10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “یورش” (The Raid) که باید تماشا کنید

“یورش” (The Raid) و دنباله آن از بهترین فیلم‌های اکشن این دهه هستند. در اینجا فیلم‌هایی مشابه آنها را برایتان آماده کرده‌ایم.

“یورش” و قسمت دوم آن، دو تا از بهترین فیلم‌های ساخته شده هستند. این فیلم نه تنها به دلیل فضای تاریک و خشونت وحشیانه‌ای که دارد قوی است، بلکه سکانس‌های اکشن پیچیده، ظرافت و نظم و ترتیب بازیگران در هنرهای رزمی را نشان می‌دهد.

با وجود عالی بودن، این فیلم فقط دو قسمت دارد. اگر کسی بخواهد فیلم‌های اکشن و خشن بیشتری تماشا کند چه؟ خوشبختانه برای آن دسته افراد لیستی تهیه کرده‌ایم، کسانی که به فیلم‌های اکشن اندونزیایی “گرت ایوان” علاقه دارند.

با اینکه تمام فیلم‌های موجود در این لیست در طبقه اکشن قرار نمی‌گیرند، اما هر کدام از آنها در جنگ، وحشت، یا تنش کلی، چیزی شبیه به “یورش” در خود دارند.  با پروشات همراه باشید.


10. مجازاتگر: منطقه جنگ ‒ Punisher: War Zone

یکی از مسخره‌ترین رویدادهای گیشه سینما کم فروش بودن “مجازاتگر: منطقه جنگ” می‌باشد. بودجه این فیلم 35 میلیون دلار بوده، اما فقط 10 میلیون دلار فروش داشته است. رده سنی مخصوص و کمپین تجاری نامناسب، پتانسیل این فیلم را شدیداً محدود کرد.

کسانی که این فیلم را تماشا کردند به آن لقب خشن‌ترین فیلم اقتباسی از کتاب‌های مصور را دادند. “لکسی الکساندر” در نقش شخصیت اصلی، نیروی توقف ناپذیری است که انسانیتش نابود شده، و “ری استیونسون” به طور متقاعد کننده‌ای شبیه به تانکی است با ارتفاع شش فوت و سه اینچ.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های اکشن سال 2020 که در انتظار اکرانشان هستیم


9. شب به سراغ ما خواهد آمد ‒ The Night Comes For Us

“شب به سراغ ما خواهد آمد” نیز فیلمی ساخت کشور اندونزی است، که مخاطبان کشورهای دیگر به راحتی از طریق شبکه نتفلیکس می‌توانند آن را تماشا کنند. “جو تاسلیم” در این فیلم به عنوان یک مجرم نقش آفرینی می‌کند، که تصمیم می‌گیرد برخلاف دستور روئسای خود عمل کرده و از یک دختر کوچک محافظت کند.

این تصمیم باعث می‌شود روئسای او افرادی را برای گرفتنش اجیر کنند و به همین دلیل شبی خونین رخ می‌دهد. بینندگان جو را به عنوان “گروهبان جاکا” در “یورش” به خاطر دارند. او در این فیلم، زمان بیشتری دارد تا تمام توانایی خود را نشان دهد. غرب نیز بار دیگر چهره جو را به خود می‌بیند، او به عنوان “ساب- زیرو” در فیلم “مورتال کامبت” (Mortal Kombat) حضور خواهد داشت.


8. ماتریکس ‒ The Matrix

چیزی باقی مانده بخواهم در مورد “ماتریکس” بگویم که قبلاً گفته نشده باشد؟ این فیلم که در سال 1999 منتشر شد، با تعادل فوق العاده اش در نشان دادن جنگ‌های تنگاتنگ و تیراندازی‌های شدید، برای پایان رساندن دهه بهترین فیلم بود.

زمینه خیره کننده آن که تا به الان هم متقاعد کننده است، و مفهوم پشت آن بسیار قابل توجه است. دنباله‌های ساخته شده برای این فیلم، به اندازه قسمت اصلی بینندگان را مجذوب خود نکرد، اما پذیرش اینکه این دنباله‌ها به اندازه کافی خوب نبودند، به هیچ وجه میراث قسمت اول را لکه دار نکرد. قطعاً “ماتریکس” به اندازه دیگر فیلم‌های این لیست خشن نیست، اما روند سریع و مبارزه‌های آن می‌تواند قلب شما را به تپش بیندازد.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه ماتریکس (The Matrix)


7. گلوله به سر ‒ Headshot

کارگردان “شب به سراغ ما خواهد آمد” و “گلوله به سر” مشابه هم است. “ایکو اویس”، ستاره “یورش” در وضعیتی مشابه “جیسون برون” گرفتار می‌شود، بدون هیچ خاطره‌ای در ساحل پیدا می‌شود. او برای به یاد آوردن خاطره‌هایش وقتی ندارد، چرا خیلی زود، افرادی شرور برای گرفتنش، او را تعقیب می‌کنند.

“اشمائیل” در طی سفر پر مشقت و درگیری خود، به یاد می‌آورد واقعاً کیست و درباره سازمانی که او را استخدام کرد چیزهایی دستگیرش می‌شود. احتمالاً این فیلم به دلیل پایان کشدار خود، یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های ساخت اندونزی است، اما در کل ارزش دیدن را دارد.


6. بلوک 13 ‒ District 13

“دیوید بل” یکی از اولین پارکوربازان است و توانایی‌های او در فیلم اکشن فرانسوی “بلوک 13” به نمایش گذاشته می‌شود. این فیلم که توسط کارگردان فیلم “ربوده شده” (Taken) ساخته شده، اتفاقات این فیلم در شهری متروکه اتفاق میفتد، زمانی شخصیت اصلی تلاش می‌کند خواهرش را از یک دار و دسته موادفروشی نجات دهد.

دنباله آن نیز به اندازه قسمت اول هیجان انگیز است، اما موضوع آن سرگرم کننده تر می‌باشد. فیلم “عمارت‌های آجری” (Brick Mansions) که بازسازی آمریکایی این فیلم است، در سال 2013 منتشر شد و آخرین فیلمی بوده است که “پاول واکر” قبل از مرگ ناراحت کننده‌اش، ساخت.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن سال 2019


5. درد ‒ Dredd

پلیسی در یک ساختمان بلند، توسط مجرمان محاصره شده است. این صحنه که مشابه “یورش” می‌باشد، در واقع داستان “درد” است. نمی‌توان گفت که این کار نوعی سرقت ادبی است، چرا که “درد” آینده‌ای متفاوت و خاص دارد.

“درد” نیز مانند “یورش” صحنه‌های خشن دارد و در آن افراد با راه‌های مخوفی به دیار باغی می‌شتابند. “لنا هیدی” در نقش شخصیت منفی، یک امپراطوری مواد را اداره می‌کند و زخمی وحشتناک روی صورت خود دارد.


4. سرسخت ‒ Hard Boiled

فیلم اکشن هونگ کونگی “جان وو” نمایش‌های افسانه‌ای از فیلمسازی هستند. بازیگران و بدلکاران از زندگی و بدن خود مایه گذاشتند تا این فیلم فوق العاده تاثیرگذار را به ثبت برسانند. در صحنه ابتدایی شاهد تیراندازی اتفاقی در یک رستوران هستیم، و در صحنه آخر جنگی گسترده را می‌بینیم که یک بیمارستان را به منطقه جنگی تبدیل می‌کند.

“کارآگاه تکیلا” با بازی “چو یون فات” یکی از بهترین و عالی‌ترین قهرمانان کل فیلم‌هاست. “سرسخت” که در سال 1992 منتشر شد، همه چیز آن در صحنه از از جلوه‌های کاربردی استفاده می‌کند و موانع به قدری واقعی هستند که حتی مسخره‌ترین صحنه‌ها سنگینی و رئالیسم خاصی در خود دارند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی کره‌ای در سال 2019


3. جان ویک ‒ John Wick

در دنیایی دارای ابرقهرمانان و فناوری سی جی آی، “جان ویک” دوباره باز می‌گردد. با اینکه به نظر می‌رسد شخصیت اصلی قدرتهایی ماورایی دارد، داستان، افسانه‌ای کلاسیک درباره دنیای زیرزمینی مجرمان است.

بینندگان انتظار داشتند شاهد فیلمی کاملاً اکشن باشند، اما با دیدن دنیایی خاص و سازمانی برای آدمکش‌ها که قواعد و قانون‌های مربوط به خود را دارند، شگفت زده شدند. قسمت‌های بعدی نیز بسیار جالب بودند و احتمالاً قرار است قسمت چهارم این مجموعه نیز ساخته شود. “کیانو ریوز” دوست داشتنی پنجاه ساله است، اما هنوز اجرایی فوق العاده چشمگیر از خود بر جای می‌گذارد.


2. مرانتا ‒ Merantau

“مرانتا” اولین فیلم اندونزیایی “کرت ایوانز” بوده است. ستاره فیلم “ایکو آویز” است که تلاش می‌کند زنی جوان را از دست آدم ربایان نجات دهد. این فیلم با دیگر فیلم‌های ایکو متفاوت است، چرا که از تعادل خاصی برخوردار می‌باشد.

اجرا و هنرهای رزمی موجود در فیلم چشمگیر بوده، اما میزان کشت و کشتار کم‌تر است، و افراد معمولاً از روش‌های خشن کشته نمی‌شوند. “یایان روهیان” که در “یورش” نقش “سگ دیوانه” را داشته، با ظاهری بهتر در این فیلم حضور می‌یابد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جیسون استاتهام، ستاره بی چون و چرای سینمای اکشن


1. اوتریج ‒ Outrage

“اوتریج” اثر “تاکشی کیتانو” فراتر از یک فیلم اکشن است، اما خشن‌تر از بقیه فیلم‌هاست. وقتی جنگ بین گروه‌های یاکوزا آغاز می‌شود، هر ثانیه فیلم پر از تنش می‌شود. گروه‌های رقیب به یک دیگر صدمه زده و از راه‌هایی بسیار خشن همدیگر را به قتل می‌رسانند.

هدف کیتانو ساخت فیلمی سرگرم کننده بود، و اوتوانست به هدف خود دست یابد. کارهای قدیمی این کارگردان آرام‌تر، ملایم‌تر و دست نیافتنی‌تر بودند، اما “اوتریج” سرعت بالاتری دارد. با وجود خشونت موجود در “اوتریج” باورش سخت است که کارگردان این فیلم در ابتدا کار خود را با فیلم‌های کمدی آغاز کرده است. برای طرفداران “یورش 2” داستان جنایی سازماندهی شده این فیلم چیزی است که باید حتماً آن را تماشا کنند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. سعید

    تیر 3, 1400

    فیلم اوتریج مزخرفترین فیلمی بود ک دیدم

    پاسخ

    • کریم در پاسخ به سعید

      مهر 6, 1402

      دقیقا باهات موافقم حیف اون دو ساعت وقتی که واسه این فیلم گذاشتم

      پاسخ

    • کریم در پاسخ به سعید

      مهر 6, 1402

      نوشته فیلم اوتریج فراتر از یک فیلم خشن است آخه خودت یبار فیلمو ببین یه لحظه خشونت میبینی ک همچین چیزی نوشتی چرا آخه…

      پاسخ

  2. کابوی

    آذر 8, 1399

    توصیه میکنم فیلم اسطوره ها رو ببینید

    پاسخ