لیست فیلم‌های جنایی که بهترین ضدقهرمانان تاریخ سینما را معرفی کردند

فیلم‌های جنایی تصاویری لحظه‌ای از دنیای بد زیرزمینی جامعه را نشان می‌دهند که معمولاً ضدقهرمانانی فوق العاده در مرکز آن قرار دارند.

همه ضدقهرمانان خوب را دوست داریم، شخصیت‌هایی که ویژگی‌های قهرمانانه ندارند، اما همچنان به آنها علاقمند شده و با آنها ارتباط برقرار می‌کنید. همه ما برخی از معروف‌ترین‌های آنان را می‌شناسیم (مثلاً “ونوم”، “هانیبال لکتر”، “آلیس رد ردینگ”). این لیست درباره برخی از ضدقهرمانان فیلم‌های محبوب است که برخی از آنها در فیلم‌های خود مجرم هستند.

چه از لحاظ روش‌های بی قانونی، تاکتیک‌های غیر معمولی، یا شرکت در اعمال مجرمانه باشد، این فیلم‌ها قطعاً نیازتان به ضدقهرمانان را تأمین می‌کنند. همه آنها فیلم‌های عالی و تحسین شده‌ای هستند که ارزش وقت شما را دارند. این شما و این هم لیست بهترین فیلم‌های ضدقهرمانی که از قدیمی‌ترین و کلاسیک‌ترین به جدیدها طبقه بندی شده است. با پروشات همراه باشید.


10. هری کثیف ‒ Dirty Harry ‒ هری کالاهان ‒ (1971)

بازیگر مورد علاقه ما که حالا به کارگردانی روی آورده یعنی “کلینت ایستوود” در این فیلم کلاسیک نقش آفرینی می‌کند. او یک بازرس پلیس است که در سانفرانسیسکو کار می‌کند. “هری” در تمام طول فیلم سعی می‌کند “قاتل اسکارپیو” را دستگیر کند، و برای این کار از روش‌های غیر معمول و کمی خشونت استفاده می‌کرد، و در همین حین مقداری قانون شکنی نیز مرتکب می‌شد.

بیخود نیست که “هری کثیف” نام گرفته است، اما بازرس کار خود را می‌کند. مشخصاً هری به دلیل پاک نبودنش ضدقهرمان این فیلم است، اما هنوز هم “آدم خوب” این فیلم محسوب می‌شود. فقط یک سؤال باقی مانده که از شما بپرسیم: “من خوش شانسم؟” خب، خودت بگو ولگرد، هستی؟

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم هشت نفرت‌انگیز (The Hateful Eight) که باید تماشا کنید


9. پدرخوانده ‒ The Godfather ‒ مایکل کورلئون ‒ (1972)

همه این فیلم کلاسیک جنایی را تماشا کرده‌ایم، اما تمرکز همگان روی بازی فوق العاده “مارلون براندو” در نقش “دون ویتو کورلئون” می‌باشد. اما این فیلم تنها به دلیل حضور باشکوه “آل پاچینو“ی عزیز در نقش “مایکل کورلئون” در این لیست قرار دارد.

این ضدقهرمان هم قطعاً کاستی‌های خود را دارد، اما در طول فیلم سعی می‌کند به همه کمک کند، و خوبی درون خود را نشان می‌دهد. درست است که او بخشی از بزرگترین خانواده‌های جنایت کار است، اما در تمام طول فیلم او را دوست خواهید داشت. حداقل تا صحنه‌های پایانی و قسمت‌های فرعی آن.


8. راننده تاکسی ‒ Taxi Driver ‒ تراویس بیکل ‒ (1976)

این فیلم کلاسیک اثر “مارتین اسکورسیزی” درباره یک کهنه سرباز با حالت ناپایدار روانی به نام “تراویس بیکل” (رابرت دنیرو) است که یک راننده تاکسی شبانه می‌باشد. پس از اینکه وقایع وحشتناک نیویورک را مشاهده می‌کند، تصمیم می‌گیرد به کارگران کمپینی و یک روسپی جوان (“جودی فاستر” جوان) کمک کند.

تراویس واقعاً وضعیت ناپایداری دارد، و تنها دغدغه و آرزویی که دارد این است که عدالت و صلح به نیویورک بازگردد. او در طی قتل و یک سری روش‌های ناجور دیگر به یک ضدقهرمان تبدیل می‌شود. ما هنوز درباره پایان فیلم مطمئن نیستیم، و برای شنیدن هر نوع تفسیری آماده‌ایم.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی ژانر جنایی در سال 2019 که باید تماشا کنید


7. داستان عامه پسند ‒ Pulp Fiction ‒ جولز وینفیلد ‒ (1994)

احتمالاً تا به امروز و طبق استانداردهای امروزی، “داستان عامه پسند” یکی از مشهورترین فیلم‌های “کوئینتن تارانتینو” است. “جان تراولتا” و “ساموئل ال. جکسون” دو آدمکش مزدور هستند که زندگیشان به یک گانگستر و یک بوکسور گره می‌خورد، و این موضوع باعث شده “داستان عامه پسند” یکی از فیلم‌های عالی مملو از خشونت و رستگاری باشد.

این فیلم به دلیل شخصیت جکسون “جولز”، که یک قهرمان محسوب می‌شود وارد این لیست شده است (حتی بعد از اینکه او هنگام کشتن گروهی از افراد به ما معرفی می‌شود). او بسیار خشن است، اما توانایی رشد را دارد و این موضوع باعث شده یک ضدقهرمان عالی باشد.


6. قدیسان بوندوک ‒ The Boondock Saints ‒ کانر و مورفی مک مونز ‒ (1999)

این فیلم مورد کم لطفی قرار گرفت، و ما اعتقاد داریم که “قدیسان بوندوک” لایق توجه بیشتری است. “کانر” و “مورفی مک کانوس” که “شان پاتریک فلنری” و “نورمن ریدوس” (بله، خودش است “دریل”) نقش آنها را بازی می‌کنند، دو برادر کاتولیک ایرلندی قانون شکن هستند که تصمیم دارند دنیای زیرزمینی جنایتکاران بوستون را پاک کنند.

این دو با خشونت، کمی شوخ طبعی، و زیرکی آماتورگونه، به مبارزان جرم و جنایت بوستون تبدیل شدند. این فیلم را تماشا کنید تا از شوخی‌های عالی، صحنه‌های جنگ فوق العاده دیدنی بهره مند شوید و “ویلم دفو” را در لباس زنانه ببینید. بله شوخی نمی‌کنیم.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه پدرخوانده (The Godfather)


5. رانندگی ‒ Drive ‒ درایور ‒ (2011)

“رانندگی” که در سال 2000 اتفاق میفتد، درباره یک بدلکار و مکانیک هالیوودی رازآلود (و بی نام) است که شب‌ها برای یک مجرم به عنوان یک راننده گریزی کار می‌کند. پس از اینکه “درایور” (رایان گاسلینگ) با همسایه زیبایش (کری مولیگان) ملاقات می‌کند، و وارد زندگی او و پسرش می‌شود، باید همزمان از آنها محافظت کرده و کار رئیس فاسدش را به پایان برساند.

رازآلود برای درایور واژه کمی است، و او بسیار خشن (برای تماشای صحنه‌هایی مثل پخش کردن مغز کسی با چکمه آماده باشید) و بی احساس است؛ اما باز هم در کل فیلم با او ارتباط برقرا می‌کنید. این فیلم به همین دلیل بسیار خوش ساخت است.


4. مکانی آن سوی کاج‌ها ‒ The Place Beyond the Pines ‒ لوک (و آوری کراس) ‒ (2012)

میدانیم که دوفیلم پشت سر هم از “رایان گاسلینگ” معرفی شد، اما “مکانی آن سوی کاج‌ها” فیلم جالب دیگری است که در زمان انتشار مورد کم لطفی قرار گرفت. داستان این فیلم درباره “لوک” (رایان گاسلینگ) است. او یک موتورسوار است که حالا برای تأمین خانواده جدیدش به یک سارق بانک تبدیل شده است. لوک با یک پلیس تازه کار به نام “آوری کراس” (بردلی کوپر) همراه می‌شود که حاضر است هر کاری کند تا این سارق بانک را دستگیر کرده و در کارش ترفیع بگیرد.

زندگی این دو مرد پیچیده باعث می‌شود فیلم ترکیبی از زمینه‌های جنایی، عاشقانه، و خشونت باشد. هر دوی این شخصیت‌ها را می‌توان ضد قهرمان دانست و ” مکانی آن سوی کاج‌ها” قطعاً ارزش وقتتان را دارد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های جنایی این دهه (2019 تا 2010)


3. مکس دیوانه: جاده خشم ‒ Mad Max: Fury Road ‒ مکس راکاتانسکی ‒ (2015)

این داستان کلاسیک ماجرایی در دنیایی آخرالزمانی اتفاق می‌افتد که زنی شورشی (شارلیز ترون) و یک ولگرد به نام “مکس” (تام هاردی) در صحرا رانندگی می‌کنند تا از زندگی نامساعد خود فرار کنند. “جاده خشم” در واقع یک فیلم جنایی معمولی درباره سیستم آمریکای شمالی نیست، بلکه شخصیت‌های آن کاملاً با قانون‌های جامعه جدید و رهبر آن مبارزه می‌کنند.

احتمال لو رفتن داستان: در این فیلم رانندگی زیادی را شاهد خواهید بود، اما اگر به دنبال مسابقه، کمی خشونت قشنگ، و شخصیت‌هایی رازآلود و دیوانه هستید، این فیلم برایتان مناسب است. مکس قهرمان ساکت و عجیب داستان است که برخلاف خشن بودنش همه را نجات می‌دهد.


2. بیبی راننده ‒ Baby Driver ‒ بیبی ‒ (2017)

این فیلم بسیار عالی و پر از موسیقی است، و درباره یک راننده جوان به نام “بیبی” (انسل الگورت) است، که تلاش می‌کند از کار کردن برای رئیس مجرمش خلاص شود. بیبی ساکت است، و در دنیای موسیقی خود غرق می‌شود، همچنین او یک راننده بسیار عالی است. بیبی در بین عشق و عاشقی، یک سرقت محکوم شده و دشمنان مجرمش، سعی دارد از تعهد رانندگی‌اش آزاد شود، و به همراه عشق جدیدش (لیلی جیمز) فرار کند.

بیبی توانایی های زیادی دارد، اما به عنوان یک راننده گریزی کار می‌کند و پول در می‌آورد و (احتمال لو دادن فیلم)، جسد یک آدم را در تجهیزات ساختمانی به سیخ می‌کشد. پس خودتان تصمیم بگیرید! به هر حال “بیبی راننده” موسیقی متن فوق العاده ای داشته، و پر از تعقیب و گریزهای ماشینی و درام درگیر کننده است.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه بیبی راننده (Baby Driver)


1. سولو: داستانی از جنگ ستارگان ‒ Solo: A Star Wars Story ‒ هان سولو ‒ (2018)

این قسمت از “جنگ ستارگان” درباره خلبان قاچاقچی مورد علاقه‌مان “هان سولو” می‌باشد. پس از اینکه او وارد دنیای زیرزمینی مجرمین می‌شود. این فیلم درباره داستان خود “هان سولو” می‌باشد. این شخصیت کلاسیک یک قاچاقچی خودخواه است، و همین موضوع است که او را به یک ضدقهرمان فوق العاده تبدیل می‌کند.

در حالی که این فیلم آنقدرها قوی و فوق العاده نیست، اما سرشار از صحنه‌های اکشن است و میزان هان سولوی خونتان را زیاد می‌کند. علیرغم امیال مجرمانه و کارهای بدی که انجام می‌دهد، قطعاً سولو یکی از قهرمانان حماسی سینماست. این فیلم با حضور “وودی هارلسون” و “امیلیا کلارک” بسیار هیجان انگیز و خنده دار خواهد بود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم