10 سریال جذاب و دیدنی که پس از اتمام فصل اول سریال “ویچر” (The Witcher) باید تماشا کنید

احتمالاً “ویچر” یکی از آن سریال‌هایی نبود که انتظار پخش آن از نتفلیکس را داشته باشید، با این حال پس از پخش به یکی از پرطرفدارترین سریال‌های این شبکه بدل شد. داستان گرالت از ریویا و بقیه ساکنان قاره توجه طرفداران و بینندگان را جلب کرده، و پس از هشت قسمت، بینندگان این سریال خواهان مشاهده فصل‌های بیشتر از آن هستند.

واضح است که در چند ماه آینده قسمتی از این سریال پخش نمی‌شود، بنابراین طرفداران باید با سریال دیگری سرشان را گرم کنند. اگر خودتان را طرفدار سریال “ویچر” می‌دانید و دوست دارید سریال‌های مشابه را تماشا کنید، در اینجا ده سریال را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. بازی تاج و تخت – Game Of Thrones

با توجه به دلسردی طرفداران به فصل پایانی “بازی تاج و تخت”، و استقبال آنها از سریال “ویچر” می‌توان گفت این سریال همان چیزی است که طرفداران انتظار داشتند در بازی تاج و تخت تماشا کنند.

اما حتی اگر فصل آخر “بازی تاج و تخت” دلسردکننده باشد، بازهم این سریال یکی از جذاب‌ترین سریال‌های تاریخ است. بنابراین اگر “ویچر” را تماشا کرده‌اید، و هنوز “بازی تاج و تخت” را ندیده‌اید، بهتر است این سریال جذاب از HBO را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: توضیح کامل نقشه سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)


9. وایکینگ‌ها – Vikings

“واکینگ‌ها” یک سریال خاص و دیدنی است که دنیای فانتزی و حقیقی را باهم ادغام می‌کند. این سریال قرار بود درباره واکینگ های واقعی باشد، افرادی که در اسکاندیناوی زندگی می‌کردند و حالا به عنوان ارواح مبارز افسانه‌ای هستند.

با این حال، این سریال عناصر فانتزی بسیاری هم دارد که بسیاری از آنها شخصیت‌های قرض گرفته شده از اساطیر اسکاندیناوی می‌باشند. اگر می‌خواهید درباره مردمی مبارز و رازآلود یک سریال تماشا کنید، از این سریال لذت خواهید برد.


8. تودورها – The Tudors

“تودورها” یک انتخاب ایده آل برای طرفداران “ویچر” است که نسخه تخیلی مشهورترین دوره تاریخ انگلستان محسوب می‌شود. با این حال، جذابیت این سریال برای طرفداران “ویچر” مشخص است، زیرا “تودورها” تنها سریالی است که “هنری کویل” ستاره “ویچر” را در نقش اصلی نشان می‌دهد. سریال درباره مشکلات دوران پادشاهی هنری سوم است که “هنری کویل” نقش بهترین دوست پادشاه یعنی “چارلز براندون” را ایفا می‌کند. کویل همان کاریزما و تعهدی را که به نقش گرالت بخشید به این نقش آورد، بنابراین طرفداران “ویچر” باید این سریال را تماشا کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه تاج (The Crown)


7. آخرین پادشاهی – The Last Kingdom

گرچه “ویچر” یک داستان فانتزی است، فضا و داستان آن از تاریخ دنیای واقعی الهام می‌گیرد. سریال “آخرین پادشاهی” در فضای مشابهی رخ داده و داستان مشکلات ناتمام میان انگلو-ساکسون ها و دانمارکی‌ها در سال‌های 800 بریتانیا را نشان می‌دهد.

“آخرین پادشاهی” داستان وسکس را نشان می‌دهد، آخرین پادشاهی که در مقابل نیروهای دانمارکی مقاومت کرد. “ویچر” از دوران قرون وسطای اروپا الهام می‌گیرد، بنابراین با “ویچر” شباهت‌های بسیاری دارد.


6. سوپرنچرال – Supernatural

“سوپرنچرال” شاید در ظاهر با “ویچر” شباهتی نداشته باشد، اما هرکس که با ماجراجویی‌های گرالت آشنا باشد از سفرهای ماورایی سام و دین وینچستر در “سوپرنچرال” خبر دارد.

سام و دین گرالت های دنیای واقعی هستند، گرچه قدرت‌های جادویی ندارند (حداقل بیشتر وقت‌ها)، اما توانایی‌هایشان زیاد بوده و با هر موجود ماورایی که در اساطیر انسان وجود داشته، روبرو می‌شوند. این سریال 15 قسمتی ماجراهای بسیاری برای سرگرم شدن دارد.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه سوپرنچرال (Supernatural)


5. کریستال تاریک: عصر مقاومت – The Dark Crystal: Age Of Resistance

سریالی با دنیای فانتزی سرگرم کننده که با وجود اینکه داستان عروسک‌ها را بیان می‌کنند، و شاید به نظرتان نتواند توجه طرفداران ژانر فانتزی را جلب کند، اما یک سریال شگفت انگیز است.

گلفینگ‌ها گونه‌های فانتزی هستند که در ظاهر احمق‌اند، اما پس از اینکه آنها را بشناسید، نمی‌توانید به داستان آنها جذب نشوید. “عصر مقاومت” همانطور که از نامش پیداست، داستان شورش گلفینگ‌ها علیه اربابان خشنشان است و با این کار سرنوشتتان را به دست می‌گیرند.


4. مندلورین – The Mandalorian

اگر دوست دارید فضای فانتزی را با فضا جایگزین کند، در آن صورت “ویچر” و “مندلورین” به هم شباهت خواهند داشت. “دین جارین” شخصیت اصلی این سریال یک گرگ تنهای رازآلود است که با گشتن در کهکشان و دستگیری زندانیانی که شکارچیان دیگر نمی‌توانند آنها را بگیرند، زندگی می‌کند، اما پس از یافتن کودک عجیبی که هدف شکار انسانی میان کهکشانی است، همه چیز دگرگون می‌شود.

به نظر می‌رسد در حال حاضر “جنگ ستاره‌ها” (Star Wars) حرف اول را بزند، اما “مندلورین” بهترین سری این چندگانه در سال‌های اخیر است.

همچنین بخوانید: 25 شخصیت برتر مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان


3. بادبان‌های سیاه – Black Sails

بدون شک “رابرت لوئیس استینسون” به خاطر داستان “جزیره گنج” شهرت دارد و سریال تلویزیونی “بادبان‌های سیاه” نیز پریکوئل آن کتاب مشهور محسوب می‌شود. با این حال این داستان دزدان دریایی یک بازی بچگانه نیست و پیچیدگی‌ها و گره‌های آن برای سرگرم نمودن مخاطب بزرگسال طراحی شده‌اند.

شخصیت‌ها نیز شخصیت‌های غیرمنتظره‌ای هستند که تجربه‌های عجیبی را پشت سر می‌گذارند. این سریال مثل بسیاری از سریال‌های تاریخی شخصیت‌های دزدان دریایی واقعی مثل “آن بانی” و “چارلز وین” را در این نسخه فانتزی از یک تاریخ واقعی قرار می‌دهد.


2. نیروی اهریمنی‌اش – His Dark Materials

هرکس که در دوران کودکی دنیای فانتزی خود را داشته باشد، حتماً آن را به سری کتاب‌های “نیروی اهریمنی‌اش” شبیه می‌داند، اما این کتاب پرطرفدار پس از سال‌ها به سریال اقتباسی کانال HBO و BBC بدل شد.

اما چون این سریال برای مخاطب جوان ساخته شد به این معنا نیست که مخاطب بزرگسال آن را دوست نداشته باشد (حتی اگر با موضوع آن آشنا باشد). این دنیای فانتزی تخیلی بی پایان است و داستان سرگرم کننده آن می‌تواند برای تمام افرادی که با آن ارتباط برقرار می‌کنند دیدنی باشد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های ژانر فانتزی تاریخ سینما که باید تماشا کنید


1. داستان عامه پسند – Penny Dreadful

یک داستان فانتزی خاص که طرفداران “ویچر” از آن لذت خواهند برد. این سریال فانتزی ترسناک اواخر قرن نوزده را نشان می‌دهد و گرچه در آغاز یک داستان ترسناک گوتیک است، اما با معرفی شخصیت‌هایی مانند دورین گری و ویکتور فرانکنشتان، ماجراجویی متفاوت را در پیش می‌گیرد.

این سریال ترکیب خاصی از ویژگی‌هایی است که نمی‌توان در چند خط توصیف کرد، اما اگر خودتان را طرفدار سریال “ویچر” می دانید، “داستان عامه پسند” را نیز تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم