معرفی 7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “زنان کوچک” (Little Women) که باید تماشا کنید

“زنان کوچک” یکی از فیلم‌های اخیر است که از یک رمان معروف فمینیستی اقتباس شده است. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته “لوئیزا می الکوت” به ماجراهای چهار خواهر در قرن نوزده آمریکا می‌پردازد.

فیلم توسط “گرتا گرویگ” کارگردانی شده و بازیگران مطرحی چون “اما واتسون“، “سورشا رونان“، “فلورنس پیو”، “الیزا اسکانلن”، “لورا درن”، “تیموتی شالامی”، “مریل استریپ“، “باب اودنکرک”، “تریسی لتس” و “جیمز نورتون” در آن حضور دارند. کارگردانی گرویک، اجراهای زیبا و سبک مدرن فیلم باعث جذابیت آن شد. اگر به دنبال فیلم‌های مشابه هستید، در اینجا می‌خواهیم فیلم‌های مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. زن هندوانه‌ای – The Watermelon Woman – 1996

“زن هندوانه‌ای” یک اثر سینمایی خیره کننده و اولین فیلم به کارگردانی یک زن آفریقایی-آمریکایی دگرباش به نام “چرل دونی” است. داستان درباره یک فروشنده کلوپ دگرباش سیاهپوست به نام چرل است که می‌خواهد درباره “فی ریچاردز”، بازیگر سیاپوست فراموش شده از سال‌های 1930 یک مستند بسازد.

او در این فرایند متوجه می‌شود که ریچاردز یک عاشق قزاقی زن داشته است. در این میان خود چرل هم عاشق آن مشتری می‌شود. این فیلم با ترکیبی از فیلم‌های قدیمی و صحنه‌های بازسازی شده توسط خود دونی ساخته شده است و هم مشارکت آفریقایی-آمریکایی ها در هالیوود را نشان می‌دهد و هم نقش‌های کلیشه‌ای آنها را روی پرده سینما.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه لیدی برد (Lady Bird)


6. لیدی برد – Lady Bird – 2017

فیلمی محصول سال 2017 که یکی از فیلم‌های برتر است و “گرتا گرویگ” پیش از “زنان کوچک” آن را کارگردانی نمود. با این حال، شباهت‌های سبک فیلم سازی هردو فیلم، با وجود تفاوت زمانی آنها، آشکار و قابل انتظار می‌باشد. “لیدی برد” به خوبی توانسته رابطه میان یک مادر و دختر را نشان دهد.

داستان درباره کریستین “لیدی برد” مک فرسون با بازی “سورشا رونان” است که همیشه با مادرش مشکل دارد، گرچه از لحاظ شخصیتی به هم شباهت‌هایی دارند. این فیلم به دلیل نمایش دوران پرچالش نوجوانی و تقلای آنها برای استقلال و دوری از خانه، تحسین شد. بازیگر دیگر مشترک این فیلم با “زنان کوچک، غیر از رونان، “تیموتی شالامی” است.


5. منسفیلد پارک – Mansfield Park – 1999

بدون شک “جین آستن” یکی از معروف‌ترین نویسنده‌های زن جهان است که کتاب‌هایش نه تنها سرگرم کننده بلکه قابل نقد و بررسی می‌باشند. علاوه بر این، از آثار او اقتباس‌های سینمایی مختلف انجام شده است. فیلم “منسفیلد پارک” سال 1999 یکی از این اقتباس‌هاست که براساس رمانی به همین نام از آستن ساخته شده است.

گرچه این فیلم تغییراتی هم داشته، اما به دلیل کارگردانی خیره کننده “پاتریشیا روزما” و اجرای زیبای بازیگران تحسین می‌شود. داستان درباره زن جوانی به نام فنی پرایس است که به نزد عمه‌اش می‌رود. با این حال وقتی عمویش می‌خواهد او را با مرد همسایه آشنا کند، مقاومت می‌کند.

همچنین بخوانید: اگر طرفدار هری پاتر هستید این 10 کتاب را بخوانید


4. اما – Emma – 1996

اقتباس دیگری از رمان “جین آستن” براساس کتابی به همین نام که برخلاف فیلم “منسفیلد پارک” به خاطر وفاداری‌اش به رمان منبع تحسین شد. این کمدی درباره شخصیت اصلی داستان است که می‌خواهد دوست خجالتی خود را با مردی به نام جرج نایتلی که یک مرد مجرد موجه است، آشنا کند.

با این حال، اما خودش عاشق نایتلی شده و رابطه‌اش با هریت خراب می‌شود. باید بدانید این مثلث عشقی موضوع جزئی رمان است و دردسرهایی دیگری برای این شخصیت‌ها رخ می‌دهد.


3. بلندی‌های بادگیر – Wuthering Heights – 1939

اگر رمان “بلندی‌های بادگیر” “امیلی برونته” را خوانده باشید و بخواهید فیلم آن را تماشا کنید، حتماً باید این فیلم محصول سال 1939 را تماشا کنید، نه نسخه سال 2005 را، گرچه فیلم جدیدتر هم امتیاز خوبی دارد. این فیلم سال 1939 فضا و حالت داستان‌های گوتیک برونته را به خوبی نشان می‌دهد و این هم به دلیل کیفیت بالای آن است.

فیلم درباره داستان عاشقانه تاریک و تراژیک بین هثکلیف یتیم و کتی است که در یک خانه بزرگ می‌شوند. گرچه آنها به هم علاقه دارند، اما کتی با همسایه ثروتمندش ازدواج می‌کند. با این حال این علاقه باعث می‌شود هثکلیف پس از چند سال به عنوان یک مرد ثروتمند به روستا بازگردد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه کتاب سبز (Green Book)


2. غرور و تعصب – Pride & Prejudice – 2005

اقتباس دیگری از رمان “جین آستن” که از بهترین و معروف‌ترین رمانش ساخته شده است. این فیلم مانند “زنان کوچک” درباره خواهرانی است که می‌خواهند با مردان ثروتمند ازدواج کنند، انگار که این تنها هدف زندگی‌شان است.

کیرا نایتلی” نقش الیزابت بنت، یکی از پنج خواهر بنت را ایفا کرده و نقش اصلی و راوی فیلم است. او به خاطر اجرایش نامزد بهترین بازیگر زن شد. این فیلم به خاطر کارگردانی “جو رایت” و سبک مدرن خود توسط منتقدین تحسین شد و با وجود اقتباس‌های مختلف از این رمان، به خوبی درخشید.


1. عقل و احساس – Sense and Sensibility – 1995

اگر تا به حالا برایتان روشن نشده بود، باید بدانید داستان‌های “جین آستن” با “زنان کوچک” شباهت‌هایی دارند. “عقل و احساس” اقتباس سینمایی دیگری از رمانی به همین نام از “جین آستن” است. این فیلم محصول سال 1995 توسط “انگ لی” کارگردانی شد و بهترین اقتباس سینمایی از این فیلم است.

فیلم درباره سه خواهر است که پس از مرگ پدر فقیر شده و در این بین دو خواهر نیز شکست عاطفی را تجربه می‌کنند. به جز کارگردانی لی، بازیگرانی چون “اما تامپسون” (که فیلمنامه را نیز نوشت)، “کیت وینسلت“، “هیو گرانت” و “آلن ریکمن” در آن حضور دارند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم