10 حقیقت جالب و خواندنی درباره پشت صحنه سه گانه “مرد آهنی” (Iron Man) که باید بدانید

سه گانه “مرد آهنی” (Iron Man) به کل فیلم‌های کمپانی مارول تکانی داد. در اینجا از جزئیات فیلم پرطرفدار کمپانی مارول با نقش آفرینی “رابرت داونی جونیور” صحبت‌هایی خواهیم کرد.

می‌توان گفت “تونی استارک” یکی از مهمترین شخصیت‌های دنیای مارول است. “مرد آهنی 2008” در این فیلم‌ها تغییراتی ایجاد کرد و صاحب قسمتی مجزا شد. این فیلم دنیایی گسترده را نشان می‌دهد که سال‌ها قبل از به وجود آمدن قهرمانان پرقدرت زمین وجود داشته است. این یعنی مرد آهنی اولین شخصیتی است که سه گانه مجزای خود را به پایان رسانده است، درست یکسال قبل از اینکه اولین فیلم “انتقامجویان” منتشر شود- و قبل از اینکه کسی از فیلم‌های مجزای آن لذت ببرد. ساخت دنیایی سینمایی اصلاً کار ساده‌ای نیست، به همین دلیل در اینجا از حقایقی درباره پشت صحنه سه گانه مرد آهنی برایتان صحبت خواهیم کرد. با پروشات همراه باشید.


10. بیشتر دیالوگ‌های “مرد آهنی” بداهه بودند

در حالی که تولید مرد آهنی بیشتر بر صحنه‌های اکشن متمرکز بود، و این صحنه‌ها برای داستان ضروری بودند، در واقع فیلمنامه در هنگام فیلمبرداری کامل نبود. فیلمسازان می‌دانستند چه می‌خواهند و چه صحنه‌هایی قرار است گرفته شود، پس اجازه دادند بازیگران با دیالوگ‌ها بازی کنند. (در واقع این اولین و آخرین فیلم کمپانی مارول است که مانند قسمتی از “زیاد ذوق زده نشو” فیلمبرداری شده است.) “رابرت داونی جونیور” خیلی سریع دیالوگ‌های خود را می‌ساخت و درخواست برداشت‌های متوالی را داشت تا بتواند چیزهای جدیدتری را امتحان کند. از طرف دیگر “گوئینت پالترو” تلاش می‌کرد تا با جوابی نه چندان عالی به انرژی داونی برسد.

همچنین بخوانید: بیوگرافی کامل رابرت داونی جونیور (Robert Downey. Jr) از کودکی تا به امروز


9. رابرت داونی جونیور به گوئینت پالترو اصرار کرد تا در “مرد آهنی 3” صحنه‌های اکشن اجرا کند

فیلمنامه اصلی “مرد آهنی 3” که به نام “پپر پاتز” شناخته می‌شود، موقعیتی دیگر از یک بانوست، که باید تونی استارک او را نجات دهد. داونی جونیور اصرار داشت که “گوئینت پالترو” چند صحنه اکشن بازی کند، و تهیه کننده “کوین فیگ” نیز موافقت کرد. پپر هنوز هم زنی است که باید نجات یابد، اما در لحظه آخر به دلیل اینکه به “اکستریمس” مبتلا شده، به کمک تونی استارک آمده و “کیلیان” را نابود می‌کند. فیگ می‌گوید این موضوع باعث شد بینندگان تردید داشته باشند که پپر در خطر بوده یا نجات دهنده تونی استارک؟ در انتها او یک طورهایی هر دوی آن بوده است.


8. “میکی رورک” شخصاً هزینه دندان طلای “ایوان ونکو” و پرنده او را پرداخت کرد

وقتی “میکی رورک” برای بازی در نقش “ایوان ونکو” یا “ویپلش” که در “مرد آهنی 2” حضور داشت، انتخاب شد، ایده بیشتر شخصیت سازی رنکو را خود پیشنهاد داد. لهجه روسی او واقعاً احساس فوق العاده ای دارد، جالب است بدانید این هم ایده خود رورک بوده است.

همچنین او پیشنهاد داد که ونکو دندان‌های طلایی و طوطی کاکل سفیدی داشته باشد که همه جا همراهش باشد. علیرغم بودجه 200 میلیونی “مرد آهنی 2″، رورک حتی هزینه دندان و پرنده را از جیب خودش پرداخت کرد.

همچنین بخوانید: بدترین فیلم های جهان سینمایی مارول کدام ها هستند؟


7. “پل بتانی” تمام صحنه‌های خود را در عرض دو ساعت فیلمبرداری کرد

پل بتانی” در نقش “جارویس” تمام صحنه‌هایش را در عرض دو ساعت فیلمبرداری کرد. این بازیگر بعدها اظهار کرد، که حس می‌کرده دزدی کرده چون برای دو ساعت کار پول زیادی دریافت کرده است و درست بعد از برداشت صحنه‌ها با همراه همسرش “جنیفر کانلی” (که صداپیشه شخصیت مارولی دیگری در “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” ( Spider-Man: Homecoming) است) به تعطیلات رفت. بتانی حتی “مرد آهنی” را تماشا هم نکرد، اصلاً زیاد درباره آن فکر نکرد. البته، بعدها در قسمت‌های دیگر شخصیت جارویس پررنگ‌تر شد، خصوصاً وقتی تبدیل به یک تصور شد، حضور فیزیکی بتانی ضرورت بیشتری داشت.


6. مارول یک زن شرور را از “مرد آهنی 3” حذف کرد

“آیزاک پارلموتر” که قبل از “کوین فیگ” صاحب کمپانی مارول بوده، او را متقاعد کرد تا زن شروری که برای “مرد آهنی 3” در نظر گرفته بودند را از فیلم حذف کند، چرا که کودکان به یک شخصیت شرور زن اهمیت زیادی نمی‌دهند، و عروسک‌های اکشن فیگور آن را خریداری نمی‌کنند. بنابراین شخصیت “مایا”ی “ربکا هال” طوری از فیلم حذف شد که حالا اصلاً نمی‌توان فهمید چرا از اول جزیی از فیلم بود، و شخصیت “کیلیان” با بازی “گای پیرس” شخصیت شرور اصلی فیلم نام گرفت. زمانی که پارلموتر در رأس قرار داشت، پیشنهاد ساخت “پلنگ سیاه” (Black Panther) و “کاپیتان مارول” (Captain Marvel) را رد کرد، بنابراین یعنی آنقدرها که باید خلاق و خوش فکر نبوده است. و لازم به ذکر است که برای کیلیان هیچگونه عروسک اکشن فیگوری ساخته نشد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های سال 2019 که با محوریت شخصیت زن ساخته شده‌اند


5. “اسکارلت جوهانسون” انقدر به نقش “بیوه سیاه” علاقمند بود که قبل از بازی در این فیلم موی خود را رنگ کرد

ظاهراً، “اسکارلت جوهانسون” برای بازی در نقش “ناتاشا رومانوف” مارول اشتیاق زیادی داشت، و کارش را به عنوان نقش مکمل در “مرد آهنی 2” آغاز کرد. او حتی قبل از اینکه جزئی از این فیلم باشد موی خود را حنایی رنگ کرد. رنگ مو و استایل ناتاشا در طول 9 سال تغییر زیادی داشته است. موی او در “انتقامجویان” (The Avengers) قرمز بود، در “کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان” (Captain America: The Winter Soldier) ملایم‌تر و صاف‌تر شد، و در انتها در “انتقامجویان: جنگ ابدیت” ( Avengers: Infinity War) رنگ آن کاملاً عوض شد و به بلوند تغییر کرد. در “انتقامجویان: پایان بازی” ( Avengers: Endgame) هاله‌ای از رنگ قرمز روی موی بلوند او دیده می‌شد (که البته برای نشان دادن گذر زمان بوده است.)


4. “رابرت داونی جونیور” جمله “من مرد آهنی هستم” را بداهه گفت

تقریباً همه می‌دانند که “رابرت داونی جونیور” جمله “من مرد آهنی هستم” در “مرد آهنی” را کاملاً بداهه گفته است. (بازیگران در کنفرانس‌های مطبوعاتی برای جلوگیری از لو دادن داستان، اظهار داشتند، این سکانس رؤیایی بود.) “کوین فیگ” در آخرین برداشت اجازه آن را داد و همین یک جمله برنامه‌هایی که برای فیلم داشتند را تغییر داد.

می‌توان گفت، که این امر فیلم را بهتر کرد. این کار تونی استارک را به عنوان مانعی برای پنهان کاری “نیک فیوری” نشان داد. فیگ همچنین این لحظه را برای پایان دادن به هویت‌های مخفی کمپانی مارول، محترم می‌شمرد. تنها مرد عنکبوتی است که هویت خود را آشکار نکرده، که البته آن هم حالا تقریباً عمومی شده است.

همچنین بخوانید: لیست 25 تایی قوی‌ترین اعضای تیم انتقام‌جویان در تاریخ کمیک‌های مارول


3. اولین برداشت “مرد آهنی 3” 3 ساعت و 15 دقیقه طول کشید

برداشت طولانی “شین بلیک” در “مرد آهنی 3” حدود 3 ساعت و 15 دقیقه به طول انجامید. آخرین برداشت به 2 ساعت و 10 دقیقه تبدیل شد که می‌توان نتیجه گرفت صحنه‌های زیادی در آن حذف شد. بیلک مجبور شد قسمت‌های زیادی را حذف کند، از جمله قسمتی مربوط به بازگشت به جوانی تونی استارک. از طرفی فکر کرد شاید بهتر باشد صحنه از جایی شروع شود که تونی در تنسی سقوط می‌کند. ایده دیگر این بود که تونی را در حال جمع آوری مقدار زیادی مین با لوگوی صنایع استارک، نشان دهند، تا بینندگان را برای داستان فوق العاده و انفجاری آن آماده سازند.


2. در هنگام ساخت “مرد آهنی 2” مارول دائماً مداخله کرد

هنگامی که “جان فاورو” در حال ساخت “مرد آهنی 2” بود، با مداخله‌های مدوام استودیوی مارول مواجه شد. این موضوع از نحوه پخش فیلم مشخص است ‒ به طوری که انگار فیلم می‌خواهد بیشتر از اینکه داستان اصلی خود را بازگو کند، گستردگی دنیای سینمایی مارول را نشان دهد. در حالی که فاورو در حال فیلمبرداری بود، مارول او را مجبور کرد قسمت عمده فیلمنامه خود را تغییر دهد، تا بینندگان را برای ماجراهای گروه “شیلد” و شکل گیری “انتقامجویان” آماده کند. این کار به قدری فاورو را خسته کرد که باعث شد چند سال بعد، از ساخت پروژه “مرد آهنی 3” خودداری کند.

همچنین بخوانید: مقایسه ابرقهرمان های سینما: مرد آهنی در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟


1. “رابرت داونی جونیور” برای ترقی “برگر کینگ” دلیل عجیبی داشت

وقتی تونی استارک در اولین فیلم “مرد آهنی” از افغانستان باز می‌گردد، او تقاضا می‌کند یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار شود و یک چیزبرگر آمریکایی سفارش می‌دهد. در ادامه او را می‌بینیم که با یک همبرگر “برگر کینگ” در دستش، کنفرانس را برگزار می‌کند. آنطور که دیده شد، “رابرت داونی جونیور” برای ارتقای برگر کینگ دلیل عجیبی داشته است. داونی در مصاحبه‌اش با مجله “ایمپایر” اظهار داشت، برگر کینگ مسئول ترک مواد مخدر اوست. او در ماشین پر از مواد مخدرش نشسته بود و همبرگر می‌خورد، همبرگر به قدری بدمزه بود که باعث شد او درباره زندگیش فکر کند و تمام مواد مخدر را در دریا ریخت. و پس از آن احتمالاً به مرکز ترک اعتیاد رفت و پاک شد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم