10 اختراع جالب که احتمالاً هرگز نخواهیم دید

از زمان‌های بسیار دور مخترعان بسیاری می‌زیسته‌اند که اختراعات بسیاری را در اختیار بشریت قرار داده‌اند. کشف آتش به‌عنوان وسیله‌ای برای برقراری ارتباط به تلفن و تلفن‌های هوشمند امروزی منجر شد. اما همچنان که تکنولوژی بیشتر و بیشتر به زندگی‌مان وارد می‌شود، برخی از اختراعات جالب اصلاً به روی کار نیامدند و اثری از آن‌ها ندیدیم. در این مقاله 10 اختراع را به شما معرفی می‌کنیم که شاید هرگز آن‌ها را نبینید.

10. دستگاه باران ساز

امکان ایجاد باران یا تأثیر گذاشتن در فرایند باران قابل‌تأمل است. ویلهلم ریش (Wilhelm Reich) به دنبال خشک‌سالی که منطقه زندگی‌اش در ماین (Maine) را فراگرفت، یک دستگاه باران ساز اختراع نمود. یاد فیلم‌های تخیلی افتادید، مگر نه؟ بر اساس اخبار در آن منطقه هیچ بارانی گزارش نشده بود، اما با گذشت چند ساعت پس از راه اندازی این دستگاه و استفاده از آن توسط ریش، 0.64 سانتی‌متر باران بارید.

به نظر می‌رسد که اختراع ریش برخی از سازمان‌های دولتی را نگران کرد، زیرا مانع از تحقیقات او شده و به او اجازه ندادند تا از دستگاهش استفاده کند. این دستگاه هرگز دوباره آزمایش نشد. اما اگر ادامه می‌یافت احتمالاً با کمبود مواد غذایی روبه‌رو نمی‌شدیم.

9. انرژی هسته‌ای برای مصارف مسکونی

انرژی هسته‌ای یکی از بحث‌های اصلی کشورهای جهان است زیرا اکثر کشورها تلاش می‌کنند به آن دست پیدا کنند. با کمک شکاف هسته‌ای ملت‌ها می‌توانند تا مدت‌زمان نامحدود انرژی الکتریسیته داشته باشند. زمانی که این تکنولوژی معرفی شد و به بازار آمد، پس از مدت کوتاهی سرمایه‌گذاران از آن دست کشیدند و فراموش شد. این دستگاه در محله‌های مختلف قرار می‌گرفت.

این دستگاه می‌توانست به‌طور هم‌زمان انرژی موردنیاز چندین ساختمان مسکونی را فراهم کند. بهترین ویژگی این دستگاه رایگان یا کم‌هزینه بودن آن بود و در عوض انرژی نامحدود را در اختیارتان قرار می‌داد و دیگر لازم نبود مبالغ سنگینی برای بهای قبوض پرداخت کنند.

8. برنامه دیجیتال برنامه‌نویسی اسلوت

این اختراع در سال 1999 از دست رفت. این اختراع با وجود تکنولوژی‌های جدید می‌توانست در دنیای کامپیوتر و موبایل و امکانات حافظه آن‌ها انقلابی به پا کند. مخترع هلندی این تکنولوژی Romke Jan Bernhard Sloot نام داشت. با کمک این تکنولوژی اطلاعات فشرده می‌شد. برای آزمایش این تکنولوژی توانستند یک فیلم کامل را در یک فضای 8 کیلوبایتی ذخیره کنند.

الگوریتم تحت‌اللفظی فرایند رمزگشایی این تکنولوژی تنها 370 مگابایت بود. اسلوت برای ثابت کردن اختراع خود توانست 16 فیلم کامل را در یک تراشه 64 کیلوبایتی پخش کند. چند روز پیش از اینکه اسلوت این تکنولوژی را در اختیار خریداران و سرمایه‌گذاران قرار دهد به طرز مشکوکی از دنیا رفت.

7. خودروی تمام الکترونیک (غیرهیبریدی)

در اواخر سال‌های 1990 شرکت GM اولین خودروی تمام الکترونیک را به بازار وارد کرد. اگرچه با وجود خودروهای هیبرید موجود در بازار این اختراع چندان مهم به نظر نرسد، اما باید بدانید که این خودرو اولین خودروی تمام الکترونیک بود. حتی امروزه که در صنعت خودروسازی گاز و نیروی الکتریسیته را باهم ترکیب می‌کنند نیز یک خودروی تمام الکترونیک می‌تواند جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. اما GM EV1 چندان مورد استقبال قرار نگرفت و برای شروع تنها 800 عدد از آن ساخته شد.

بااین‌حال، طبق گزارش تایم شرکت به این نتیجه رسید که مشتری‌ها از قدرت باتری راضی نبوده و به همین دلیل تصمیم گرفتند خط تولید این خودرو را متوقف کنند و به‌جای آن خودروهای بنزین سوز تولید کنند. اما گفته می‌شود دلیل اصلی شرکت برای توقف این خودروها فشاری بود که از طرف شرکت‌های نفتی بزرگ به آن‌ها وارد می‌شد.

6. درمانی برای بیماری قلبی

درحالی‌که بیماری قلبی یکی از دلایل مرگ‌ومیر بسیاری از انسان‌هاست، دانستن اینکه درمانی برای آن وجود داشته می‌تواند نقطه امیدی در دلمان روشن کند. همانند مورد قبلی، این مورد هم به دلیل اینکه با روش‌های درمانی زمان خود متغایر بود کنار گذاشته شد.

بر اساس گزارش سازمان پزشکی آمریکا این روش نه‌تنها روش‌های درمانی موجود بلکه پزشکانی که از آن استفاده می‌کردند را زیرسوال می‌برد. مخترعان این روش درمان اعتقاد داشتند که افراد بسیاری به کمک “نظریه واحد بیماری‌های قلبی بشر” درمان شده‌اند. البته برخی از بیماران اعتقاد داشتند که این روش شرایطشان را وخیم‌تر کرده است.

5. سوخت‌های زیستی شاهدانه

بیشتر مردم با دیدن نام این گیاه به یاد ماری‌جوانا می‌افتند و از خواص مفید آن بی‌خبر هستند. این گیاه زمانی ارزش واقعی خود را نشان می‌دهد که الکل را به مقدار زیاد از آن استخراج می‌کنید. البته باوجود استفاده از شاهدانه برای تولید ماری‌جوانا در حال حاضر الکل فقط از ذرت استخراج می‌شود. درحالی‌که میزان استخراج الکل از ذرت بیشتر بوده و طی این فرایند به محیط‌زیست آسیب کمتری وارد می‌شود.

4. کاربراتور اوگل

همه رانندگان می‌خواهند با سوخت کمتر مسافت بیشتری را بپیمایند و خودروی‌های هیبرید اخیر این توانایی را دارند که با سوخت و گاز کمتر مسافت بیشتری را طی کنند. اما باید بدانید که در گذشته مکانیکی به نام تام اوگل (Tom Ogle) به این امکان دست یافته بود. این مخترع در سال‌های 1970 کاربراتوری ساخته بود که نظیرش هیچ‌گاه دیده نشد. در آن زمان هم همانند امروز شرکت‌های نفت و گاز بازار را در اختیار داشتند. اگرچه اختراع اوگل مورد آزمایش قرار گرفت و توانست به ازای هر لیتر 48 کیلومتر طی کند، اما هیچ‌گاه تولید نشد.

در این دستگاه گازوئیل بخار شده و سپس به محفظه سوخت وارد می‌شد. بررسی اسناد و مدارک نشان داد که این دستگاه هیچ‌گاه تولید نشد و اوگل هم با راز چگونگی ساخت آن از دنیا رفت.

3. دستگاه رایف

در سال 1934 رویال رایف (Royal Rife) دستگاهی ساخت تا سرطان را از بین ببرد. در آن زمان سرطان را به‌عنوان یک ویروس در نظر می‌گرفتند. بنابراین رایف یک دستگاه لیزر مانند ساخت که سلول‌های سرطانی را هدف قرار می‌داد و آن‌ها را از بین می‌برد. آیا به نظرتان چنین چیزی حقیقت ندارد؟

طبق گزارشات بیماری‌های سرطانی در 50 سال گذشته، 14 بیمار به‌وسیله این دستگاه درمان شدند. اما زمانی که رایف از همکاری با AMA خودداری نمود، این سازمان از قدرت خود استفاده کرد و این روش را زیر سؤال برد. البته امروزه درباره نقش سازمان AMA بر حذف این دستگاه مدرکی در میان نیست اما مسلما مانع این اختراع شده‌اند. رایف سازمان AMA و دیگر سازمان‌ها را مسئول این کار می‌دانست. اما درباره تأثیر این اختراع هیچ مدرک دیگری در دست نیست.

2. خودروی آب سوز

شاید عجیب به نظر برسد اما برای ساخت خودروهایی که از آب استفاده می‌کنند تلاش بسیاری انجام گرفته است. مسلماً هیچ‌کدام از کارخانه‌های خودروسازی چنین کاری انجام نمی‌دهند. یکی از معروف‌ترین خودروهای آب سوز توسط استان میر (Stan Meyer) ساخته شد. این خودروی خارق‌العاده به ازای هر لیتر آب 43 کیلومتر طی می‌کرد. طبق گفته‌های همکارانش او تحت‌فشار بود که حق ثبت اختراع خودرواش را به فروش برساند و خودروهای آب سوز تولید شود.

اما او از اینکه تحت‌فشار قرار بگیرد ناراحت بود و نمی‌توانست به دیگران اجازه دهد تا مانع از تولید اختراعی شوند که می‌توانست جهان را تغییر دهد. همین همکاران و دوستان او اعتقاد داشتند که شرکت‌های بزرگ نفتی او را مسموم کردند اما مدارک پزشکی نشان می‌دهد که او از آنوریسم مغذی درگذشته است.

1. انرژی آزاد (نیکولا تسلا)

به‌احتمال‌زیاد نیکولا تسلا (Nikola Tesla) یکی از شناخته‌شده‌ترین مخترعین جهان بود. اگرچه همه‌چیزهایی که او اختراع نموده زندگی انسان را چندان تغییر نمی‌دهند، اما مسلماً با شنیدن الکتریسیته آزاد شگفت‌زده خواهید شد. او توانست ثابت کند که می‌تواند الکتریسیته را به‌صورت بی‌سیم انتقال دهد و ادعا نمود که می‌تواند از طریق یک منبع این انرژی را تقویت کند.

اگرچه بیشتر افراد به صحت این اختراع شک داشتند اما پروژه‌اش به سرانجامی نرسید و آزمایشگاه اش به دلیل نامعلومی آتش گرفت. این اختراع یکی از مهم‌ترین اختراعات بشری است که نادیده گرفته شد و هرگز نخواهید دید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم