معرفی 10 اختراع بزرگ و مهم ریک سانچز در سریال “ریک و مورتی” (Rick And Morty)

ریک سانچز طی سال‌ها اختراعاتی جالبی داشته است. از سفرهایی در بعدهای مختلف تا ربات‌هایی که کره سرو می‌کنند و موجودات آبی کوچک که از ناکجاآباد سر رسیده و به مردم کمک می‌کنند و پس از حل مشکل دوباره ناپدید می‌شوند، بنابراین ریک اختراعات زیادی داشته است.

با پخش فصل چهارم “ریک اند مورتی” در ماه نوامبر، اختراعات جدید دیگر توسط او انجام شد، بنابراین شاهد اختراعات مختلفی از جانب او بوده‌ایم و در اینجا می‌خواهیم 10 اختراع برتر ریک سانچز را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. تحلیلگر رؤیا

اپیزود دوم “ریک اند مورتی” به نام Lawnmower Dog، پارودی فیلم‌هایی مانند “مرد چمن زن” (Lawnmower Man) و “کابوس در خیابان الم” (A Nightmare on Elm Street) و مهم‌تر از آن “تلقین” (Inception) محسوب می‌شود.

شاید ریک به اندازه مورتی طرفدار نداشته باشد، اما این موضوع مانع از این نمی‌شود که بخواهد برای ورود به رویای مردم اختراعی داشته باشد، درست مانند دام کاب و تیم او که در فیلم “تلقین” به رویای مردم وارد می‌شدند. ریک و مورتی ابتدا می‌خواستند نمره‌های مورتی را تغییر دهند، اما سپس به سطوح مختلف رویاها وارد شده و در آنجا به دام افتادند.

همچنین بخوانید: 10 سریال جذاب و دیدنی که پس از اتمام فصل اول سریال ویچر (The Witcher) باید تماشا کنید


9. بازدیدکننده زمان

ریک جری، بث و سامر را به دلیل خودشیفتگی‌شان که از ریک خواستند هدست VR اش را به آنها بدهد و بتوانند ذهن خود دیگرشان را بخوانند، مورد انتقاد قرار داد، اما چند نفر از ما دوست نداریم با بازدیدکننده زمان حقیقت‌های دیگر را مرور کنیم؟

البته، این امر ممکن است ما را ناامید کند، مثل زمانی که جری و بث متوجه شدند اگر باهم نبودند حرفه‌شان بهتر می‌شد. حتی آن موقع هم زندگی دیگرشان غمگین و تنها بود و مجبور شدند بازهم به هم بازگردند که آن هم شیرین بود.


8. باتری جهان کوچک

اغلب افراد دنیایی با نژاد خاصی خلق می‌کنند که جامعه، تاریخ و فرهنگ خود را برای هرچیزی غیر از برف پاک‌های اتومبیلش استفاده می‌کند، اما ریک سانچز اینطور نیست. باتری ماشین او که یک ماشین فضایی است، خود یک جهان کوچک محسوب می‌شود.

عجیب‌ترین نکته درباره باتری جهانی او این است که فرهنگ خاص خود را دارد و این فرهنگ آنقدر پیچیده است که جهان خود را داشته و نیروی خود را ایجاد می‌کند، شاید هم این جهان آنقدر پیچیده است که فرهنگ خود را دارد.

همچنین بخوانید: معرفی 13 سریال برتر شبکه HBO در سال 2019


7. شرینک ری

با موفقیت فیلم “مرد مورچه‌ای” (Ant-Man)، همانطور که دانشمندان اشاره کرده‌اند کوچک شدن انسان غیرممکن است. با این حال، ریک سنچز در داخل بدن یک مرد بی خانمان یک پارک تفریحی به نام پارک آناتومی ساخته است.

او مورتی را کوچک کرده و به درون پارک می‌فرستد تا با دکتر زنون بلوم، پارودی جان هموند در چندگانه “پارک ژوراسیک” (Jurassic Park) که مقاصد شرورانه داشته و می‌خواهد همه چیز را نابود کند، گفتگو داشته باشد. ریک برای خارج کردن مورتی از آنجا، تکنولوژی شرینک ری را به حالت معکوس استفاده کرد تا مرد بی خانمان را بزرگ کرده و مورتی در داخل آن به اندازه خودش برسد.


6. کشتی جنگی فضایی

ریک با سرهم کردن مجموعه‌ای از چیزهایی که در گاراژ اسمیت و پس از رفتن به آنجا پیدا کرده یک خودرو یا کشتی جنگی فضایی ساخته است که یک سازه عجیب و غریب محسوب می‌شود. جالب‌ترین نکته درباره این خودرو سیستم امنیتی آن است.

زمانی که ریک آن را برای امنیت سامر ساخت، باعث شد یک نفر نابود شده و دیگری فلج شود و با احیای پسر مرده یک پلیس، او را ترساند. همچنین صلح میان انسان‌ها و عنکبوت‌های تله پاتیک را که در کنار انسان‌ها زندگی می‌کردند، از بین برد. بنابراین سریال نشان می‌دهد ابزار مهم نیستند، نحوه استفاده از آنها مهم هستند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال‌های کره‌ای سال 2020 که در انتظار پخششان هستیم


5. ربات کره تعارف کن

زمانی که خانواده اسمیت بر سر اینکه به ریک کره بدهند بر سر میز صبحانه بحث کردند، او یک ربات ساخت تا روی میز چرخیده، به آنها کره داده و برگردد.

شاید در ظاهر هدف اصلی این ربات سرو کردن کره باشد، اما یادتان باشد که این ربات قابلیت ادراک داشته و به زودی به این درک فلسفی می‌رسد که هدفی جز سرو کردن کره ندارد و بنابراین ریک مجبور می‌شود به او شلاق بزند.


4. منجمد کردن زمان

توانایی منجمد کردن زمان جالب است. اگر سر کار دچار استرس شوید یا بخواهید چند ساعت دیگر در تخت بمانید یا در شهر خالی گشت و گذار کنید، باید زمان را منجمد نمایید. دستگاه منجمد کردن زمان ریک عوارضی مانند دستگاهی که “کریستوفر واکن” در فیلم “کلیک” (Click) به “آدام سندلر” داده بود را نیز ندارد.

این دستگاه چیزهایی که به آنها توجه نکرده‌اید را کنار نمی‌زند و توجه فرشته مرگ خلق نشده یا منوی دی وی دی ندارد. با این حال کوانتوم فضا-زمان را باز می‌کند، اما زمانی که بخواهید به مدت طولانی زمان را منجمد کنید.

همچنین بخوانید: لیست مهم‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های خارجی که در دی‌ماه 98 اکران خواهند شد


3. ماده سیاه

ماده سیاه سوخت سفر زمانی پرسرعت است. یک اختراع جالب که باعث شد بیگانگان ریک و تصادفاً جری را ربوده و او را در خانه و در میان خانواده شبیه سازی شده‌اش قرار دهند تا فرمول را افشا کند.

در پایان او به دام این شبیه سازی ها نیفتاده و اپیزود با گره دیگری به پایان رسانند، که ریک در خیابان بیکر دویده و فرمولی که به زیگریون ها می‌دهد سفینه‌شان را منفجر می‌کند.


2. کابل تلویزیونی میان بعدی

این اختراع آنقدر بزرگ است که نویسندگان “ریک اند مورتی” از آن دو اپیزود تولید کردند. در فصل اول، اپیزود Rixty Minutes ما را با دنیای دیگری آشنا کرد که در آن جری یک ستاره سینمایی است و در آن در نسخه دیگر “بازی تاج و تخت” (Game of Thrones)، تیریون به حالت مسخره‌ای از بقیه بلندتر بوده و فروشنده دوره گردی به نام جانسون چشم مورچه‌ای است.

در فصل دوم، اپیزود Interdimensional Cable 2: Tempting Fate ما را با بیگانه‌هایی آشنا کرد که مجری برنامه تلویزیونی مسابقه‌ای بودند که در آن افراد در شرایط خطرناک قرار گرفته و همچنین شاهد یک فیلم اکشن درباره یک آینده پادآرمان شهری بودیم که کلون‌های “یان مایکل وینسنت” در آن پر بودند.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال خدمتکار (Servant) که باید تماشا کنید


1. اسلحه پورتال

اسلحه پورتال ریک نه تنها برترین اختراع اوست، بلکه اختراع موردعلاقه او محسوب می‌شود. او بیش از هرچیز از این اسلحه استفاده می‌کند. توانایی شلیک به یک دایره سبز بزرگ، وارد شدن به آن و خارج شدن از بعد دیگری خارق العاده است.

تا زمانی که نژاد بشر وجود دارد چنین اختراعی هرگز وجود نخواهد داشت، زیرا تکنولوژی آن حقیقتاً غیرواقعی است، اما در سریال می‌تواند باورپذیر باشد، زیرا ریک به عنوان باهوش‌ترین موجود جهان شناخته شده و آر کسی بتواند یک اسلحه پورتال خلق کند، حقیقتاً خود ریک خواهد بود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم