آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 52)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. خیابان‌های پایین شهر ‒ Mean Streets ‒ ۱۹۷۳

ژانر: درام، مهیج

کارگردان: مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)

بازیگران: رابرت دنیرو، هاروی کایتل، ریچارد رومانوس

تریلر فیلم

این فیلم زندگی خیابانی و جنایتکاران کوچک در یک محله ایتالیایی در نیویورک را نشان می‌دهد. رابرت دنیرو نقش شخصیت اصلی “جانی بوی” را بر عهده دارد، فردی قمارباز و مجرمی سطح پایین که با یک نزول خور قدرتمند درگیر می‌شود.

برای اینکه خود را از این خطر خلاص کند، از دوستانش کمک می‌گیرد. این فیلم از نظر فرهنگی، تاریخی و از نظر زیباشناسی نظرات مثبتی دریافت کرد و توسط سازمان ثبت ملی فیلم آمریکا حفظ شده است. علاوه بر این، به‌عنوان منبع سینمای مدرن در نظر گرفته می‌شود.


2. تصادف – 2004 – Crash

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: پل هگیس (Paul Haggis)

بازیگران: ساندرا بولاک، برندن فریزر، دان چیدل، مت دیلون

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره یک خانم خانه‌دار اهل برنتوود و همسرش که دادستان منطقه است، یک مالک فروشگاه که ایرانی‌ست، دو کارآگاه پلیس که عاشق و معشوق هم هستند، یک کارگردان تلویزیونی سیاه‌پوست آمریکایی و زنش، یک کلید ساز مکزیکی، دو رباینده ماشین، یک پلیس تازه‌کار و زوج میانسال کره‌ای، همه در لس آنجلس زندگی می‌کنند و ظرف ۳۶ ساعت آینده همگی تصادف خواهند کرد. این فیلم در سال 2005 برنده اسکار بهترین فیلم و بهترین تدوین شد.


3. سریع و خشمگین ارائه می کند: هابز و شاو – 2019 – Fast and Furious Presents: Hobbs & Shaw

ژانر: اکشن، رازآلود

کارگردان: دیوید لیچ (David Leitch)

بازیگران: دواین جانسون، جیسون استاتهام، ادریس البا، ونسا کربی

تریلر فیلم

یک مأمور آدم‌کش ام آی ۶، تنها ویروس انسانی موجود به نام سی تی-۱۷ را مصرف می‌کند، این ویروس یک سلاح کامیپوتری بود که “دانه برف” نام داشت. هابز، خدمتکار سیستم پشتیبانی توسط سیا استخدام می‌شود تا با مأمور مخصوص شاو در لندن کار کند. این دو برخلاف تفاوت‌ها و نفرتشان باید باهم کار کنند و ویروسی که دنیا را نجات می‌دهد، پیدا کنند. در مسیر آنها یک مأمور مخفی سابق به نام بریکستون وجود دارد که ابر انسانی به نام ایتئون بوده و هیچ چیز نمی‌تواند او را متوقف کند.


4. آینه‌ها – 2008 – Mirrors

ژانر: ترسناک

کارگردان: الکساندر آژا (Alexandre Aja)

بازیگران: پائولو پاتون، امی اسمارت، مری بث پیل

تریلر فیلم

داستان این فیلم از جایی آغاز می‌شود که چند مرگ اتفاق افتاده و پزشکی قانونی علت مرگ را خود کشی به وسیله آینه تشخیص داده است اما یک کارگاه به نام بن کارسون که به دلایلی مجبور به استعفا شده‌ است، بعد از استخدام شدن به عنوان یک نگهبان در یک فروشگاه مرموز که قبلاً بر اثر آتش‌سوزی کاملاً سوخته است به این موضوع مشکوک می‌شود و علت مرگ را قتل به وسیله آینه‌ها می‌داند و اینکه افراد پس از نگاه کردن در آینه دچار این حالت می‌شوند. این فیلم با وجود جلوه‌های ویژه به کار رفته توانست میان مضامین رازآلود و ترسناک تعادل ایجاد کرده و به یک اثر دیدنی تبدیل شود.


5. آشپزخانه – 2019 – The Kitchen

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: آندره‌آ برلوف (Andrea Berloff)

بازیگران: ملیسا مک‌کارتی، تیفانی هدیش، الیزابت ماس

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره سه زن است که بعد از به زندان افتادن همسرانشان با مشکلات شدید مالی روبرو می‌شوند و تصمیم می‌گیرند خودشان دست به کار شده و با جا گرفتن در شبکه مافیای شهر، درآمد کسب کنند. روایت فیلم کمی کند است اما هیجان و پیچیدگی لازم را دارا است. تیم بازیگری هماهنگ و حوادثی که اتفاق می‌افتد غیرقابل پیش‌بینی و ناراحت‌کننده می‌باشند.


6. خانم جولی – 2014 –  Miss Julie

ژانر: درام، عاشقانه، تاریخی

کارگردان: لیو اولمان (Liv Ullmann)

بازیگران: جسیکا چستین، کالین فارل، سامانتا مورتون

تریلر فیلم

داستان این فیلم در سال 1890 میلادی در جریان است و یک داستان عاشقانه متفاوت را روایت می‌کند. یک دختر اشراف‌زاده ایرلندی (با بازی جسیکا چستین) عاشق خدمتکار پدرش (با بازی کالین فارل) می‌شود و سعی می‌کند از هر راهی که شده او را به‌دست آورد. اما در این میان مشکلاتی به‌وجود می‌آید که آنها را وارد بازی مرگباری می‌کند.


7. راه، راه بازگشت – 2013 – The Way, Way Back

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: نات فاکسون (Nat Faxon)

بازیگران: استیو کارل، آناسوفیا راب، تونی کولت، آلیسون جانی

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره یک نوجوان ۱۴ ساله است ک با خانواده اش به تعطیلات می رود. مادر و ناپدریش رابطه خوبی ندارند و ناپدری تسلط همه چیز را بر عهده دارد. ناپدریش بر آنها چیره می شود و از آنها سو استفاده می کند. “دانکن” از مادرش می خواهد که او نیز برای خودش کاری کند. او برای اینکه از شر آزارهای آن مرد خلاص شود، برای خود در پارک آبی کاری پیدا می کند. اینجاست که او با “اوون” آشنا می شود، مردی خوب و دلسوز که این پسر را زیر پر و بال خودش می گیرد و برای اون مانند پدر نداشته اش می‌شود. تاثیر مثبت او بر دانکن باعث می‌شود که او رفتار تحقیرآمیز سلطه جوی ناپدریش را تحمل کند.


8. وداع – 2019 – The Farewell

ژانر: درام

کارگردان: لولا وانگ (Lulu Wang)

بازیگران: آکوافینا، تزی ما، دیانا لین، ژائو شوزن

تریلر فیلم

“بیلی” دختری چینی است که از شش سالگی همراه پدر و مادرش از کشور چین به آمریکا مهاجرت کرده و سالهاست که در آن کشور زندگی می‌کند. “بیلی” عاشق مادربزرگش است و هر روز با او تلفنی صحبت می‌کند. مادربزرگ او در کشور چین است و با خواهرش زندگی می‌کند. اما زندگی پرمشغله “بیلی” با شنیدن خبر بیماری مادربزرگش یکباره به هم می‌ریزد. بعد از اینکه خانواده “بیلی” متوجه می‌شوند مادرشان به سرطان مرحله سه ریه مبتلا است و تنها سه ماه دیگر زنده می‌ماند، تصمیم می‌گیرند در این باره چیزی به خود او نگویند و به بهانه برپایی مراسم عروسی یکی از نوه‌هایش به چین سفر کنند تا در روزهای پایانی عمر مادربزرگ در کنارش باشند.


9. حقیقت تنها پیروزی است – 2018 – Satyameva Jayate

ژانر: اکشن، مهیج

کارگردان: میلاپ زاوری (Milap Zaveri)

بازیگران: جان آبراهام، مانوج باجپایی، نورا فتحی

تریلر فیلم

مامور شیوانش وظیفه‌ای بر عهده گرفته است برای گرفتن مردی مرموز به نا ویر، در حالی که هر دوی آنها علیه دشمن مشابهی هستند، اما راهشان با یک خط از همدیگر متمایز می‌شود و آن خط چیزی نیست جز قانون. صحنه‌های اکشن و تعقیب و گریز در این فیلم به هیجان داستان کمک زیادی کرده است و اگر از طرفداران ژانر اکشن باشید، از تماشای این فیلم لذت خواهید برد.


10. دختری که در زمان پرش می‌کرد – 2006 – The Girl Who Leapt Through Time

ژانر: درام، فانتزی

کارگردان: مامورو هوسودا (Mamoru Hosoda)

صداپیشگان: رییسا ناکا، تاکویا ایشیدا، ساچیه هارا

ماکوتو کونو یک دختر ۱۷ ساله دبیرستانی است که با خانواده‌اش در توکیو زندگی می‌کند. داستان از جایی شروع می‌شود که ماکوتو پیغامی را بر روی تخته سیاه دبیرستان خود می‌خواند و بدون اطلاع با شئ عجیبی شبیه به گردو برخورد می‌کند. او در هنگام برگشت به خانه با دوچرخه تعادل خود را از دست داده و با قطاری تصادف می‌کند، اما به زودی متوجه می‌شود که او توانایی سفر در زمان را دارد. در ابتدا ماکوتو تصمیم گرفت از این نیرو برای گرفتن نمرات بهتر در درس‌هایش استفاده کند و از اشتباهات و رویدادهای شخصی خود جلوگیری کند. اما به زودی متوجه شد تغییر دادن گذشته به این سادگی‌ها که فکرش را می‌کند نیست و رفتارهای او دیگران را نیز تحت و شعاع قرار می‌دهد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم