10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “روز استقلال” (Independence Day) که باید آنها را تماشا کنید

“روز استقلال” (Independence Day) یکی از موفق‌ترین فیلم‌های با موضوع تهاجم بیگانگان است. اما فیلم‌های علمی تخیلی هالیوودی دیگری با این موضوع وجود دارند که بسیار سرگرم کننده هستند.

با اینکه دنباله پر تأخیر این فیلم نتواست میراث خود را زنده نگه دارد (شاید چون نمایشنامه آن به قدری بد نوشته شده بود که “ویل اسمیت” تصمیم گرفت به جای آن در فیلم “جوخه خودکشی” (Suicide Squad) نقش آفرینی کند)، اما “روز استقلال” همچنان یکی از فیلم‌های موفق کلاسیک سینماست. این اثر انفجاری، اکشن، مملو از تأثیر و علمی تخیلی قدرتمند از “رونالد امریش” هنوز یکی از بهترین فیلم‌های با موضوع حمله فضائیان است. خصوصاً صحنه‌ای که در آن “ویل اسمیت” به صورت یک فضایی مشت می‌زند و می‌گوید “به زمین خوش اومدی!”، اما فیلم‌های فوق العاده زیادی با این موضوع که بیگانگان سیاره کوچک و عزیز ما حمله می‌کنند، وجود دارند. در اینجا لیستی از این فیلم‌ها را برایتان آماده کرده‌ایم، امیدواریم لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


10. حاشیه اقیانوس آرام ‒ Pacific Rim ‒ 2013

بیگانگان موجود در فیلم “حاشیه اقیانوس آرام” هیولاهایی ناشناخته و وحشت انگیز هستند که از دروازه‌ای در بستر دریا ظاهر شده‌اند، نه فضائیانی که از فضای لایتناهی به زمین آمده باشند. اما با این حال آنها برای انسانها ناشناخته‌اند، و در تلاشند تا حکومت دنیا را در دست بگیرند، در نتیجه این فیلم در دسته فیلم‌های با موضوع هجوم بیگانگان قرار می‌گیرد.

“گی‌یرمو دل تورو” فیلم “حاشیه اقیانوس آرام” را به عنوان یادمانی از “اچ. پی لاوکرافت” یکی از تأثیر گذارترین نویسندگان دوره حرفه‌اش، ساخت. این اثر به عنوان فیلمی که تنها افرادی با لباس‌های رباتی بزرگ را به تصویر می‌کشد که با هیولاهایی بیگانه به جنگ می‌پردازند، موفق بوده است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو از بدترین تا بهترین


9. لبه فردا ‒ Edge of Tomorrow ‒ 2014

فیلم “لبه فردا” اثر “داگ لیمان” از جایی شروع می‌شود که بیگانگان به زمین حمله کرده و جنگی بر پا کرده‌اند. “تام کروز” در نقش سربازی بازی می‌کند، که به زور به میدان جنگ فرستاده شده و حالا با اینکه آماده جنگ نشده، مجبور است با بیگانگان بجنگد. او در همین اوصاف کشته می‌شود. اما مانند “فیل کانرز” در “روز گراندهاگ” (Groundhog Day) دوباره بیدار شده و همان روز برایش تکرار می‌شود.

او وقتی متوجه می‌شود که در یک چرخه زمانی گیر افتاده است، به کمک “امیلی بلانت” می‌پردازد تا از این موضوع به نفع خود استفاده کرده و برای نجات بشریت از دست این بیگانگان راهی پیدا کنند.


8. حمله به محله ‒ Attack the Block ‒ 2011

اگرچه اولین تجربه کارگردانی “جو کورنیش” به نام “حمله به محله” در گیشه سینما عملکرد خوبی نداشت اما با گذشت زمان به فیلمی کلاسیک و معروف تبدیل شد. وقایع این فیلم در جنوب لندن اتفاق میفتد. در برابر فیلم‌های موفق هالیوود که اتفاقات آن در نیویورک یا لس آنجلس اتفاق میفتند،”حمله به محله” هجوم بیگانگان را از دیدگاه انگلیسی‌ها نشان می‌دهد.

یک پرستار (“جودی وایت تیکر” که در حال حاضر دکتر است) با یک گروه خیابانی که در ابتدا از او دزدی کرده بودند، همکاری می‌کند، این فیلم نشان می‌دهد که ما در هنگام مواجهه با بیگانگان تنها موجوداتی هستیم که در تلاشیم تا زنده بمانیم. این فیلم باعث شد حتی قبل از اینکه دنباله‌ای برای “جنگ ستارگان” ساخته شود، “جان بیوگا” در بین بینندگان مشهور شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های فضایی کل تاریخ سینما از ادیسه فضایی تا میان ستاره ای


7. یک مکان ساکت ‒ A Quiet Place ‒ 2018

“جان کرازینسکی” با ساخت “مکان آرام” از جانب منتقدان تحسین زیادی دریافت کرد، او در این فیلم هجوم بیگانگان را با عنصر وحشت ترکیب کرده و اثر ترسناک می‌سازد. این اولین باری نیست که او دست به چنین ترکیبی می زند فیلم‌های “موجود” (The Thing)، “نشانه‌ها” (Signs)، و “کلاورفیلد” (Cloverfield) همگی اینگونه هستند، اما این ژانر هرگز به این شکل ساخته نشده بود.

موجودات فضایی “مکان آرام” که همواره انسان ها را شکار می‌کنند، توانایی دیدن ندارند، اما به صدا حساس هستند. اگر کاملاً ساکت نمانید، می‌توانید خود را مرده فرض کنید. کرازینسکی به همراه همسر واقعی خود “امیلی بلانت” و دو بازیگر کودک با استعداد (“میلیسنت سیمونز” و “نوآح جوپ”) به عنوان یک خانواده تلاش می‌کنند تا زنده بمانند.


6. انتقامجویان ‒ The Avengers ‒ 2012

یکی از فیلم‌های استودیو مارول که می‌توانید بدون نیاز به تماشای قسمت‌های قبل آن را ببینید، “انتقامجویان” اثر “جاس ویدون” برای آخرین بار قدرتمندترین قهرمانان زمین را دور هم جمع می‌کند. پس از اینکه “لوکی” سنگ فضایی را برای “شیلد” می‌دزدد، و نقشه می‌کشد آن را در آسمان شهر نیویورک آزاد کرده و ارتش فضایی خود “چیتایوری”ها را آزاد کند، مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، ثور، بیوه سیاه، هاوکی و هالک همگی دور هم جمع می‌شوند تا با هم همکاری کنند.

در انتهای فیلم “انتقامجویان” با هم متحد می‌شوند تا لوکی را متوقف کنند. “انتقامجویان” فیلم ابرقهرمانی فوق العاده ای است اما در موضوع هجوم بیگانگان نیز موفق بوده است.

همچنین بخوانید: لیست قدرتمندترین سلاح‌ها در دنیای کمیک‌های مارول


5. نابودی ‒ Annihilation ‒ 2018

استودیوی پارامونت به “نابودی” دومین شاهکار “الکس گارلند” پس از ساخت فیلم “فرا ماشین” (Ex Machina)، کم اعتنایی کرده و انتشار جهانی آن را تأیید نکرد. در عوض این استودیو حق پخش “نابودی” را به شبکه نتفلیکس فروخت. واقعاً شرم آور است، چرا که تمام مردم دنیا باید آن را روی پرده سینما تماشا کنند و از آن لذت ببرند.

بیگانگان به کره زمین آمده‌اند، آن‌ها از گونه‌ای هستند که ما نمی‌توانیم درکشان کنیم. آن‌ها توسط یک پوشش کیهانی به نام “شیمر” در حال جذب ذره ذره زمین می‌باشند. “ناتالی پورتمن” به همراه گروهی از دیگر ستارگان، به سمت شیمر می‌رود و آنان در آنجا با وحشت‌های غیرمنتظره‌ای رو به رو می‌شوند.


4. آن‌ها زنده هستند ‒ They Live ‒ 1988

“جان کارپنتر” هرگز از هیچ فیلمی سرسری رد نمی‌شود. اگر فیلمی پلیسی و مهیج را کارگردانی کند، شاهکاری مانند “آلامو” (Alamo) را به موقعیتی معاصر پیوند می زند. و اگر فیلمی با موضوع تهاجم بیگانگان بسازد، مانند اتهامی به فرهنگ مصرف گرایی خواهد بود.

در “آن‌ها زنده هستند” وقتی که “رادی پایپر” عینکی پیدا می‌کند که نشان می‌دهد جامعه زمین همین حالا هم تحت نفوذ بیگانگانی بوده که انسانها را شستشوی مغزی داده‌اند تا از طریق تبلیغ‌های شرکتی در خطی مشخص شده باقی بمانند. این فیلم به طرز باشکوهی بی مزه است، و دارای صحنه‌های اکشن بامزه‌ای است و با داستان یک طرفه خود پیامی ضد مصرف گرایی را می‌رساند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم ها با موضوع بیگانگان و فضایی ها که در سال 2018 اکران شدند


3. پایان دنیا ‒ The World’s End ‒ 2013

“ادگار رایت”، “سایمون پگ” و “نیک فراست” برای پایان دادن به “سه گانه سه طعم کورنتو”ـــ فیلمی سه گانه که با بازیگران و ژانر تکراری و همچنین جلوه‌های بصری خاص و البته کورنت به هم مرتبط هستند ـــ در فیلمی با موضوع هجوم بیگانگان همکاری کردند. پگ نقش “گری کینگ” را بر عهده دارد، او گروه دوستان دبیرستانی خود را دور هم جمع می‌کند تا با هم به بارهای مختلف سر بزنند و خوش بگذرانند، کاری که از زمان نوجوانی آن را به انجام نرسانیدند، اما آن زمان است که متوجه می‌شوند شهر زادگاهشان توسط موجودات فضایی “ایی. تی” مانند تصرف شده است.

این مهاجمان فضایی آخرین مشکل موجود در داستان هستند. “پایان دنیا” درباره نوستالژی، الکل، و خطراتی که جوانی‌تان را تهدید می‌کنند می‌باشد. این فیلم تجربه‌ای بسیار سرگرم کننده است.


2. ورود ‒ Arrival ‒ 2016

موضوع قابل توجه درباره “روز استقلال” ‒ چیزی که باعث می‌شود این فیلم جزو فیلم‌های هالیوودی دارای جلوه‌های بصری معمولی نباشد ‒ این است که “روز استقلال” درباره هجوم نیروهای فضایی نیست؛ بلکه درباره افرادی است که باید با آنها روبرو شوند. “ورود” هم داستانی از حمله بیگانگان می‌باشد (البته در اینجا فضائیان تنها به برخی مکان‌های تصادفی در فضا نفوذ کرده‌اند و از در صلح وارد شده‌اند) که بیشتر بر شخصیت‌های انسانی تمرکز دارد.

امی آدامز” در نقش “لوئیس” یک متخصص زبانشناس است و باید سوار بر وسیله‌های فضاییان شده و با آنها ارتباط برقرار کند.

همچنین بخوانید: 8 فیلم برتر ایمی آدامز که باید تماشا کنید


1. جنگ دنیاها ‒ War of the Worlds ‒ 2005

قبل از اینکه “استیون اسپیلبرگ” دست به کار شود، فیلم‌های زیادی از کتاب “جنگ دنیاها” اثر “اچ. جی ولز” اقتباس شدند، اما این کارگردان با استفاده از جلوه‌های بصری و با تصویربرداری از حمله‌های سبک 11/9 آن را آراسته کرد. اتفاقات کتاب در جنوب انگلیس اتفاق میفتند اما به دلیل اینکه این فیلم با علاقه مردم آمریکا جور باشد، رخدادهای آن در شرق آمریکا اتفاق میفتد.

زمانی که مردم آمریکا از هجوم نیرویی شبه نطامی وحشت کرده بودند، اسپیلبرگ به عنوان جوابی هنری به این وحشت‌ها این فیلم را در سال 2005 ساخت. در نتیجه، “جنگ دنیاها” یکی از جالب‌ترین فیلم‌های هالیوودی پس از بیانیه‌های سینمایی 11/9 است و فیلمی فوق العاده با موضوع هجوم بیگانگان می‌باشد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم