لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2019 در باکس‌آفیس

با انتشار دنباله فیلم‌های مختلف، 2019 سال بزرگی برای گیشه سینما بوده است. این سال قطعاً فیلم‌های زیادی را به بینندگان تحویل داد. “پایان بازی” (Endgame) در صدر قرار گرفته و یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های کل تاریخ می‌باشد و پایان فوق العاده‌ای برای “انتقامجویان” بوده است. این شما و این هم لیستی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2019. با پروشات همراه باشید.


10. سریع و خشمگین ارائه می کند: هابز و شاو ‒ Fast and Furious Presents Hobbs and Shaw

فروش گیشه: 173,810,100 دلار

“راک” و “جیسون استاتهام” به عنوان “هابز” و “شاو” در آخرین قسمت “سریع و خشن” ایفای نقش می‌کنند. آن‌ها دو شخصیت متناقض هستند که روش‌های متفاوتی دارند و یک دختر نیز بین آنها گیر افتاده است. “هتی” مأمور MI6 است که پس از اینکه ویروسی به خودش تزریق می‌کند که می‌تواند گونه انسان را از بین ببرد، به عنوان فراری تلقی می‌شود. برادر او شاو به همراه هابز که یک مأمور ایالات متحده است، با هم سعی می‌کنند تا این ویروس را از او استخراج کنند، اما با رباتی انسانی به نام “بریکستون” روبرو می‌شوند که به هیچ عنوان عقب نشینی نمی‌کند. این فیلم با وجود این دوستاره فروش زیادی داشته است و ساعات مهیج و سرگرم کننده‌ای را برایتان به ارمغان می‌آورد.

همچنین بخوانید: معرفی 14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه سریع و خشن (The Fast and the Furious)


9. ما ‒ Us

فروش در گیشه: 175,005,930 دلار

احتمالاً خواندن صحبت “جردن پیل” درباره فیلم آخر او “ما” مهم است: “هر کدام از فیلم‌های من درباره یکی از این سه شیطان اجتماعی می‌باشد. اولین کارم “برو بیرون” (Get Out) درباره نژاد، غفلت و حاشیه نشینی است.”

حتی اگر نمی‌خواهید فیلمی با این ساختار موضوعی تماشا کنید، “ما” در کاوش ارتباطات مربوط به نژاد و طبقه اجتماعی بی اندازه غنی است و به زیبایی ساخته شده، به قدری که برای همه کافیست. پیل دنیای دوگانه خود را با مقدمه‌ای گیج کننده و متضاد، با دقت و اعتماد به نفس می‌سازد به طوری که “شیاطین اجتماعی” که از آنها نام برد، در آن در هم می‌آمیزند. در روزی که دنیا به هم متصل می‌شود تا زنجیره‌ای انسانی تشکیل دهد، سایه‌ای تاریک در حال پدیدار شدن است. ایفای نقش “لوپیتا نیونگو” به عنوان شخصیت اصلی بسیار برجسته و وحشت انگیز است. او در طی بازی خود طیف وسیعی از احساسات را نشان می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که چیزی غیر از او را در کادر نبینید. دیگر بازیگران مکمل نیز عملکرد خوبی داشتند اما این ایده موضوعی پیل بود که شخصیت اصلی واقعی است.

ویژگی وحشت انگیزی فیلم به خاطر دیدگاه پیل و برتری هنری او از مزیت‌های فیلم بوده، در حالی که استعاره اجتماعی که به اندازه “برو بیرون” حاضر و آماده نبود به آرامی موضوع اصلی و ظریف داستان را از هم باز می‌کند. پیل چه به صورت به هم پیوسته و چه ناپیوسته، از نابرابری‌هایی که در حال نابودی جامعه آمریکاست، تصویری معتبر، امروزی و محکم ارائه می‌دهد. طرح‌های فرعی ساخته شدند تا از منابع مورد اختیار پیل بیشترین استفاده انجام گیرد. پیل با داستان تازه و جدید خود کاری بسیار موفق ارائه می‌کند و با این کار “استنلی کوبریک” به او افتخار می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی هوشمندانه ترین فیلم های ترسناکی که در قرن 21 اکران شده اند


8. آن: بخش دو ‒ It: Chapter 2

فروش در گیشه: 211,504,973 دلار

دومین بخش “موجود” چندان هیجان و شگفتی ندارد. در حالی که قسمت اول این فیلم ما را غافلگیر کرد و با دلقک شیطانی خود در صدر دیگر فیلم‌های مشابه آن قرار داشت، قسمت دوم فاقد عقیده و باور است. شخصیت‌های قسمت اول همگی بزرگ شده‌اند و در پایان دوره 27 سالگی دوباره به ماجرا بازگشته‌اند. “پنی وایز” بار دیگر از خواب عمیق خود بیدار می‌شود تا ودکان را شکار کند، و این گروه دوستان را تشویق می‌کند تا قربانیان احتمالی را نجات دهند. در حالی که “مارکوس” به آنها می‌گوید نقشه‌ای دارد که از بومی‌های باستانی یاد گرفته و با آن می‌تواند جلوی او را بگیرد، رازی شوکه کننده برملأ می‌شود.

بخش دوم این فیلم قطعاً قدرت این را دارد که شما را سرگرم کند. افرادی مانند “جسیکا چستین” و “بیل هدر” موجب شدند این فیلم در گیشه سینما به طور جهانی موفق شود. اما در مقایسه با قسمت اول، “آن 2” به طور ناراحت کننده‌ای در ایجاد جاذبه برای بینندگان شکست می‌خورد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک درباره زامبی ها


7. جوکر ‒ Joker

فروش در گیشه: 324,111,813 دلار

به طور رسمی پرفروش‌ترین فیلم رده سنی R “جوکر” بوده که زمینه نئو نوآر، و شرح واقع گرایانه ای از شخصیت اصلی داشته است. این فیلم به کارگردانی “تاد فیلیپس” و نقش آفرینی “واکین فینیکس” درباره زندگی “آرتور” یک دلقک بیچاره که به سختی پول بخور و نمیری به دست می‌آورد و تغییر او به یک شخصیت شرور است که سمبلی برای چهره انقلابیان می‌باشد. دیدگاه فیلم به بیماری‌های روانی و رفتار جامعه با آن باعث شده که تماشایان بسیار پر اهمیت باشد. فینیکس با دقت و ظرافت تمام، در پوست آرتور نفوذ می‌کند. دوگانگی که او در آرتور به تصویر می‌کشد، باعث شده به یکی از بهترین مطالعه‌های شخصیت که در سال جاری ایفای نقش شده تبدیل شود.

زمانی که آرتور توسط آهنگ قو، با هویت پذیرفته شده خود خداحافظی می‌کند، و هویت جوکر را قبول می‌کند، زمانی است که فیلم به اوج خود می‌رسد. “جوکر” با پیام روشن و بلند خود درباره بیماری‌های روانی و بی توجهی سازمانی جامعه، تجربه‌ای هیجان انگیز و به یادماندنی است با دیدگاه سازنده خود و نیروی محرک آن آراسته شده است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جوکر (Joker) را دوست دارید این 7 فیلم را تماشا کنید


6. علاءالدین ‒ Aladdin

فروش در گیشه: 355,559,216 دلار

این لایو اکشن ساخته شده از انیمیشن محصول دیزنی بدون تلاش قروش زیادی در گیشه سینما داشت. نقش آفرینی “ویل اسمیت” به عنوان “جینی” دوست داشتنی خاطرات زیادی را از نسخه انیمیشنی آن زنده کرد و ارزش احساسی فیلم را نیز افزایش داد. داستان علاءالدین در قصر شاهدخت جوان “جازمین” آغاز می‌شود، که بسیار با او مهربان است. تاج و تخت او توسط عموی لاشخور صفتش یعنی “جعفر” که نقشه دارد به زودی پادشاهی او را سرنگون کند، دائماً تهدید می‌شود. علاءالدین به طور کاملاً شانسی یک چراغ روغنی جادویی پیدا می‌کند که خانه یک موجود ناشناخته است، یک جن به نام جینی. این دو خیلی زود با هم صمیمی می‌شوند. وقتی علاءالدین از نقشه جعفر با خبر می‌شود، جینی را متقاعد می‌کند تا بر این جادوگر شرور غلبه کند.

با اینکه “علاءالدین” به اندازه نسخه اصلی خود خوش ساخت نشد و نتوانست تاثیر زیادی داشته باشد، اما فروش زیادی داشت.

همچنین بخوانید: 10 فیلم علمی-تخیلی جذاب و دیدنی در سال 2019 که باید تماشا کنید


5. مرد عنکبوتی، دور از خانه ‒ Spider-Man: Far From Home

فروش در گیشه: 390,532,085 دلار

بازسازی مجموعه فیلم‌های مرد عنکبوتی شگفتی‌های زیادی برای این شخصیت ساخته است. او نه تنها در بین ابرقهرمانان مستقل جایگاهی پیدا کرده، بلکه به یکی از اعضای انتقامجویان نیز تبدیل شده است. جذابیت پسرانه “تام هالند” و نوع طنز عجیب آن مورد توجه بینندگان قرار گرفته است. نظرات مثبت با قسمت “دور از خانه” نیز همچنان ادامه دارد. احتمالاً یکی از تعجب برانگیزترین فیلم‌های پیچیده برگرفته از کتاب‌های مصور در تاریخ است و اطمینان حاصل می‌کند که جدیدترین قسمت مجموعه نام خوبی برهم بزند.

شخصیت “میستریو” ی “جیک جیلنهال” قهرمانی بین کهکشانی است که قول می‌دهد از زمین در برابر حمله گروهی هیولایی به نام “المنتال” ها که از یکی از قمرهای زمین آمده‌اند، محافظت کند. آن‌ها می‌خواهند دنیا را تحت کنترل خود در بیاوردند. هیجان اولیه در ابتدای فیلم، کم کم به ترس تبدیل می‌شود و وقتی او چهره واقعی خود را نشان می‌دهد ترس و وحشت وجود همگان را فرا می‌گیرد. داستان به خوبی نوشته شده و دارای جذابیت کمدی است و همچنین شخصیت‌های داستان نیز به خوبی پیشرفت می‌کنند. اگر بگوییم “دور از خانه” یکی از بهترین‌های این مجموعه است، اشتباه نکرده‌ایم.

همچنین بخوانید: مقایسه ابرقهرمان های سینما: مرد آهنی در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟


4. کاپیتان مارول ‒ Captain Marvel

فروش در گیشه: 426,829,839 دلار

بری لارسون” یکی از سوپراستارهای سطح بالاست که با ایفای نقش در”کاپیتان مارول”، اولین نقش اول زن در سری فیلم‌های مارول را به دست آورد. این هنرپیشه بی سر و صدا، قبل از انتشار این فیلم درگیر اظهارات خود بود، اگرچه هیچکدام آن‌ها بر فیلم اثری نداشت. در واقع، به نظر آنها فقط میزان فروش در گیشه را تقویت کردند. کاپیتان مارول داستانی شبه اصلی از شخصیت کتاب‌های مصور “دنورز” است که تبدیل به مارول می‌شود. این جنگجو که در سال 1995 در زمین زندگی می‌کند، از زندگی به عنوان “کارول دنورز” نیروی هوایی آمریکا خاطراتی را به یاد می‌آورد. کاپیتان مارول با کمک “نیک فری” سعی می‌کند تا رازهای گذشته‌اش را بلاملا کند و در عین حال نیروهای ابرقدرتی خود را کنترل می‌کند تا از جنگی که “اسکورل” های شرور می‌خواهند برپا کنند، جلوگیری کند.

لارسون با برجسته سازی شخصیت کاپیتان مارول به عنوان یک شخصیت زن توانست کشش زیادی القا کند و قطعاً باعث شد بینندگان زن فیلم افزایش پیدا کنند. کاپیتان مارول در بین شخصیت‌های مارول شخصیت با ارزشی است و قطعاً در قسمت‌های آتی فیلم، نقش پررنگی خواهد داشت.

همچنین بخوانید: لیست 25 تایی قوی‌ترین اعضای تیم انتقام‌جویان در تاریخ کمیک‌های مارول


3. داستان اسباب بازی ‒ Toy Story 4

فروش در گیشه:  433,993,992 دلار

مجموعه فیلم‌های “داستان اسباب بازی” از زمان انتشار قسمت اول آن، فروش زیادی در گیشه داشته است. این مجموعه یکی از موفق‌ترین فیلم‌های انیمیشنی دنیاست و ظاهراً “داستان اسباب بازی 3” فوق العاده با قسمت چهارمش ادامه دارد. عروسک‌های چوبی مورد علاقه ما دوباره بازگشته‌اند و اینبار به سفر جاده‌ای با شگفتی‌های دلپذیر می‌روند و با رفقای قدیمی تجدید دیدار می‌کنند تا وجود خود را مورد بررسی قرار دهند. “داستان اسباب بازی 4” آنقدر که انتظار می‌رود اخلاقی و وزین نیست، اگرچه به طور حتم بسیار کامل است و با بینشی عالی به بزرگسالی و پدر و مادر بودن می‌پردازد. این انیمیشن، بهترین فیلم خانوادگی است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های سال 2020 + تریلر و خلاصه داستان


2. شیرشاه ‒ The Lion King

فروش در گیشه: 543,568,085 دلار

“موفاسا” حاکم درستکار فرمانروایی غرور آفرین آفریقاست. پادشاهی صلح آمیز او حالا با به دنیا آمدن پسرش “سیمبا” جانشین او و فرمانروای آینده این سرزمین، پر برکت شده است. سیمبا پیوند دوستی قوی با “نالا” برقرار می‌کند. “اسکار” برادر موفاسا که تشنهٔ قدرت و فرمانروایی است، نقشه می‌کشد تا موفاسا را به قتل برساند و موفق می‌شود. پس آن سیمبا را تبعید می‌کند اما او با فکر انتقام و بازپسگیری سرزمینش بزرگ می‌شود. این فیلم موزیکال از همتای خود که در سال 1994 منتشر شده بود، اقتباس شده است و حس نوستالژی عمیقی را به بینندگان القا می‌کند. “جان فاوریو” کارگردان این اثر می‌باشد. طرفداران دسته دسته به سینماها مراجعه کردند تا فیلم نوستالژی مورد علاقه خود را روی پرده سینما تماشا کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه شیرشاه (The Lion King)


1. انتقامجویان: پایان بازی ‒ Avengers Endgame

فروش در گیشه: 858,373,000 دلار

آخرین فیلم از سری انتقامجویان به قدری موفق بود که به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تبدیل شد. انتقامجویان، که بیشترین طرفدارن را در دنیا دارد پایان بسیار خوبی برای این مجموعه بود، پایانی احساسی و اکشن. تانوس که سنگ‌های ابدیت را به دست می‌آورد، باعث می‌شود که دنیا در فقدان افرادی که عاشقش بودند به سر ببرد. خود تانوس در یک خانه روستایی دور افتاده و منزوی ساکن است و از شبکه خارج می‌شود. انتقامجویان تجدید قوا کرده، او را پیدا می‌کنند و می‌کشند. وقتی مرد مورچه‌ای می‌گوید که ممکن است راهی بلد باشد که بتواند نیمی از مردم جهان را به زندگی بازگرداند، قهرمانان برای آخرین بار گردهم می‌آیند و در زمان سفر می‌کنند.

همچنین بخوانید: لیست قدرتمندترین سلاح‌ها در دنیای کمیک‌های مارول


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. علی

    دی 11, 1398

    سلطنت دیزنی😉😉

    پاسخ

  2. محمد

    دی 11, 1398

    کاش به فروش جهانی هر کدوم هم اشاره میکردید

    پاسخ