معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “ستاره‌ای متولد شده است” (A Star Is Born) که باید آنها را تماشا کنید

اگر با تماشای “ستاره‌ای متولد شد” (A Star Is Born) اشک‌هایتان جاری شد و از آن لذت بردید پس به لیست زیر نگاهی بیندازید. آن‌ها جزو بهترین فیلم‌های غم انگیز هستند و روحتان را جلا خواهند داد.

در مراسم اسکار سال گذشته، “بردلی کوپر” و “لیدی گاگا” با بازسازی “ستاره‌ای متولد شد” طوفانی به پا کردند. این داستان بسیار قدیمی بوده، اما به عبارتی زمان روی آن تاثیری ندارد. هر نسل نسخه مخصوص خود از “ستاره‌ای متولد شد” را دارند، و این به لطف اجرای عالی و ارتباط فوق العاده بین بردلی کوپر و لیدی گاگا، فیلمنامه‌ای جالب توجه به همراه ساختار داستانی جدید اما آشنای آن، و همچنین کارگردانی استادانه و پرداخت شده کوپر بوده که این نسخه از “ستاره‌ای متولد شد” را دلنشین کرده است.

با این حال تماشای این فیلم واقعاً سخت است، مگر اینکه حال و هوای گریه داشته باشید، چرا که کاملاً غمگین و ناراحت کننده می‌باشد. و حالا، این شما و این هم لیستی از فیلم‌های ناراحت کننده شبیه به “ستاره‌ای متولد شد” می‌باشند. با پروشات همراه باشید.


10. در جستجوی خوشبختی ‒ The Pursuit of Happyness

قبل از اینکه مجموعه‌ای از پروژه‌های بی معنی درباره نژادپرستی بدیهی خود زیر سؤال بروند، “ویل” و “جیدن اسمیت” در فیلم “در جستجوی خوشبختی” به زیبایی نقش آفرینی کردند. این فیلم داستانی حقیقی از کشمکش‌های “کریس گاردنر” که فردی کار آفرین است، او به مدت یکسال بی خانمان بود و به دنبالی شغلی می‌گشت تا پسر پنج ساله‌اش را بزرگ کند.

گاردنر مدرک زنده‌ای است که می‌گوید هرگز نباید از امید داشتن دست بکشید، چرا که مهم نیست آینده چقدر تاریک به نظر برسد، اگر به تلاش خود ادامه دهید حتماً تغییری ایجاد می‌شود. داستان واقعی این اثر به اندازه کافی تاثیرگذار است، اما ویل و جیدن اسمیت کاری می‌کنند چشم‌هایتان به صفحه نمایش گره بخورد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه در جستجوی خوشبختی (The Pursuit Of Happyness)


9. مرا با نام خود صدا بزن ‒ Call Me By Your Name

هر چند گاهی کارگردانی ظهور خواهد کرد که فیلمی سه گانه ای می‌سازد که از لحاظ موضوعی به هم مرتبط باشند: “سه گانه جنگ ویتنام” (Vietnam War trilogy) اثر “اولیور استون”، “سه گانه کاولری” (Cavalry trilogy) اثر “جان فورد”، “سه گانه سه طعم کورنتو” (Three Flavors Cornetto trilogy) اثر “ادگار رایت” و… . “مرا با نام خود صدا بزن” محصول سال 2017 اثر “لوکا گوادانینگو” پایانی برای ” سه گانه آرمان” (Desire trilogy) می‌باشد. دو فیلم دیگر این سه گانه شامل “من عشق هستم” (I Am Love 2009) و “شیرجه” (A Bigger Splash) می‌باشد.

داستان این فیلم درباره عشقی ممنوعه میان یک دانشجوی 24 ساله (آرمی همر) و پسر رئیسش که 17 ساله است (تیموتی شالامی) می‌باشد، که در ابتدا وقتی چند سال پیش منتشر شد، از جانب منتقدان مورد تحسین زیادی قرار گرفت و نامزد جایزه‌های متعددی شد.


8. ولنتاین غمگین ‒ Blue Valentine

“ولنتاین غمگین” بدترین فیلمی است که یک زوج می‌توانند با هم تماشا کنند، این فیلم افسانه یک رابطه محکوم شده را روایت می‌کند. “رایان گاسلینگ” و “میشل ویلیامز” با اجرای فوق العاده و ارتباط عالی بینشان، بار کل فیلم را بر دوش می‌کشند.

هر دو شخصیت از خانواده‌ای غیرعادی و ناکارآمد آمده‌اند، بنابراین هیچکدام نمی‌دانند باید چگونه رفتار کنند تا به عنوان یک زوج ازدواج کرده که دارای یک فرزند دختر هستند، محیطی “عادی” در خانه خود داشته باشند. تنها کاری که می‌توانند انجام دهند این است که از اشتباهاتی که پدر و مادرشان مرتکب می‌شدند، اجتناب کنند، اما آنها نیز به طور طبیعی به سمت زمینه متمایل می‌شوند و به همین دلیل زندگی مشترکشان به فاجعه‌ای غم انگیز تبدیل می‌شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های عاشقانه سال 2020 که در انتظار اکرانشان هستیم


7. تایتانیک ‒ Titanic

وقتی در یکی از قسمت‌های فیلم “دار و دسته” (Entourage) از “جیمز کامرون” درباره مقصود هنری او از “تایتانیک” سؤال کردند، این گونه جواب می‌دهد: “فقط می‌خواستم کاری کنم دختران جوان به گریه بیفتند.” این فقط جوکی بود که در برنامه گفته شد، اما اگر هدف اصلی او از ساخت این فیلم گریاندن حضار بوده هم جای شگفت نیست.

داستان تایتانیک درباره “رز” (کیت وینسلت) فردی با طبقه اجتماعی بالاست که در یک رابطه بی سرانجام با یک احمق (بیلی زین) گرفتار شده است، اما عاشق فردی معمولی به نام جک (لئوناردو دیکاپریو) می‌شود. هر دوی آنها برای سفر، سوار بر کشتی‌ای هستند که پایان خوشی در انتظارش نیست. همه میدانیم که چه چیزی اتفاق خواهد افتاد، به همین دلیل غمی به این عاشقانه پیوند خورده است که آن را احساس می‌کنیم.


6. دختر میلیون دلاری ‒ Million Dollar Baby

“دختر میلیون دلاری” اثر “کلینت ایستوود” درباره یک بوکسور زن است که از قاعده “راکی” پیروی می‌کند. اما در میانه داستان همه چیز تغییر کرده و رنگ غم و اندوه به خود می‌گیرد، غم انگیزتر از آنچه فکرش را بکنید. پس از اینکه حریف مگی (هیلاری سوانک) یکبار از او شکست می‌خورد، مسابقه‌ای دیگر برگزار می‌کند، اما این بار مگی بر چهارپایه برعکس شده سقوط می‌کند. این صحنه نمادین‌ترین صحنه فیلم است.

در ادامه شاهد صحنه‌هایی هستیم که در آن ناتوانی مگی همه چیز را تغییر می‌دهد و او متوجه می‌شود که دیگر نمی‌تواند به عنوان یک بوکسور توانایی‌های جدید خود را کشف کند. این فیلم به معنای واقعی حزن انگیز است، و باعث می‌شود حتی سنگدل‌ترین بینندگان هم اشک بریزند، اما نهایت احترام به روح انسانی است.

همچنین بخوانید: معرفی 6 فیلم جذاب و دیدنی شبیه تایتانیک (Titanic)


5. بالا ‒ Up

اگر پیکسار هشت دقیقه اولیه این انیمیشن را به عنوان فیلمی کوتاه پخش می‌کرد، به عنوان یک فیلم کلاسیک در نظر گرفته می‌شد. اما داستان رابطه “کارل” و “الی” پیوند آنها از کودکی و سپس عشق بین آنها و ازدواجشان تا زمانی که با هم پیر می‌شوند، تنها مقدمه‌ای برای “بالا” است.

پس از مرگ الی، کارل تصمیم می‌گیرد آرزوی زندگیشان را برآورده کند و با استفاده از هزاران بادکنک پر شده از گاز هلیوم خانه خود را به پرواز در آورد و به آبشار بهشت سفر کند. بله ممکن است منطق داستان کمی مسخره به نظر برسد، اما چون خود داستان وابسته به احساسات واقعی انسان است و در آن ریشه دارد، این انیمیشن به عنوان یک اثر هنری فوق العاده ظاهر شد.


4. کوهستان بروکبک ‒ Brokeback Mountain

“کوهستان بروکبک” اثر “انگ لی” در مراسم اسکار به طرز بحث برانگیزی مغلوب فیلم “تصادف” (Crash) اثر “پاول هگیس” شد. بیشتر منتقدان اعتقاد داشتند که “کوهستان بروکبک” فیلم بهتری بوده است.

هر دوی این فیلم‌ها درباره “مشکلات اجتماعی” هستند، اما “تصادف” دیدگاه خود درباره نژاد پرستی را به طور واضح تفسیر می‌کند، در حالی که “کوهستان بروکبک” به مسئله حقوق دگرباشان می‌پردازد، اما به شکلی که بیشتر از موضوع اصلی به موضوع عشق تمرکز می‌کند و فیلمی بسیار موفق را ارائه می‌کند.

ما مانند دیگر فیلم‌های عاشقانه مشاهده گر عشق بین “جک” و “انی” هستیم، اما با این تفاوت که عشق در بخش شرم آور تاریخ ثبت شده و باعث می‌شود نتوانند خود واقعی‌شان را نشان دهند.

همچنین بخوانید: معرفی 18 فیلم جذاب و دیدنی این دهه درباره افراد دگرباش (LGBT)


3. هنوز آلیس ‒ Still Alice

نقش آفرینی “جولیان مور” در “هنوز آلیس” بسیار الهام بخش است و می‌توان گفت استعداد این بازیگر را به خوبی به نمایش می‌گذارد. در این فیلم او یک پروفسور زبانشناس است که در سن 50 سالگی تشخیص داده می‌شود به آلزایمر مبتلاست. در ادامه تلاش‌های او برای کنار آمدن با این تغییر و تلاش‌های خانواده برای پشتیبانی از او را شاهد خواهیم بود.

این داستان برای کارگردانان “ریچارد گلاتزر” و “وش وستمورلند” داستانی شخصی محسوب می‌شود، چرا که پس از اینکه مشخص شد گلاتزر مبتلا به بیماری عصبی ALS است، آن‌ها کارگردانی این فیلم را برعهده گرفتند. درست چند هفته قبل از مرگ گلاتزر، در مراسم جوایز اسکار، مور ایزه اسکار بهترین بازیگر زن خود را به او تقدیم کرد.


2. منچستر کنار دریا ‒ Manchester by the Sea

“کنت لونرگان” یکی از بهترین کارگردانان و نویسندگان حال حاضر است که دیالوگ‌های واقع گرایانه زیادی را در فیلم‌های ظریف خود به کار می‌برد. او شخصیت‌هایی مانند مردم عادی را به تصویر می‌کشد که در دنیای غم افزای واقعی زندگی می‌کنند. فیلم‌ها در درجه اول نوعی فرار از واقعیت‌ها هستند، اما در فیلم‌هایی مانند “منچستر کنار دریا” در مواجهه با بدترین ترس‌های ما نوعی تخلیه هیجانی نیز به نظر می‌رسند.

این فیلم افسانه‌ای حزن انگیز درباره “لی چندلر” (کیسی افلک) و همسرش “رندی” (میشل ویلیامز) می‌باشد، وقتی لی آتش سوزی به را می‌اندازد که موجب مرگ فرزندانشان می‌شود زندگی مشترک آنها از هم می‌پاشد. اما موضوع امیدوار کننده این است، علیرغم کاری که لی انجام داد، برادرش پس از مرگ خود، حضانت فرزندش را به او می‌سپارد، که یعنی این امر فرصتی دوباره برای لی است تا خود را به عنوان یک پدر ثابت کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های خون آشامی عاشقانه در تاریخ سینما


1. بخت پریشان ‒ The Fault in Our Stars

هیچ چیز از عشق نوشکفته بین دو جوان که مبتلا به سرطان بدخیم هستند، غم انگیزتر نیست. این فیلم از کتاب پرفروش “جان گرین” با همین نام اقتباس شده است، بیشتر موفقیت این فیلم به دلیل ارتباط عمیق بین بازگران “شیلین وودلی” و “انسل الگورت” می‌باشد.

“هیزل” و “گاس” دو نوجوان هستند که پذیرفته‌اند ممکن است وقت زیادی برای زندگی نداشته باشند و تصمیم می‌گیرند ماه‌های آخر خود را با هم بگذرانند و از تمام وقت زندگی خود استفاده کنند. در این راه شاهد پیچ و خم‌های غمگینانه زیادی خواهیم بود، و در انتها شاهد پایانی غم انگیز اما امیدوارانه خواهیم بود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم