10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “ددپول” (Deadpool) که باید تماشا کنید

“ددپول” با اضافه کردن طنز فوق العاده خنده‌دار، در ژانر ابرقهرمانی انقلابی بر پا کرد. در این جا لیستی از فیلم‌های مشابه این کتاب مصور دوست داشتنی را برایتان آماده کرده‌ایم.

اینکه “ددپول” (Deadpool) وجود دارد یک معجزه است، چه برسد به اینکه در گیشه سینما آنقدر پر فروش باشد که در رده اول قرار بگیرد و حتی دنباله‌ای موفق نیز برای آن ساخته شود، چرا که عوامل استودیو فاکس بر این باور بودند که این فیلم شکست خواهد خورد. فقط تصور کنید: “ددپول” یک فیلم ابرقهرمانی موفق با رده سنی محدود است که درباره شخصیتی است که علاقه‌ای به قهرمان بودن ندارد، دائماً با دوربین صحبت می‌کند، می‌داند که موضوع یک فیلم است و از کشتن انسانها لذت می‌برد. حتماً شبیه به یک بمب انفجاری به نظر می‌رسد. اما به لطف نقش آفرینی فوق‌العاده “رایان رینولدز“، فیلمنامه‌ای تند و تیز و کارگردانی خلاقانه، “ددپول” به یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان اخیر تبدیل شده است. در این لیست تعدادی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی-کمدی مشابه ددپول را آماده کرده‌ایم، که حتماً از آنها لذت خواهید برد. با پروشات همراه باشید.


10. شزم! ‒ Shazam!

جدای از دیگر فیلم‌های غم انگیز کمپانی دی سی، “شزم!” اخیراً در سال جاری پخش شد و شگفتی آفرید. “زکری لیوای” که سالها تحت حمایت مارول قرار داشت، به عنوان یک قهرمان در کنترل یک نوجوان می‌درخشد. معلوم شد “دیوید اف. سندبرگ” که فیلم‌هایی مانند “در تاریکی” (Lights Out) را کارگردانی کرد، برای این فیلم ترکیبی برگرفنه از فیلم “بزرگ” (Big) انتخابی بسیار مناسب است. به نظر کمپانی دی سی با وجود “شزم!” و “جوکر” (Joker) ایده و سبکی جدیدی از فیلم‌های برگرفته از کتاب‌های مصور را کشف کرده‌اند که هر بار به طرزی فوق العاده آن را به تصویر می‌کشند. خوشبختانه روال برنده شدن این کمپانی همچنان ادامه دارد.

همچنین بخوانید: لیست قدرتمندترین سلاح‌ها در دنیای کمیک‌های مارول


9. مردعنکبوتی: بازگشت به خانه ‒ Spider-Man: Homecoming

“جان واتس” به جای پرداختن به قسمت احساسی مربوط به “پیتر پارکر” (خواهر زاده غم زده، قهرمان بی سود اقتصادی) در اولین فیلم انفرادی کمپانی مارول از مردعنکبوتی، مانند یکی از فیلم‌های کمدی دبیرستانی “جان هیو” کار می‌کند و این موضوع هیچ مشکلی هم ندارد.

“مردعنکبوتی: بازگشت به خانه” بیشتر از صحنه‌های مجزا، طنز تصویری دارد که این امر تغییری تازه برای فیلم‌های مارول بوده است. “مردعنکبوتی” مارول به اندازه سه گانه “سم رایمی” عمیق و پرمفهوم نیست، اما شخصیت آن مانند همیشه مشابه است و “تام هالند” نقش پیتر پارکر و مردعنکبوتی را بهتر از “توبی مک گوایر” و “اندرو کارفیلد” بازی می‌کند.


8. سوپر ‒ Super

پیش از آنکه مارول از یک درخت سخنگو و یک راکون دارای اسلحه فیلمی بسیار موفق بسازد، “جیمز گان” این کمدی سیاه دوستانه را درباره ابرقهرمانان واقعی ساخت. گان می‌گوید اگر واقعاً یک پسر لباس‌های رنگی می‌پوشید و به جنگ با مجرمان می‌رفت، کسی از او تقدیر نمی‌کرد. وقتی یک تبهکار همسر “فرانک داربو” را گروگان می‌گیرد (“رایان ویلسون”، که به عنوان “دوآین” در فیلم “اداره، The Office” نقش آفرینی کرد) یک لباس قرمز بر تن می‌کند و با نام “برق قرمز” با مجرمان می‌جنگد. و به طور طبیعی، جامعه او را یک دیوانه وحشی خطاب می‌کند. او “آلن پگ” کار درست را به عنوان دستیارش استخدام می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست 25 تایی قوی‌ترین اعضای تیم انتقام‌جویان در تاریخ کمیک‌های مارول


7. مرد مورچه‌ای ‒ Ant-Man

کمپانی مارول تا قبل از “مرد مورچه‌ای” هیچ فیلم کاملاً کمدی‌ای منتشر نکرده بود – حتی “نگهبانان کهکشان” (Guardians of the Galaxy) هم لحظات جدی خاص خودش را داشت- اما وقتی “پاول رود” به عنوان بازیگر این فیلم انتخاب شد، آن‌ها فهمیدند باید چه کاری انجام دهند. “مرد مورچه‌ای” مناسب‌ترین فیلم برای رود است چرا که او هم به عنوان یک ابرقهرمان نقش آفرینی می‌کند و هم قسمت‌های کمدی که استفاده می‌کند، باعث می‌شود مارول فیلم انفرادی جدیدی برای خود داشته باشد. جدای از انتهای احساساتی آن، “مرد مورچه‌ای” هیچ صحنه‌ای ندارد که باعث خنده شما نشود. حتی پیشرفت شخصیت نیز با کلامی طنز به پایان می‌رسد. اما وقتی “پاول رود”، به آن می‌رسد، اصلاً برایتان مهم نخواهد بود.


6. شگفت انگیزان ‒ The Incredibles

“شگفت انگیزان” شخصیت‌های فوق العاده دوست داشتنی دارد، لحظاتی که شما را به خنده میندازند، و باعث می‌شوند از چشم‌هایتان قلب بیرون بزند. “برد بیرد” خانواده‌ای معمولی را به تصویر می‌کشد که دارای قدرت‌های ماورایی هستند و در دنیایی مشابه سریال “واچمن” (Watchmen) قرار دارد که سالهاست که ابرقهرمانان وجود دارند و حالا حضورشان غیر قانونی خوانده شده، به همین دلیل این خانواده باید قدرت‌های خود را مخفی نگه دارند. “شگفت انگیزان” در ژانر خود مورد احترام و طعنه آمیز است. سال گذشته دنباله‌ای برای آن پخش شد، که بسیار ناامید کننده بود و نتوانست زیبایی قسمت اصلی آن را حفظ کند.

همچنین بخوانید: لیست 25 تایی بهترین سوپر ویلن های کیهانی در دنیای مارول


5. کیک- اس ‒ Kick-Ass

“کیک- اس” اثر “متیو وان” که از کتاب مصور “مارک میلر” با همین نام اقتباس شده، سوالی آشنا را مطرح می‌کند- اگر ابرقهرمانان در دنیای واقعی وجود داشتند، چه اتفاقی رخ می‌داد؟- و داستانی جدید از آن را روایت می‌کند. “دیو لیزویسکی” نوجوانی درسخوان لباسی خاص بر تن می‌کند و سعی می‌کند مانند قهرمانان کتاب‌های مصور از جرم و جنایت جلوگیری کند و در همان ابتدا از ناحیه شکم چاقو می‌خورد و به بیمارستان می‌رود که لباس مخصوص خونی‌اش وارد سطل آشغال می‌شود. وقتی که او مدام در مبارزه با جنایت گند می زند، یک قانون شکن بتمن مانند به نام “بابا گنده” و دختر بمب اندازش “دختره ضربه زن” او را نجات می‌دهند.- “کیک- اس” مانند فیلم “جیغ” (Scream) برای ژانر ابرقهرمانی است- این فیلم هم ابرقهرمانانه است و هم به عنوان بنای جدید فیلم‌های ابر قهرمانانه محسوب می‌شود، آن هم در دنیایی که شخصیت‌هایش از وجود کتاب‌های مصور باخبرند.


4. مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی ‒ Spider-Man: Into the Spider-Verse

“مردعنکبوتی: در دنیای عنکبوتی” درباره “مایلز مورالز” است که تلاش می‌کند یاد بگیرد به عنوان مرد عنکبوتی جدید زندگی کند. در دنیای او پیتر پارکر کشته شده و حالا در ذهن مردم نیویورک خلایی ایجاد شده است. مایلز توسط یک عنکبوت رادیواکتیوی گاز گرفته شده و قدرت‌هایی پیدا کرده است و او حالا بر خود می‌بیند که این خلاء را پر کند، اما باید لیاقت پر کردن جای مردعنکبوتی را داشته باشد، و این امر هیجان احساسی زیادی به فیلم می‌دهد. اما هنوز تفسیری کنایه گونه در افسانه مردعنکبوتی وجود دارد، مثلاً اینکه پیتر بیست و چند ساله آلبومی برای کریسمس منتشر می‌کند و یا چیزهای دیگری که در دنیای مایلز اتفاق میفتد.

همچنین بخوانید: بدترین فیلم های جهان سینمایی مارول کدام ها هستند؟


3. نگهبانان کهکشان ‒ Guardians of the Galaxy

“نگهبانان کهکشان” اثر “جیمز گان” بزvگترین دفاع برای کارگردانانی است که باور داشتند فیلم‌های مارول “سینمایی نیستند” و اولین فیلم کمدی کمپانی مارول بوده است و در انتها کل دنباله خود را تغییر داد. “نگهبانان کهکشان” تقریباً به اندازه “انتقامجویان” “جوس ودون” بر مارول تاثیرگذار بوده است.

این فیلم درباره گروهی قاتل و دزد بین کهکشانی است که با نام “دسته‌ای از یک چاله” گردهم می‌آیند و باید یادبگیرند با هم همکاری کنند تا کهکشان را از دست تهدیدهای کیهانی بی سابقه نجات دهند. “نگهبانان کهکشان” با اجرایی عالی و خنده دار، گروه انتخابی عالی، و موسیقی متن اواخر دهه 60/70 فیلمی فوق العاده است.


2. فیلم لگو بتمن ‒ The LEGO Batman Movie

وقتی “برادران وارند” متوجه محبوب بودن تصویر طنز و عالی “شوالیه تاریکی” در فیلم “لگو” اثر “ویل آرنت” شدند، سریعاً برای ساخت فیلم “لگو بتمن” دست به کار شدند. کارگردان “کریس مک گی” صفر تا صد این فیلم را طراحی کرد، از ابتدا تا ساختارشکنی در افسانه بتمن، که شامل آخرین اقتباسات فیلم می‌باشد. در واقع پشت هر فیلم دنباله داری یک داستان معمولی از بتمن که از “فیلم لگو بتمن” روایت شده، پنهان است، که “بروس وین” یاد می‌گیرد باز هم با مردم ارتباط برقرار کند و در انتها با “رابین”،”دختر خفاشی” و “آلفرد” خانواده‌ای حدید می‌سازد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی درباره نوجوانان در سال 2019 که باید تماشا کنید


1. ثور: رگنراک ‒ Thor: Ragnarok

با اینکه برخی طرفداران مشکل پسند اعلام کردند که “ثور: رگنراک” بیش از حد طنز است، اما این اثر “تایکا وایتیتی” فیلمی فوق العاده سرگرم کننده است. وایتیتی سبک هاوس خود را دور انداخته و سبک حساس طنز در “رگنراک” جای می‌دهد و در نهایت فیلمی بسیار سرگرم کننده می‌سازد. “کریس همسورث” نیز توانست پس از سالها استفاده از دیالوگ‌های محدود، خود را رها کند. در پس طنز موجود در “ثور: رگناروک” بخشی کاملاً احساسی وجود دارد که پیش زمینه نقش ثور را در “جنگ ابدیت” و “پایان بازی” می‌باشد. “کوئینتن تارانتینو” اخیراً اظهار داشت که “رگنراک” فیلم مورد علاقه او از کمپانی مارول است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. Fmd

    آذر 22, 1401

    تنها شخصیتی که میتونه مثل ددپول باشه شامل دانته دویل مای کرای و بلید و دداستروک دی سی و استرایکر مورتال کمب است در زم ددشات از جوخه انتحار و بایونتتتا هم باید اضافه کرد

    پاسخ

  2. تورکمن یگید

    مهر 8, 1401

    داداش اکثرآ طنزن اینا مخصوصا نگهبانان گه کشان ده بار فقط بخاطر سکانس بغد دزدی باتری ها هاربیولاری که راکون اخمق دزدیده ومکالمه اون با اون گنده بک که میگه(چرا اونا دنبال ما راه افتادن گنده بک میگه چون راکون چندتا باتری دزدیده راکونه میگه بیخیال.یعنی چیزینگو.گندهه میگه نه من نمیدونم چرا دنبالمونن عجب مسئله مشکوکی)یعنی خریتو به طنز تبدیل کردن)داداش اگه طنز نیست از خودته یکم دنیا رو شوخی بگیر اینقد جدی نباش.خوشی داز چیزای کوچیک هم بو۰ود میاد.زیاد سفت نگیر زندگیو

    پاسخ

  3. حسین

    تیر 9, 1400

    دروغ میگه هیچکدوم خنده دار نیست من رفتم دانلود کردم اینهمه چرا الکی میگی

    پاسخ

    • رهام در پاسخ به حسین

      تیر 10, 1400

      داوش تو خندت نگرفته دلیل نمیشه خنده دار نباشن اتفاقا خنده دارن مخصوصا ثور راگناروک 😂😂😂

      پاسخ