بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون اتاق

بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون اتاق

همه مردم دلشان می‌خواهد که در محله موردعلاقه خود خانه خریده و یا حداقل در مکان مناسبی صاحب‌خانه شوند و برای همین هدف تلاش می‌کنند. اما پس‌ازاینکه به این هدف دست یافتند فقط نصف راه را رفته‌اند. داشتن یک ملک به معنای داشتن یک خانه و آشیانه نیست. شما فقط صاحب یک خانه می‌شوید اما تنها عشق می‌تواند خانه شما را به یک آشیانه گرم تبدیل کند. اگر خانه خود را به شیوه‌ای که دوست دارید طراحی کنید، در آن صورت فضای گرم و صمیمی ایجاد می‌شود. در این مقاله ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون خانه جدیدتان را به شما معرفی خواهیم نمود.

بیشتر مردم فقط به طراحی اتاق پذیرایی توجه می‌کنند. اما دراین‌بین طراحی اتاق‌خواب فراموش می‌شود. درحالی‌که اتاق‌خواب اتاق شخصی شماست که در آن استراحت می‌کنید. به همین دلیل باید به آن توجه کرد. به همین دلیل در این مقاله برخی از این ایده‌ها را مرور خواهیم کرد.

قدرت رنگ‌آمیزی

اولین کاری که برای تغییر یک اتاق باید انجام دهید رنگ کردن است و در اینجاست که قدرت رنگ‌ها خود را نشان خواهد داد. رنگ‌های لطیف برای اتاق‌خواب مناسب هستند و تأثیر خوبی ایجاد می‌کنند. بنابراین بر اساس شخصیت خود رنگ مناسب را انتخاب کنید، اما به یاد داشته باشید هر رنگی را که انتخاب کنید باید با شخصیتتان سازگار باشد.

هرچه زودتر به رختخواب بروید زودتر بیدار می‌شوید

سپس باید یک تخت راحت برای خواب انتخاب کنید. یک تخت مناسب که برای شما مناسب است و با رنگ‌آمیزی و طراحی اتاق شما هماهنگ است. نکته مهم دیگری که اغلب مردم فراموش می‌کنند سرویس خواب است. زیرا تخت خواب و تشک بخش مهمی هستند که شما برای استراحت و ریلکس شدن از آن استفاده می‌کنید و از جاروجنجال دنیای بیرون فرار می‌کنید. بنابراین نوع تشک خیلی مهم است.

انتخاب فرش مناسب

حالا که درباره نکات مهم اتاق‌خواب صحبت کردیم بهتر است به سراغ نکات دیگر برویم. اگر زمان خارج شدن از رختخواب پای خود را روی زمین سرد بگذارید از بیدار شدن پشیمان می‌شوید. بنابراین باید برای کف اتاق‌خوابتان فرش مناسبی را انتخاب کنید. در بازار فرش‌های مختلفی وجود دارند که از پشم، ابریشم، کتان، سینیل و پوست گوسفند تولید شده‌اند، بر اساس علاقه خود می‌توانید فرش مناسب را انتخاب کنید.

استفاده از بالش

اولین کاری که بچه‌ها در طراحی اتاق‌خواب خود به آن توجه می‌کنند این است که از تم خاصی استفاده کنند، اما بزرگ‌سالان معمولاً از این کار خودداری می‌کنند. این کار خجالت ندارد بلکه باعث می‌شود اتاقتان تمیز و مرتب به نظر برسد. همچنین نشان می‌دهد که شما قلبا جوان هستید. بنابراین از بالش‌های رنگارنگ و مرتب استفاده کنید. این مورد یکی از مواردی است که حتماً باید در نظر بگیرید.

مدیریت فضا

بسیاری از افراد در اتاق‌خوابشان تنها یک تخت دارند که هم روی آن می‌نشینند و هم می‌خوابند. اما داشتن یک فضا برای نوشتن اتاقتان را شیک‌تر می‌کند. در این فضا می‌توانید مطالعه کنید، به ایمیل‌هایتان پاسخ دهید و با همسر خود گفتگو کنید. بنابراین اختصاص دادن این فضا یک ضرورت است. نیازی نیست حتماً از یک طراحی خاص استفاده کنید، بلکه مرتب نمودن وسایل و در دسترس قرار داشتن آن‌ها کافی است.

تزئین دیوار و نورپردازی

در هر خانه‌ای تصاویر مختلفی از اعضای خانواده دیده می‌شود. از گذاشتن تعداد زیادی قاب عکس در اتاق‌خواب خودداری کنید. البته نه اینکه هیچ عکسی نگذارید، بلکه سعی کنید این تصاویر را با نقاشی و نورپردازی هماهنگ کنید. همچنین در اتاق‌خواب قفسه‌هایی قرار دارید تا کتاب‌ها و دیگر وسایل خود را در آنجا بگذارید. این قفسه‌ها فضای زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهند. گذاشتن چراغ‌خواب در کنار تخت خواب به شما این اجازه را می‌دهد که پیش از خواب مطالعه کنید یا به کارهایتان برسید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم