معرفی 10 بازیگر جوان که در این دهه خوش درخشیدند

سال نوی میلادی مبارک. دهه جدید مبارک. سال 2020 مبارک. با ورود به آینده‌ای درخشان، باید ببینیم تا به اینجا چه چیزهایی به دست آورده‌ایم.

چیزهایی از گذشته مانند فیلم‌ها و بازیگران موردعلاقه‌مان در آینده نیز با ما همراه خواهند بود. هنوز می‌توانیم از درخشش آنها در دهه جدید هم لذت ببریم، اما بهتر است فعلاً به چیزهای جدیدتر بپردازیم. با انتظار برای آثار سینمایی جدید بیایید با ستاره‌هایی که در سال‌های 2010 به عرصه سینما وارد شده و درخشیدند نگاهی بیندازیم. با پروشات همراه باشید.


10. السی فیشر – Elsie Fisher

“السی فیشر” با حضور در فیلم “کلاس هشتم” (Eighth Grade) از “بو برنهام” کارش را آغاز کرد. با این که پیش از سال 2010 هم بازیگری کرده بود، اما در فیلم “کلاس هشتم” بود که بر روی پرده سینما درخشید. او در نقش کایلا دی، قهرمان کلاس هشتمی فیلم، صحنه و داستان را از آن خود می‌کند. او به عنوان یک نوجوان واقعی نقش یک نوجوان را به شکل واقعی بازی کرد. او ستاره فیلم بوده و در هر نمای فیلم می‌درخشد. بنابراین این فیلم او سکوی پرتابش بود زیرا تا پیش از این فیلم چندان او را نمی‌شناختیم. بدون شک فیشر در دهه جدید یک ستاره واقعی خواهد بود.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جنیفر لارنس که استعداد بازیگری او را نشان می‌دهند


9. میسی ویلیامز و سوفی ترنر – Maisie Williams And Sophie Turner

خواهران استارک در سال 2011 و با پخش سریال “بازی تاج و تخت” از کانال HBO، به فرهنگ عامه ما وارد شده و در قلبمان جای گرفتند. نه ویلیامز و نه ترنر پیش از حضور در این سریال شناخته شده نبودند. طرفداران در لحظه لحظه این سریال شاهد رشد فیزیکی و مهارت‌های بازیگری این دو بودند.

این دو از دو نوجوان به زنان جوان و از دو کودک با بازیگران واقعی تبدیل شدند و ما شاهد تمام این لحظه‌ها بودیم. “میسی ویلیامز” و “سوفی ترنر” در دهه جدید می‌توانند نقش‌های خیره کننده را برعهده بگیرند.


8. فین ولفهارد – Finn Wolfhard

شهرت واقعی ولفهارد با حضور در سریال “چیزهای عجیب” (Stranger Things) از نتفلیکس در سال 2016 آغاز شد. این بازیگر سپس در فیلم‌های اقتباسی سنگی از آثار “استیون کینگ”، مانند “موجود” (It) و “سهره طلایی” (The Goldfinch) حضور یافت. ولفهارد در سال 2020 در فیلم “سخت‌تر شدن اوضاع” (The Turn of the Screw) و “شکارچیان روح: افترلایف” (Ghostbusters: Afterlife) (و البته فصل جدید سریال “چیزهای عجیب‌تر”) حضور خواهد داشت. این بازیگر در سال‌های پیش رو بازیگر پرکاری خواهد بود و این فیلم‌ها او را به سطح جدیدی می‌برند.

همچنین بخوانید: لیست دیدنی‌ترین اجراهای بازیگران در فیلم‌های ژانر ترسناک از سال 2010 تاکنون


7. میلی بابی براون – Millie Bobby Brown

“میلی بابی براون” مانند همبازی‌اش در سریال “چیزهای عجیب” با حضور در نقش آلون محبوب شد. باوجود استعداد بازیگران این سریال بابی براون به سرعت تمایز خود را نشان داد. اجرای او باعث شد مانند ولفهارد در فیلم‌های سینمایی حضور یابد. اولین حضور سینمایی او فیلم “گودزیلا: سلطان هیولاها” (Godzilla: King of the Monsters) در کنار “ورا فارمیگا”، “کایل چندلر” و “چارلز دنس” بود. او در سال‌های آتی در “انولا هولمز” (Enola Holmes) حضور خواهد داشت که درباره خواهر جوان‌تر “شرلوک هولمز” است.


6. انسل الگورت – Ansel Elgort

این بازیگر در “کری” (Carrie) در سال 2013 نقش کوتاهی برعهده داشت، و با حضور در نقش آگوستس واترز فیلم اقتباسی “بخت پریشان” (The Fault in Our Stars) از “جان گرین” محبوب شد. او همچنین در چندگانه اقتباسی از رمان معروف، “سنت شکن” (Divergent) هم حضور یافت. این بازیگر به خاطر حضور در فیلم “بیبی راننده” (Baby Driver) در سال 2017 نامزد گلدن گلوب شد. لازم به ذکر است که دهه گذشته برای این بازیگر بسیار پرمشغله بود. “انسل الگورت” در سال 2020 در فیلم اقتباسی “داستان وست ساید” (West Side Story) از “استیون اسپیلبرگ” حضور خواهد داشت.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه بخت پریشان (The Fault In Our Stars)


5. شیلین وودلی – Shailene Woodley

شیلین وودلی” در کنار الگورت در فیلم “بخت پریشان” و “سنت شکن” حضور یافت. با این حال این بازیگر با حضور در سریال “زندگی مخفی نوجوان آمریکایی” (The Secret Life of the American Teenager) از کانال ABC و حضور در درام “فرزندان” (The Descendants) محصول سال 2011 از “اکساندر پین” در نقش دختر “جرج کلونی“، چند سال پیش از الگورت به شهرت رسید. سپس در سریال محبوب “دروغ‌های کوچک بزرگ” (Big Little Lies) در کنار بازیگرانی چون “ریس ویترسپون”، “نیکول کیدمن“، “لورا درن” و “مریل استریپ” ظاهر شد. وودی اگر بخواهد می‌تواند دهه بعد استراحت کند، اما آیا چنین کاری خواهد کرد؟


4. هیلی استاینفلد – Hailee Steinfeld

نقش آفرینی در کنار ستاره‌هایی مانند “جف بریجز” دشوار است، مخصوصاً وقتی نوجوان باشی و رزومه‌ای هم نداشته باشی، اما “هیلی استاینفلد” در “شهامت واقعی” (True Grit) در سال 2010، چنین کاری را به خوبی انجام داد و نامش را در تاریخ ثبت کرد. این بازیگر در دهه گذشته، در فیلم “بازی اندر” (Ender’s Game) در کنار “هریسون فورد“، در سریال “آوازخوان حرفه‌ای” (Pitch Perfect) در کنار “آنا کندریک” و در فیلم “بامبلبی” (Bumblebee) درباره تبدیل شوندگان جدید، به عنوان نقش اصلی حضور یافت. با حضور اپل تی وی، ین بازیگر در سریال خود به نام “دیکینسون” (Dickinson) حضور می‌یابد.

همچنین بخوانید: 10 بازیگر زن گران‌قیمت جهان در سال 2017


3. زندیا – Zendaya

در هزاره جدید، زندیا در دهه دوم بیش از هر بازیگر دیگری رشد خود را نشان داد و از کانال دیزنی و برنامه‌های تلویزیونی به فیلم‌های درجه یک پرفروش پرتاب شد. حرفه او در سال 2017 در برنامه دیزنی به نام Shake it Up آغاز شد، اما سپس در دو فیلم بزرگ سال یعنی “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” (Spider-Man: Homecoming) و “بزرگ‌ترین شومن روی زمین” (The Greatest Showman) حضور یافت (که در آن استعداد خوانندگی‌اش را نشان داد که البته در چند سال قبل از آن آهنگ‌هایی را بیرون داده بود). در سال 2019، در فیلم دوم مرد عنکبوتی و درام “افوریا” (Euphoria) از کانال HBO حضور یافت. با فصل دوم این سریال که در راه است، حرفه زندیا بیش از پیش خواهد درخشید.


2. تام هالند – Tom Holland

تام هالند” با حضور در نقش مرد عنکبوتی جدید در کنار شخصیت مری جین “زندیا” به قلب‌های ما وارد شد. اولین نقش او در فیلم سال 2012 “غیرممکن” (The Impossible) در کنار “نائومی واتس” و “ایوان مک گروگر” بود که به سونامی اقیانوس هند می‌پرداخت. سپس در فیلم “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” (Captain America: Civil War) در سال 2016 برای اولین بار در نقش مرد عنکبوتی ظاهر شد، و سپس در دو فیلم “انتقام جویان” و دو فیلم مرد عنکبوتی حضور پیدا کرد. هالند در فیلم “دولیتل” (Dolittle) و “به پیش” (Onward) پیکسار هم صداپیشگی خواهد کرد.

همچنین بخوانید: لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2019 در باکس‌آفیس


1. تیموتی شالامی – Timothée Chalamet

اولین حضور ” تیموتی چالامت” در سال 2012 در سریال “میهن” (Homeland) بود. او سپس در سال 2017 با فیلم “من را با نام خودت صدا بزن” (Call Me By Your Name) نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد. سپس در فیلم “لیدی برد” (Lady Bird) در کنار “سورشا رونان” و در فیلم محصول سال 2018 به نام “پسر زیبا” (Beautiful Boy) در کنار “استیو کارل” حضور یافت. چالامت با حضور در نقش لوری در فیلم “زنان کوچک” (Little Women) از “گرتا گرویگ” این دهه را به پایان رساند. در استعداد او شکی وجود ندارد و در دهه سال آینده آثار بیشتری از او را خواهیم دید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم