمه ها جذابیت و منحصر به فردی خود را دارند بنابراین آنها را رتبه بندی نکرده‌ایم. با پروشات همراه باشید.


12. ماجراجویی دیجیمون – Digimon Adventures – 1999-2000

برای اغلب ما “دیجیمون” اولین انیمه ایسکای است که در غرب محبوب شد، و همه چیز از آن آغاز شد. داستان انیمه درباره بچه‌های عاشق دنیای دیجیتال است که به یک دنیای دیجیتال می‌روند که در آن موجودات حیوان مانند عجیبی به نام دیجیمون ها وجود دارند. هرکدام از آنها همراهی دیجیمونی خواهند داشت، و ماجراجویی را آغاز می‌کنند که این موجودات کوچک را از شر نیروهای تاریک نجات می‌دهد. “دیجیمون” یک انیمه طولانی است که ارزش زمان گذاشتن را دارد، و اگر آن را از ابتدا دیده باشید خاطرات شیرینی برایتان زنده می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی 20 انیمه مورد انتظار سال 2020 که در انتظار انتشارشان هستیم


11. ارباب – Overlord – 2015

“ارباب” یکی از پرامتیازترین انیمه های لیست است، و به دلیل معرفی یک دنیای عجیب شناخته شده است. قهرمان آن، مامامگا، زندگی معمولی داشته و بهترین اوقاتش زمانیست که بازی ویدیویی محبوبش به نام “ایگدراسیل” را بازی می‌کند. زمانی که متوجه می‌شود بازی به طور موقت متوقف می‌شود، تصمیم می‌گیرد برای آخرین بار به دنیای آن وارد شود، اما سپس متوجه می‌شود پس از توقف بازی هنوز آنلاین است، و سپس متوجه می‌شود به عنوان ارباب شرارت که اسمش آنیز اول گون است در بازی حضور دارد.

شاید تصور کنید این انیمه شبیه انیمه های دیگر است، اما از هرجهت دیدنی بوده و به انیمه “سورت آرت آنلاین” شباهت دارد.


10. سورت آرت آنلاین – Sword Art Online – 2012

“سورت آرت آنلاین” از یکی از برترین رمان‌های تاریخ اقتباس شده و یکی از محبوب‌ترین انیمه های دهه گذشته است. این انیمه سال 2022 را نشان می‌دهد، و درباره یک بازی آینده‌ای است که در آن بازی کنندگان با افکار خود آواتارهای بازی را کنترل می‌کنند.

کریتو یکی از بچه‌های بدشانس است که به این بازی وارد شده، و از تکنولوژی “نرو گیر” آن استفاده می‌کند. او که از این تجربه هیجان زده شده به همراه 10،000 تن دیگر به دنیای آینکراد وارد شده، و متوجه می‌شود خروج از آن غیرممکن است. کیریتو و تمام بازی کنندگان دیگر در بازی گیر افتاده، و حالا باید برای زنده ماندن تلاش کنند، زیرا مردن در دنیای مجازی به معنای مردن در دنیای واقعی است.

همچنین بخوانید: رتبه بندی بهترین قسمت های سورت آرت آنلاین (Sword Art Online)


9. نو گیم نو لایف – No Game No Life – 2014

یک انیمه محبوب که درباره آن شوخی‌ها و جوک‌های بسیاری ساخته شده است. این انیمه درباره یک خواهر و برادر است که از زندگی تکراری‌شان خسته شده‌اند، تا اینکه یک روز به دنیای بازی جدیدی وارد می‌شود که توسط 16 نژاد مختلف اداره شده، و همه چیز تغییر می‌کند. در این دنیای عجیب، این زوج عجیب در مقابل مراحل پیچیده و عجیبی قرار می‌گیرند و ماجراجویی بالایی می‌طلبد. سورا و شیرو با هدف اتحاد تمام نژادها، با اراده بازی را ادامه می‌دهند، و همه کار می‌کنند تا به خدایان دنیای جدیدشان که خود زندگی است تبدیل شوند.


8. زیروی آشنا – Zero no Tsukaima: The Familiar of Zero – 2006

تنها قانونی که هنگام تماشای انیمه ایسکای باید رعایت کنید، این است که مغزتان را کنار بگذارید! اگر بتوانید این کار را انجام دهید در آن صورت از این انیمه لذت می‌برید، همچنین این انیمه به انیمه فانتزی موردعلاقه‌تان تبدیل می‌شود. داستان درباره دختر جوانی به نام لوئیز فرانسیس است که در مدرسه جادوگری تریستین آکادمی تحصیل می‌کند.

اما برخلاف همه، مهارت‌های جادوگری او ناچیز بوده، و به همین دلیل اسم مستعار “لوئیز زیرو” را به دست آورده است. یک روز طلسم احضار خود را استفاده کرده که جلب توجه نموده، و به دلیل شکست همه او را مسخره می‌کنند؛ اما دقایقی بعد، در کمال شگفتی همگان، پسر جوانی به نام سایتو هیگارا از میان گرد و خاک بیرون می اید. آیا حضور او تصادفی بوده یا از دنیای دیگری آمده و هدفی دارد؟

همچنین بخوانید: 12 انیمه جذاب و دیدنی با موضوع خون آشامی


7. ولگردها – Drifters – 2016

“ولگردها” یکی از سریال‌های انیمه دست کم گرفته شده این ژانر است که داستان جالب و منحصر به فرد آن درباره شخصیتی به نام تویوهیزا شیمازو است که سامورایی قرن 16 می‌باشد. او در میان یک نبرد زخمی شده، و ناگهان با عبور از یک تونل درخشان خود را در دنیای مدرن می‌یابد. در مقابل او مردی صدها در را باز می‌کند و تویوهیزا به سمت یکی از آنها فرو می‌رود.

حالا تویوهیزا خود را در دنیای مدرنی پر از مبارزین و موجوداتی می‌بیند که گویا در دنیای حقیقی خود مرده‌اند. او اکنون باید به “ولگردها” ملحق شده و در نبردی در مقابل “اندها” که در این دنیای جدید “اندها” می‌خواهند امپراتوری جدید را از آن خود کنند، مبارزه نماید.


6. زمانی که به یک اسلایم تبدیل شدم – That Time I Got Reincarnated as a Slime – 2018

این انیمه با عنوان جالبش یک انیمه محبوب در ژانر خودش است. داستان درباره یک مرد مسن است که از زندگی معمولیش به عنوان یک کارمند راضی است، اما به عنوان یک مرد 40 ساله هنوز باکره است، و طعم عشق را نچشیده. یک روز در خیابان کسی به او حمله کرده، و درحالی که زخمی شده صداهایی می‌شنود که برایش بی معنا هستند.

پس از بیدار شدن، متوجه می‌شود که به عنوان یک اسلایم یا یک توده لجن احیا شده، و می‌تواند هر موجود زنده‌ای با توجه به شکل و ظاهرش را نابود کند. سپس به اژدهای ترسناکی به نام ورودورا برمی‌خورد که به دلیل کارهای مخربش در یک شهر به مدت 3 قرن زندانی شده است. ساتورو به خاطر او ناراحت شده و تصمیم می‌گیرد به او کمک کند. در عوض، ورودورا او را ریمورو تمپت نامیده و ظاهر انسان گونه‌ای مانند یک پسر به او می‌بخشد. او که حالا از تمام دردسرهای زندگی گذشته‌اش خلاص شده ماجراجویی جدیدی را آغاز می‌کند تا هدف جدیدی در زندگی داشته باشد.

همچنین بخوانید: معرفی 11 انیمه جذاب و دیدنی با موضوع جادو و جادوگری


5. ظهور قهرمان سپر – The Rising of the Shield Hero – 2019

انیمه ایسکای دیگری درباره دنیای بازی که تم حارم را استفاده کرده و شما را به یاد انیمه “سورت آرت آنلاین” می‌اندازد، اما با این وجود به خاطر روایت منحصر به فردش اصالت خود را حفظ می‌کند. سپس به موضوعاتی می‌پردازد که شاید در ابتدا چندان گویا نباشند. شاید گاهی از تکراری شدن انیمه ایسکای خسته شوید، اما اگر بر این خستگی غلبه کنید شاهد انیمه های زیبا خواهید بود.


4. ورود به افق – Log Horizon – 2013

انیمه دیگری که در ابتدا شبیه “سورت آرت آنلاین” است و سپس به یک الماس پنهان در انیمه ایسکای بدل می‌شود. این انیمه عناصر خاص فانتزی خود را داشته، اما بدون تمرکز بیش از حد بر نبردها، بر اهمیت استراتژی و مدیریت دنیای بازی که تمام شخصیت‌ها زنده هستند، تمرکز می‌کند.

این ایده‌ها هستند که “ورود به افق” را از انیمه های دیگر این ژانر متمایز می‌کند. شاید شکاف‌های داستان برای اغلب تماشاگران شفاف باشد، اما در پایان این انیمه جذاب و دیدنی خواهد بود. آیا به این دلیل نیست که این انیمه را تماشا می‌کنیم؟

همچنین بخوانید: لیست 24 تایی طولانی ترین انیمه های سریالی که تاکنون ساخته شده اند


3. آغاز زندگی در دنیای دیگر – Re Zero: Starting Life in Another World – 2016

حالا که صحبت از تکرار شد باید بگوییم که در این انیمه هم عناصر تکراری را می‌بینید، اما با گره‌های جذاب داستانی که منحصر به فرد است. داستانی شبیه فیلم هالیوودی “کد منبع” (Source Code) که در آن قهرمان، ناتسوکی سوبارو” پس از مرگ می‌تواند به زمان دقیقی از زندگی خود بازگردد.

تحمل این شرایط برای هرکسی دشوار است، اما خوشبختانه ناتسوکی دوستان و خانواده‌ای دارد که در این شرایط سخت و عبور از آن به او کمک می‌کنند. این انیمه گاها بسیار گیج کننده می‌شود، اما اگر صبور باشید، در جایی از انیمه بالاخره عاشقش می‌شوید.


2. اینویاشا – Inuyasha – 2000

درباره این انیمه واقعاً نمی‌دانیم باید آن را ایسکای نامید یا نه. طرفداران در این باره نظر متفاوت دارند. قهرمان مؤنث آن، کاگومه، در یک چاه افتاده، و سپس خودش را در دوره زمانی دیگری می‌یابد. این دنیای موازی متفاوت جذابیت زیادی دارد. دیگر از یک انیمه ایسکای چه می‌خواهید؟ بنابراین می‌بینید “اینویاشا” یک انیمه ایسکای کلاسیک است که سال‌ها پیش از محبوب شدن این ژانر ساخته شد.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های سینما با موضوع سفر در زمان


1. شهر اشباح – Spirited Away – 2001

قرار گرفتن این انیمه در لیست شاید برای بسیاری از خوانندگان عجیب باشد، اما اگر خوب فکر کنید متوجه می‌شوید “شهر اشباح” بهترین انیمه ایسکای است. مضمون آن جدید نیست، و اخیراً در دنیای انیمه محبوب شده است. اگر از دنیای انیمه بیرون برویم، حتی آثاری مانند “نارنیا” (Narnia)، “جادوگر شهر از” (The Wizard of Oz)، “پتر پن” (Peter Pan) و حتی “آلیس در سرزمین عجایب” (Alice in Wonderland) را نیز می‌توان ایسکای نامید. این روزها آنقدر کلیشه‌های تکراری در آثار این ژانر ساخته شده که دیگر جذابیتش را از دست می‌دهد، اما نباید فراموش کنیم آثار درخشانی مانند “شهر اشباح” که نامزد اسکار شد نیز وجود دارند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (59)

بستن فرم

  1. کیریتو

    دی 21, 1400

    بچه ها نصفتون گفتید هنرعالیه.منم میگم هنرجز10انیمه برترجهانه یعنی توی ایسکا اول.هست .کلا هنربود که وقتی اومد دنیاروترکوند و ایسکارو معروف کرد.جاش توی قلبمه.فصل3عالی بود

    پاسخ

    • ….. در پاسخ به کیریتو

      دی 28, 1400

      SAO خیلی خوبه ولی تا اواسط فصل اول بعد از اون انیمه ایسکای معمولی ای هست و در بین شاهکار های ایسکای مثل
      shield hero , arifureta , OVERLORD , slime , so I’m a spider so what ,Re.zero جایی نداره .

      پاسخ

      • محمد در پاسخ به .....

        اسفند 24, 1400

        چرند نگو فصل3هنرعالی بود.اینایی که گفتی هیچی نیستن مقاب لهنر.هنراگه نبود اینا الان اینجانبودن.بیاپایین پسر.هنربهترین ایسکای تاریخه

        پاسخ

        • امیر در پاسخ به محمد

          اردیبهشت 15, 1402

          SAo رو من تا جایی دیدم که کیریتو دختر شده بود بعد مشکل همزمان بودن زیرنویس پیدا کردم نمی‌دونم کدوم فصل بود و از کجا دان کنم که هماهنگ باشه زیرنویس ش میتونید راهنمایی م کنید ممنون میشم

          پاسخ