10 حقیقت جذاب و خواندنی درباره پشت صحنه “ریک و مورتی” (Rick And Morty)

این سریال انیمیشن کمدی علمی-تخیلی از “جاستین رویلند” و “دن هارمون” به سرعت به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های در حال پخش بدل گردید. این سریال جالب بازگشت به آینده در کنار پرداختن به اعتیاد به الکل و مسائل اگزیستانسیال، حقایق جالب دیگری هم دارد که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند.

شرکت ادالت سویم در آخرین سری این سریال 70 قسمت آن را تولید کرد که تابحال پنج قسمت آن عرضه شده است. در اینجا می‌خواهیم 10 حقیقت جذاب و خواندنی درباره پشت صحنه این سریال را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. “جاستین رویلند” در فستیوال فیلم کوتاه کانال 101 “دن هارمون” را ملاقات کرد

“جاستین رویلند” برای اولین بار، “دن هارمون”، خالق سریال “ریک اند مورتی” را در فستیوال فیلم کوتاه کانال 101 که توسط هارمون برگزار می‌شد، دید. فیلمسازان فیلم‌های کوتاه را در قالب یک اپیزود به فستیوال می‌بردند تا تماشاگران با رأی دادن به هرکدام سریال بعدی را انتخاب کنند.

رویلند یک سال پس از برگزاری اولیه فستیوال اپیزود خود را ارسال کرد. درحالی که طنز شوکه کننده سریال او مخاطبین را متعجب کرد، اما هارمون از کار رویلند خوشش آمد. “ریک اند مورتی” سرانجام از سه گانه “بازگشت به آینده” که رویلند برای فستیوال انتخاب کرده بود، ادامه یافت.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر برایان کرانستون


9. “برایان کرانستون” برای اجرای نقش جری تست داد

اولین فصل سریال “ریک اند مورتی” سه ماه پس از پایان سریال “برکینگ بد” (Breaking Bad) پخش شد، بنابراین اینکه “برایان کرانستون” در حین بازی در سریالی که برترین سریال تاریخ محسوب می‌شد، در سریال دیگری تست داد، نشانگر پشتکار اوست.

مشهورترین نقش کرانستون، والتر وایت، یک شخصیت فراموش نشدنی است، اما او بیشتر در ژانر کمدی شهرت دارد. او در “ساینفیلد” (Seinfeld) نقش تیم واتلی و در “دنیای مالکولم” (Malcolm in the Middle) نقش هال را ایفا کرد.


8. “دن هارمون” بازیگران بسیاری را به عنوان مهمان به “ریک اند مورتی” دعوت کرد

“دن هارمون” خالق سریال “ریک اند مورتی” بازیگران بسیاری از سریال قبلی‌اش “اجتماع” (Community) را به عنوان مهمان به این سریال دعوت کرد. “جان الیور”، بازیگر نقش پروفسور دانکن در سریال “اجتماع” در اپیزود Anatomy Park سریال “ریک اند مورتی” در نقش دکتر زنون صداپیشگی کرد. “جیم راش” بازیگر نقش دین پلتون در سریال “اجتماع” در اپیزود Big Trouble in Little Sanchez در نقش گلکسو اسلیماسلام صداپیشگی کرد.

“گیلیان جیکوبز” بازیگر نقش بریتا در سریال “اجتماع” در اپیزود Vindicators 3: The Return of Worldender در نقش سوپرنوا صداپیشگی کرد. “کیت دیوید” بازیگر نقش الوری پاتاشنیک در فصل‌های آخر “اجتماع در نقش رئیس جمهور آمریکا در “ریک اند مورتی” صداپیشگی نمود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین انیمیشن‌هایی که در این دهه (2010 تا 2019) اکران شدند


7. تم تن “رایان الدر” برای سریال دیگر “جاستین رویلند” نوشته شد

تم تن “رایان الدر” که شبیه تم موسیقی سریال علمی-تخیلی دیگری به نام “دکتر هو” (Doctor Who) بود، برای سریال دیگر “جاستین رویلند” نوشته شد. رویلند در کارتون نتورک برای این سریال خلبانی به نام داگ ورلد طراحی کرده بود. داگ ورلد در دنیایی است که سگ‌ها رئیس بوده و انسان‌ها حیوان خانگی آنها هستند.

رویلند در اپیزود Lawnmower Dog به رد شدن خلبان توسط کارتون نتورک اشاره می‌کند. جالب اینجاست که تم داگ ورلد برای “ریک اند مورتی” هم مناسب است، حتی اگر برای سریال دیگری طراحی شده باشد.


6. “جاستین رویلند” برای صحنه‌ای که ریک باید بیحال می‌شد واقعاً مست شد

در صحنه‌ای از فصل سوم “ریک اند مورتی” که ریک باید بیحال می‌شد، “جاستین رویلند” واقعاً مست شد. “دن هارمون” خالق سریال می‌گوید: “در اپیزود 304، باید ریک را مست می‌دیدیم، بنابراین من از جاستین خواستم از روش متد اکتینگ استفاده کند. درحالی که همه چیز کمی خلاقانه‌تر…شد.”

فیلم رویلند که در حین مستی باید دیالوگ‌هایش را ضبط می‌کرد به فیلم محبوبی بدل شد زیرا مخاطبین از اینکه او برای مست شدن پول می‌گرفت و اینکه با چندین شات تکیلا توانست آنها را سرگرم کند، لذت می‌بردند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین انیمیشن‌های سال 2020 که در انتظار اکرانشان هستیم


5. اپیزود خلبان در شش ساعت نوشته شد

اپیزود خلبان در سریال “ریک اند مورتی” طی شش ساعت و توسط “جاستین رویلند” و “دن هارمون”، آن هم در دفتر نامرتب او که برای سریال “اجتماع” استفاده شده بود، نوشته شد. این سریال چراغ سبز ادالت سویم را دریافت کرد و قرار بود با تأیید آنها نوشته شود، اما سپس متوجه شدند اگر دفتر را ترک کنند، رفت و آمد و نوشتن آن ماه‌ها طول می‌کشد.

بنابراین بر روی زمین دفتر نشستند و تصمیم گرفتند تا تمام کردن فیلمنامه آنجا را ترک نکنند. بنابراین طی شش ساعت فیلمنامه را کامل کردند.


4. “ریک اند مورتی” در ابتدا قرار بود با اپیزودهای 11 دقیقه‌ای ساخته شود

“جاستین رویلند” در ابتدا می‌خواست سریال “ریک اند مورتی” را در اپیزودهای 11 دقیقه‌ای بسازد، شاید هم می‌خواست دو اپیزود 11 دقیقه‌ای را ترکیب کرده و یک اپیزود نیم ساعته آماده کند، درست مانند سریال ” باب‌اسفنجی شلوارمکعبی” (SpongeBob SquarePants) و چندین سریال انیمیشنی کودکانه دیگر.

با این حال، ادالت سویم مسئولیت توزیع سریال را برعهده گرفت، زیرا می‌خواستند سریالی را پخش کنند که نشان دهنده خلاقیت آنها باشند و مورد استقبال قرار بگیرد. بنابراین، اصرار کردند که رویلند اپیزودهای نیم ساعته بسازد، که بازاریابی آنها بهتر است. مسلماً رویلند نرم شد و “ریک اند مورتی” در اپیزودهای نیم ساعته دو بخشی ساخته شد که روایت زیبای آن را نمایش می‌داد.

همچنین بخوانید: معرفی 5 انیمیشن مورد انتظار دی سی در سال 2020


3. “کریس پارنل” همیشه دیالوگ‌هایش را در برداشت اول اجرا می‌کرد

براساس گفته‌های “جاستین روینلد”، خالق و ستاره این سریال، “کریس پارنل”، صداپیشه شخصیت جری اسمیت در سریال، معمولاً در برداشت اول دیالوگ‌هایش را اجرا می‌کرد. براساس ماهیت تولید انیمیشن، بازیگران صداپیشه باید در بیش از 30 برداشت دیالوگ‌هایشان را اجرا می‌کردند، درحالی که تولیدکنندگان دیالوگ‌های برداشت اول پارنل را قبول کردند.

پارنل یکی از دو اعضای “برنامه زنده شنبه شب” (Saturday Night Live) است که در تاریخ این برنامه اخراج شده و دوباره توسط “لورن مایکلز” به کار گرفته شده است. بنابراین دوران حرفه‌ای او چنین تغییراتی داشته است.


2. تمام آروغ‌های ریک واقعی هستند

تمام آروغ‌های ریک سانچز در “ریک اند مورتی” واقعی هستند. “جاستین رویلند” در حین خواندن دیالوگ‌های ریک آروغ می‌زد و با افزایش شهرت سریال باید به این کار خود ادامه دهد. گاهی اوقات رویلند باید سودا و نوشیدنی‌های گازدار دیگر را پشت هم می‌نوشید تا چندین بار آروغ بزند.

این کار می‌تواند دردناک باشد، اما نشانه کار هنری اوست. “سارا چالک” که در نقش “بث اسمیت” این سریال صداپیشگی کرد، نیز به سرعت آروغ می‌زند، بنابراین رویلند به او حسادت می‌کند.

همچنین بخوانید: 35 انیمیشن برتر تاریخ سینما


1. “جاستین رویلند” و “دن هارمون” داستان دیگری برای ریک نوشته‌اند که هرگز افشا نخواهند کرد

“جاستین رویلند” و “دن هارمون”، خالقین سریال “ریک اند مورتی” داستان کاملی برای ریک نوشتند که هرگز در سریال از آن استفاده نخواهند کرد. آن‌ها معتقدند سریال‌های تلویزیونی هرگاه که داستان کم بیاورند به داستان‌های جایگزین رو می‌آورند، درحالی که آن‌ها نمی‌خواهند “ریک اند مورتی” یکی از آنها باشد.

با این حال، خالقین نشانه‌هایی از آن داستان را در جای جای سریال استفاده کرده‌اند. درنتیجه، طرفداران نظریه‌های خود را دارند، نظریه‌هایی مانند پیر شدن ریک، سفر در زمان مورتی و رفتن آن به بعد دیگری پس از مرگ مورتی اصلی.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم